Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4704)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kysyä vielä jotain?
Luotiinko Eeva Aatamin kylkiluusta?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eeva_(Raamattu)
Niinhän tuossa väitetään. Uskovatko kaikki uskovaiset tähän potaskaan? Mahtaako raamatussa olla mikään totta.
Faktakirja Raamattu on totta kannesta kanteen. Harmittaako se sinua? Miksi et iloitsisi Herrasta?
Eri
Yhtä tosia kuin muumilaakson tarinat kansista kansiin.
Ei kai Janssoni koskaan sanonut niiden tositapahtumia kuvaavaan? Luulisi kaltaisesi nerokkaan tieteilijän osaavan erottaa silminnäkijäkuvauksen ja kaunokirjallisuuden.
Miten erottaa silminnäkijäkuvauksen ja sellaisen muotoon kirjoitetun fantasian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää se miksi raamatussa puhutaan parantumisihmeistä ikään kuin sellaisia edelleen tapahtuisi seurakunnan keskellä? Siis kehoitetaan rukoilemaan sairaiden puolesta ja vanhinten laittamaan kätensä sairasten ylle niin sairaudet lähtevät. Kuitenkaan sairaat eivät parane vaan saavat lievitustä vaivohinsa lääketieteestä. Siis lääkitykset, lääkärikäynnit ja leikkausoperaatiot ovat lähinnä myös uskovien konkreettinen apu rukoiluista huolimatta. Rukoilulle jää vain toivomisen virka.
Kyllä ihmeparantumisia vieläkin tapahtuu. Parantumisihmeet eivät kuitenkaan ole kansanterveyden parantamiseksi, vaan uskon vahvistamiseksi. Apostolitkin paransivat monia ihmisiä, mutta eivät koskaan esiintyneet varsinaisina parantajina. Eikä Paavali tai Tituskaan parantuneet vaivoistaan, vaikka rukoilivat. Useinhan kuulee epäraamatullisen ja haitallisen harhaopin, että ihminen ei parantunut koska
Missä ihmeparantumisia vielä tapahtuu kun tunnut tietävän? Itse en 50 vuoden aikana ole törmännyt yhteenkään luotettavaan todistukseen. Juttuja on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan enää nykyään uskoo tähän paskaan?
Minä uskon Raamattuun Lisäksi 2,2 miljardia maailman kristittyä uskoo Pyhän Raamatun Sanaan.
Ja jokaisen Jumala on erilainen. Kukaan ei tiedä minkälaiseen Jumalaan sinä uskot. Täälläkin näkee, että monet, tai useimmat uskovaiset eivät usko uskontunnustuksen määritelmän mukaan.
Jokaisen jumala saa olla erilainen mutta arvot pitäisi olla kaikilla jumalilla samat eli rakkaudelliset neuvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää se miksi raamatussa puhutaan parantumisihmeistä ikään kuin sellaisia edelleen tapahtuisi seurakunnan keskellä? Siis kehoitetaan rukoilemaan sairaiden puolesta ja vanhinten laittamaan kätensä sairasten ylle niin sairaudet lähtevät. Kuitenkaan sairaat eivät parane vaan saavat lievitustä vaivohinsa lääketieteestä. Siis lääkitykset, lääkärikäynnit ja leikkausoperaatiot ovat lähinnä myös uskovien konkreettinen apu rukoiluista huolimatta. Rukoilulle jää vain toivomisen virka.
Kyllä ihmeparantumisia vieläkin tapahtuu. Parantumisihmeet eivät kuitenkaan ole kansanterveyden parantamiseksi, vaan uskon vahvistamiseksi. Apostolitkin paransivat monia ihmisiä, mutta eivät koskaan esiintyneet varsinaisina parantajina. Eikä Paavali tai Tituskaan parantuneet vaivoistaan, vaikka rukoilivat. Useinhan kuulee epäraamatullisen ja hait
Minulla on henkilökohtaista kokemusta parantumisesta. Ihmeparantuminen vaikka kivuista voi todellakin tapahtua mutta kivut ovat tarpeelliset parantuaksemme asioiden vaikutuksesta joten kaikille tsemppejä jotka kokevat paljon tai pitkään kipuja sekä sairastamista. Pitkään kestänyt parantaminen antaa paljon tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan enää nykyään uskoo tähän paskaan?
Minä uskon Raamattuun Lisäksi 2,2 miljardia maailman kristittyä uskoo Pyhän Raamatun Sanaan.
Ja jokaisen Jumala on erilainen. Kukaan ei tiedä minkälaiseen Jumalaan sinä uskot. Täälläkin näkee, että monet, tai useimmat uskovaiset eivät usko uskontunnustuksen määritelmän mukaan.
Jokaisen jumala saa olla erilainen mutta arvot pitäisi olla kaikilla jumalilla samat eli rakkaudelliset neuvot.
Erilaiset jumalat ilmaus kuvaa sitä, että ihmiset eivät tunne Jumalaa. Heidän omat ajatuksensa Jumalasta eivät välttämättä kerro totuutta Jumalasta. Heidän erilaiset kuvitelmansa eivät ole mitään erilaisia jumalia, vaan heidän mielikuvitustensa luomia harhakuvitelmia.
Lisäyksenä vielä aihetta käsittelevä kohta Raamatusta:
6Jeesus vastasi: Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni.
Vierailija kirjoitti:
6Jeesus vastasi: Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni.
Saman sanoisin itsestäni koska tiedän että olen oikeudenmukainen ihminen enkä tee pahaa kenellekään. Minulla on äärimmäisen hyvä kyky suhtautua koko elämään. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman sanoisin itsestäni koska tiedän että olen oikeudenmukainen ihminen enkä tee pahaa kenellekään. Minulla on äärimmäisen hyvä kyky suhtautua koko elämään. Näkijä
Onpa hienoa, että koet olevasi oikeudenmukainen ihminen, joka ei tee pahaa kenellekään. Se on kuitenkin eri asia kuin olla Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa, että koet olevasi oikeudenmukainen ihminen, joka ei tee pahaa kenellekään. Se on kuitenkin eri asia kuin olla Jeesus.
Se on hienoa että oletat asioita tekstin perusteella, muistathan jättää kuitenkin olettamuksistasi omat ongelmasi pois. En missään nimessä väitä olevani Jeesus. Olen täysin eri ihminen. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Entäs, jos haluaisi tuntea sen äidin? Tai Pyhän Hengen?
Nää kaksi tuntuvat olevan aika tonttuja ja tiukkapipoisia ukkoja.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelkaapa itse: tulitteko uskoon nokkelan tieteellisloogisen todistelun ansiosta, vai Jumalan sanan kuulemisesta?
Niin, kukaan ei tule uskoon todisteisiin tutustumisen takia, koska niitä ei ole. "Pyhät" kirjoitukset johtavat ihmisiä uskomaan lukemattomissa uskonnoissa, joten se on erittäin epäluotettava tapa tunnistaa totuus.
Usko ihan kirjaimellisestikin viittaa uskomukseen, ei mihinkään todistukseen. Jos etsitte faktoja niin etsikää muualta kuin uskon ja uskonnon parista, uuvatit
Se on hienoa että oletat asioita tekstin perusteella, muistathan jättää kuitenkin olettamuksistasi omat ongelmasi pois. En missään nimessä väitä olevani Jeesus. Olen täysin eri ihminen. Näkijä
Sinä kerroit, että sanoisit olevasi tie, totuus ja elämä, kuten Jeesus sanoi, koska olet oikeudenmukainen ihminen, joka ei tee pahaa kenellekään. Minä kerroin näkemykseni siitä, että minusta tuossa on kyse eri asiasta. Lisäksi on epäkohteliasta ja outoa vihjailla, että minulla olisi jotain ongelmia tuon perusteella.
Aika paljon me joudutaan olemaan uskon varassa, ja en nyt puhu uskonnoista vaan ihan vaikka olet uskonnoton tai ateisti, niin joudut itte valitsemaan uskotko mitä kuulet ja näet. Ei voida luottaa videomateriaaliin, ei voida luottaa tutkimuksiin. Voi olla harhoja, hypnotisointia, taikatemppuja, manipulointia. Tai voidaan tietysti luottaa
Mutta tarkoitan, että jokainen ite päättää mitä uskoo. Että sikäli.
Vierailija kirjoitti:
Sinä kerroit, että sanoisit olevasi tie, totuus ja elämä, kuten Jeesus sanoi, koska olet oikeudenmukainen ihminen, joka ei tee pahaa kenellekään. Minä kerroin näkemykseni siitä, että minusta tuossa on kyse eri asiasta. Lisäksi on epäkohteliasta ja outoa vihjailla, että minulla olisi jotain ongelmia tuon perusteella.
Anteeksi, olisin voinut olla selkeämpi. Tavallaan viittasin tuohonkin mutta ajatukseni oli keskittynyt viimeiseen lauseeseen. Olin kyllä tosissani, olen oikeudenmukainen ihminen. Meistä jokainen on Jumalan lapsi ja jokaisella on samat mahdollisuudet olla oikeudenmukaisia ihmisiä. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs, jos haluaisi tuntea sen äidin? Tai Pyhän Hengen?
Nää kaksi tuntuvat olevan aika tonttuja ja tiukkapipoisia ukkoja.
-winner-
Hei vaan sinullekin, winner. Jumalaan viitataan Raamatussa sanalla Isä. Jumalan tuntemiseen pyrkiminen on oikeastaan se juttu. Ei kannata hämääntyä siitä, että käytetään mieheen viittaavaa sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelkaapa itse: tulitteko uskoon nokkelan tieteellisloogisen todistelun ansiosta, vai Jumalan sanan kuulemisesta?
Niin, kukaan ei tule uskoon todisteisiin tutustumisen takia, koska niitä ei ole. "Pyhät" kirjoitukset johtavat ihmisiä uskomaan lukemattomissa uskonnoissa, joten se on erittäin epäluotettava tapa tunnistaa totuus.
Usko ihan kirjaimellisestikin viittaa uskomukseen, ei mihinkään todistukseen. Jos etsitte faktoja niin etsikää muualta kuin uskon ja uskonnon parista, uuvatit
Nauroin, mutta älä silti kutsu ketään uuvatiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmeparantumisia vieläkin tapahtuu. Parantumisihmeet eivät kuitenkaan ole kansanterveyden parantamiseksi, vaan uskon vahvistamiseksi. Apostolitkin paransivat monia ihmisiä, mutta eivät koskaan esiintyneet varsinaisina parantajina. Eikä Paavali tai Tituskaan parantuneet vaivoistaan, vaikka r
Tämäkin kommentti oli kyllä minulta peräisin. Olen kokenut paljon kipua ja sairastamista nyt viimeisinä vuosina. Osaisin auttaa näissä tilanteissaz ymmärrän hyvin paljon asioita. Sairastamista ei tarvitse hävetä eikä se tee kenestäkään huonompaa ihmistä. Eihän sille edes käytännössä itse mahda mitään. Kannattaa kuitenkin pitää aina toivoa yllä. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmeparantumisia vieläkin tapahtuu. Parantumisihmeet eivät kuitenkaan ole kansanterveyden parantamiseksi, vaan uskon vahvistamiseksi. Apostolitkin paransivat monia ihmisiä, mutta eivät koskaan esiintyneet varsinaisina parantajina. Eikä Paa
Korjaan näpyttelyvirheen.
Osaisin auttaa näissä tilanteissa, ymmärrän hyvin paljon asioita. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomus on jonkin väitteen todeksi hyväksymistä. Esim. minulla on uskomus, että maapallo kiertää aurinkoa. Se, onko joku yksittäinen uskomus tietoa vai ei voi riippua vaikkapa uskomuksen totuudesta ja niistä perusteista, joiden nojalla siihen uskotaan - riippuu vähän, minkä tiedon teorian kontekstissa operoidaan.
Mitä tosiasiauskomuksiin tulee, itse olen sillä kannalla, että elämänalueesta riippumatta ihmisen on hyvä mennä sinne, minne todisteet osoittavat ja olla menemättä sinne, minne todisteet eivät osoita. En näe, että uskonnon tulisi olla tässä suhteessa minkäänlainen poikkeus, ja siksi haluan keskustella asiasta. Jos sinua häiritsee, että myös uskontoja todeksi hyväksyviltä vaaditaan tällaisissa ketjuissa todisteita tai heitä muistutetaan siitä, että niitä ei ole, suosittelen pysymään poissa palstan uskontoketjuista ja hakeutumaan jollekin uskovaisten omalle foorumille, jossa minunlaiseni bännätään välittömästi häiritsemästä keskinäisten pierujen haistelua.
Jos tämä asia on sinusta niin selvä, miksi osallistut edelleen tähän keskusteluun? Voisiko olla niin, että vaikka asia vaikuttaa selvältä, niin sinusta kuitenkin tuntuu siltä, että jokin ei täsmää?