Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (4704)

Vierailija
1981/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei katselisi? Nautinto ei ole irrationaalista, sitä paitsi tutkimusten mukaan itsetyydytys miehillä vähentää eturauhassyövän riskiä. Olen nähnyt eturauhassyövän hyvän skenaarion ja lopputuleman läheltä, ei minulla ole mitään mielenkiintoa sitä kokeilla, saati huonompaa skenaariota j

Oliko tämä viesti rationaalinen?

Miksi ei olisi? Voidaan tietenkin sanoa, että henkilökohtaiset arvotukset eivät ole rationaalista, mutta sanoisin niiden olevan pikemminkin "arationaalisia" kuin irrationaalista, joten ei niiden ilmaisemisessa mitään ristiriitaa rationaalisuuden kanssa myöskään ole.

Vierailija
1982/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tarvitsee Jumalan, sillä Jumalaa ei voi pudottaa ikkunasta tai tönäistä alas parvekkeelta.

Hyvän elämän ohjeet  ovat Jumalan kymmenessä käskyssä. Niitä noudattamalla maassa olisi rauha ja ihmisillä hyvä tahto.Luterilaisen kristinuskon käskyjen noudattaminen on tehnyt Suomesta maailman onnellisimman maan, hyvinvointivaltion, joita ovat myös Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti (Vrt. Tiede-lehti 14/2021 Luterilaisuus loi pohjan hyvinvointivaltiolle Tuota sanomaa tulisi levittää myös sotaa käyviin maihin, joiden uskonnollinen päämäärä on tappaa toisuskoiset.

Eräänä päivänä lapsi sairastuu vakavasti sunnuntaina.

Käsky sanoo: Muista pyhittää lepopäivä kukaan ei saa tehdä työtä.

Lääkäri kieltäytyy avaamasta vastaanottoa, koska se olisi työntekoa.

Lasta ei viedä hoitoon ennen maanantaita.

Seurauksena lapsi kuolee

"Katso Matteus 12"

Minun pointti nimen omaan. Kun joku täällä touhuttua että riittää kun noudattaa 10 käskyä, se EI PIDÄ PAIKKAANSA. Se ei riitä kristitylle. Lisäksi Raamatussa useammassa paikassa käsketään tappamaan, kuin kielletään tappamasta. (Joo ne kohdat on erilaisia, mutta silti). Raamatussa ei ole lyhyttä sääntölistaa joka riittää. Sama koskee joka ikistä kymmentä sääntöä. JOPA älä pidä muita jumalia, on vain rajallisesti voimassa. Mikään sääntö Raamatussa ei ole absoluuttinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää se miksi raamatussa puhutaan parantumisihmeistä ikään kuin sellaisia edelleen tapahtuisi seurakunnan keskellä? Siis kehoitetaan rukoilemaan sairaiden puolesta ja vanhinten laittamaan kätensä sairasten ylle niin sairaudet lähtevät. Kuitenkaan sairaat eivät parane vaan saavat lievitustä vaivohinsa lääketieteestä. Siis lääkitykset, lääkärikäynnit ja leikkausoperaatiot ovat lähinnä myös uskovien konkreettinen apu rukoiluista huolimatta. Rukoilulle jää vain toivomisen virka.

Kyllä ihmeparantumisia vieläkin tapahtuu.

Juu, kyllä niitä tapahtuu kuulemma paljonkin, yhtään huolella dokumentoitua esimerkkiä ei vaan koko maailmanhistoria tunne ainuttakaan.

Matt. 8:1:4

Mark. 2:1-12

Luuk. 6:6-11

Oliks tää huumoria? Raamatun kertomus ei ole dokumentti yhtään mistään. Kertomus on kertomus. 

Vierailija
1984/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jumala ei vastaa joillekin ihmisille ketkä yrittävät kutsua häntä? Mitä tarjottavaa kristinuskolla on mikäli kuoleman jälkeinen ei ole kiinnostava aihepiiri tai oleellista itselle? 

Vierailija
1985/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan enää nykyään uskoo tähän paskaan? 

Minä uskon Raamattuun Lisäksi 2,2 miljardia maailman kristittyä uskoo Pyhän Raamatun Sanaan. 

Vierailija
1986/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon Raamattuun Lisäksi 2,2 miljardia maailman kristittyä uskoo Pyhän Raamatun Sanaan. 

Tämä on aina hauskaa, että kun mitataan  sitä, mikä on maailman suosituin uskonto niin katoliset ovat ehdottomasti kunnon kristittyjä, sitten kun puhutaan pelastuksen ehdoista ha oikeasta opista niin katoliset ovat suunnilleen saatanan vallassa.

No, argumentum ad populum on argumentaatiovirhe joka tapauksessa.

Vierailija
1987/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metodologiat sikseen. 

Jeesus on palaamassa takaisin. Ehkä tänä syksynä (tarkemmin sanottuna syyskuussa), tai lähivuosina. Hän ottaa kyytiinsä vain ne, jotka ottavat Uuden Testamentin todesta.

Laittakaa Youtubeen sana "rapture". 

Tässä taas tämä kiristys eli jos et usko niin joudut helvettiin tai et pääse mukaan.

Vierailija
1988/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa vaikka maailman tappiin tappelua. Mutta muistakaa joskus miettiä sitä asiaa, että teillä saattaakin olla kuolematon sielu. Jos sittenkin kiinnostaa kristinuskon sanoma niin etsikää, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Peace. 

Tämä. 90% ketjusta taas joutavaa jankutusta, mikä ei edisty ihmisten pelastumista. Riittävät todisteet löytyy Raamatusta. Jos kieltäytyy sitä uskomasta, niin ei siinä silloin auta mikään. Ei auta, vaikka joku tulisi kuolleista heille kertomaan, kuten rikkaan miehen ja Lasaruksen tarinassa kerrotaan.

Muistelkaapa itse: tulitteko uskoon nokkelan tieteellisloogisen todistelun ansiosta, vai Jumalan sanan kuulemisesta? 

Vierailija
1989/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kysyä vielä jotain?

Miksi kirkot ovat täynnä ped0fiilejä?

Oikeesti myllynkivi sulla kaulassa kun kuolet 666 peto ilkeä .  

Taidat olla ped0pappien kannattaja tai peräti itse sellainen. Et kestä ajatusta, että kirkot ovat täynnä näitä mielisairaita rikollisia. Kirkkoon kuuluvat rahoittavat tätä rikollista toimintaa. Logiikkasi mukaan murhan silminnäkijkätkin pitäisi vangita, kun murhaajat luikertelevat pois.

Vai että oikein täynnä. Yli miljardin ihmisen uskonnossa. Mitäpä tuohonkin sitten sanoisi... Todistehullu ainakin vaatisi todisteita.

Tuossa tarkoitettiin kirkon henkilökuntaa ja lähinnä pappeja, kuten tässä artikkelissa mainitaan:

https://apnews.com/article/europe-france-child-abuse-sexual-abuse-by-cl…

Näitä tapauksia löytyy enemmänkin. Tavalliset uskovaiset kirkossa ravaamalla ja vero & kolehtimaksuilla kannattavat ja rahoittavat tätä rikollisuutta. Tämä uskonto on perustettu ped0filian ympärille ja jumala on kusetus, jolla rikosta piilotellaan. 

Vierailija
1990/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Päivi on tänään eronnut kirkosta?

Tämä on edelleen se kristinuskon polttavin kysymys.

-winner-

Vierailija
1991/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koska raamattu on huuhaata.

Nyt loukkasit kyllä huuhaan kunniaa :(

-winner-

Vierailija
1992/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kysyä vielä jotain?

Luotiinko Eeva Aatamin kylkiluusta?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Eeva_(Raamattu)

Niinhän tuossa väitetään. Uskovatko kaikki uskovaiset tähän potaskaan? Mahtaako raamatussa olla mikään totta.

Faktakirja Raamattu on totta kannesta kanteen. Harmittaako se sinua? Miksi et iloitsisi Herrasta? 

Eri 

Yhtä tosia kuin muumilaakson tarinat kansista kansiin.

Ei kai Janssoni koskaan sanonut niiden tositapahtumia kuvaavaan? Luulisi kaltaisesi nerokkaan tieteilijän osaavan erottaa silminnäkijäkuvauksen ja kaunokirjallisuuden.

Raamatussa voi toki olla joitain tositapahtumia, mutta kukaan ei voi tietää miten paljon vai onko 100% keksittyjä juttuja. 

Ja luomiskertomuksestakin on vain Aatamin ja Eevan sana, koska kumpikaan ei sitä oikeasti tiennyt mistä tulivat.

-winner-

Vierailija
1993/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?

Vierailija
1994/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Matteus 12"

Minun pointti nimen omaan. Kun joku täällä touhuttua että riittää kun noudattaa 10 käskyä, se EI PIDÄ PAIKKAANSA. Se ei riitä kristitylle. Lisäksi Raamatussa useammassa paikassa käsketään tappamaan, kuin kielletään tappamasta. (Joo ne kohdat on erilaisia, mutta silti). Raamatussa ei ole lyhyttä sääntölistaa joka riittää. Sama koskee joka ikistä kymmentä sääntöä. JOPA älä pidä muita jumalia, on vain rajallisesti voimassa. Mikään sääntö Raamatussa ei ole absoluuttinen.

Jos viittaat minun kommenttiini, niin minä en tarkoittanut, että kymmenen käskyn noudattaminen riittää. Tarkoitin (ja kirjoitin myös), että kymmenen käskyn noudattamisesta voi aloittaa.

Vierailija
1995/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala ei vastaa joillekin ihmisille ketkä yrittävät kutsua häntä? Mitä tarjottavaa kristinuskolla on mikäli kuoleman jälkeinen ei ole kiinnostava aihepiiri tai oleellista itselle? 

Raamatusta käy ilmi, ettei Jumalaa tulisi koetella.

5Sitten Paholainen vei Jeesuksen pyhään kaupunkiin ja asetti hänet temppelimuurin harjalle. 6Hän sanoi Jeesukselle: Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy alas. Onhan kirjoitettu: Hän antaa enkeleilleen käskyn. He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen. 7Jeesus vastasi hänelle: On myös kirjoitettu: Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.

Kristinuskolla on sitä tarjottavaa, että Raamatussa kerrotut asiat vaikuttavat sinunkin elämääsi ja kuolemaasi. Vaikket uskoisikaan sitä, ne kuitenkin vaikuttavat. Siksi sinun kannattaisi oman itsesi takia olla kiinnostunut. 

Vierailija
1996/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkakaa vaikka maailman tappiin tappelua. Mutta muistakaa joskus miettiä sitä asiaa, että teillä saattaakin olla kuolematon sielu. Jos sittenkin kiinnostaa kristinuskon sanoma niin etsikää, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Peace. 

Tämä. 90% ketjusta taas joutavaa jankutusta, mikä ei edisty ihmisten pelastumista. Riittävät todisteet löytyy Raamatusta. Jos kieltäytyy sitä uskomasta, niin ei siinä silloin auta mikään. Ei auta, vaikka joku tulisi kuolleista heille kertomaan, kuten rikkaan miehen ja Lasaruksen tarinassa kerrotaan.

Muistelkaapa itse: tulitteko uskoon nokkelan tieteellisloogisen todistelun ansiosta, vai Jumalan sanan kuulemisesta? 

Ja sinä kieltäytyisit uskomasta, jos minä kertoisin sinulle, että sinä olet ymmärtänyt väärin. Sinä pelkäät ja olet pelkosi vanki. Mutta minä välitän sinusta syvästi ja siksi kerron sinulle tämän: älä kutsu minun viestejäni joutavaksi jankutukseksi. Asiat ovat paljon monimutkaisempia kuin sinä voit ymmärtää. Keskity itseesi ja siihen, noudatatko sinä Jumalan tahtoa. 

Vierailija
1997/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?

Minä voin uskoa sillä sekunnilla kun väite täyttää todistustaakkansa.

Vierailija
1998/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kukaan ei tule uskoon todisteisiin tutustumisen takia, koska niitä ei ole. "Pyhät" kirjoitukset johtavat ihmisiä uskomaan lukemattomissa uskonnoissa, joten se on erittäin epäluotettava tapa tunnistaa totuus.

Vierailija
1999/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, yleisin syy ateismille, tarkemmin passiiviselle ateismille, on että ihmiset eivät näe jälkiä Jumalasta. Miksi Jumala pysyy piilossa ihmisiltä jotka ovat tietämättömiä hänestä. Siihen ei ole mitään rakkaudentäyteistä, välittävää syytä. Jos Jumala haluaa ihmiset seuraamaan hänen tietään, tämä ei ole se havainto, mitä odotettaisiin. Tämä on se havainto, joka tukee ajatusta ihmisen keksimästä Jumalasta.

Vierailija
2000/4704 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jokaisen Jumala on erilainen. Kukaan ei tiedä minkälaiseen Jumalaan sinä uskot. Täälläkin näkee, että monet, tai useimmat uskovaiset eivät usko uskontunnustuksen määritelmän mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi