Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6931)

Vierailija
6681/6931 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän asia ei taida kuulua sinulle millään tavalla. Todennäköisesti olen kuitenkin huomattavasi miellyttävämpää ja kivempaa seuraa keskutella kuin sinä. Jos kommenttejasi voi edes keskustekuksi sanoa. Pikemminkin tukahdutat kaiken keskustelun ympäriltäsi hyökkäämällä muita vastaan. Oletkohan tällä palstalla päivät pääksytysten siksi ettei sinulla ole oikeastaan paljoa oikeita ystäviä.

Onko sinulla paljon oikeita ystäviä?

Sekään ei ole asiasi myöskään. :)  

Mutta se, onko minulla paljon oikeita ystäviä on sinun asiasi, vai? 

Veikkasin vain, että ikä

Minusta kyllä ihmiset tuntuu pitävän yleisesti. :) Mutta en olekaan jyrä ja itsenikorottaja.

Vierailija
6682/6931 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, väitit löytäneesi rakkauden mutta kerskut pöyhkeilet ja käyttäydyt sopimattomasti, joku ei täsmää

Rakkaus on tunne. Minä olen ihminen, joten tunnen tunteita, mutta en ole tunne. 

Rakastaminen ei ole tunne. Sinä olet väärässä. Besservisser, sinä olet väärässä. Tämä vähän vesittää kaikkea sanomaasi rakkauden löytämisestä. Puhutkohan muutenkin omiasi?

Rakkaus kyllä on tunne. Ehkä et vain ole tuntenut sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6683/6931 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, väitit löytäneesi rakkauden mutta kerskut pöyhkeilet ja käyttäydyt sopimattomasti, joku ei täsmää

Rakkaus on tunne. Minä olen ihminen, joten tunnen tunteita, mutta en ole tunne. 

Rakastaminen ei ole tunne. Sinä olet väärässä. Besservisser, sinä olet väärässä. Tämä vähän vesittää kaikkea sanomaasi rakkauden löytämisestä. Puhutkohan muutenkin omiasi?

Rakkaus kyllä on tunne. Ehkä et vain ole tuntenut sitä.

Päättelitkö siitä ettet ehkä itse ole? :) Jälleen oli väärässä. Ja edelleen, rakastaminen ei ole tunne.

Vierailija
6684/6931 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*olit

Vierailija
6685/6931 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaikka en olisikaan tuntenut rakkautta, minä en ole täällä väittänyt löytäneeni Rakkautta toisin kuin henkilö joka mekastaa miten on sen löytänyt ja samaan aikaan on täysi rakkauden vastakohta. Epälempeä, tungetteleva,hyökkäävä...

Vierailija
6686/6931 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raateleva susi. Mielestään "Jeesuksen seuraaja"

Ja ei, en puhu itsestäni, sehän olisi seuraava hyökkäyksesi kysyä

Vierailija
6687/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi ketjussa paastosta. Kristinuskoon kuten moniin muihinkin hengellisiin perinteisiin kuuluu paastoaminen ja rukous uskonnollisena rituaalina, mutta sillä on myös positiivisia terveysvaikutuksia (autofagia, loiset lähtevät), mikä voi olla yksi syy siihen, että sitä suositellaan säännölliseksi rituaaliksi. Paastoaminen on ollut fyysisesti ja henkisesti parantava metodi ihmiskunnan aamunkoitosta asti.

Mihin viitataan demoneilla, jotka paasto poistaa, noihin loisiin vai negatiivisiin asenteisiin, jotka kaikkoavat hormonitoiminnan muutoksen myötä? Mene ja tiedä. Itse en ole paastonnut, välttelen vaan ylensyöntiä.

Vierailija
6688/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ja kirkon sääntö on että jäsenet ovat samaa mieltä uskontunnustuksesta. Edelleen sunnuntaina on ovi auki jos pelkkä saarnojen kuuntelu kiinnostaa eikä demoni sisälläsi pysty uskontunnustusta lausumaan. Papillekin voi käydä juttelemassa.

Olen sanonut, että voin lausua uskontunnustuksen. Ei se ole minulle mikään ongelma. Mutta luuletteko te pitävänne demonit poissa sillä, että vaaditte kirkon jäseniä lausumaan uskontunnustuksen? Luuletteko te, että se estää niitä? Minä voin kertoa, että tuo vaatimus estää niiden ihmisten liittymisen, jotka ovat itselleen rehellisiä. 

Ei, kirkon sisälläkin on paljon demoneita. Mutta mantrojen ja rukousten hokemisell on vaikutus. Jos hoet koko päivän jeesusta ja jumalaa, demoneille on vain vähän, jos ollenkaan sijaa.

Vierailija
6689/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tää jatkaa täällä?

Vieläkö sinäkin jatkat täällä?

Saattaisiko sille ettei sinua haluta tänne, olla joku muukin syy kuin ehkä mitä mielessäsi luulet? (todennäköisesti luulet olevasi hyvinkin hurskas, vaikka sinulle on monta kertaa osoitettu ettet noudata sanaa)

Tämä on keskustelupalsta. Miksi minut haluttaisiin tänne? Halutaanko sinut tänne?

No kyllä esim. peukkujen perusteella voi päätellä jotain. Sinä taidat saada enimmäkseen alapeukkuja. Viisaan sanat saavuttavat suosiota, sanoo Raamattu. Näi

Opettele vaan ignoraamaan tuo tyyppi. Hänen kommenttinsa kyllä tunnistaa hyökkäävästä, negatiivisesta ja asiasisällöttömästä sisällöstä. Jatketaan me muut keskustelua ihan normaalisti ja antaa hänen räksyttää omaa rikkinäistä levyään.

Vierailija
6690/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain antaa jotain konkreettisia esimerkkejä Raamatussa mainituista leivisköistä. Yhdelle oli annettu 5 ja toiselle 2 ja yhdelle 1. Mitä kykyjä, taitoja tai osaamista nämä voivat olla kun ajatellaan ilosanoman viemistä eteenpäin? Mitä jos on täysin lahjaton eikä osaa mitään tai on ujo eikä puhuminen ole vaihtoehto? 

Myös kuuntelu on taito. Kysyminenkin, nöyryys mitä tässä harjoitat asiaa kysyessäsi ovat hyveitä. En siis usko, etteikö sinulla olisi taitoja ja hyveitä. LOISTAVA ei tarvitse kenenkään olla, kaikki kukkikoot tavallan.

Vierailija
6691/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä et ole hyödyllinen tai arvokas kirkon silmissä vaan ongelmajäte. Sekin on mahdollista. Jumala kyllä rakastaa kaikkia ja niin on periaatteessa kirkollakin velvollisuus, mutta heillä on velvollisuus myös suojella lampaitaan eli seurakuntalaisia. Ja tietysti kirkkoa itseään.

Jos ev.lut.kirkossa on yleistä sellainen suhtautuminen ihmisiin, että jotkut ovat ongelmajätettä, niin jäsenmäärän nousu ei taida olla todennäköistä. 

Onko mielestäsi kirkon jäsenmäärän nousu tärkein tehtävä 

Kansan palveleminen hengellisissä asioissa uskollisena Jeesuksen opetuksille on minun mielestäni ev.lut.kirkon tärkein tehtävä.

Kristinuskon näkemys on, että ihminen ei ole koskaan kelpaamaton tai ongelma, mutta ihmistä voivat kyllä asuttaa henget, jotka tekevät hänet sopimattomaksi uskonnolliseenkin yhteisöön. Oletko kutsunut pyhän hengen luoksesi, ruumiiseesi? 

Vierailija
6692/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ja kirkon sääntö on että jäsenet ovat samaa mieltä uskontunnustuksesta. Edelleen sunnuntaina on ovi auki jos pelkkä saarnojen kuuntelu kiinnostaa eikä demoni sisälläsi pysty uskontunnustusta lausumaan. Papillekin voi käydä juttelemassa.

