Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (5531)
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää huolellisesti perustella mielipiteesi.
Eikö olekin jännittävää, että minä voin kirjoittaa tähän ketjuun ihan mitä tahansa palstan sensuurin rajoissa eikä minun tarvitse lainkaan välittää siitä, mitä joku satunnainen ihminen ajattelee siitä? Jos et halua lukea viestejäni, voit milloin tahansa lakata lukemasta niitä. Sinulla on myös käytössä mahdollisuus ilmiantaa viestejä.
Harhaanjohtajaa ei tulekenenkään kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin jännittävää, että minä voin kirjoittaa tähän ketjuun ihan mitä tahansa palstan sensuurin rajoissa eikä minun tarvitse lainkaan välittää siitä, mitä joku satunnainen ihminen ajattelee siitä? Jos et halua lukea viestejäni, voit milloin tahansa lakata lukemasta niitä. Sinulla on myös käytössä mahdollisuus ilmiantaa viestejä.
Yritätkö sanoa, että minä olisin harhaanjohtaja? Jos tarkoitat sitä, niin en voi sanoa muuta kuin, että sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Huomautan kuitenkin, että tämä on anonyymi keskustelupalsta, joten et voi edes tietää, mitkä viestit ovat minun kirjoittamiani. Aika outoa alkaa syyttelemään tuntematonta ihmistä yhden tai muutaman viestin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö sanoa, että minä olisin harhaanjohtaja? Jos tarkoitat sitä, niin en voi sanoa muuta kuin, että sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Huomautan kuitenkin, että tämä on anonyymi keskustelupalsta, joten et voi edes tietää, mitkä viestit ovat minun kirjoittamiani. Aika outoa alkaa syyttelemään tuntemato
Yhden tai muutaman viestin, täytät koko keskustelun viesteilläsi. Viestisi ovat aika tunnistettavia, toistelet samoja fraaseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö sanoa, että minä olisin harhaanjohtaja? Jos tarkoitat sitä, niin en voi sanoa muuta kuin, että sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Huomautan kuitenkin, että tämä on anonyymi keskustelupalsta, joten et voi edes tietää, mitkä viestit ovat minun kirjo
Minä en täytä koko keskustelua. Tässä ketjussa on paljon sellaista keskustelua, johon en ole osallistunut ollenkaan. Oletko ihan varma, että pystyt tunnistamaan, mitkä viestit ovat juuri minun kirjoittamiani?
Minä en täytä koko keskustelua. Tässä ketjussa on paljon sellaista keskustelua, johon en ole osallistunut ollenkaan. Oletko ihan varma, että pystyt tunnistamaan, mitkä viestit ovat juuri minun kirjoittamiani?
Jatkan vielä tähän tarkennuksena, että harhaanjohtaja puhuu harhasta, kun taas minä puhun Totuudesta. Sinun kannattaisi todella pohtia, ketä ja mitä sinä olet aikaisemmin kuunnellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö sanoa, että minä olisin harhaanjohtaja? Jos tarkoitat sitä, niin en voi sanoa muuta kuin, että sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Huomautan kuitenkin, että tämä on anonyymi keskustelupalsta, joten e
Epäilen tunnistavani siitä hengestä missä viestit on kirjoitettu
Epäilen tunnistavani siitä hengestä missä viestit on kirjoitettu.
Voit arvailla, mutta et voi tietää. En minä ainakaan pysty tunnistamaan ja erottamaan yksittäisiä kommentoijia, jos he eivät käytä nimimerkkiä.
Kaikki perustelematon huuhaa kirjoittelu menee mappi Ö. Käytä aikasi järkevämmin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki perustelematon huuhaa kirjoittelu menee mappi Ö. Käytä aikasi järkevämmin.
Sinun ei tarvitse lukea viestejäni. Miksi komentelet minua? Se ei ole kovin ystävällistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei tarvitse lukea viestejäni. Miksi komentelet minua? Se ei ole kovin ystävällistä.
Et sinäkään ole täällä ystävällinen toisia kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei tarvitse lukea viestejäni. Miksi komentelet minua? Se ei ole kovin ystävällistä.Et sinäkään ole täällä ystävällinen toisia kohtaan
Olen pahoillani, jos koet käyttätymiseni epäystävällisenä. Minä en kuitenkaan komentele ketään. Annan vain ehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei tarvitse lukea viestejäni. Miksi komentelet minua? Se ei ole kovin ystävällistä.Et sinäkään ole täällä ystävällinen toisia kohtaan
Olen pahoillani, jos koet käyttätymiseni epäystävällisenä. Minä en kuitenkaan komentele ketään. Annan vain ehdotuksia.
Kyllä olet komennellut. Hänkin antoi vain ehdotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, jos koet käyttätymiseni epäystävällisenä. Minä en kuitenkaan
Oletko kuullut sellaisesta termistä kuin imperatiivi eli käskymuoto? Käskymuotoa käyttämällä voi esittää suoran kehotuksen eli käskyn. Silloin muut ihmiset yleensä tulkitsevat kirjoittajan käskevän muita. Se ei ole yleensä kohteliasta .
Kielitoimiston sivuilta:
Käskymuoto eli imperatiivi (Vie kirje, Kääntykääoikealle) esittää suoran kehotuksen toimia tai olla tietyllä tavalla.
Käskymuodon vaihtoehtona on esimerkiksi tällainen muotoilu:
Kehoitan kaikkia, jotka tänä vakavana aikana palvelevat isänmaata, lukemaan Raamattua. Esi-isämme ovat vuosisatojen kuluessa, sekä ahdingoissa ja vainoissa että rauhan päivinä ammentaneet siitä elämää, voimaa ja lohtua. Nykyhetkenä kansamme tarvitsee Jumalan sanan uudesti luovaa voimaa.
Kuka päättää mikä tulkinta raamatusta on oikein? Ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen itse arvioi, mitä uskoo. Ja vastaa seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen itse arvioi, mitä uskoo. Ja vastaa seurauksista.
Kertauksena vielä minun näkemykseni. Olennaista on uskoa, että Jeesus on Jumalan Poika eli uskoa, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkiä parhaansa mukaan noudattamaan hänen opetuksiaan. Hän kehottaa noudattamaan kymmentä käskyä ja rakastamaan lähimmäistä kuin itseään. Siitä voi aloittaa ja Vuorisaarnasta voi jatkaa. On hyvä tutustua siihen, mitä eri uskonnoissa ajatellaan ja mitä eri ihmiset ajattelevat, mutta kannattaa muistaa, että vastuu omasta toiminnasta on jokaisella ihmisellä itsellään.
Vierailija kirjoitti:
"1) mikään todistusaineisto ei puolla minkään jumaluuden olemassaoloa"
Apologia jäänyt tutustumatta? Ks. apowiki.fi
Todisteita Jumalan olemassaolosta on tarpeeksi niille, jotka haluavat uskoa, mutta tarpeeksi vähän niille, jotka eivät halua uskoa. Jumalan olemassaolo on paras selitys sille, että
1. ylipäätään yhtään mitään on olemassa
2. maailmankaikkeudella on alku (tästä tiedemiehet ovat yksimielisiä)
3. universumissa on niin paljon "hienosäätöä", eli luonnonvakiot ovat kymmenien desimaalien tarkkuudella kohdallaan, jotta koko homma toimii ja pysyy kasassa, ja että elämä on mahdollista
4. on objektiivisia moraaliarvoja ja moraalisia velvoitteita
5. (niille) historiallisille tosiasioille, jotka liittyvät Jeesuksen elämään ja kuolemaan ja toimivat aihetodisteina myös ylösnousemukselle
6. Hänet voi henkilökohtaisesti tuntea ja kokea yhä edelleen"2) uskominen tuonpuoleisi
Mikään noista ei todista jumalista. Ei myöskään ole jumalien olemassaolo minkäänlainen selitys noille. Olet indoktrinaatiosi vanki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä kiellät Jeesuksen . 666. Ilmestyskirja 11:8 Ilmestyskirja 2:9
Mikä se peto on ja mikä se pedon luku on?
Pedon nimi ja luku(määrä) paljastuvat totuuden luvun avulla. Kun luvun 666 jakaa totuuden luvulla, saadaan vastaukseksi pedon nimi ja luku(määrä). Heprean T (tet) on käärmeen merkki, joka on gematriassa totuuden symboli. Näin ollen käärme kertoo totuuden. Tätä vastaa kreikkalaisen kirjaimen Theta ja luvun 9 symboli, jota on myös antiikin kreikassa käytetty kuoleman merkkinä. Ympyrä, jossa on risti keskellä. Kirjain vastaa latinalaista T-kirjainta.
Pedon luku(määrä) on 74. Roomalaisin numeroin LXXIV. Luku 74 viittaa Herran päivään eli lopun aikaan.
Luku(määrä) 74 viittaa pakkosiirtolaisuudesta palanneiden Leeviläisten lukumäärään. (Esra 2: 40 ja 1. Moos. 34:30, 1. Moos. 49: 5 ->7) Viittaa väärään pappeuteen. (Hepr. 7: 11). Leevin heimosta eli leeviläisistä tuli Israelin pappissuku: vain leeviläisen Aaronin jälkeläiset voitiin vihkiä papiksi, muut leeviläiset pappien apulaisiksi. (Matt. 5: 20 ja Gal. 2:21)
Muinaisten kreikkalaisten aakkosellisessa numerointijärjestelmässä omikronilla oli lukuarvo 70. Antiikin kreikan kielessä omikron symboloi lyhyttä vokaalia, kun taas Omega symboloi pitkää vokaalia, jonka ääntäminen on samanlainen kuin omikron Omikron symboloi siten pientä ja omega taas suurta. Jeesus sanoo ilmestyskirjassa olevansa alfa ja omega eli 1 + 24. (Ilm. 1:8 ja Ilm. 11:16,17)
Muinaisten kreikkalaisten aakkosellisessa numerointijärjestelmässä deltalla oli puolestaan lukuarvo 4. Delta on kehittynyt foinikialaisen kirjaimiston kirjaimesta dalet. Heprean kielessä kirjaimen nimi tulee ovea tarkoittavasta sanasta. Daavidin tähden on arveltu syntyneen kahdesta yhteen liitetystä dalet-kirjaimesta. Näin ollen daavidin tähti symboloisi kahta ovea? (Matt. 7:13,14)
Pedon nimi ja lukuarvo on siten omikron + delta, joka voisi merkitä pientä ovea. Deltan symboli kolmio voidaan tulkita myös vuoreksi. (Sak. 14:4 ja Ilm. 6:12'->'17)
Latinalaisin kirjaimin pedon nimi on siten OD. Elämän pyörä, josta leikataan kolmannes pois? (Jaak. 3:6) Tai oculus dexter eli oikea silmä? (Matt. 5:29 ja Sak. 11:17)
Luku 70 viittaa Septuagintaan, joka on latinaksi seitsemänkymmentä. Legendan mukaan luku tulee käännöksen tehneiden juutalaisten oppineiden määrästä.
Luku 70 symboloi myös täyttymystä eli Jumalan vihan täyttymistä. (Jer. 25:11 ja Jer. 29:10)
Luku 70 symboloi myös kansojen taulua. (1. Moos. 10:32) Myös Egyptin orjiksi päätyneiden Jaakobille syntyneiden jälkeläisten määrän kerrotaan olleen 70 (5. Moos. 10:22)
Luku 4 viittaa mm. Joelin kirjaan, joka on Septuagintassa neljäs profeetoista. Joel profetoi Herran päivästä. Nimi Joel tarkoittaa Jehova on Jumala eli toisin päin kuin Elia, joka tarkoittaa Jumala on Jehova.
Luku 4 symboloi myös neljättä valtakuntaa. (Dan. 7:23)
Luku 4 symboloi myös luomiskertomuksen neljättä päivää. Neljäs päivä luomisesta viittaa maailmaan ja taivaankappaleisiin, jotka luotiin erottamaan päivä yöstä ja jotka muodostivat todelliset ajat. (1. Moos. 1:14 ->19)
Sananlaskujen luvussa 4, Salomo neuvoo kuuntelijaa, olemaan varovainen vääryyden suhteen ja pysymään viisaudessa. (Ilm. 13: 18 ja Sananl. 4) Samoin kuin luku 666 symboloi Salomon viisautta. (1. Kun. 10: 14)