Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4612)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyihminen on ollut maapallolla lähes 300 000 vuotta. Miksi jumala lähetti Jeesuksen tänne vasta 2000 vuotta sitten?
Mistä me sen tietäisimme
Luulisi, että jumala olisi sen teille luulevaisille kertonut, jotta voisitte tehokkaasti noudattaa teille annettua lähetyskäskyä. Kun ei kaikkivoipaisuudessaan itse sitä tee. Siitä johtuen sitten kaksi kolmasosaa ihmisistä tuomitaan kadotukseen. Ja kenenkähän toimesta se olikaan?
Tottakai hän on kertonut,edellinen vastaaja ei ole lukenut. Lähetyskäsky on annettu ihmisten tehtäväksi,enkelit ei sitä tule tekemään.
Miksi se on annettu kyvyttömien ihmisten tehtäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskitysleirien päällikötkin noudattivat ohjeita kyselemättä ja miettimättä sen kummempia.
Joo, tämä on vähän eri asia kuin se, että työntekijä noudattaa työnantajan ohjeita. Jos haluat keskustella aiheesta, niin voit kysyä jonkun kysymyksen.
Hyvä on. Miten eroaa toisistaan työnantajan ohjeiden noudattaminen ja jumalan ohjeiden noudattaminen?
Tämä on liian laaja kysymys keskustelupalstalla vastattavaksi. Sinun täytyy hyväksyä se, ettei kaikkiin kysymyksiin ole yksiselitteisiä vastauksia. Jos haluat oppia lisää, sinun täytyy alkaa opiskella. Olet varmaankin aikuinen ihminen, joten osaat epäilemättä itse etsiä sinulle sopivan opiskelutavan.
Ymmärsitkö kysymystä lainkaan? Vai estikö lapsesta asti saatu iskostaminen sen miettimisen?
Ehkä voisit yrittää muotoilla kysymyksesi selkeämmiksi sen sijaan, että alat syyttelemään muita siitä, ettei niihin vastata. Vihaisuus yleensä saa ihmiset ottamaan etäisyyttä. Etkö tiennyt sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleesta nousu, neisyestä syntyminen - noin aluksi.
Astui ylös taivaisiin -ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
No niin. Eli Raamattu on monimerkityksellinen. Se avautuu eri tavalla eri ihmisille. Joillekin se ei avaudu ollenkaan. Se, että Raamattua on vaikea ymmärtää ja tulkita on osa prosessia. Täytyy itse arvioida, mitä ajattelee siitä ja täytyy kohdata muiden ihmisten tulkinnat. Se, että luulee ymmärtävänsä ja myöhemmin huomaa olleensa väärässä, on myös osa prosessia. Se, että ymmärtää jonkin kohdan eri tavalla kuin aiemmin on myös osa prosessia. Se, ettei ymmärrä, on täysin normaalia. Itse asiassa se on meidän kaikkien ihmisten tilanne. Turhautuminen on kutsu kulkea eteenpäin.
Eli pitääkö seuraava raamatunkohta tulkita kirjaimellisesti vai ei pidä tulkita, ja kuka sen määrää, tulkitaanko vai ei:
Matteus 27:5153:
"Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti; maa järisi, ja kalliot halkesivat; ja haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös, ja he lähtivät haudoistaan, hänen ylösnousemisensa jälkeen, ja menivät pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihan elämänsä tärväämistä tuo. Ei kukaan ole kuuntelemassa.
Kukahan niitä rukousvastauksia tiputtelee.
Turha sitä miettiä kun yhtäkään ei ole todistettavasti kukaan saanut.
Minä olen saanut rukousvastauksia ja olen kuullut monen muunkin saaneen. Arvostatteko mitään tai ymmärrättekö yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut rukousvastauksia ja olen kuullut monen muunkin saaneen. Arvostatteko mitään tai ymmärrättekö yhtään mitään?
Hihhuliuskovaiselle voi tulla yllätyksenä, että suurin osa ihmisistä arvostaa ihmisten välisiä sopimuksia, tämän maallisen yhteiskuntamme arvoja ja normeja. Ja se riittää heille (meille), ilman tarvetta mihinkään jumalsuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hihhuliuskovaiselle voi tulla yllätyksenä, että suurin osa ihmisistä arvostaa ihmisten välisiä sopimuksia, tämän maallisen yhteiskuntamme arvoja ja normeja. Ja se riittää heille (meille), ilman tarvetta mihinkään jumalsuhteeseen.
Käytöstavat olisivat vielä asialliset niin hengittäisit jatkossakin vapaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleesta nousu, neisyestä syntyminen - noin aluksi.
Astui ylös taivaisiin -ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
No niin. Eli Raamattu on monimerkityksellinen. Se avautuu eri tavalla eri ihmisille. Joillekin se ei avaudu ollenkaan. Se, että Raamattua on vaikea ymmärtää ja tulkita on osa prosessia. Täytyy itse arvioida, mitä ajattelee siitä ja täytyy kohdata muiden ihmisten tulkinnat. Se, että luulee ymmärtävänsä ja myöhemmin huomaa olleensa väärässä, on myös osa prosessia. Se, että ymmärtää jonkin kohdan eri tavalla kuin aiemmin on myös osa prosessia. Se, ettei ymmärrä, on täysin normaalia. Itse asiassa se on meidän kaikkien ihmisten tilanne. Turhautuminen on kutsu kulkea eteenpäin.Eli pitääkö seuraav
Joudut ottamaan itse vastuun omasta tulkinnastasi. Kukaan muu ei sitä puolestasi tee. Voit yrittää selvittää, mitä muut ihmiset ajattelevat asiasta, mutta he eivät voi ajatella sinun puolestasi.
Eli pitääkö seuraava raamatunkohta tulkita kirjaimellisesti vai ei pidä tulkita, ja kuka sen määrää, tulkitaanko vai ei:
"Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti; maa järisi, ja kalliot halkesivat; ja haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös, ja he lähtivät haudoistaan, hänen ylösnousemisensa jälkeen, ja menivät pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle."
Kirjaimellisesti. Koska jos puhutaan vertauksesta, se ilmoitetaan erikseen.
Sinun kaltaisistasi ihmisistä puhutaan Raamatussa. Eli niistä, jotka osaavat kyllä vaatia muilta, mutta ovat itsensä suhteen sokeita. Esim. se juttu hirrestä silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut siitä, että Saatana olisi tämän maailman ruhtinas?"
Jumalan tahdosta asia on näin.
Ja Jeesus neuvoi, miten meidän tulisi asiaan suhtautua. Se Isä Meidän -rukous.
Mutta se rukous ei vaikuta mihinkään mitenkään. Jumalan tahto toteutuu joka tapauksessa.
Jeesus neuvoi lausumaan Isä Meidän -rukousta.
Miksi se neuvoi tekemään turhaa hommaa? Onko itselläsi siitä mitään näkemystä?
Jumala on sitoutunut siihen että anova saa ja etsivä löytää,koluttavalle avataan.Teillä ei ole ,koska ette pyydä.
Rukouksella saadaan Jumalan va
Et ymmärtänyt ,tarkkaa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyihminen on ollut maapallolla lähes 300 000 vuotta. Miksi jumala lähetti Jeesuksen tänne vasta 2000 vuotta sitten?
Mistä me sen tietäisimme
Luulisi, että jumala olisi sen teille luulevaisille kertonut, jotta voisitte tehokkaasti noudattaa teille annettua lähetyskäskyä. Kun ei kaikkivoipaisuudessaan itse sitä tee. Siitä johtuen sitten kaksi kolmasosaa ihmisistä tuomitaan kadotukseen. Ja kenenkähän toimesta se olikaan?
Tottakai hän on kertonut,edellinen vastaaja ei ole lukenut. Lähetyskäsky on annettu ihmisten tehtäväksi,enkelit ei sitä tule tekemään.
Miksi se on annettu kyvyttömien ihmisten tehtäväksi?
Miksi olet kyvytön ymmärtämään sanomaa?
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan oikeasti, kirjaimellisesti, kuolleet lähtivät haudoistaan ja kävelemään Jerusalemin kaduilla. Heidän maatunut tomumajansa muuttui eläväksi. Just.
Tiesitkö, että tämä raamatunkohta on poistettu peruskoulun 5.luokan uskonnon oppikirjasta, jossa muuten kuvaillaan pääsiäisen tapahtumia Matteuksen evankeliumin mukaan.
Miksiköhän, oi miksiköhän.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kaltaisistasi ihmisistä puhutaan Raamatussa. Eli niistä, jotka osaavat kyllä vaatia muilta, mutta ovat itsensä suhteen sokeita. Esim. se juttu hirrestä silmässä.
Ei edelleenkään vaan se päinvastainen hahmo eli aito ja rehellinen. Se ymmärrys, vastuu ja sitäkin kautta niitä käytöstapoja.
Ei ole mukavaa vastata mihinkään kun aina käydään vain kimppuun haukkuen mutta kuten ketjusta näkee niin pidätte toistenne silpomisesta, ette asioista keskustelemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi ei saa, koska tapahtuu uskonsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edelleenkään vaan se päinvastainen hahmo eli aito ja rehellinen. Se ymmärrys, vastuu ja sitäkin kautta niitä käytöstapoja.
Ei ole mukavaa vastata mihinkään kun aina käydään vain kimppuun haukkuen mutta kuten ketjusta näkee niin pidätte toistenne silpomisesta, ette asioista keskustelemisesta.
Vaikuttaa siltä, ettet näe kovin hyvin sieltä hirren takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan oikeasti, kirjaimellisesti, kuolleet lähtivät haudoistaan ja kävelemään Jerusalemin kaduilla. Heidän maatunut tomumajansa muuttui eläväksi. Just.
Tiesitkö, että tämä raamatunkohta on poistettu peruskoulun 5.luokan uskonnon oppikirjasta, jossa muuten kuvaillaan pääsiäisen tapaht
Onko poistettu sekin Raamatunkohta, jossa 4 päivää haudassa ollut Lasarus herätettiin kuolleista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskitysleirien päällikötkin noudattivat ohjeita kyselemättä ja miettimättä sen kummempia.
Joo, tämä on vähän eri asia kuin se, että työntekijä noudattaa työnantajan ohjeita. Jos haluat keskustella aiheesta, niin voit kysyä jonkun kysymyksen.
Hyvä on. Miten eroaa toisistaan työnantajan ohjeiden noudattaminen ja jumalan ohjeiden noudattaminen?
Keskitysleiri tekee myös syntejä itse rikkoo Mooseksen käskyt ja kylvää vihaa muita vastaan . Ota vastuuta itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, ettet näe kovin hyvin sieltä hirren takaa.
Olen tapellut kaltaistesi kanssa koko elämäni joten jos ihmettelet miksi en nöyrry ja alistu sinulle niin se johtuu ihan vain siitä että en valehtele itsestäni vain siksi että saisit valheellista hyvää mieltä ja itsevarmuutta. Tämä on siis myös sinulle edullisempaa näin.