Olen sanonut, että voin lausua uskontunnustuksen. Ei se ole minulle mikään ongelma. Mutta luuletteko te pitävänne demonit poissa sillä, että vaaditte kirkon jäseniä lausumaan uskontunnustuksen? Luuletteko te, että se estää niitä? Minä voin kertoa, että tuo vaatimus estää niiden ihmisten liittymisen, jotka ovat itselleen rehellisiä. 

Ei, kirkon sisälläkin on paljon demoneita. Mutta mantrojen ja rukousten hokemisell on vaikutus. Jos hoet koko päivän jeesusta ja jumalaa, demoneille on vain vähän, jos ollenkaan sijaa.

Olen pahoillani, mutta olet väärässä.

Raamatusta:

Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.

Vierailija
6693/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon näkemys on, että ihminen ei ole koskaan kelpaamaton tai ongelma, mutta ihmistä voivat kyllä asuttaa henget, jotka tekevät hänet sopimattomaksi uskonnolliseenkin yhteisöön. Oletko kutsunut pyhän hengen luoksesi, ruumiiseesi? 

En todellakaan suosittele kutsumaan mitään henkiä luokseen tai ruumiiseensa. Suosittelen lukemaan evankeliumit ja pyrkimään Jeesuksen opetusten noudattamiseen.

Vierailija
6694/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan suosittele kutsumaan mitään henkiä luokseen tai ruumiiseensa. Suosittelen lukemaan evankeliumit ja pyrkimään Jeesuksen opetusten noudattamiseen.

Niin paitsi jos itse keksisit sen niin sitten "suosittelisit sitä vahvasti". Ja toistaisit kuinka sinä tiedät ja sinulla on tieto. Vastustat kaikkien muiden neuvoja ja sitten parin sivun päästä annat niitä ominasi ja suosittelet vahvasti. Olet jo tehnyt epäkohteliaat ja röyhkeät tapasi erittäin selväksi.

Mutta tosiaan, kristityn keho on pyhän hengen temppeli. Pyhä henki toimii kristityn kautta. Kun keho on täynnä pyhää henkeä, sinne ei mahdu yksikään demoni. Pyhän hengen voi aina kutsua luokseen ja kehoonsa.

Vierailija
6695/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Rukous ei ole "tyhjää" vaan täyttää tilan, ihan siinä missä mantrakin. Vähän niinkuin sinun ikävätk ommenttisi täyttävät ja saastuttavat tämän ketjun.

Vierailija
6696/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi ketjussa paastosta. Kristinuskoon kuten moniin muihinkin hengellisiin perinteisiin kuuluu paastoaminen ja rukous uskonnollisena rituaalina, mutta sillä on myös positiivisia terveysvaikutuksia (autofagia, loiset lähtevät), mikä voi olla yksi syy siihen, että sitä suositellaan säännölliseksi rituaaliksi. Paastoaminen on ollut fyysisesti ja henkisesti parantava metodi ihmiskunnan aamunkoitosta asti.

Mihin viitataan demoneilla, jotka paasto poistaa, noihin loisiin vai negatiivisiin asenteisiin, jotka kaikkoavat hormonitoiminnan muutoksen myötä? Mene ja tiedä. Itse en ole paastonnut, välttelen vaan ylensyöntiä.

Markus 9:17-29. Jeesuksen opetuslapset eivät kyenneet ajamaan pahaa henkeä pois pojasta. Jeesus sanoo jekeessa 29 seuravasti. Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla." Epäuskoon voisi auttaa rukous ja paasto, jotka tarkoittavat sitä että ihminen viettää aikaa Jumalan edessä ja saa näin voimaa, johdatusta ja ohjausta elämän arkitilanteisiin.

Tosin jos lukee koko pätkän, olen kuullut myös että "tätä lajia" voi tarkoittaa ihmisten epäuskoa. "...Ja minä sanoin sinun opetuslapsillesi, että he ajaisivat sen ulos, mutta he eivät kyenneet." 9:19 Jeesus vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni." 

Vierailija
6697/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kristinuskon näkemys on, että ihminen ei ole koskaan kelpaamaton tai ongelma, mutta ihmistä voivat kyllä asuttaa henget, jotka tekevät hänet sopimattomaksi uskonnolliseenkin yhteisöön. Oletko kutsunut pyhän hengen luoksesi, ruumiiseesi? 

Olen vuosien varrella oppinut että uskoon tullut Jeesukseen uskova ei käytä pitemmän päälle elävästä uskosta sanaa "kristinusko", "uskonnollinen yhteisö" eikä kirjoita Pyhää Henkeä pienin kirjaimin. Eikä Pyhää Henkeä erityisesti kutsuta "ruumiiseen." Pyhä Henki antaa itse kullekin kuten tahtoo ja Hän tulee sinetiksi sille, joka hylätessään synnit tulee uskoon ja tulee Jeesuksen seuraajaksi. 

Kristinusko ja uskonnollinen yhteisö sanoina ovat kuollutta muotomenoa. Kuka tahansa voi olla uskonnollinen mikä tarkoittaa kiillottettua pintaa tai muotojumalisuutta.

Raamattu sanoo että eksytte, koska ette tunne kirjoituksia (Raamatun sanaa) ja Jumalan voimaa. 

Vierailija
6698/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paitsi jos itse keksisit sen niin sitten "suosittelisit sitä vahvasti". Ja toistaisit kuinka sinä tiedät ja sinulla on tieto. Vastustat kaikkien muiden neuvoja ja sitten parin sivun päästä annat niitä ominasi ja suosittelet vahvasti. Olet jo tehnyt epäkohteliaat ja röyhkeät tapasi erittäin selväksi.

Mutta tosiaan, kristityn keho on pyhän hengen temppeli. Pyhä henki toimii kristityn kautta. Kun keho on täynnä py

Puhutkohan sinä ihan totta?

Vierailija
6699/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettiin juuri vanhaa Leningradin piiritys historiaa niin kyseessä oli jälleen vainoharhaisuus miksi venäläiset hyökkäsi muiden kimppuun .  Kunnes muut laittoi hanttiin.  LÄHES KAIKKI ON HARHOISSA KUVITTELEE ITSEKSEEN . Ihan kuin nykyään Valko-Venäjän pressa pelkää ja harhoissa.   Samaa harhaisuutta.   No miljoona kuoli sen takia jälleen . Että joku pelkää ja elää harhoja.    

Vierailija
6700/6931 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kristinuskon näkemys on, että ihminen ei ole koskaan kelpaamaton tai ongelma, mutta ihmistä voivat kyllä asuttaa henget, jotka tekevät hänet sopimattomaksi uskonnolliseenkin yhteisöön. Oletko kutsunut pyhän hengen luoksesi, ruumiiseesi? 

Olen vuosien varrella oppinut että uskoon tullut Jeesukseen uskova ei käytä pitemmän päälle elävästä uskosta sanaa "kristinusko", "uskonnollinen yhteisö" eikä kirjoita Pyhää Henkeä pienin kirjaimin. Eikä Pyhää Henkeä erityisesti kutsuta "ruumiiseen." Pyhä Henki antaa itse kullekin kuten tahtoo ja Hän tulee sinetiksi sille, joka hylätessään synnit tulee uskoon ja tulee Jeesuksen seuraajaksi. 

Kristinusko ja uskonnollinen yhteisö sanoina ovat kuollutta muotomenoa. Kuka tahansa voi olla uskonnollinen mikä tarkoittaa kiillottettua pintaa tai muotojumalisuutta.

Raamattu sanoo että eksytte, koska ette tu

Armolahjat on niille jotka tekee kokoaika työtä rukouksessa ja evankeliumissa  eikä mikään Gurujen hiphop henkiä kaikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi