Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4653)
Vierailija kirjoitti:
uskotko että tuleva paavi on lopullinen antikristus joka astuu esiin syyskuussa 22.9 2025?
Suhtaudun näihin ennustuksiin siten, että epätodennäköistä, mutta katsotaan, mitä tapahtuu. En tiedä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Otan sen vastaan sellaisena kuin se tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mielellään viisi kertaa päivässä, kumartaen samalla kaakon suuntaan?
Oletko kuullut käsitettä iltarukous? Se riittää.
Mitä tapahtuu, jos ei rukoile illalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut siitä, että Saatana olisi tämän maailman ruhtinas?"
Jumalan tahdosta asia on näin.
Ja Jeesus neuvoi, miten meidän tulisi asiaan suhtautua. Se Isä Meidän -rukous.
Mutta se rukous ei vaikuta mihinkään mitenkään. Jumalan tahto toteutuu joka tapauksessa.
Jeesus neuvoi lausumaan Isä Meidän -rukousta.
Mutta miksi? Mikä on tuo ulkomuistista luetellun loitsun tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielellään viisi kertaa päivässä, kumartaen samalla kaakon suuntaan?
Oletko kuullut käsitettä iltarukous? Se riittää.
Mitä tapahtuu, jos ei rukoile illalla?
Ei mitään erityistä tapahdu, jos ei rukoile. Oma kehitys hidastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se rukous ei vaikuta mihinkään mitenkään. Jumalan tahto toteutuu joka tapauksessa.
Tuo ei ole loitsu, vaan Jeesuksen antama ohje rukoukseen. Tarkoitus on noudattaa Jeesuksen ohjeita.
Mutta ole hyvä ja noudata niitä sitten. Tule sen jälkeen vauvapalstalle pätemään. Ehkä saat itseasiassa muuta tekemistä jos aidosti teet Jumalan tahdon.
Taas tätä vihaa. Ei se mitään. Minä olen erittäin kärsivällinen. Voin kertoa, että sinun ei tarvitse huolehtia minusta. Huolehdi vain itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole loitsu, vaan Jeesuksen antama ohje rukoukseen. Tarkoitus on noudattaa Jeesuksen ohjeita.
Kai te nyt edes kysytte miksi, ettekä vain sokeasti noudata järjettömiä käskyjä, kuten määräystä hokea jotain mantraa päivästä toiseen?
Kai te nyt edes kysytte miksi, ettekä vain sokeasti noudata järjettömiä käskyjä, kuten määräystä hokea jotain mantraa päivästä toiseen?
Mitä tarkoitat sillä, että kysyttäisiin, että miksi? Pelastus tulee vain uskon kautta (Lutherin sola fide). Usko siihen, että Jeesus on Jumalan Poika, jonka ohjeita seuraamalla voi pelastua. Jeesukseen uskomalla eli Jeesusta uskomalla. Se on se pihvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt edes kysytte miksi, ettekä vain soke
Itse ainakin rukoilen ymmärrystä. Sitten on näitä jotka ottavat jonkun lauseen Raamatusta ja ikäänkuin jumalallisena ilmoituksena aletaan tuomita muiden elämää... esim. minulle on ihan ulkonäön perusteella tehty näin, ihan ällöttää, hävettää leimautua aina näiden kanssa samaan kun selkeästi vielä vihaavat minua :D Mutta ei voi mitään, kun itsellä on myös kokemus Jeesuksesta niin uskon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat sillä, että kysyttäisiin, että miksi? Pelastus tulee vain uskon kautta (Lutherin sola fide). Usko siihen, että Jeesus on Jumalan Poika, jonka ohjeita seuraamalla voi pelastua. Jeesukseen uskomalla eli Jeesusta uskomalla. Se on se pihvi.
Jatkan vielä. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä, että minä en tietäisi, että mistä minä puhun. Minun ei tarvitse uskoa enää.
Itse ainakin rukoilen ymmärrystä. Sitten on näitä jotka ottavat jonkun lauseen Raamatusta ja ikäänkuin jumalallisena ilmoituksena aletaan tuomita muiden elämää... esim. minulle on ihan ulkonäön perusteella tehty näin, ihan ällöttää, hävettää leimautua aina näiden kanssa samaan kun selkeästi vielä vihaavat minua :D Mutta ei voi mitään, kun itsellä on myös kokemus Jeesuksesta niin uskon.
Rukoilemalla ymmärrystä et tee itsellesi palvelusta. Ymmärrys ei ole pyhitystä. Jumalan tahdon mukaista ei ole se, että sinä ymmärtäisit, vaan että sinä pyhittyisit. Monilla on kokemuksia Jeesuksesta. Minulla on erilainen tilanne. Minä tiedän, mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilemalla ymmärrystä et tee itsellesi palvelusta. Ymmärrys ei ole pyhitystä. Jumalan tahdon mukaista ei ole se, että sinä ymmärtäisit, vaan että sinä pyhittyisit. Monilla on kokemuksia Jeesuksesta. Minulla on erilainen tilanne. Minä tiedän, mistä puhun.
Älä sinä puutu minun asioihini, sinulta ei kysytty mitään. Vastasin eri henkilölle.
ps. et itse vaikuta kovinkaan pyhittyneeltä, pikemminkin tekopyhältä
Jos teitä vaivaa se, että vastailen tässä ketjussa, niin olen pahoillani. Ajattelin itse aluksi, etten jaksakaan vastailla. Ette kuitenkaan ymmärtäisi, joten miksi ottaisin kaikkien vihat päälleni? Kukaan ei ole minun kanssani samaa mieltä. Vain todella harvat ihmiset ymmärtävät sen, mitä minä ymmärrän. Mutta sitten pian sen jälkeen, kun olin alkanut kirjoittaa tähän ketjuun, sain yhden asian, jota olin toivonut. Ilahduin siitä ja ajattelin, että okei, voin vastailla.
Kannattaisi varmaan sinunkin joskus pyytää sitä ymmärrystä jos pyhityksesi sen mitenkään sallii, ei tarvitse sokeana jankuttaa vauvapalstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä puutu minun asioihini, sinulta ei kysytty mitään. Vastasin eri henkilölle.
Voi tätä vihan määrää. Kuunteleekohan joku näin vihaisten ihmisten neuvoja?
Vierailija kirjoitti:
ps. et itse vaikuta kovinkaan pyhittyneeltä, pikemminkin tekopyhältä
Olet päässyt kertomaan mielipiteesi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan sinunkin joskus pyytää sitä ymmärrystä jos pyhityksesi sen mitenkään sallii, ei tarvitse sokeana jankuttaa vauvapalstalla
Sinun ei tarvitse huolehtia minusta. Toivottavasti pystyt huolehtimaan itsestäsi.
Tilanne on vähän kuin sellainen, että te olisitte sokeita ja minä näkisin. Ja te kysyisitte minulta, että mitä on tämän meren takana, jonka rannalla elämme? Ja minä vastaisin, että en tiedä. Näen vain, että se jatkuu silmänkantamattomiin. Voin kertoa, että teidän ei kannata lähteä uimaan kauas rannasta. Mutta miten sokeat voisivat uskoa sen, että yksi näkee? Onhan sellaisia ihmisiä ollut, jotka ovat väittäneet näkevänsä, mutta heidät on todettu hulluiksi. Mistä sokeat voisivat tietää, kuka todella näkee ja kuka on seonnut ja luulee näkevänsä? Ja koska minä näen, minä katson, kuinka jotkut sokeat haluavat selvittää, mitä meren takana on ja lähtevät uimaan.