Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa perheen kääntymään yhtä samaa perhettä olevaa vastaan?

Vierailija
30.07.2025 |

Seuraan sivusta tällaista ja ihmettelen vihamielisyyttä mitä tätä yhtä kohtaan lietsotaan.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ks. scape goat

Vierailija
42/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit tekevät yhdestä perheenjäsenestä syntipukin. 

yksikin narsisti riittää, kun se kokoaa hovinarrit ympärilleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos moni ihminen on yhtä ihmistä vastaan, niin suhtautuisin vähän varauksella sen ihmisen omaan kertomukseen siitä, miksi näin on. Juuri mm. narsisteilla on aina välit poikki moniin sukulaisiinsa ja ne kaikki muut vain on hulluja.

Rajansa kaikella varauksellakin, mahdollisuus on aina 50/50 mutta kyllä sen ihmisestä huomaa tarpeen vaatiessa onko hän aidon ja rehellisen oloinen.

Vierailija
44/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen, että pahasti saa mokata, jos perhe hylkää mustan lampaan oman toiminnan takia. Vanhemmat (siis terveet, aikuiset vanhemmat) haluavat viimeiseen asti nähdä lapsissaan hyvää. 

Sitten päästään narsistiseen perheeseen... Oma tarina menee niin, että tein lapsena ja nuorena kaikkeni, että kaikilla perheessä olisi hyvä olla. Tein ruokaa, siivosin, huolehdin pienemmistä sisaruksista. En saanut elää nuoruutta, murrosikä jäi välistä. Kun muutin pois kotoa, eriydyin perheestä, koska en palvellut heitä enää. Narsistiäitini otti itseensä, ei ole koskaan soittanut mulle vaan minä hänelle. Kun harvoin näemme, syyllistää minua, ettei olla nähty, vaikka ihan yhtä hyvin hänkin voisi asian eteen jotain tehdä. Ja kun nähdään, ei anna mun puhua, vaan suoltaa omat murheensa, juoruilee sukulaisista ja sisaruksista. Aloitin nyt kokeilun, en ota yhteyttä ollenkaan. Katsotaan, kauanko menee että soittaa ihan muuten vaan. Nyt puolen vuoden aikana on tasan kerran ollut yhteydessä yksien sukujuhlien yhteydessä.

Vierailija
45/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma etu.

Minä olen se tärkein. 

Kyllä ja joskus halutaan porukalla leimata se yksi ihminen. Kiusaaminen tuntuu hyvältä.

Tätä minun on suomalaisessa kulttuurissa vaikea käsittää. Itsensä arvostaminen sotketaan omahyväisyyteen tai jopa narsistisiin piirteisiin. Ihmiset saavat kiitosta teoistaan ja siitä, jos on ollut muille mieliksi.

Mutta jos ei koe itseään arvokkaaksi, se tuo väistämättä ongelmia kaikkiin ihmissuhteisiin. Itseään arvostava  ihminen ei tarvitse toista paapomaan itseään ehjäksi. Hän ei vaadi ketään täyttämään tyhjyyksiään tai säti toista epävarmuuttaan. Epävarma ego

Niin ja siis tästäkin syystä väittävät narsistiseksi. Syyllistämistä ja halua mustamaalata.

Jokainen, joka syyttää omista ongelmistaan aina muita, on jonkin sortin narsisti.

Vierailija
46/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 jatkaa.. ja muu perhe siis ei puutu asiaan yhtään, koska eivät uskalla uhmata narsistia. Isä ei soittele ikinä, siskolle olen täysin ilmaa, veli viestittelee välillä ja häntä tapaankin. Veli on viestinviejänä, hän kertoo aina, mitä äiti on toiminnastani mieltä, miten ihmettelee kun musta ei kuulu. Ei kauheasti kiinnosta tällaisen porukan kanssa olla tekemisissä. Onneksi mieheni suku on terve, he ovat henkinen perheeni ollut jo vuosikymmenen!

Vierailija
47/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit tekevät yhdestä perheenjäsenestä syntipukin. 

yksikin narsisti riittää, kun se kokoaa hovinarrit ympärilleen

Tämäkin opitaan jo peruskoulussa. Luokan kuningatar kerää hovin ympärilleen ja katsoo muita nenänvartta pitkin. Antaa lempeästi hymyillen ymmärtää, että olet täysi nolla.

Vierailija
48/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma etu.

Minä olen se tärkein. 

Kyllä ja joskus halutaan porukalla leimata se yksi ihminen. Kiusaaminen tuntuu hyvältä.

Tätä minun on suomalaisessa kulttuurissa vaikea käsittää. Itsensä arvostaminen sotketaan omahyväisyyteen tai jopa narsistisiin piirteisiin. Ihmiset saavat kiitosta teoistaan ja siitä, jos on ollut muille mieliksi.

Mutta jos ei koe itseään arvokkaaksi, se tuo väistämättä ongelmia kaikkiin ihmissuhteisiin. Itseään arvostava  ihminen ei tarvitse toista paapomaan itseään ehjäksi. Hän ei vaadi ketään täyttämään tyhjyyksiään tai säti toista epävarmuuttaan. Epävarma ego

No lähtökohtaisesti jos haukkuu kolmatta osapuolta joka ei ole paikalla, vika on vain siinä haukkujassa, sillä eihän se kolmas osapuoli ole edes paikalla ansaitsemassa haukkuja.

Oman kokemukseni mukaan nämä menevät juurikin niin, että vaikkapa 5 toksista ihmistä laittavat päänsä yhteen ja nimenomaan EIVÄT kuule sitä osapuolta jota aletaan mustamaalaamaan ja kiusaamaan, ihan niinkuin koulukiusauskeisseissäkin. Negatiiviset asenteet ja oletukset syntyvät siis siellä syrjijäyhteisön sisällä, eikä niillä ole välttämättä mitään tekemistä niiden kohteen kanssa. 

Mitä enemmän on joutunut patoamaan tunteita sisälleen, sitä suurempi taipumus on purkaa niitä juoruilemalla, syyttelemällä ja puhumalla pahaa muista selän takana.

Vierailija
49/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma etu.

Minä olen se tärkein. 

Mutta jos ei koe itseään arvokkaaksi, se tuo väistämättä ongelmia kaikkiin ihmissuhteisiin. Itseään arvostava  ihminen ei tarvitse toista paapomaan itseään ehjäksi. Hän ei vaadi ketään täyttämään tyhjyyksiään tai säti toista epävarmuuttaan. Epävarma ego koettelee ympärillä olevia ihmisiä. 

<

Voihan hänet hyväksyä sellaisena kun hän on. Ehkäpä hän juuri tarvitsee sitä teiltä muilta. Ehkä siitä alkaa hänen muutoksensa.

Moni kokee suurena vääryytenä sen, että meidän itsemme pitäisi muuttaa jotakin itsessämme siksi, että muut ihmiset ovat niin ahdasmielisiä, etteivät osaa hyväksyä meitä sellaisinaan, kuin olemme.

Vierailija
50/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tällä yhdellä asiat keskimäärin paremmin kuin muilla jolloin kuvaan tulee kateus. Voihan toki olla toisinpäinkin jos joku mustalammas sotkee koko suvun asiat.

Vierailija
51/51 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitäisi lopettaa höpöttäminen siitä jos ihmiset jakavat saman DNA:n pitää vaan sietää ja tulla toimeen. Ei pidä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi