Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (7227)
Vierailija kirjoitti:
Metodologiat sikseen.
Jeesus on palaamassa takaisin. Ehkä tänä syksynä (tarkemmin sanottuna syyskuussa), tai lähivuosina. Hän ottaa kyytiinsä vain ne, jotka ottavat Uuden Testamentin todesta.
Laittakaa Youtubeen sana "rapture".
Ilman metodologiaa, jolla voin tunnistaa hakusanalla "rapture" löytävät videot totuudenmukaisiksi en tee noilla videoilla yhtään sen enempää, kuin teen videoilla, jossa imaamit manaavat pahoja henkiä ulos ihmisistä (sic).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee sinulle juttelemisesta totuuden tunnistamisen metodin?
Se osoittaa, että sinulla on käytössä toimiva metodi.
Mikä on tämä toimiva metodi, joka minulla on käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tiedät itse paremmin, mitä sinä teet, kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Siinä kuitenkin ilmaistaan asiat paremmin kuin osaisin itse muotoilla.
Minä pyysin sinulta aiemmin niitä tapoja, joilla sinä olet mielestäsi tunnistanut totuuden. Vastasit sitaatilla Raamatusta, jossa Jeesus kuvailee ajatusrikoksen. En voi kuin ihmetellä, miten toivottoman umpisurkea olet selittämään itse asioita, jos ajattelet, että ajatusrikoksen kuvailu on parempi vastaus pyyntöön kuvailla totuuden tunnistamisen menetelmää kuin mitä olisit itse kyennyt antamaan. Tosiasiassahan se ei itsessään ilman lisäselityksiä vastaa kysymykseen lainkaan. Enkä usko tämän väitteen olevan millään tapaa kiistanalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt uskovilta kaikenlaisia keinoja yrittää olla joku kuvitteellinen "voittaja" jossain kuvitteellisessa "väittelyssä", mutta tämä on ehkä omituisin koskaan näkemäni.
Miket vain suoraan sanonut, ettei sinulla ole aikomustakaan antaa järjellistä vastausta yhteenkään kysymykseen, kun selvästikin se oli sinun aikeesi alusta alkaen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin sinulta aiemmin niitä tapoja, joilla sinä olet mielestäsi tunnistanut totuuden. Vastasit sitaatilla Raamatusta, jossa Jeesus kuvailee ajatusrikoksen. En voi kuin ihmetellä, miten toivottoman umpisurkea olet selittämään itse asioita, jos ajattelet, että ajatusrikoksen kuvailu on parempi vastaus pyyntöön kuvailla totuuden tunnistamisen menetelmää kuin mitä olisit itse kyennyt antamaan. Tosiasiassahan se ei itsessään ilman lisäselityksiä vastaa kysymykseen lainkaan. Enkä usko tämän väitteen olevan millään tapaa kiistanalainen.
Minun matkani on ollut niin vaikea, että ei ole helppoa puhua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt uskovilta kaikenlaisia keinoja yrittää olla joku kuvitteellinen "voittaja" jossain kuvitteellisessa "väittelyssä", mutta tämä on ehkä omituisin koskaan näkemäni.
Miket vain suoraan sanonut, ettei sinulla ole aikomustakaan antaa järjellistä vastausta yhteenkään kysymykseen, kun selvästikin se oli sinun aikeesi alusta alkaen?
Vastaukset ovat sinussa itsessäsi. En voi kertoa niitä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei voimia sinulle, täältä sivusta seuraajana. Ja kaikklle muillekin joilla on ollut vaikeaa, tai on just parastaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei voimia sinulle, täältä s
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitten kannattaa olla hiljaa? Eikä yrittää saarnata. Tule takaisin kun löydät tasapainon. Esim uskontojen uhrit järjestö voi auttaa.
"Ehkä sitten kannattaa olla hiljaa? Eikä yrittää saarnata. Tule takaisin kun löydät tasapainon. Esim uskontojen uhrit järjestö voi auttaa."
Tämä teksti on tekoälyn luoma, älkää välittäkö. Konekaan ei välitä.
Minä valitsen sen, että yritän auttaa muita ja siksi en ole hiljaa. Minä en ole kuunnellut saarnoja, joten en tiedä millaisia ne ovat. Tässä keskustelussa olen vain kertonut omia näkemyksiäni ja yhdistänyt niihin samaa aihetta käsitteleviä kohtia Raamatusta. En ole minkään uskonnon uhri. En ole ollut minkään uskonnon toiminnassa mukana. Tietoni kristinuskosta perustuvat koulun uskonnonopetukseen. Tämän viestiketjun lukeminen on täysin vapaaehtoista sinulle ja kaikille muillekin.
Kun ihmiset tulevat aikuisiksi niin jumalista aletaan hakea sitä uutta isää ja äitiä, jotka ovat jo pois menneet.
Tämä isi ja äiti jumalausko ajaa ihmiset uskontojen ja kirkkojen pariin, joissa kiristetään keksittyjen taivaan porttien avautumisella. Jos et usko jumalaasi niin joudut helvettiin. Mafia kiristystä eikä mitään muuta! Vanhukset ravaavat kirkoissa varmistaakseen sen taivaspaikan juuri itselleen eikä kenellekään muulle. Onko hieman itsekästä? Sairasta touhua läpi elämän. Jatkakaa, eksytetyt lampaat.
Kuulkaa, kaikki janoavaiset,
tulkaa veden ääreen.
Tekin, joilla ei ole rahaa,
tulkaa, ostakaa ja syökää;
tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta
viiniä ja maitoa.
Miksi annatte rahan siitä,
mikä ei ole leipää,
ja työnne ansion siitä,
mikä ei ravitse?
Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää,
ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
Kallistakaa korvanne
ja tulkaa minun tyköni;
kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää.
Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton,
annan lujat Daavidin armot.
Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi,
kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
Katso, sinä olet kutsuva pakanoita,
joita sinä et tunne,
ja pakanat, jotka eivät sinua tunne,
rientävät sinun tykösi
Herran, sinun Jumalasi, tähden,
Israelin Pyhän tähden,
sillä hän kirkastaa sinut.
Etsikää Herraa silloin,
kun hänet löytää voidaan;
huutakaa häntä avuksi,
kun hän läsnä on.
Jumalaton hyljätköön tiensä
ja väärintekijä ajatuksensa
ja palatkoon Herran tykö,
niin hän armahtaa häntä,
ja meidän Jumalamme tykö,
sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
Sillä minun ajatukseni
eivät ole teidän ajatuksianne,
eivätkä teidän tienne
ole minun teitäni, sanoo Herra.
Vaan niin paljon korkeampi
kuin taivas on maata,
ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne
ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
1Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee,
ei sinne palaja,
vaan kostuttaa maan,
tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi,
antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
niin on myös minun sanani,
joka minun suustani lähtee:
ei se minun tyköni tyhjänä palaja,
vaan tekee sen, mikä minulle otollista on,
ja saa menestymään sen,
mitä varten minä sen lähetin.
Sillä iloiten te lähdette,
ja rauhassa teitä saatetaan;
vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun
teidän edessänne,
ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä,
nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita;
ja se tulee Herran kunniaksi,
iankaikkiseksi merkiksi,
joka ei häviä.
-Jesaja 55-
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaa, kaikki janoavaiset,
tulkaa veden ääreen.
Tekin, joilla ei ole rahaa,
tulkaa, ostakaa ja syökää;
tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta
viiniä ja maitoa.
Miksi annatte rahan siitä,
mikä ei ole leipää,
ja työnne ansion siitä,
mikä ei ravitse?
Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää,
ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
Kallistakaa korvanne
ja tulkaa minun tyköni;
kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää.
Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton,
annan lujat Daavidin armot.
Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi,
kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
Katso, sinä olet kutsuva pakanoita,
joita sinä et tunne,
ja pakanat, jotka eivät sinua tunne,
rientävät sinun tykösi
Herran, sinun Jum
Kiitos.
Mulle tulee mieleen haapapuista tuo kohta että puut paukuttavat käsiään.
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset ovat sinussa itsessäsi. En voi kertoa niitä sinulle.
Ahaa, kristinusko siis onkin epätotta. No, mikäpäs sitten siinä.
Tulen varmuuden vuoksi jatkossakin kyllä kysymään todisteita ja näyttöä palstan uskis-ketjuissa, eli jos luulit, että tällä pysyn poissa niin erehdyit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metodologiat sikseen.
Jeesus on palaamassa takaisin. Ehkä tänä syksynä (tarkemmin sanottuna syyskuussa), tai lähivuosina. Hän ottaa kyytiinsä vain ne, jotka ottavat Uuden Testamentin todesta.
Laittakaa Youtubeen sana "rapture".
"Ei ole teidän asianne tietää aikoja ja hetkiä.."
Kannattaako noita ajankohtia heitellä? Joo, kyllä odotetaan ja toivottavasti se loppuu pian tämä aikakausi.
Tarkkuus Raamatussa: "päivä tai hetki"=tunti.
Jumala ei puhu, ettemmekö voisi tietää vuotta tai kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla, että sinulla on ollut vaikeaa, mutta oikea ratkaisu on olla kokonaan osallistumatta sellaisiin keskusteluihin, joihin ei asian vaikeuden vuoksi kykene osallistumaan. Ei teeskennellä osallistumista silloin, kun todellista aikomusta osallistua oikeasti ei ole.
Jos luulet epävastauksistasi olevan apua yhtään kenellekään, olet takuuvarmasti väärässä.
En pidätä hengitystäni, mutta otan vastaan sen, mitä tapahtuu.