Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6037)

Vierailija
5961/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä raamatussa sanotaan antikristuksesta?

Vierailija
5962/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallinen yhteensattuma muuten, että Elihun nimi on melkein sama kuin minun nimeni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5963/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt olet olennaisen asian äärellä. Sehän se juuri onkin elämässä vaikeaa, kun ei voi luottaa mihinkään. Mistään ei voi olla täysin varma, että se olisi luotettavaa. Ihmisen ymmärrys on niin rajallinen. Se, joka on rehellinen itselleen, joutuu toteamaan, että me kuljemme pimeässä laaksossa. "

Varma on tämä sana ...ja joka haluaa tulla tuntemaan totuuden,tulee sen tuntemaan. Myös Jumalan voiman, ylivoiman ja johdatuksen.

Vierailija
5964/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt olet olennaisen asian äärellä. Sehän se juuri onkin elämässä vaikeaa, kun ei voi luottaa mihinkään. Mistään ei voi olla täysin varma, että se olisi luotettavaa. Ihmisen ymmärrys on niin rajallinen. Se, joka on rehellinen itselleen, joutuu toteamaan, että me kuljemme pimeässä laaksossa. "

Varma on tämä sana ...ja joka haluaa tulla tuntemaan totuuden,tulee sen tuntemaan. Myös Jumalan voiman, ylivoiman ja johdatuksen.

Juu, näin se menee. Minä halusin. 

Vierailija
5965/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä tätä vastausta sen verran, että tarkennan, että minä en usko, vaan minä tiedän. Minulla on oikeaa tietoa. Elihu sanoo Raamatussa, että hänellä on oikea tieto. Luuletko, että häntä syytettiin ylpeäksi? Minä luulen, että taidettiin syyttää.

Et osaa edes sanoa mistä tietosi on lähtöisin. 

Vierailija
5966/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aiot syyttää antikristuksiksi kaikkia niitä, jotka eivät ole samaa mieltä sinun kanssasi, niin etpä ehdi paljon muuta tekemään.

Vierailija
5967/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristittyjä on eksplisiittisesti kehotettu elämään hengessä ja avioliitto on myönnytys niille, jotka eivät pysty hillitsemään himojaan. Se on lihassa elämistä. Adamin perisynti siirtyy eteenpäin niin paljon kuin aviossa ehtii sikiämään. Avio ei pyhitä perisyntiä, vaan ainoastaan siitä luopuminen. 

Avioliitosta puhutaan esimerkiksi 1. korinttolaiskirjeessä siten, että se olisi myönnytys. Jeesus kuitenkin puhuu avioliitosta hieman toisella tavalla. Jeesuksen mukaan miehen tulee jättää isänsä ja äitinsä ja liittyä vaimoonsa, jotta nämä tulevat yhdeksi lihaksi. Jeesuksen mukaan naimattomuus sopii ainoastaan joillekin ihmisille. Se ei ole siis sellainen valinta, mihin jokaisen tulisi pyrkiä, vaan ainoastaan tietyille ihmisille sopiva valinta. Korinttolaiskirjeessä sanotaan lisäksi, että avioliittoon meneminen ei ole syntiä.

Raamatusta:

Hän vastasi heille: Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi? Ja hän jatkoi: Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.

Jeesus sanoo myös, että naimattomuus on ylösnousemuksen edellytys. Näin ollen avioliitto on varma kuolema.

Vierailija
5968/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tätä vastausta sen verran, että tarkennan, että minä en usko, vaan minä tiedän. Minulla on oikeaa tietoa. Elihu sanoo Raamatussa, että hänellä on oikea tieto. Luuletko, että häntä syytettiin ylpeäksi? Minä luulen, että taidettiin syyttää.

Olen sanonut, etten aio kertoa kaikkea itsestäni tässä ketjussa. Kommentoin vain joitain asioita, eli sellaisia, mistä tiedän jotain. Olen kuitenkin sanonut, etten saa mitään viestejä henkimaailmasta. En ole yhteydessä mihinkään Jumalasta erillisiin henkiin, enkä enkeleihin tms. Mutta olen myös sanonut, etten ole aivan tavallinen tyyppi. 

Vierailija
5969/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoo myös, että naimattomuus on ylösnousemuksen edellytys. Näin ollen avioliitto on varma kuolema.

Voisitko lisätä sen kohdan Raamatusta, johon viittaat?

Vierailija
5970/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut, etten aio kertoa kaikkea itsestäni tässä ketjussa. Kommentoin vain joitain asioita, eli sellaisia, mistä tiedän jotain. Olen kuitenkin sanonut, etten saa mitään viestejä henkimaailmasta. En ole yhteydessä mihinkään Jumalasta erillisiin henkiin, enkä enkeleihin tms. Mutta olen myös sanonut, etten ole aivan tavallinen tyyppi. 

Joo ollaan homattu, mutta ei positiivisessa mielessä. Egosi on tälle kanavalle eli anonyymille palstalle aivan liian suuri. Tuhlaat ihmisten aikaa kirjiotelemalla egostasi ja tunteistasi, jotka eivät merkitse tällaisessa formaatissa yhtään mitään.

Vierailija
5971/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meillä valehtelija, miksi et laittanut tekstijaetta.

Vierailija
5972/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristittyjä on eksplisiittisesti kehotettu elämään hengessä ja avioliitto on myönnytys niille, jotka eivät pysty hillitsemään himojaan. Se on lihassa elämistä. Adamin perisynti siirtyy eteenpäin niin paljon kuin aviossa ehtii sikiämään. Avio ei pyhitä perisyntiä, vaan ainoastaan siitä luopuminen. 

Avioliitosta puhutaan esimerkiksi 1. korinttolaiskirjeessä siten, että se olisi myönnytys. Jeesus kuitenkin puhuu avioliitosta hieman toisella tavalla. Jeesuksen mukaan miehen tulee jättää isänsä ja äitinsä ja liittyä vaimoonsa, jotta nämä tulevat yhdeksi lihaksi. Jeesuksen mukaan naimattomuus sopii ainoastaan joillekin ihmisille. Se ei ole siis sellainen valinta, mihin jokaisen tulisi pyrkiä, vaan ainoastaan tietyille ihmisille sopiva valinta. Korinttolaiskirjeessä sanotaan lisäksi, että avioliittoon meneminen ei ole syntiä.

Raamatusta:

Hän vastasi heille: Ettekö ole lukeneet, et

Miten kuvaat jeesuksen sanomaa on harhaanjohtava. Hän sanoi selvästi että se on myönnytys ja toivoisi kaikkien olevan kuin hän. Sikiäminen siirtää eteenpäin adamin perisyntiä, joka turmelee lapset. 

Miksi esimerkiksi homoseksuaalisuus olisi suurempi synti, kuin 10 uuden perisyntisen tuottaminen? Homoseksuaali kuolee synteineen, mutta hän ei tuota uusia syntisiä lihakehoja. Kuolemaa ja sairauksiakaan ei tule kristityn pelätä yhtä lailla kuin jeesuskaan ei pelannut ristiä. Ei ole eroa eläimellisessä käytöksessä, siittääkö naista vai miestä. Kyseessä on edelleen alhainen eläinvaistoisuus.

MISSÄÄN jeesus ei sano, että "selibaatti ei sovi kaikille", tämä on ihan omaa sepitystäsi. Kukaan hengellinen johtaja ei sano noin. Vain eläin sanoo noin.

Vierailija
5973/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antikristus, Kristuksen vastustaja

Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin onkin nyt monia antikristuksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä. He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin. Te taas olette Pyhältä saaneet Hengen voitelun, ja kaikilla teillä on tieto. En minä kirjoitakaan teille sen vuoksi, ettette tuntisi totuutta, vaan siksi, että te tunnette sen ja tiedätte, ettei mikään valhe ole lähtöisin totuudesta.

Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojan kieltäjä. Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. Pysyköön siis teissä se, minkä jo alussa olette kuulleet. Jos se, minkä olette kuulleet alusta asti, pysyy teissä, tekin pysytte Pojassa ja Isässä. Ja tämän hän itse on meille luvannut: iankaikkisen elämän.

Tämän olen kirjoittanut teille niistä, jotka tahtovat johtaa teitä harhaan. Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä.

Jumalan lapset ja heidän toivonsa

Niin, lapseni, pysykää Kristuksessa, jotta hänen ilmestyessään voimme astua rohkeasti esiin emmekä joudu häveten väistymään hänen luotaan, kun hän saapuu. 29Kun tiedätte, että hän on vanhurskas, te myös käsitätte, että jokainen, joka noudattaa vanhurskautta, on syntyisin Jumalasta.

Vierailija
5974/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa katsomaan teatteriesitystä Raamatun tärkeimmistä tapahtumista ensi viikon perjantaina klo 19 Temppeliaukion kirkkoon. Vivamon Raamattukylä -teatteri esittää. Hieno show tulossa, oikeasti! Livebändi, tanssijat ym ym upea kokonaisuus. Vapaa pääsy. Et pety!

Vierailija
5975/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kristittyjä on eksplisiittisesti kehotettu elämään hengessä ja avioliitto on myönnytys niille, jotka eivät pysty hillitsemään himojaan. Se on lihassa elämistä. Adamin perisynti siirtyy eteenpäin niin paljon kuin aviossa ehtii sikiämään. Avio ei pyhitä perisyntiä, vaan ainoastaan siitä luopuminen. "

Ihmiset on kehoitettu perustaan perhe ja lisääntymään. Sitä ei ole koskaan kumottu.

Jeesus kumosi sanomalla toivovansa ihmisten olevan kuin hän: aviottomia. Lisäksi kristittyjä on kehotettu elämään hengessä, ei lihassa. Avio on lihassa elämistä.

Vierailija
5976/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kristittyjä on eksplisiittisesti kehotettu elämään hengessä ja avioliitto on myönnytys niille, jotka eivät pysty hillitsemään himojaan. Se on lihassa elämistä. Adamin perisynti siirtyy eteenpäin niin paljon kuin aviossa ehtii sikiämään. Avio ei pyhitä perisyntiä, vaan ainoastaan siitä luopuminen. "

Ihmiset on kehoitettu perustaan perhe ja lisääntymään. Sitä ei ole koskaan kumottu.

Jeesus kumosi sanomalla toivovansa ihmisten olevan kuin hän: aviottomia. Lisäksi kristittyjä on kehotettu elämään hengessä, ei lihassa. Avio on lihassa elämistä.

Tai no, voi ihminen avioitua ilman sen lihallista toteuttamista eli sikiämistä. Sellainen avioliitto kaikilla tavallaan onkin. Ihminen ilmenee aina vastakappaleensa kanssa, se vaan saattaa olla jossakin toisella puolella maailmaa.

Vierailija
5977/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ollaan homattu, mutta ei positiivisessa mielessä. Egosi on tälle kanavalle eli anonyymille palstalle aivan liian suu

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
5978/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sikiämiseen viitattiin sanottiin, että lisääntykää ja täyttäkää koko maa. Ihmiskunta asuttaa jo koko maan kolkkaa. Tämä tehtävä on siis täytetty ja sitä ei tarvitse enää toteuttaa.

Vierailija
5979/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvaat jeesuksen sanomaa on harhaanjohtava. Hän sanoi selvästi että se on myönnytys ja toivoisi kaikkien olevan kuin hän. Sikiäminen siirtää eteenpäin adamin perisyntiä, joka turmelee lapset. 

Miksi esimerkiksi homoseksuaalisuus olisi suurempi synti, kuin 10 uuden perisyntisen tuottaminen? Homoseksuaali kuolee synteineen, mutta hän ei tuota uusia syntisiä lihakehoja. Kuolemaa ja sairauksiakaan ei tule kristityn pelätä yhtä lailla kuin jeesuskaan ei pelannut ristiä. Ei ole eroa eläimellisessä käytöksessä, siittääkö naista vai miestä. Kyseessä on edelleen alhainen eläinvaistoisuus.

MISSÄÄN jeesus ei sano, että "selibaatti ei sovi kaikille", tämä on ihan omaa sepitystäsi. Kukaan hengellinen johtaja ei sano noin. Vain eläin sanoo noin.

Lisäsin relevantit kohdat jo edelliseen viestiin. Nuo kohdat voi jokainen kiinnostunut lukea itse ja tehdä omat johtopäätöksensä.

Vierailija
5980/6037 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaatti voi sopia ihmiselle joko luostarissa, kaupungissa tai erakkoudessa. Ei ole olemassa ihmistä, joka ei voisi sitä jossakin muodossa toteuttaa ja elää elämänsä kunniallisesti loppuun asti. Sen sijaan väite, ettei se sovi kaikille, asettaa jotkut näiden elukoiden uhreiksi, jotka eivät olevinaan selibaattiin kykene. Sellaiseen ei ole jumala yhtäkään luonut, elukan uhriksi siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi