Mikä saa perheen kääntymään yhtä samaa perhettä olevaa vastaan?
Seuraan sivusta tällaista ja ihmettelen vihamielisyyttä mitä tätä yhtä kohtaan lietsotaan.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma etu.
Minä olen se tärkein.
Kyllä ja joskus halutaan porukalla leimata se yksi ihminen. Kiusaaminen tuntuu hyvältä.
Tätä minun on suomalaisessa kulttuurissa vaikea käsittää. Itsensä arvostaminen sotketaan omahyväisyyteen tai jopa narsistisiin piirteisiin. Ihmiset saavat kiitosta teoistaan ja siitä, jos on ollut muille mieliksi.
Mutta jos ei koe itseään arvokkaaksi, se tuo väistämättä ongelmia kaikkiin ihmissuhteisiin. Itseään arvostava ihminen ei tarvitse toista paapomaan itseään ehjäksi. Hän ei vaadi ketään täyttämään tyhjyyksiään tai säti toista epävarmuuttaan. Epävarma ego koettelee ympärillä olevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma etu.
Minä olen se tärkein.
Kyllä ja joskus halutaan porukalla leimata se yksi ihminen. Kiusaaminen tuntuu hyvältä.
Tätä minun on suomalaisessa kulttuurissa vaikea käsittää. Itsensä arvostaminen sotketaan omahyväisyyteen tai jopa narsistisiin piirteisiin. Ihmiset saavat kiitosta teoistaan ja siitä, jos on ollut muille mieliksi.
Mutta jos ei koe itseään arvokkaaksi, se tuo väistämättä ongelmia kaikkiin ihmissuhteisiin. Itseään arvostava ihminen ei tarvitse toista paapomaan itseään ehjäksi. Hän ei vaadi ketään täyttämään tyhjyyksiään tai säti toista epävarmuuttaan. Epävarma ego koettelee ympärillä olevia ihmisiä.
Kateelliset eivät kestä itsevarmuutta eivätkä pidä siitä että arvostaa itseänsä.
Jokin asia tämän syrjityn elämässä poikkeaa muun suvun elämästä liikaa.
t. mainehaitta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma etu.
Minä olen se tärkein.
Mutta jos ei koe itseään arvokkaaksi, se tuo väistämättä ongelmia kaikkiin ihmissuhteisiin. Itseään arvostava ihminen ei tarvitse toista paapomaan itseään ehjäksi. Hän ei vaadi ketään täyttämään tyhjyyksiään tai säti toista epävarmuuttaan. Epävarma ego koettelee ympärillä olevia ihmisiä.<
Niin ja siis tästäkin syystä väittävät narsistiseksi. Syyllistämistä ja halua mustamaalata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma etu.
Minä olen se tärkein.
Tämä opitaan jo peruskoulussa. Kerrankin kuulut johonkin porukkaan ja sut hyväksytään. Ihminen ei oke onnellisuuskone , ihminen on hengissäselviämisenkone. Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji,
Syntipukki. Ihmisyhteisöt ovat toksisia ja tätä yhteisössä kiertävää pahaa oloa pyritään purkamaan hyvin alkeellisissa yhteisöissä tekemällä ihmisuhreja. Yleensä se on kaikille tuttu, mutta riittävän etäinen, jotta tämän vio sulkea empatian ja rakkauden piirin ulkopuolelle. Ja sitten hänet kirjaimellisesti uhrataan - aiemmissa kulttuureissa ihan verta vuodattamalla ja hirveitä kidutustekoja tälle tekemällä (joskus myös eläinuhri), nykyään sitten henkistä ja muuta väkivaltaa käyttämällä.
Jos olet tekemsissä tällaisen suvun kanssa niin suosittelen lämpimästi ottamaan etäisyyttä, ihan loppuelämäksesi vaikka.
Kyllä jos moni ihminen on yhtä ihmistä vastaan, niin suhtautuisin vähän varauksella sen ihmisen omaan kertomukseen siitä, miksi näin on. Juuri mm. narsisteilla on aina välit poikki moniin sukulaisiinsa ja ne kaikki muut vain on hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma etu.
Minä olen se tärkein.
Iloisesti unohtuu myös se, että ihmissuhteet ovat ns kahden kauppa. Joissa tulisikin aina mietti pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisikohan kummassakin vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos moni ihminen on yhtä ihmistä vastaan, niin suhtautuisin vähän varauksella sen ihmisen omaan kertomukseen siitä, miksi näin on. Juuri mm. narsisteilla on aina välit poikki moniin sukulaisiinsa ja ne kaikki muut vain on hulluja.
No jaa. Jos koko kylä r aiskaa yhden naisen niin onko se sen naisen vika tai oikeuttaako se r aiskaamisen? Eipä oikeuta. Julmuus ja sadismi ovat kiinteä osa tiettyjen yhteisöjen kulttuuria ja tällaiset yhteisöt vaativat sen, että niitä uhreja tulee.
Hyvä ihminen kuulee kyllä aika helpostikin valheiden taakse.
Riippuu varmaan tapauksesta. Tunnetussa tapauksessa englannin kuningasperhe vs Harry sanoisin Harryn olleen aloitteellinen mitä tulee kääntymiseen omaa synnyinperhettään vastaan. Nyt sitten itkee lehdistölle miten ilkeästi kuningasperhe häntä kohtelee, byhyyyy, ja kuinka hän haluaisi takaisin välit isäänsä ja veljeensä. Se, että perhettä ei enää kiinnosta tavata Harrya johtuu pohjimmiltaan siitä, että hän on käytöksellään osoittanut olevansa epäluotettava. Moni syyttää kaikesta tapahtuneesta mestarimanipulaattori Meghania, jolla varmasti olikin osuutensa asiaan, mutta perimmäisenä syynä tässäkin tapauksessa lienee mielenterveysongelmat (Harryn). Nyt sitten jos puhutaan jostain Kälviän Virtasten tapauksesta, niin periaate saattaa olla ihan sama, tai sitten se voi olla ihan eri myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma etu.
Minä olen se tärkein.
Mutta jos ei koe itseään arvokkaaksi, se tuo väistämättä ongelmia kaikkiin ihmissuhteisiin. Itseään arvostava ihminen ei tarvitse toista paapomaan itseään ehjäksi. Hän ei vaadi ketään täyttämään tyhjyyksiään tai säti toista epävarmuuttaan. Epävarma ego koettelee ympärillä olevia ihmisiä.<
No lähtökohtaisesti jos haukkuu kolmatta osapuolta joka ei ole paikalla, vika on vain siinä haukkujassa, sillä eihän se kolmas osapuoli ole edes paikalla ansaitsemassa haukkuja.
Oman kokemukseni mukaan nämä menevät juurikin niin, että vaikkapa 5 toksista ihmistä laittavat päänsä yhteen ja nimenomaan EIVÄT kuule sitä osapuolta jota aletaan mustamaalaamaan ja kiusaamaan, ihan niinkuin koulukiusauskeisseissäkin. Negatiiviset asenteet ja oletukset syntyvät siis siellä syrjijäyhteisön sisällä, eikä niillä ole välttämättä mitään tekemistä niiden kohteen kanssa.
Asperger. Muu perhe ei pysty olemaan yrittämättä _muuttaa_ Asperger-ihmistä ns normaaliksi. Manipulointi ja pahuus on loputonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Jos koko kylä r aiskaa yhden naisen niin onko se sen naisen vika tai oikeuttaako se r aiskaamisen? Eipä oikeuta. Julmuus ja sadismi ovat kiinteä osa tiettyjen yhteisöjen kulttuuria ja tällaiset yhteisöt vaativat sen, että niitä uhreja tulee.
Hyvä ihminen kuulee kyllä aika helpostikin valheiden taakse.
Tämä nyt oli vain tällainen pieni neuvo. Narsistit kerää hovinsa juurikin siten, että kertovat kaikkien muiden olevan hulluja ja sinä ainoastaan voit nähdä miten ihana ihminen todellisuudessa olen. Mutta tapauskohtaisestihan ihmiset täytyy arvioida.
Enemmän itselleni kuitenkin tullut vastaan tilanteita, missä yhdellä on mielenterveysongelmia ja syyttää muita, kuin tilanteita joissa moni ihminen on jotenkin kaamean paha ja haluavat pahaa sille yhdelle.
Kun vljeni oli myynyt huumevelkojen takia tarpeeksi monta kertaa omaisuuttamme, lopulta jopa isäni (hänen viimeinen tukilinnakkensa, lue mahdollistajansa) tajusi, että tästä ei tule mitään. Maksamme vieroituksen, jos hän sinne menee. Muuten ei ole asiaa minun, kahden muun veljeni tai vanhempiemme luokse.
narkkari toki itse kertoo narkkaavansa, koska perhe hylkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmat
Vanhemmilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmat
Vanhemmilla
Kaikilla muilla tietysti. Ei nuo ihmiset tule toimeen myöskään naapureiden tai työkavereiden kanssa ja ystävyydet jää lyhytaikaiseksi. Mutta itsessä ei tokikaan mitään vikaa.
Uskokaa ihan rauhassa näitä uhriutujia. Voi vaan tulla ikävä elämänopetus.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vanhemmista on narsisti jä kääntää muut perheenjäsenet yhtä vastaan. Se on yleensä yksi lapsista jota maalitetaan tällaisissa perheissä.
Näin oli meillä. Vanhin sisko oli syntipukki. Äiti raivosi ja isä hakkasi.
Nuorin lapsista oli kultainen lapsi johon äitini takertui. Palvoi.
Ihan sairasta tuohua. Jos joskus ihmetteli vanhempieni juttuja ääneen niin sai aikaan sellaisen hyökkäyksen ja raivon.
Narsistit tekevät yhdestä perheenjäsenestä syntipukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma etu.
Minä olen se tärkein.
Voihan hänet hyväksyä sellaisena kun hän on. Ehkäpä hän juuri tarvitsee sitä teiltä muilta. Ehkä siitä alkaa hänen muutoksensa.
Voi olla sitäkin.
Tarkoitin itse tässä enemmän sellaista tapausta jossa saadaan etua siitä että käännytään yhtä vastaan. Tämä saattaa tulla yllätyksenäkin joillekin ja useasti ihmetellään sitä että miksi sitä yhtä muka kiusattaisiin ja halutaan ajatella että oikeasti hänessä on kaikki syy. Joskus nämä muut vain syyllistävät porukassa ihan todellakin, nykyisin pelataan paljon niillä tunnekokemuksilla, se on tehty helpoksi.