Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6001)

Vierailija
1481/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tuolla pitkällä tekstillä halutaan sanoa, mutta fakta on se, että kristitty ei voi antaa itselleen lupaa tehdä väärin, ei edes ajatuksen tasolla. Tietysti sitä tapahtuu, mutta intentio on oleellisin. Eli ei, et edelleenkään saa luvan kanssa ja hyvällä omalla tunnolla katsella kymmeniä/satoja ihmisiä himoiten. 

Vierailija
1482/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juha Hiltusen koulutus? Amerikan alkuperäisväestön tutkija. Joten se siitä. 

Myös väärennöksiin perehtynyt. Ei hän itse niitä tutkimuksia tietenkään tee vaan niitä on tehty yli 70 tieteenalan toimesta. Hän kertoo vaan tuloksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnet Raamattua, tiedät, ettei Jeesus tarkoittanut silmin nähtävää valtakuntaa vaan Jumalan valtakuntaa, joka on sisäisesti meissä uskovissa. Näin Raamattu kertoo. Ja sen Jeesus toi tullessaan, kuollessaan ja ylösnoustessaan. 

Jos tunnet Raamattua, Jumalan valtakunnan pääkaupungin ja Jeesuksen hovin paikan piti olla Jerusalemissa. Kaikki maailma tottelisi Jumalan valtakunnan kuningasta, toisi uhrilahjoja Jumalan temppeliin sinne, ja maailmassa olisi rauha, jota määrättäisiin Jerusalemista. Jeesus todellakin tarkoitti konkreettista valtakuntaa. Se on se juutalainen messiasperinne. Se että jotkut myöhemmin keksivät vääristää ajatuksen muuksi, ei muuta sitä että Jeesus oli juutalainen ja että hän saarnasi konkreettisesta Jumalan valtakunnasta, kuten juutalaiset messias-profetiat sen kuvaavat.

Konkreettinen valtakunta on tulossa.

Vierailija
1484/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki jutut, mitä Jeesus muka sanoi ja ennusti tapahtuvan, on kirjoitettu huomattavan paljon sen jälkeen, kun roomalaiset olivat jo hänet tappaneet. Hyvähän sitä on selitellä asiat oman uskonnon kannalta parhain päin jälkikäteen ja väittää, että näinhän se menikin.

Jeesuksen kuolema oli julkinen. Kuoleman jälkeen ilmestyi yli 500 eri henkilölle. 

Vierailija
1485/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". (Luuk.7:20-21)

Jumalan valtakunnan tilalle voisi laittaa sanat Jumalan tahto. 

Vierailija
1486/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". (Luuk.7:20-21)

Ei voisi, vaan silloin se olisi eri asia.

Vierailija
1487/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oliivipuut olivat kuolleet sinne veden alle. Juurimätään, suolaveteen, valon puutteeseen.

Raamatussa sanotaan, että fysiikan lait pätevät vain siksi, että jumala sallii. 

Joten kaikki tällaiset argumentit voi laittaa suoraan roskikseen.

Tiesikö jumala maailman luodessaan, että tulisi katumaan ja hukuttamaan kaiken vedenpaisumuksessa? Oletko miettinyt sitä?

Vierailija
1488/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen mukaan hänen lampaansa kuulevat hänen äänensä. 

Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Vierailija
1489/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan valtakunta = Jumalan sielu

"Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille."

Jumala on Henki ja Henki on sielussa.

Vierailija
1490/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen mukaan hänen lampaansa kuulevat hänen äänensä. 

Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Ääni ratkaisee asian.

Vierailija
1491/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli taas uutinen koskien miten evankeliumit ovat muuttuneet, tuotu ilmauksia "Jumalan poika" jne jne

Kannattaa lukea tarkasti ettei olisi vain taas harhaanjohtajia liikkeellä.

Vierailija
1492/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä oli jossain vuoren huipulla oliivipuita.

Oli missä oli mutta Raamatussa sanotaan että kaikki oli veden peitossa ainakin 150 päivää.

Totta. Eiköhän parin oliivipuun kasvun mahdollistaminen ole helppoa jos on luonut koko maapallon. Hieman kuivaa maata ja siihen pari puuta.

Silti ihmetyttää, että katsoi ainoaksi keinoksi syntisten tappamiseen hukuttamisen. Sivussa meni viattomat eläimetkin. Kyllä kaikkivoipa olisi keksinyt muunkin keinon.

Vierailija
1493/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oliivipuut olivat kuolleet sinne veden alle. Juurimätään, suolaveteen, valon puutteeseen.

Raamatussa sanotaan, että fysiikan lait pätevät vain siksi, että jumala sallii. 

Joten kaikki tällaiset argumentit voi laittaa suoraan roskikseen.

Tiesikö jumala maailman luodessaan, että tulisi katumaan ja hukuttamaan kaiken vedenpaisumuksessa? Oletko miettinyt sitä?

Vastaan tähän asiaan näin että koko maailman tulevaisuus ei ole ollut aluksi tiedossa. Jumalalla on nytkin suunnitelmia mutta ei maailmanloppuun saakka. Näkijä 

Vierailija
1494/6001 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille."

Minusta vaikuttaa siltä, että sinä et ole ymmärtänyt tätä asiaa oikein.

Vierailija
1495/6001 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä oli jossain vuoren huipulla oliivipuita.

Oli missä oli mutta Raamatussa sanotaan että kaikki oli veden peitossa ainakin 150 päivää.

Totta. Eiköhän parin oliivipuun kasvun mahdollistaminen ole helppoa jos on luonut koko maapallon. Hieman kuivaa maata ja siihen pari puuta.

Silti ihmetyttää, että katsoi ainoaksi keinoksi syntisten tappamiseen hukuttamisen. Sivussa meni viattomat eläimetkin. Kyllä kaikkivoipa olisi keksinyt muunkin keinon.

Ja kohta Valheen Isä ja myötäjuoksijansa heitetään tuliseen järveen. Mitäs siihen sanot? 

Vierailija
1496/6001 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uskovaiset suhtautuvat siihen tietoon, että Raamatusta on sensuroitu vuosisatojen kuluessa tarkoituksella erityisesti kahta asiaa: 1. juutalaisuuden ja sitä myötä kristinuskon alkuperää monijumalaisena uskontona ja 2. naisten paljon merkittävämpää roolia kristinuskon alkuaikoina?

Näistä sensuroinneista on olemassa ihan kiistattomat todistusaineistot, joten tämän uskonnon jumala on itse asiassa ollut hyvin samanlainen kuin antiikin ajan muiden Välimeren alueen uskontojen jumalat. Eikö tämä saa ymmärtämään, että kyse on kuitenkin vain yhdestä uskonnosta monien joukossa?

Jaaha, oikein Mäkipelto ite linjoilla? Tässähän siis "kiistaton todistusaineisto" = tahallinen väärinymmärrys, eli Raamatun lukeminen pirun lailla + valhettelu että asioita olisi sensuroitu, vaikka ne lukee virallisessa kirkkoraamatussa tänäkin päivänä. 

Ei kannata sellaisia ottaa kovinkaan vakavasti. 

Vierailija
1497/6001 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalien pojat = enkelit.

Keitä ne jumalat sitten olivat? Yksi oli nimeltään Jumala, minkä nimisiä muita oli ja miksei heitä enää juurikaan noteerata?

Juutalaisten Jumala, joka oli (vale-)tulivuoren ja sodan jumala,  oli yksi alemmista jumalista ja jumalten neuvoston jäsen. Hänen hahmoonsa liitettiin myöhemmin toinen vastaavan tasoinen Jumala, tai siis sen Jumalan traditiot. Juutalaiset eivät saaneet palvoa muita jumalaia, joita siis oli tai on Raamatun mukaan. 

Tämä on niitä asioita, joita kukaan ei siteeraa Raamatusta.

Miksi ensimmäinen käsky on, että "Sinulla ei saa olla muita jumalia"? Mitä muita?

Mitään mitä arvostat ja kunnioitat yli Jumalan. Esimerkiksi joku puusta tai kivestä valmistettu esine, (jota nimittää jumalaksi tai ei) enkeli, Buddha, Marx, filmitähti..

Tai yksinkertaisesti raha. Ihmisen keksimiä asioita, jotka ihminen nostaa palvottavakseen.

Aina on ollut vain yksi Jumala, ihmisen höntsäilyistä huolimatta. Se ilmoitetaan selkeästi Raamatussa.

"Rakasta Jumalaa yli kaiken"

Vierailija
1498/6001 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänen voi kuulla mistä tahansa. Olethan kiitollinen siitä.

Ei kannata kuunnella mitä tahansa ääniä.

11:33 Ei kukaan, joka sytyttää lampun, pane sitä kätköön eikä vakan alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.

11:34 Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä.

11:35 Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.

11:36 Jos siis koko sinun ruumiisi on valoisa eikä miltään osaltaan pimeä, on se oleva kokonaan valoisa, niinkuin lampun valaistessa sinua kirkkaalla loisteellaan."

Vierailija
1499/6001 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minusta vaikuttaa siltä, että sinä et ole ymmärtänyt tätä asiaa oikein."

Maa = Jumalan sydän

Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi (sydämeksi) jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta (sydämestä) sinä olet, ja maaksi (sydämeksi) pitää sinun jälleen tuleman.

Ja hän sanoi: "Mitä olet tehnyt? Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta (sydämestä).

Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?  Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.  Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä.

Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.

Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan (sydämen) päällä niinkuin taivaassa (sielussa); anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme; Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.

Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan (sieluun).

Taivas (sielu) ja maa (sydän) katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Jumalan Henki (sana) luo uuden taivaan (sielun) ja maan (sydämen)

Henki (sana) on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Vierailija
1500/6001 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isämeidän rukous on nykyisessä muodossaan yksi uusimpia kohtia Raamatussa. Ihan viimeiseksi kirjoitettu osa muistaakseni on  se loppu: "sillä sinun on...iänkaikkisesti"

Jos muistan oikein se on alle 1000 vuotta vanha kappale.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän