Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5640)

Vierailija
5601/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran "viitsi", niin en voi tehdä mitään muuta johtopäätöstä kuin sen, että tajusit minun olevan tässä asiassa oikeassa, etkä vain halua myöntää sitä, mikä tietenkin on hyvin tyypillistä nettikäyttäytymistä. Se, mikä tilanteessa on ironista on se, että sinä luultavasti kuvittelet, että se heikentäisi uskottavuuttasi, vaikka kriittisen ajattelijan näkökulmasta tehokkaampaa tapaa uskomattomia väitteitä esittäville suolata oma uskottavuutensa ei olekaan kuin kieltäytyminen vastaamasta kysymyksiin.

Oletko siis sitä mieltä, että harras mu sli mi voi pelastua, vaikka pitäisi kristinuskoa, väitettä Jeesuksen jumaluudesta tai pyhästä hengestä saastaisena harhaoppina ja eksytyksenä?

Johtopäätöksesi on väärä. Oikea syy on, että en halua kertoa asiasta tällä keskustelupalstalla. Etkö ole lukenut aiempia viestejäni? Sinä et voi ymmärtää sitä, mitä oikea tieto on. 

Minun käsitykseni on se, että kuka tahansa voi pelastua. Ei kai Jeesus muuten olisi kehottanut tekemään kaikkia kansoja Hänen opetuslapsikseen.

Vierailija
5602/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ottaa kantaa kommenttiin ja liitin väliin tummalla kommenttejani asioihin.

Kommenttisi on kirjoitettu perustuen siihen tietoon, mitä olet saanut henkimaailmasta, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5603/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeptismi todistamattomia väitteitä kohtaan ei ole vihaa eikä syytöstä, eikä kriittisten kysymysten esittäminen liioin. Ymmärrän, että koet oman uskomuksesi Totuudesta äärimmäisen vahvasti. Mutta ymmärrätkö sinä, että et ole tarjonnut minulle mitään keinoa, jolla voisin erottaa sinut ihmisestä, joka on aivan yhtä vakuuttunut Zeta Reticulin asukkaat ovat matkustaneet maahan avaruuksien halki pelastaakseen ihmiset ydinsodalta tmv.

Enkä tarjoakaan sinulle sellaista keinoa.

Vierailija
5604/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä puhe, työtä on tehtävä vaikka ilman kiitosta. Kiitos tulee sisäisesti. Sivusta.

Työtä on tehtävä vain, jos haluaa. Ja siinä tapauksessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, minkä eteen oikeastaan työskentelee.

On myös töitä jotka on pakko tehdä.

Ei ole.

Vierailija
5605/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin ottaa kantaa kommenttiin ja liitin väliin tummalla kommenttejani asioihin.

Kommenttisi on kirjoitettu perustuen siihen tietoon, mitä olet saanut henkimaailmasta, vai?

Ei muuten näkynytkään tummalla, pahoittelen.

Nyt täytyy kyllä sanoa että kirjoitin kommenttejani ihan vain ymmärryksestäni käsin, siitä tiedosta käsin joka minulla on.

Tietysti tässä kohdassa elämää tietoani tukee sekin että olen saanut oppailtani paljon vahvistusta asioihin kaiken uudenkin tiedon lisäksi. Tietoni ja ymmärrykseni on siten vahvistunut.

Vierailija
5606/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä puhe, työtä on tehtävä vaikka ilman kiitosta. Kiitos tulee sisäisesti. Sivusta.

Työtä on tehtävä vain, jos haluaa. Ja siinä tapauksessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, minkä eteen oikeastaan työskentelee.

Ei ole.

Kyllä on mutta sinulla ei välttämättä ole tästä kokemusta tai et ymmärrä mitä tämä oikeasti tarkoittaa.

Vierailija
5607/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtopäätöksesi on väärä. Oikea syy on, että en halua kertoa asiasta tällä keskustelupalstalla. Etkö ole lukenut aiempia viestejäni? Sinä et voi ymmärtää sitä, mitä oikea tieto on. 

Minun käsitykseni on se, että kuka tahansa voi pelastua. Ei kai Jeesus muuten olisi kehottanut tekemään kaikkia kansoja Hänen opetuslapsikseen.

Niin, aivan kuten sinä et voi ymmärtää sitä, mitä on oikea tieto Zeta Reticulin asukkaista.

Jos harras muslimi elää elämänsä loppuun asti, täsmälleen siihen asti, kun hänen tietoisuutensa täydellisesti sammuu ilmaan mitään viime hetken "entä jos" -ajatuksia tai kuolinvuodekääntymisiä siten, että pitää kristinuskoa, oppia Jeesuksen ja Pyhän hengen jumaluudesta saastaisena, saatanallisena harhaoppina ja islamia ainoana oikeana totuutena, ja noudattaa elämänsä loppuun asti Koraanin ohjeita siitä, miten ihmisen tulee elää, niin mitä hänelle nähdäksesi tapahtuu kuoleman jälkeen?

Vierailija
5608/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näkökulmastasi. Olen nyt kuullut sen.

Mutta et ymmärrä.

Vierailija
5609/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi ei ole pelkästään niin, että kenelläkään ei ole syytä ottaa sinua vakavasti vaan ihan jokaisella, mukaan luettuna sinä itse, on äärimmäisen hyvä syy olla ottamatta sinua vakavasti.

Vierailija
5610/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta et ymmärrä.

Joku vastasi tuon esiintyen minuna, olin jo aikaisemmin kommentoinut kommenttiin. 

Vierailija
5611/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Kyllä on mutta sinulla ei välttämättä ole tästä kokemusta tai et ymmärrä mitä tämä oikeasti tarkoittaa.

Kyllä minä ymmärrän. Pakottaminen ei ole Jumalasta.

Vierailija
5612/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta et ymmärrä.

Ymmärtäminen ja samaa mieltä oleminen ovat eri asioita.

Vierailija
5613/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, aivan kuten sinä et voi ymmärtää sitä, mitä on oikea tieto Zeta Reticulin asukkaista.

Jos harras muslimi elää elämänsä loppuun asti, täsmälleen siihen asti, kun hänen tietoisuutensa täydellisesti sammuu ilmaan mitään viime hetken "entä jos" -ajatuksia tai kuolinvuodekääntymisiä siten, että pitää kristinuskoa, oppia Jeesuksen ja Pyhän hengen jumaluudesta saastaisena, saatanallisena harhaoppina ja islamia ainoana oikeana totuutena, ja noudattaa elämänsä loppuun asti Koraanin ohjeita siitä, miten ihmisen tulee

En tiedä, mitä hänelle tapahtuu.

Vierailija
5614/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi ei ole pelkästään niin, että kenelläkään ei ole syytä ottaa sinua vakavasti vaan ihan jokaisella, mukaan luettuna sinä itse, on äärimmäisen hyvä syy olla ottamatta sinua vakavasti.

Vain sydämellä näkee hyvin. Tärkeimmät asiat ovat silmille näkymättömiä." --Kettu/Antoine de Saint-Exupéry

Vierailija
5615/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Kyllä minä ymmärrän. Pakottaminen ei ole Jumalasta.

Voi olla Jumalasta, riippuu täysin asiasta ja tilanteesta.

En ymmärrä mihin tämä liittyy mutta voin yrittää vastata jos avaat hieman mistä on kysymys.

Vierailija
5616/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mihin tämä liittyy mutta voin yrittää vastata jos avaat hieman mistä on kysymys.

Ei riipu. 

Vierailija
5617/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö jotain hyödyllistä tällä tiedolla vai keskitytkö vauvapalstalla pätemiseen

Vierailija
5618/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riipu. 

Meillä on ilmeisesti erilainen ymmärrys asioista.

Muistuttaisin kuitenkin siitä että me tunnemme asioita, me tunnemme tarvetta tehdä asioita ja joskus se ei ole mieleemme mutta meidän on tehtävä niitä. Tämäkin on pakote Jumalasta esimerkiksi.

Pakottaminen ei ole aina negatiivista, joskus se on äärimmäisen pakollista jo elämisen kannalta.

Vierailija
5619/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö jotain hyödyllistä tällä tiedolla vai keskitytkö vauvapalstalla pätemiseen

Keneltä sinä kysyt? Olen yrittänyt tässä vastailla mutta tuntuu että lähinnä yritätte tehdä kiusaa hieman lapsellisella tavalla.

Vierailija
5620/5640 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain sydämellä näkee hyvin. Tärkeimmät asiat ovat silmille näkymättömiä." --Kettu/Antoine de Saint-Exupéry

Jatkan tätä kommenttia vielä. Pystytkö sinä tuntemaan, että minä puhun totta? Älä minusta huolehdi, sillä minä olen jo selvittänyt sen haasteen.