Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5742)

Vierailija
5681/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa mielipidettään ei tule pitää ainoana oikeana mielipiteenä.

Mihin kohtaan Raamatussa tuo perustuu? Vai onko se sinun mielipiteesi? Jos se on sinun mielipiteesi, niin sinun ei varmaankaan tulisi pitää sitä ainoana oikeana mielipiteenä, jos siis haluat noudattaa tuota ohjetta.

Vierailija
5682/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kohtaan Raamatussa tuo perustuu? Vai onko se sinun mielipiteesi? Jos se on sinun mielipiteesi, niin sinun ei varmaankaan tulisi pitää sitä ainoana oikeana mielipiteenä, jos siis haluat noudattaa tuota ohjetta.

Mihin Raamatun kohtaan väiuttämäsi perustuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5683/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olla siitä hiljaa

Mutta et kuitenkaan ole itse hiljaa, vaan kirjoitit tuon kommentin. Miksi et noudata tuota neuvoa, jonka itse annoit?

Vierailija
5684/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat harjoittaa ihan itse passiivisaggressiivista ilkeyttä, esim kommenttisi "miksi kertoisin" :)

Sinä taidat olla niin passiivisaggressiivisen ilkeyden ympäröimä, että koet kaikenlaiset kommentit passiivisaggressiivisena ilkeytenä. Miksi kertoisin -kysymyksessä ei ole mitään ilkeää. Se on epäsuora tapa viestiä, ettei minulla ole mitään syytä kertoa. Ei se ole ilkeä vastaus.

Puhu vain omasta puolestasi. Ja jos sinun kommenttisi kerta oli neutraali, siinä tapauksessa myös  minunkin. Näit sen vain ilkeänä, koska olet ilkeyden ympäröimä. 

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
5685/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin Raamatun kohtaan väiuttämäsi perustuu?

Mikä väittämä? 

Vierailija
5686/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkin mittasuhteet eihän sinne mahtuisi kuin pari norsua ja kameli.

Onhan arkki rakennettu Yhdysvaltoihin, löytyy Kentuckysta. Täysikokoiseksi. Ihmeteltäväksi jää, miten kaikki eläimet olisivat ehtineet arkkiin ja tienneet lähtöajan.  Miten arkissa olleet kahdeksan henkilöä pärjäsivät kaikkien eläinten ja niiden ruokkimisen kanssa?

Kun vesi peitti koko maailman 150 päivää, niin minne se vetäytyi?

Vierailija
5687/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja olla siitä hiljaa

Mutta et kuitenkaan ole itse hiljaa, vaan kirjoitit tuon kommentin. Miksi et noudata tuota neuvoa, jonka itse annoit?

Olenko kirjoittanut mitään kenenkään auttamisesta?

Vierailija
5688/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat harjoittaa ihan itse passiivisaggressiivista ilkeyttä, esim kommenttisi "miksi kertoisin" :)

Sinä taidat olla niin passiivisaggressiivisen ilkeyden ympäröimä, että koet kaikenlaiset kommentit passiivisaggressiivisena ilkeytenä. Miksi kertoisin -kysymyksessä ei ole mitään ilkeää. Se on epäsuora tapa viestiä, ettei minulla ole mitään syytä kertoa. Ei se ole ilkeä vastaus.

Puhu vain omasta puolestasi. Ja jos sinun kommenttisi kerta oli neutraali, siinä tapauksessa myös  minunkin. Näit sen vain ilkeänä, koska olet ilkeyden ympäröimä. 

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Et ole luotettava opettelluin fraaseinesi, joita yrität aina toistella  :)

Vierailija
5689/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja olla siitä hiljaa

Ymmärsin kommenttisi kehottavan hiljaisuuteen. Jos ymmärsin väärin, niin haluaisitko tarkentaa, mitä yritit sanoa?

Vierailija
5690/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo öykkäri sitä päivää kun hedelmääsi tutkitaan, onko se hyvää. Tässä keskustelussa päteminen. 

Vierailija
5691/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo öykkäri sitä päivää kun hedelmääsi tutkitaan, onko se hyvää. Tässä keskustelussa päteminen. 

Öykkäriksi kutsuminen ei ole kovin ystävällistä.

Raamatusta:

Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: Älä tapa. Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: Senkin hölmö, on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: Sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen.

Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi.

Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.

Vierailija
5692/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja olla siitä hiljaa

Ymmärsin kommenttisi kehottavan hiljaisuuteen. Jos ymmärsin väärin, niin haluaisitko tarkentaa, mitä yritit sanoa?

Ymmärsit väärin. En tarkenna kuin sen, että hyvät teot tehdään hiljaisesti, niistä ei toitoteta ympäriinsä. Ja ei, en tiedä tehneeni hyviä tekoja. Niistä saa aina rangaistuksen.

Vierailija
5693/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

öykkäri

"Äänekäs, huonotapainen henkilö joka tykkää olla esillä ja ensimmäisenä. On aina oikeassa, ainakin omasta mielestään."

"Kyky oman toiminnan kriittiseen arviointiin on öykkärillä hyvin vajaavainen, jos sitä on ollenkaan."

-urbaani sanakirja

Vierailija
5694/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Öykkäri vahingoittaa itseään"

raamattu, sananlaskut

Vierailija
5695/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkin mittasuhteet eihän sinne mahtuisi kuin pari norsua ja kameli.

Tiedätkö kuinka pieniä on lapsinorsut ja kamelit?

Vierailija
5696/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja olla siitä hiljaa

Ymmärsit väärin. En tarkenna kuin sen, että hyvät teot tehdään hiljaisesti, niistä ei toitoteta ympäriinsä. Ja ei, en tiedä tehneeni hyviä tekoja. Niistä saa aina rangaistuksen.

Jos et halua tarkentaa, niin ymmärrät varmaan, etteivät muut voi silloin ymmärtää, mitä yrität sanoa. 

Vierailija
5697/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä Kainin vaimo tuli?

Siinä vaiheessa kun Kain perusti perhettä, oli jo isoja kansanjoukkoja syntynyt. Alkaen siitä että A ja E :n lapset alkoi niitä tekemään.

Keiden kanssa?

Sisarusten kanssa aluksi, eihän muutamahdollisuutta olekkaan.

Vierailija
5698/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

öykkäri

"Äänekäs, huonotapainen henkilö joka tykkää olla esillä ja ensimmäisenä. On aina oikeassa, ainakin omasta mielestään."

"Kyky oman toiminnan kriittiseen arviointiin on öykkärillä hyvin vajaavainen, jos sitä on ollenkaan."

-urbaani sanakirja

Nyt en ole enää öykkäri koska olen lähtenyt ketjusta keskustelemasta.

- Köökkifilosofi

Vierailija
5699/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja olla siitä hiljaa

Jos tarkemmin ajattelen niin kaikki vaikutus on kuitenkin auttamista.

- Köökkifilosofi

Vierailija
5700/5742 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja olla siitä hiljaa

Jos et halua tarkentaa, niin ymmärrät varmaan, etteivät muut voi silloin ymmärtää, mitä yrität sanoa. 

Et sitten vieläkään ymmärtänyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi