Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4605)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyihminen on ollut maapallolla lähes 300 000 vuotta. Miksi jumala lähetti Jeesuksen tänne vasta 2000 vuotta sitten?
Mistä me sen tietäisimme
Luulisi, että jumala olisi sen teille luulevaisille kertonut, jotta voisitte tehokkaasti noudattaa teille annettua lähetyskäskyä. Kun ei kaikkivoipaisuudessaan itse sitä tee. Siitä johtuen sitten kaksi kolmasosaa ihmisistä tuomitaan kadotukseen. Ja kenenkähän toimesta se olikaan?
Tottakai hän on kertonut,edellinen vastaaja ei ole lukenut. Lähetyskäsky on annettu ihmisten tehtäväksi,enkelit ei sitä tule tekemään.
Miksi se on annettu kyvyttömien ihmisten tehtäväksi?
Lähtökohta oli 12 opetuslasta , nyt maailman suurin kristinusko.
Se kohta ; kun itselleen Jeesus uudelleen ristiin naulitsevat . Juudas kun Jeesus kerran on kärsinyt ristiin naulittuna syntiesi tähden , ei hän enää kuole kun on kerran noussut kuolleista. Ikävä teille näin kävi. Juudas.
Katsottu noita ikonoksia älä tee Jumalan kuvia. Niin myös juutalaiset piirteiden jumalien kuvia ja patsaita kumartaa. Mutta osa on niin kauhean rumia kertakaikkiaan. Lisko ihmisiä. Monta liskoihmistä onkin jalat kädet ja epämuodostuneet. Ja käsky oli älä katso pahaa vastusta pahaa . Silti lahkolaiset käy Jeesuksen uskovien kimppuun mutta eivät auta yhtään kristittyä jota raiskataan ja jota lyödään ryöstetään. Kuin samarialainen auttoi pappi rabbi meni ohi. Ette ole oikealla tiellä kiroamalla kristittyjä . Jätätte auttamatta. Paitsi jos siitä saa hyötyä ja rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöstavat olisivat vielä asialliset niin hengittäisit jatkossakin vapaammin.
Sinun kaltaisistasi ihmisistä puhutaan Raamatussa. Eli niistä, jotka osaavat kyllä vaatia muilta, mutta ovat itsensä suhteen sokeita. Esim. se juttu hirrestä silmässä.
Ei edelleenkään vaan se päinvastainen hahmo eli aito ja rehellinen. Se ymmärrys, vastuu ja sitäkin kautta niitä käytöstapoja.
Ei ole mukavaa vastata mihinkään kun aina käydään vain kimppuun haukkuen mutta kuten ketjusta näkee niin pidätte toistenne silpomisesta, ette asioista keskustelemisesta.
Vaikuttaa siltä, ettet näe kovin hyvin sieltä hirren takaa.
Olen tapellut kaltaistesi kanssa koko elämäni joten jos ihmettelet miksi en nöyrry ja alist
Tiedätkö, useimpien ihmisten mielestä se, ettei kaada vihaansa muiden päälle ei liity nöyrtymiseen tai alistumiseen millään tavalla. Miten ihmiset edes voisivat alistua toisille ihmisille? Tuo ihmisten alistuminen toisille ihmisille taitaa olla sinun mielikuvitustasi. En minä ainakaan ole ikinä alistunut. Luulen, että tuo termi liittyy johonkin eläinten käyttäytymisen analysointiin. Tai sitten joihinkin keinotekoisin roolileikkeihin. Oletko ollut paljon tekemisissä ihmisten kanssa?
Tiedätkö, useimpien ihmisten mielestä se, ettei kaada vihaansa muiden päälle ei liity nöyrtymiseen tai alistumiseen millään tavalla. Miten ihmiset edes voisivat alistua toisille ihmisille? Tuo ihmisten alistuminen toisille ihmisille taitaa olla sinun mielikuvitustasi. En minä ainakaan ole ikinä alistunut. Luulen, että tuo termi liittyy johonkin eläinten käyttäytymisen analysointiin. Tai sitten joihinkin keinotekoisin roolileikkeihin. Oletko ollut paljon tekemisissä ihmisten kanssa?
Lisään vielä, että tietysti joihinkin persoonallisuushäiriöihin liittyy sellainen toiminta, että yritetään kontrolloida muita ihmisiä aiheuttamalla heissä pahaa oloa. Mutta persoonallisuushäiriöt eivät taida olla tämän ketjun aihe, vaan kristinusko ja Raamattu. Tiedoksi sinulle kuitenkin, että tuollainen toiminta ei ole terveen ihmisen käyttäytymistä. Terveet ihmiset ottavat etäisyyttä sellaiseen ihmiseen, joka käyttäytyy kontrolloivasti tai aiheuttaa pahaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöstavat olisivat vielä asialliset niin hengittäisit jatkossakin vapaammin.
Sinun kaltaisistasi ihmisistä puhutaan Raamatussa. Eli niistä, jotka osaavat kyllä vaatia muilta, mutta ovat itsensä suhteen sokeita. Esim. se juttu hirrestä silmässä.
Ei edelleenkään vaan se päinvastainen hahmo eli aito ja rehellinen. Se ymmärrys, vastuu ja sitäkin kautta niitä käytöstapoja.
Ei ole mukavaa vastata mihinkään kun aina käydään vain kimppuun haukkuen mutta kuten ketjusta näkee niin pidätte toistenne silpomisesta, ette asioista keskustelemisesta.
Vaikuttaa siltä, ettet näe kovin hyvin sieltä hirren takaa.
Olen tapellut kaltaistesi kanssa koko elä
Et siis ymmärtänyt minua ja toisinaan on hyvin fiksua alistua, se saattaa olla niin suojeleva teko että jää henkiin. Voit jatkaa paistatteluasi rauhassa, olen huomannut että vastaaminen kysymyksiinne ei auta teitä millään tavalla. Hyvää jatkoa myös sinulle.
Et siis ymmärtänyt minua ja toisinaan on hyvin fiksua alistua, se saattaa olla niin suojeleva teko että jää henkiin. Voit jatkaa paistatteluasi rauhassa, olen huomannut että vastaaminen kysymyksiinne ei auta teitä millään tavalla. Hyvää jatkoa myös sinulle.
Tietysti vaarallisten ihmisten kanssa kannattaa olla varovainen ja myötäilevä. Vietätkö sinä aikaa sellaisten ihmisten seurassa, jotka uhkaavat henkeäsi? Jos asia on näin, niin toivon, että saat voimia lähtemiseen. Luulen, että apua on myös saatavilla, jos etsit sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti vaarallisten ihmisten kanssa kannattaa olla varovainen ja myötäilevä. Vietätkö sinä aikaa sellaisten ihmisten seurassa, jotka uhkaavat henkeäsi? Jos asia on näin, niin toivon, että saat voimia lähtemiseen. Luulen, että apua on myös saatavilla, jos etsit sitä.
Siis mitä helvettiä sinä selität ja esität? Kiitos, pidän kyllä huolen itsestäni enkä ole koskaan tarvinnut keneltäkään ohjeita. Lisäksi, jos tietäisit kenen kanssa yrität keskustella, saattaisit hävetä silmät päästäsi. Ole ystävällinen ja auta itseäsi jotenkin ongelmissasi jotka ovat täysin ja yksinomaan sinun ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti vaarallisten ihmisten kanssa kannattaa olla varovainen ja myötäilevä. Vietätkö sinä aikaa sellaisten ihmisten seurassa, jotka uhkaavat henkeäsi? Jos asia on näin, niin toivon, että saat voimia lähtemiseen. Luulen, että apua on myös saatavilla, jos etsit sitä.Siis mitä helvettiä sinä selität ja esität? Kiitos, pidän kyllä huolen itsestäni enkä ole koskaan tarvinnut keneltäkään ohjeita. Lisäksi, jos tietäisit kenen kanssa yrität keskustella, saattaisit hävetä silmät päästäsi. Ole ystävällinen ja auta itseäsi jotenkin ongelmissasi jotka ovat täysin ja yksinomaan sinu
Vaikuttaa siltä, että voit todella huonosti. Toivon, että saat apua. Muista, ettei sinun tarvitse jäädä siihen tilanteeseen, jossa nyt olet. Voit valita myös toisin. Tiedätkö, minua ei hävetä. Hävettääkö sinua? Sinun ei tarvitse huolehtia minusta. Toivottavasti pystyt huolehtimaan itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti vaarallisten ihmisten kanssa kannattaa olla varovainen ja myötäilevä. Vietätkö sinä aikaa sellaisten ihmisten seurassa, jotka uhkaavat henkeäsi? Jos asia on näin, niin toivon, että saat voimia lähtemiseen. Luulen, että apua on myös saatavilla, jos etsit sitä.Siis mitä helvettiä sinä selität ja esität? Kiitos, pidän kyllä huolen itsestäni enkä ole koskaan tarvinnut keneltäkään ohjeita. Lisäksi, jos tietäisit kenen kanssa yrität keskustella, saattaisit hävetä silmät päästäsi. Ole ystävällinen ja auta itseäsi jotenki
En voi nyt huonosti ollenkaan. Enkä voi itse valita elämääni yhtään enempää joten säästähän yksioikoisuutesi itsellesi vain. Älä suotta ihmettele jos karkotat ihmiset luotasi ihan pysyvästi, et myönnä ongelmiasi joista sekin asia johtuu.
En voi nyt huonosti ollenkaan. Enkä voi itse valita elämääni yhtään enempää joten säästähän yksioikoisuutesi itsellesi vain. Älä suotta ihmettele jos karkotat ihmiset luotasi ihan pysyvästi, et myönnä ongelmiasi joista sekin asia johtuu.
Kiva kuulla, ettet voi huonosti ollenkaan. Viesteistäsi saa kuitenkin aivan toisenlaisen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla, ettet voi huonosti ollenkaan. Viesteistäsi saa kuitenkin aivan toisenlaisen vaikutelman.
Kyllä varmasti saa kun ei vaan halua ymmärtää. Jatketaan päivää erillään, jaksamista.
Ööö kumpi teistä oli se joka postaa yksinpuhelua tähän ketjuun "jatkan vielä" plaa plaaa, aika rasittavaa kirjoituksesi
Vierailija kirjoitti:
Ööö kumpi teistä oli se joka postaa yksinpuhelua tähän ketjuun "jatkan vielä" plaa plaaa, aika rasittavaa kirjoituksesi
En ainakaan minä (edellinen) mutta olen joskus ollut samalla tavalla inspiroituneella tuulella eikä minustakaan pidetty.
Vierailija kirjoitti:
Se olen minä. Tuo on sinun mielipiteesi ja sinulla on siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan minä (edellinen) mutta olen joskus ollut samalla tavalla inspiroituneella tuulella eikä minustakaan pidetty.
Ikävä kuulla, että sinusta ei pidetty.
Ihmiskunta on taantunut moraalisesti. Viimeisen vuosituhannen aikana on tapahtunut hirvittävimmät ihmisoikeusrikokset. Kopioin kommentin TP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitääkö seuraava raamatunkohta tulkita kirjaimellisesti vai ei pidä tulkita, ja kuka sen määrää, tulkitaanko vai ei:
Matteus 27:5153:
"Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti; maa järisi, ja kalliot halkesivat; ja haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös, ja he lähtivät haudoistaan, hänen ylösnousemisensa jälkeen, ja menivät pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle."
Kirjaimellisesti. Koska jos puhutaan vertauksesta, se ilmoitetaan erikseen.
Eli ihan oikeasti, kirjaimellisesti, kuolleet lähtivät haudoistaan ja kävelemään Jerusalemin kaduilla. Heidän maatunut tomumajansa muuttui eläväksi. Just.
Tiesitkö, että tämä raamatunkohta on poistettu peruskoulun 5.luokan uskonnon oppikirjasta, jossa muuten kuvaillaan pääsiäisen tapahtumia Matteuksen evankeliumin mukaan.
Miksiköhän, oi miksiköhän.
Koululaiset on sen tapahtuman nähnyt elokuvissa.
Minua kyllä mietityttää yksi kysymys.
Jos olet uskovainen ja tunnustat kuuluvasi kristinuskoon, onko sinulla kotona Raamattu? Onko Raamattusi vanha, esim. 1700-luvulla kirjoitettu? Kuinka tärkeänä pidät sitä että Raamattu kirjana on mahdollisimman vanha? Onko sillä sinulle merkitystä?