Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (6037)
Niinpäs olikin. No joka tapauksessa UT kumoaa VT:n opit, joten se siitä. Ja jeesus oli naimaton, vaikkakin hänen ensimmäinen ja tärkein opetuslapsensa olikin tietysti nainen, hänen puolisonsa maria magdalena.
Raamatusta:
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpäs olikin. No joka tapauksessa UT kumoaa VT:n opit, joten se siitä. Ja jeesus oli naimaton, vaikkakin hänen ensimmäinen ja tärkein opetuslapsensa olikin tietysti nainen, hänen puolisonsa maria magdalena.
Raamatusta:
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Jeesus kirjaimellisesti kumosi vt:n opit mm. avioerosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sikiämiseen viitattiin sanottiin, että lisääntykää ja täyttäkää koko maa. Ihmiskunta asuttaa jo koko maan kolkkaa. Tämä tehtävä on siis täytetty ja sitä ei tarvitse enää toteuttaa.
Kenen toimesta se on kumottu ja miloin?
Ei ole kumottu vaan täytetty. Maa on jo kansoitettu, ihminen on sen joka kolkassa. Et kai sinä ny hyvä ihminen syökään niin kauan kunnes käsky käy että lopeta vaan sitten kun vatsa on täynnä. Herra isä mitä uuvatteja maa päällään kantaakaan.
Lappiin ja muuttotappiokuntiin mahtuu miljoonia lisää ihmisiä pelkästään Suomessa.
Ei mahdu, sillä nuo ovat hedelmättömiä
Hyvin hedelmällistä maaperää kaikenlaiseen viljelyyn ja kalastukseen, karjanhoitoon, omavaraisuuteen.
Juutalaiset älkää väittäkö itsejänne kristityiksi. Jos seuraatte enemmän vt:n sikiämisoppeja ette ole kristittyjä. Jeesusta seuraamalla ei päädy avioon eikä haureuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sikiämiseen viitattiin sanottiin, että lisääntykää ja täyttäkää koko maa. Ihmiskunta asuttaa jo koko maan kolkkaa. Tämä tehtävä on siis täytetty ja sitä ei tarvitse enää toteuttaa.
Kenen toimesta se on kumottu ja miloin?
Ei ole kumottu vaan täytetty. Maa on jo kansoitettu, ihminen on sen joka kolkassa. Et kai sinä ny hyvä ihminen syökään niin kauan kunnes käsky käy että lopeta vaan sitten kun vatsa on täynnä. Herra isä mitä uuvatteja maa päällään kantaakaan.
Lappiin ja muuttotappiokuntiin mahtuu miljoonia lisää ihmisiä pelkästään Suomessa.
No terve menoa sinne omavaraistelemaan sitten, ihan kelvollinen erakkoelämä sekin. Naista ei sinne patjaksesi enää tule.
Jeesus ei kehottanut missään ketään avioitumaan ja miksi sellaista tekisikään, eihän se ole hengen mukaista.
Lisäksi asetat itsesi aikamoiseen asemaan kun tulkitset jo paavalin motiivejakin. On lukemattomia muitakin syitä välttää avioliittoa kuin kärsimys, joista ensimmäisenä nyt vaikka tuo adamin perisynti.
Jokainen voi itse lukea Raamatusta, mitä Jeesus sanoi avioliitosta. Muiden ihmisten motiivien miettiminen ei ole itsensä asettamista mihinkään asemaan, vaan ihan tavallista ihmisten käyttäytymistä. Motiivien miettimisen tarkoituksena on yrittää ymmärtää paremmin muita ihmisiä ja erilaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kokonaan se raamatun opettaminen, on täynnä virheitä jokainen lause.
Lopeta itse vt:n sikiämisoppien levittely. Jeesus on tie ja sitä tietä seuraamalla ei päädy naisen sänkyyn. Juutalaiset poistukoot ketjusta.
Sulla on heti 3 rstiriitaisuutta, Jeesus oli naimaton ja oli puoliso ja nainen opetuslapsi vaikka oli 12 miesopetuslasta.
Paavali kehotti ottamaan oppia itsestään. Hän sanoi että jos joku on naimaton, on hänen parempi pysyä naimattomana mutta JOS ei pysty hillitsemään itseään ei ole synti mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta itse vt:n sikiämisoppien levittely. Jeesus on tie ja sitä tietä seuraamalla ei päädy naisen sänkyyn. Juutalaiset poistukoot ketjusta.
Sulla on heti 3 rstiriitaisuutta, Jeesus oli naimaton ja oli puoliso ja nainen opetuslapsi vaikka oli 12 miesopetuslasta.
Seurakunta on Kristuksen morsian
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoo myös, että naimattomuus on ylösnousemuksen edellytys. Näin ollen avioliitto on varma kuolema.
Tässä meillä valehtelija, miksi et laittanut tekstijaetta.
Mitä väärä opettaja täällä suoltaa sahajauhoa sanaisesta arkustaan? Kuulostaa kateellisen ihmisen pajatukselta, jolla itsellä ei ole parisuhdetta.
Uskovat saavat kirkastetun ruumiin ylösnousemuksessa. Tämä nykyinen asumus pettää kaikella tavalla, on synnistä rähjäinen. Ei tarvitse kuin kuunnella polvinivelten kitinää kun vähän kyykistyy.
No terve menoa sinne omavaraistelemaan sitten, ihan kelvollinen erakkoelämä sekin. Naista ei sinne patjaksesi enää tule.
Pointti on osoittaa että maapallo ei ole liikakansoitettu.
Poliittinen kysymys pitää maaseutu asuttuna ja oma huoltovarmuus kansakunnalla, joka on kaikkien etu .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei ole puhunut mitään avioliittoa ja perhettä vastaan.
Jeesus kirjaimellisesti kumosi vt:n opit mm. avioerosta.
Haluaisitko selventää, mitä tarkoitat?
Näkeeköhän taivaasta helvettiin, voi katsella miten niitä kidutetaan jotka kiusasi ja teki pahaa sinulle koskaan katumatta
Vierailija kirjoitti:
Paavali kehotti ottamaan oppia itsestään. Hän sanoi että jos joku on naimaton, on hänen parempi pysyä naimattomana mutta JOS ei pysty hillitsemään itseään ei ole synti mennä naimisiin.
Kyllä, ja minun mielipiteeni on se, että Jeesus suhtautui eri tavalla avioliittoon, koska hänellä oli syvempi ymmärrys sen merkityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Näkeeköhän taivaasta helvettiin, voi katsella miten niitä kidutetaan jotka kiusasi ja teki pahaa sinulle koskaan katumatta
Yksi kirkkoisien ratkaisuista siihen, että olivat kyvyttömiä keksimään, mitä ei-syntistä mukavaa taivaassa tehdään jotta saisivat sen kuulostamaan paikalta, johon haluaa mennä oli nimenomaan sanoa, että taivaasta käsin katsellaan kun virheellisestä uskomuksesta vakuuttuneet käristyvät liekeissä.
Mua on aina mietityttänyt raamutussa se miten sieltä pitäisi poimia niitä kohtia, joita tottelee, toteuttaa ja joiden perusteella tuomitsee muita? Saako sieltä poimia ihan vapaasti siihen hetkeen sopivan lausahduksen ja jättää sen sitten huomenna huomiotta? Minusta kun tuntuu että uskovaiset tekevät niin.
Raamattu kieltää esimerkiksi kahdesta kuidusta valmistetujen vaatteiden käyttämisen. Mulla kun on päällä sukat, joissa on lycraa ja puuvillaa. Onkos tämä nyt isokin rikos vai onko tämä säädös vanhentunut yhteiskunnan mentyä eteenpäin? No mitenkäs sitten se kun mun tytär meni ja oli lapsenvahtina naapureille sapattina. Sehän on töiden tekemistä. Raamatun mukaan tytär pitäisi nyt kivittää kuoliaaksi. Kuka sen kivityksen tekee? Ilmoitanko poliisille, kirkolle vai kenties ihan itse kivitän?
Mä kun ajattelin että raamattu on jumalan sanaa suoraan ja sitä pitää siten noudattaa kirjaimellisesti, eikös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kristittyjä on eksplisiittisesti kehotettu elämään hengessä ja avioliitto on myönnytys niille, jotka eivät pysty hillitsemään himojaan. Se on lihassa elämistä. Adamin perisynti siirtyy eteenpäin niin paljon kuin aviossa ehtii sikiämään. Avio ei pyhitä perisyntiä, vaan ainoastaan siitä luopuminen. "
Ihmiset on kehoitettu perustaan perhe ja lisääntymään. Sitä ei ole koskaan kumottu.
Jeesus kumosi sanomalla toivovansa ihmisten olevan kuin hän: aviottomia. Lisäksi kristittyjä on kehotettu elämään hengessä, ei lihassa. Avio on lihassa elämistä.
Voisitko lisätä viestiin sen kohdan Raamatusta, johon viittaat?
En, lue itse raamat
Biologiaa,jos et elä lihassa ,olet kuollut.
Henkeä, jos elät hengessä olet elävä.
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina mietityttänyt raamutussa se miten sieltä pitäisi poimia niitä kohtia, joita tottelee, toteuttaa ja joiden perusteella tuomitsee muita? Saako sieltä poimia ihan vapaasti siihen hetkeen sopivan lausahduksen ja jättää sen sitten huomenna huomiotta? Minusta kun tuntuu että uskovaiset tekevät niin.
Raamattu kieltää esimerkiksi kahdesta kuidusta valmistetujen vaatteiden käyttämisen. Mulla kun on päällä sukat, joissa on lycraa ja puuvillaa. Onkos tämä nyt isokin rikos vai onko tämä säädös vanhentunut yhteiskunnan mentyä eteenpäin? No mitenkäs sitten se kun mun tytär meni ja oli lapsenvahtina naapureille sapattina. Sehän on töiden tekemistä. Raamatun mukaan tytär pitäisi nyt kivittää kuoliaaksi. Kuka sen kivityksen tekee? Ilmoitanko poliisille, kirkolle vai kenties ihan itse kivitän?
Mä kun ajattelin että raamattu on jumalan sanaa suoraan ja sitä pitää siten noudattaa kirjaimellisesti, eikös?
Jeesuksen myötä tuli muutos ja nyt pitäisi pyrkiä noudattamaan Jeesuksen opetuksia ensisijaisesti.