Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5725)

Vierailija
5701/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Öykkäri vahingoittaa itseään"

raamattu, sananlaskut

Elämä on suunniteltu juuri niin älykkäällä tavalla. Kipu on pakollista joten miksi kieltäisin sitä tai taistelisin sitä vastaan kun voisin vain hyväksyä senkin osaksi elämää ja voisin elää rauhallisin mielin.

- Köökkifilosofi

Vierailija
5702/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten vieläkään ymmärtänyt?

Sanoit, ettet aio tarkentaa. Vaikea minun on silloin ymmärtää. Miksi kirjotat viestejä, joita et halua muiden ymmärtävän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5703/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa sitä, se valehtelee! Huutaa eräs.

Oikeasti hän vain yrittää kertoa jotakin asiaa. Minäpä kuuntelen, ajattelen ja yritän parhaani mukaan ymmärtää.

Mutta mitä sinä tekisit tässä tilanteessa?

Vierailija
5704/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkin mittasuhteet eihän sinne mahtuisi kuin pari norsua ja kameli.

Onhan arkki rakennettu Yhdysvaltoihin, löytyy Kentuckysta. Täysikokoiseksi. Ihmeteltäväksi jää, miten kaikki eläimet olisivat ehtineet arkkiin ja tienneet lähtöajan.  Miten arkissa olleet kahdeksan henkilöä pärjäsivät kaikkien eläinten ja niiden ruokkimisen kanssa?

Kun vesi peitti koko maailman 150 päivää, niin minne se vetäytyi?

Tieteilijät eivät ole asiaa vielä tutkineet. Tämä on raamattu- ja uskoketju, ei tiedeketju. Voit perustaa oman tieteilijä-ketjun, missä tieteilijät voivat selitellä kaikenlaista auringon alla.

Vierailija
5705/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan arkki rakennettu Yhdysvaltoihin, löytyy Kentuckysta. Täysikokoiseksi. Ihmeteltäväksi jää, miten kaikki eläimet olisivat ehtineet arkkiin ja tienneet lähtöajan.  Miten arkissa olleet kahdeksan henkilöä pärjäsivät kaikkien eläinten ja niiden ruokkimisen kanssa?

Jumala johdatti ne arkkiin ,ei niitä tarvinnut hakea. Ne oli varanneet ruokaa .Kun 75% on edelleen veden peitossa, osa 11 kilometrin syyvyyttä, niin missähän vesi on?

Vierailija
5706/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun vänkäämisessä ei muuten ole mitään kristillistä. Tällaiseen ei yksikään kristitty osallistu. Pitkään aikaan ei ole puhuttu mistään uskosta tai kristinuskosta tai raamatusta mietietyttävästä, vaan joku pari pässiä nälvii ja pökkii kiimoissaan ja vihoissaan toisiaan. Voisitte siirtyä johonkin muualle tekemään sitä, vaihtakaa vaikka keskenänne sähköpostiosoitteet.

Vierailija
5707/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon" yläkerran ukkoon" , rukoilen välillä , ei se ole keneltäkään pois.

Vierailija
5708/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun vänkäämisessä ei muuten ole mitään kristillistä. Tällaiseen ei yksikään kristitty osallistu. Pitkään aikaan ei ole puhuttu mistään uskosta tai kristinuskosta tai raamatusta mietietyttävästä, vaan joku pari pässiä nälvii ja pökkii kiimoissaan ja vihoissaan toisiaan. Voisitte siirtyä johonkin muualle tekemään sitä, vaihtakaa vaikka keskenänne sähköpostiosoitteet.

Mene vain takaisin nukkumaan, me muut haluaisimme elää ja keskustella.

Vierailija
5709/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieteilijät eivät ole asiaa vielä tutkineet. Tämä on raamattu- ja uskoketju, ei tiedeketju. Voit perustaa oman tieteilijä-ketjun, missä tieteilijät voivat selitellä kaikenlaista auringon alla.

Minkä ihmeen takia? Onko jokin asia, joka Raamatussa askarruttaa? Minua askarruttavat juurikin Kainin vaimo, arkki ja vedenpaisumus. Siellähän niistä, Raamatussa 

Vierailija
5710/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat minua ja sitä ilmeisesti yhtä henkilöä, joka tivaa minulta todisteita, niin voisin hyvin vaihtaa hänen kanssaan sähköpostiosoitteet. En kyllä viitsi tehdä itselleni uutta sähköpostia sen takia. Mutta jos hän tekee ja kirjoittaa sen tähän ketjuun, niin voin lähettää hänelle viestin. 

Vierailija
5711/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala johdatti ne arkkiin ,ei niitä tarvinnut hakea. Ne oli varanneet ruokaa .Kun 75% on edelleen veden peitossa, osa 11 kilometrin syyvyyttä, niin missähän vesi on?

Mistä voi sataa koko maailman peittävä vesimäärä, vuorenhuiputkin peittyivät? Ja minne se vesimäärä noin vain vetäytyi? Kun koko maa oli ensin veden peitossa.

Vierailija
5712/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin teetkö muutakin tiedoillasi kun pädet täällä. Hedelmistä te heidät tunnette. Hyvää hedelmää en ole täällä nähnyt.

Vierailija
5713/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin teetkö muutakin tiedoillasi kun pädet täällä. Hedelmistä te heidät tunnette. Hyvää hedelmää en ole täällä nähnyt.

Jos tämä kysymys oli minulle, niin vastaus on, että teen muutakin.

Vierailija
5714/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä kysymys oli minulle, niin vastaus on, että teen muutakin.

Ja jatkan vielä, että sittenhän sinun ei tarvitse kuunnella minua ja voit kuunnella niitä, joiden hedelmät ovat enemmän sinun juttusi. 

Vierailija
5715/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatusta:

Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

Vierailija
5716/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me H

Siinä onkin itsellesi opittavaa. :)

Vierailija
5717/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelu otti ja kuoli

Vierailija
5718/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskustelu otti ja kuoli

Olisi vaikka mitä mielenkiintoista keskusteltavaa mutta ei viitsi tuon yhden pätijän takia laittaa, esim. eräs pohdintani laupiaasta samarialaisesta kääntyi henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi minua vastaan :D Saattoi toki olla joku muukin. Yhtä kaikki  ei täällä viitsi näköjään mistään oikeasta keskutella

Vierailija
5719/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

keskustelu otti ja kuoli

Olisi vaikka mitä mielenkiintoista keskusteltavaa mutta ei viitsi tuon yhden pätijän takia laittaa, esim. eräs pohdintani laupiaasta samarialaisesta kääntyi henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi minua vastaan :D Saattoi toki olla joku muukin. Yhtä kaikki  ei täällä viitsi näköjään mistään oikeasta keskutella

Sitä hyökkäämistä on minullekin tehty pari vuotta palstalla mitä nyt olen täällä keskustellut aiheesta kuin aiheesta. Se täytyy vain kestää ja hyökkäjille täytyy sanoa asiasta. Sota kestää minkä kestää.

Jokaisen kannattaa pohtia omia keskustelutaitoja, monella pieneltäkin tuntuvalla asialla on suurta merkitystä.

En viitsi sekaantua nyt toisten keskusteluihin tai yrittää aloittaa keskustelua enää koska huomasin ettei minullekaan enää vastata muutamia hyökkäyksiä lukuun ottamatta.

Vierailija
5720/5725 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatusta:

10Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. 11Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. 12Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. 13Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen. 14Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan 15ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. 16Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. 17Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana.

18Tehkää tämä kaikki rukoillen ja anoen. Rukoilkaa joka hetki Hengen antamin voimin. Pysykää valveilla ja rukoilkaa hellittämättä kaikkien pyhien puolesta. 19Rukoilkaa myös minun puolestani, että minulle annettaisiin oikeat sanat suuhun, kun ryhdyn puhumaan, ja että voisin rohkeasti julistaa evankeliumin salaisuutta, 20jonka vuoksi olen lähettiläänä, nyt vankilassa. Rukoilkaa, että voisin puhua rohkeasti, niin kuin minun tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän