Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (5673)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varoa, ettei lankea ylpeyden syntiin.
Tämä varoitus onkin tullut jo useamman kerran tässä ketjussa. Onkohan se jonkinlainen vakiovastaus siihen, jos joku puhuu jostain sellaisesta, mitä henkilö itse ei ymmärrä?
Sivusta vastaan että olen havainnut ainakin sen että itsevarma rakkaudellinen puhe on myrkkyä joillekin, väittävät useasti ylpeäksi tai narsistiseksi ihmiseksi tämän perusteella. Taustalla on kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä varoitus onkin tullut jo useamman kerran tässä ketjussa. Onkohan se jonkinlainen vakiovastaus siihen, jos joku puhuu jostain sellaisesta, mitä henkilö itse ei ymmärrä?
Jatkan vielä tätä vastausta. Se nöyryys, joka on ylpeyden vastakohta tarkoittaa sitä, että ymmärtää meidän kaikkien olevan Jeesuksen tuomion alaisia eli Jeesuksen armollisuuden varassa. Jos todella ymmärtää ja hyväksyy sen, se tekee väistämättä nöyräksi suhteessa Jumalaan. Se nöyryys ei tarkoita sitä, että pitäisi nöyristellä muita ihmisiä esimerkiksi siten, että ei kertoisi omia mielipiteitään siksi, että jotkut eivät halua kuulla niitä. Omien mielipiteiden kertominen ei ole ylpeyttä. Jokaisella saa olla mielipiteitä ja niitä saa myös kertoa. Siihen, mitä mielipiteitä ei pitäisi kertoa, hyvä ohje on rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Kerron tämän, vaikka ette varmaankaan voi ymmärtää sitä. Minun tapauksessani ylpeyttä olisi ollut jättää kertomatta siitä, minkä tiedän. Ylpeyttä olisi ollut ajatella, että minun ei tarvitse. Että minä onnistuin ja muut voivat sitten pärjätä miten pärjäävät, mutta se ei kuulu minulle. Ja näin minä ajattelinkin. Ajattelin, ettei se ei ole minun velvollisuuteni, että eivät muutkaan sellaiset kuin minä vastaile ihmisten kysymyksiin. He varmaan eristäytyvät jonnekin ja elävät siellä tyytyväisinä. Mutta minua vaivasi yksi asia. Se, että jouduin myöntämään, että minun perusteluni ei ole pitävä, vaan itseasiassa sellaiset ihmiset kuin minä juurikin vastailevat ihmisten kysymyksiin. Olin hieman umpikujassa tämän asian suhteen. Joten sitten, kun näin tämän ketjun, ajattelin, että tässä on minulle mahdollisuus vastailla ihmisten kysymyksiin. (Lisäksi halusin vastailla, koska tunsin myötätuntoa niitä kohtaan, jotka etsivät.)
Kyllä Jumala painaa ylpeät alas
Vierailija kirjoitti:
Että sikäli minua ei kiinnosta tämä palstan öykkäri, jos hän on ylpeä eikä käänny, tulevat seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuitenkaan kannata pidättää hengitystä sitä odotellessa. Voi olla, että seuraukset tulevat vasta kuoleman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sikäli minua ei kiinnosta tämä palstan öykkäri, jos hän on ylpeä eikä käänny, tulevat seuraukset.
Hyvä niin. Ei kenenkään tarvitse erityisesti huolehtia muista. Ensisijaisesti kannattaa huolehtia itsestään ja siitä, noudattaako Jeesuksen opetuksia. Mutta jos haluaa ja pystyy, on hyvä auttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuitenkaan kannata pidättää hengitystä sitä odotellessa. Voi olla, että seuraukset tulevat vasta kuoleman jälkeen.
Sananlaskut 11:31 Kirkkoraamattu 1992 (KR92) Hurskas saa palkkansa jo maan päällä,saati sitten jumalaton ja syntinen.
Eli jotain on odotettavissa jo täällä. Ainakin tuntuu, että ei tuollaisella voi olla montaaystävää kun hänen pitää saada päteä ja olla paras. On tavallaan sokeutunut todellisuudelle. Ei saa kokemusta siitä miten "ihminen hioo ihmistä" kun hän on kaiken yläpuolella
Vierailija kirjoitti:
Miten ja minne vedenpaisumuksen vedet katosivat?
Maapallosta on n. 75% vettä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä Kainin vaimo tuli?
Siinä vaiheessa kun Kain perusti perhettä, oli jo isoja kansanjoukkoja syntynyt. Alkaen siitä että A ja E :n lapset alkoi niitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananlaskut 11:31 Kirkkoraamattu 1992 (KR92) Hurskas saa palkkansa jo maan päällä,saati sitten jumalaton ja syntinen.
Eli jotain on odotettavissa jo täällä. Ainakin tuntuu, että ei tuollaisella voi olla montaaystävää kun hänen pitää saada päteä ja olla paras. On tavallaan sokeutunut todellisuudelle. Ei saa kokemusta siitä miten "ihminen hioo ihmistä" kun hän on kaiken yläpuolella
Selvä, kiitos tarkennuksesta, en tiennyt tuota. Tekstisi perusteella et vaikuta kovin ystävälliseltä, vaikka annat ymmärtää, että kokemuksesi olisivat olleet sinulle hyödyllisiä. Vaikuttaa siltä, että olet oppinut lähinnä passiivisaggressiivista ilkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä, kiitos tarken
Taidat harjoittaa ihan itse passiivisaggressiivista ilkeyttä, esim kommenttisi "miksi kertoisin" :)