Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (4644)

Vierailija
3501/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielellään viisi kertaa päivässä, kumartaen samalla kaakon suuntaan? 

Oletko kuullut käsitettä iltarukous? Se riittää.

Raamatussa kehoitetaan rukoilemaan lakkaamatta.

Vierailija
3502/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja se tarkoittaa rukoilemista omalla toiminnalla ja elämässä. Jatkuvaa kurottamista kohti Jumalaa. Ei sitä, että pitäisi esimerkiksi lausua Isä Meidän -rukousta uudestaan ja uudestaan. Muistatko sen kohdan, jossa Jeesus suhtautuu kielteisesti siihen, että rukoileminen olisi tyhjien sanojen hokemista? Juuri sitä se on, jos jatkuvasti toistelee jotain sanoja tai lauseita. Tarkoitus on keskittyä siihen, että jokainen sana ja lause olisi kuin rukous. Tarkkaan harkittu ja että sen tavoitteena olisi Jumalan tahdon toteuttaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3503/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja se tarkoittaa rukoilemista omalla toiminnalla ja elämässä. Jatkuvaa kurottamista kohti Jumalaa. Ei sitä, että pitäisi esimerkiksi lausua Isä Meidän -rukousta uudestaan ja uudestaan. Muistatko sen kohdan, jossa Jeesus suhtautuu kielteisesti siihen, että rukoileminen olisi tyhjien sanojen hokemista? Juuri sitä se on, jos jatkuvasti toistelee jotain sanoja tai lauseita. Tarkoitus on keskittyä siihen, että jokainen sana ja lause olisi kuin rukous. Tarkkaan harkittu ja että sen tavoitteena olisi Jumalan tahdon toteuttaminen. 

Jatkan vielä, että jos rukous on puhetta Jumalalle, niin tavallaan kaikki puheemme on. Tai pitäisi pyrkiä siihen, että kaikki puhe olisi sellaista kuin se sanottaisiin Jumalalle. Sanojemme ja tekojemme perusteella meidät tuomitaan. Jatkuvasti rukoileminen tarkoittaa sitä, että eläisimme kuin puhuisimme Jumalalle koko ajan. Puhuisimme oikein, hyvää ja totuudenmukaisesti parhaan kykymme mukaan. Tekisimme parhaamme mukaan sen, mikä on oikein ja Jumalan tahdon mukaista.

Vierailija
3504/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on vähän kuin sellainen, että te olisitte sokeita ja minä näkisin. Ja te kysyisitte minulta, että mitä on tämän meren takana, jonka rannalla elämme? Ja minä vastaisin, että en tiedä. Näen vain, että se jatkuu silmänkantamattomiin. Voin kertoa, että teidän ei kannata lähteä uimaan kauas rannasta. Mutta miten sokeat voisivat uskoa sen, että yksi näkee? Onhan sellaisia ihmisiä ollut, jotka ovat väittäneet näkevänsä, mutta heidät on todettu hulluiksi. Mistä sokeat voisivat tietää, kuka todella näkee ja kuka on seonnut ja luulee näkevänsä? Ja koska minä näen, minä katson, kuinka jotkut sokeat haluavat selvittää, mitä meren takana on ja lähtevät uimaan. 

Öö.. ketkä "te"? Eli ylennät itsesi kaikkien yläpuolelle :D kannattaa varoa ettet ole juuri kuin ne fariseukset Raamatussa. Jeesus sanoi, ettei heitä tuomittaisi jos he olisivat sokeita, mutta kun he sanovat "me näemme", tuomio kohtaa heitä. Joka itsensä ylentää se alennetaan, muista se.

Jos oikeasti näkisit, asenteesi olisi erilainen.

Vierailija
3505/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen on ollut maapallolla lähes 300 000 vuotta. Miksi jumala lähetti Jeesuksen tänne vasta 2000 vuotta sitten?

Vierailija
3506/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihminen on ollut maapallolla lähes 300 000 vuotta. Miksi jumala lähetti Jeesuksen tänne vasta 2000 vuotta sitten?

Mistä me sen tietäisimme

Vierailija
3507/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on vähän kuin sellainen, että te olisitte sokeita ja minä näkisin. Ja te kysyisitte minulta, että mitä on tämän meren takana, jonka rannalla elämme? Ja minä vastaisin, että en tiedä. Näen vain, että se jatkuu silmänkantamattomiin. Voin kertoa, että teidän ei kannata lähteä uimaan kauas rannasta. Mutta miten sokeat voisivat uskoa sen, että yksi näkee? Onhan sellaisia ihmisiä ollut, jotka ovat väittäneet näkevänsä, mutta heidät on todettu hulluiksi. Mistä sokeat voisivat tietää, kuka todella näkee ja kuka on seonnut ja luulee näkevänsä? Ja koska minä näen, minä katson, kuinka jotkut sokeat haluavat selvittää, mitä meren takana on ja lähtevät uimaan. 

Hesekiel 23 

Sisarukset Ohola ja Oholiba

Minulle tuli tämä Herran sana:

Ihminen, oli kaksi naista, saman äidin tyttäriä, ja he harjoittivat haureutta Egyptissä. Jo nuorina he siellä harjoittivat haureutta: miehet likistelivät heidän tytönrintojaan, hivelivät heidän nännejään. Heistä vanhempi oli nimeltään Ohola, ja hänen sisarensa oli Oholiba. He tulivat minun omikseni ja synnyttivät poikia ja tyttäriä. Tätä tarkoittavat heidän nimensä: Ohola on Samaria, Oholiba on Jerusalem.

Mutta Ohola, vaikka oli minun, harjoitti yhä haureutta. Hänen verensä veti assyrialaisiin, heidät hän otti rakastajikseen, nuo soturit, joilla oli purppuraviitat, nuo käskijät ja päälliköt, nuo komeat nuorukaiset, jotka ajoivat sotavaunuilla. Heille hän lahjoitti irstaan lempensä, kaikille noille Assyrian valiomiehille. Hän makasi jokaisen kanssa, johon tunsi halua, ja saastutti itsensä heidän epäjumalillaan. Hän jatkoi rietasta elämäänsä, jonka nuorena oli Egyptissä aloittanut jo silloin miehet makasivat hänen kanssaan, hivelivät hänen tytönrintojaan ja purkivat himonsa häneen. Sen tähden minä jätin hänet rakastajiensa armoille, annoin hänet assyrialaisille, joihin hänen himonsa paloi. He riisuivat hänet alasti, veivät pois hänen poikansa ja tyttärensä ja surmasivat hänet miekalla lyöden. Näin he panivat hänen rangaistuksensa täytäntöön, ja hänestä tuli varoittava esimerkki kaikille naisille.

Oholiba, hänen sisarensa, näki kaiken tämän. Mutta siitä hänen himonsa vain yltyi, ja hän ryvetti itsensä irstailuissa vielä pahemmin kuin hänen sisarensa. Hän himoitsi assyrialaisia, noita käskijöitä ja päälliköitä, noita upeasti pukeutuneita taistelijoita ja sotavaunujen ajajia, kaikkia noita komeita nuorukaisia. Minä näin, miten hänkin ryvetti itsensä samaa tietä he kulkivat molemmat. Mutta hän meni haureudessaan vieläkin pitemmälle. Hän näki seinillä miehenkuvia, punavärillä piirrettyjä Kaldean miehiä. Niillä oli vyötäisillään lannevaate ja päässä muhkea päähine, ja niillä oli soturin ylväs näkö. Ne olivat Babylonian poikia, Kaldean maan kasvatteja, ja ensi näkemältä hänen himonsa syttyi. Hän lähetti sananviejiä heidän maahansa Kaldeaan, ja niin babylonialaiset tulivat, tulivat hänen vuoteeseensa ja makasivat hänen kanssaan. He saastuttivat hänet irstaudellaan, ja kun hän ryvettyi heistä, hänen himonsa sammui. Mutta hän oli tuonut haureutensa kaikille julki ja paljastanut kaikille häpynsä, ja niin hän kävi minulle vastenmieliseksi, niin kuin oli käynyt hänen sisarensa. Silti hän jatkoi entistä menoaan. Hän muisteli nuoruutensa päiviä, irstasta elämäänsä Egyptissä, ja hänen mielensä paloi Egyptin himokkaisiin miehiin, joilla oli elin kuin aasilla ja jotka sinkosivat siementään kuin orhi.

Vierailija
3508/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö.. ketkä "te"? Eli ylennät itsesi kaikkien yläpuolelle :D kannattaa varoa ettet ole juuri kuin ne fariseukset Raamatussa. Jeesus sanoi, ettei heitä tuomittaisi jos he olisivat sokeita, mutta kun he

En ylennä itseäni. Kerroin vertauksen. Onko sana vertaus sinulle tuttu? Tuo kohta fariseuksista ei koske minua. Minä olen vastannut useisiin kysymyksiin, että en tiedä. Ylentääkö se itsensä, joka kertoo olevansa älykkäämpi kuin muut, jos hän on? Tai se, joka on opiskellut teologiaa ja kertoo ymmärtävänsä sen vuoksi Raamattua paremmin kuin muut? Nuo ovat molemmat seikkoja, jotka auttavat ihmistä ymmärtämään paremmin. Vai ajatteletko itse, ettei kukaan ole sinua älykkäämpi tai oppineempi? Todellisuudessa jotkut ovat älykkäämpiä kuin toiset, jotkut ovat oppineempia kuin toiset ja jotkut ymmärtävät hengellisiä asioita paremmin kuin toiset. Sinä voit aivan vapaasti alentaa minut. Ei se minua haittaa.

Vierailija
3509/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ja Saatana ovat oikeasti olemassa. Suuri kunnia Marialle olla Jumalan äiti. Saatananpalvojat kuulemma yrittävät luoda antikristuksen mutta sen naisen pitää olla kuulemma saastunut ensin.  Anton Lavey (saatanan kirkon perustaja muistaakseni) kai pyrki tekemään tyttärestään tämän henkilön, mutta tämä nainen pelastettiin niiltä rituaaleita erään pastorin toimesta ja Lavey kuoli tilanteessa tehdessään astraaliprojektiota jolloin kristityt rukoilivat että tämän ns. silver cord katkeaisi.

Ollaanko taas siinä aiheessa, joka liittyy pahan vastustamiseen? Eli kertauksena: tärkeintä on keskittyä siihen, mikä on oikein ja Jumalan tahdon mukaista. Ei tarvitse huolehtia siitä, mitä kaikkea pahaa on maailmassa ja mitä sille pitäisi tehdä. Pahaa pitäisi ennemminkin välttää kuin vastustaa. Sen voi antaa olla. Sitä ei tarvitse voittaa tai tuhota. Ei toki myöskään pidä tukea tai kannattaa pahaa. Kannattaa miettiä, mitkä ovat omat velvollisuudet ja keskittyä niihin. Minä esimerkiksi mietin, että mitä minun pitäisi vastata teidän kysymyksiinne. Millainen vastaus olisi mahdollisimman oikea ja rehellinen ja vastaisi kysymykseen. Yritän aina parhaani mukaan kirjoittaa sellaisen vastauksen.

Vierailija
3510/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä tarkentaa, että jos en kertoisi siitä, että ymmärrykseni poikkeaa tavallisesta, niin enkö silloin johtaisi ihmisiä harhaan? Mutta luuletko, ettei minusta olisi helpompaa ja miellyttävämpää olla puhumatta koko asiasta? Ja miksi en tee niin? Koska se ei olisi oikein.

Vierailija
3511/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vielä tarkentaa, että jos en kertoisi siitä, että ymmärrykseni poikkeaa tavallisesta, niin enkö silloin johtaisi ihmisiä harhaan? Mutta luuletko, ettei minusta olisi helpompaa ja miellyttävämpää olla puhumatta koko asiasta? Ja miksi en tee niin? Koska se ei olisi oikein.

Ja jatkan vielä, että luuletko, että minusta on jotenkin erityisen hauskaa kertoa tällaisia asioita keskustelupalstalla? Luuletko, etten osaa odottaa vastareaktioksi juuri sellaisia kommentteja, kuin minkä sinä kirjoitit? Itsensä ylentämistä on se, ettei ole rehellinen itselleen. Se, että väittää ymmärtävänsä, vaikkei ymmärrä. Ei se, että väittää ymmärtävänsä, jos ymmärtää.

Vierailija
3512/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolleesta nousu, neisyestä syntyminen - noin aluksi.

Astui ylös taivaisiin -ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

Vierailija
3513/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolleesta nousu, neisyestä syntyminen - noin aluksi.

Astui ylös taivaisiin -ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

No niin. Eli Raamattu on monimerkityksellinen. Se avautuu eri tavalla eri ihmisille. Joillekin se ei avaudu ollenkaan. Se, että Raamattua on vaikea ymmärtää ja tulkita on osa prosessia. Täytyy itse arvioida, mitä ajattelee siitä ja täytyy kohdata muiden ihmisten tulkinnat. Se, että luulee ymmärtävänsä ja myöhemmin huomaa olleensa väärässä, on myös osa prosessia. Se, että ymmärtää jonkin kohdan eri tavalla kuin aiemmin on myös osa prosessia. Se, ettei ymmärrä, on täysin normaalia. Itse asiassa se on meidän kaikkien ihmisten tilanne. Turhautuminen on kutsu kulkea eteenpäin.

Vierailija
3514/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 000v. on pelkkää teoriaa. 

Vierailija
3515/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voidaan olettaa, että pyhät taivaassa rukoilee. Heitän tällaisen.

Ainakin Jeesuksen sanotaan rukoilevan Isää taivaassakin, puolestamme 

Yrittää siis muuttaa kaikkitietävän jumalaista suunnitelmaa. Mikä röyhkeys! Luulee tietävänsä paremmin. Tuollainen jumalan tahdon kyseenalaistaminen on syntiä.

Etkö vieläkään ymmärrä että Jumalan tahto on : Rukoilla eri alueita tapahtuvaksi maanpäällä, niinkuin taivaassa hänen tahtonsa toteutumiseksi. Esirukousta ihmisten puolesta, katumusrukousta, kiitosrukousta esim.

Toiseksi Jumala ,Poika, Pyhähenki ovat kaikki samaa mieltä.

Vierailija
3516/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltarukous ei riitä.  Aamurukous ei riitä.

Vierailija
3517/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ja Saatana ovat oikeasti olemassa. Suuri kunnia Marialle olla Jumalan äiti. Saatananpalvojat kuulemma yrittävät luoda antikristuksen mutta sen naisen pitää olla kuulemma saastunut ensin.  Anton Lavey (saatanan kirkon perustaja muistaakseni) kai pyrki tekemään tyttärestään tämän henkilön, mutta tämä nainen pelastettiin niiltä rituaaleita erään pastorin toimesta ja Lavey kuoli tilanteessa tehdessään astraaliprojektiota jolloin kristityt rukoilivat että tämän ns. silver cord katkeaisi.

Ollaanko taas siinä aiheessa, joka liittyy pahan vastustamiseen? Eli kertauksena: tärkeintä on keskittyä siihen, mikä on oikein ja Jumalan tahdon mukaista. Ei tarvitse huolehtia siitä, mitä kaikkea pahaa on maailmassa ja mitä sille pitäisi tehdä. Pahaa pitäisi ennemminkin välttää kuin vastustaa. Sen voi antaa olla. Sitä ei tarvitse voittaa tai tuhota. Ei toki myöskään

Ajakaa ulos riivaajia.

Meillä ei ole TAISTELU ihmisiä vastaan , vaan pahan henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Pukekaa yllenne SOTA_ASU, voidaksenne pysyä pystyssä.

Vierailija
3518/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, sinäkö tämän siis määrittelet mikä riittää Jumalalle?

Vierailija
3519/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voidaan olettaa, että pyhät taivaassa rukoilee. Heitän tällaisen.

Ainakin Jeesuksen sanotaan rukoilevan Isää taivaassakin, puolestamme 

Yrittää siis muuttaa kaikkitietävän jumalaista suunnitelmaa. Mikä röyhkeys! Luulee tietävänsä paremmin. Tuollainen jumalan tahdon kyseenalaistaminen on syntiä.

Etkö vieläkään ymmärrä että Jumalan tahto on : Rukoilla eri alueita tapahtuvaksi maanpäällä, niinkuin taivaassa hänen tahtonsa toteutumiseksi. Esirukousta ihmisten puolesta, katumusrukousta, kiitosrukousta esim.

Toiseksi Jumala ,Poika, Pyhähenki ovat kaikki samaa mieltä.

Onnea ymmärryksesi kanssa.

Vierailija
3520/4644 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän