Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (7219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Jeesus onkin jäänyt elämään merkittävänä henkilönä historiassamme niin on myös paljon muita merkittäviä auttajia henkimaailmanssa, myös sellaisia entiteettejä jotka eivät ole henkiä, eivät ole eläneet koskaan maan päällä. He kaikki ovat työssään päteviä. Kuuntele oppaitasi tarkasti, heidät on valittu sinulle henkilökohtaisesti koska sinä olet tärkeä ihminen.
*henkimaailmassa
Sinun ei ole myöskään pakko pyytää apua, sinua autetaan aina siltikin koska se kuuluu elämäämme.
Ei sinun ole rakas pakko kiinnittää mitään huomiota oppaisiisi, keskity rauhassa vain elämääsi, se riittää meille. - Oppaat
Eip. Kukaan ei auta. Ei edes pyydettäessä.
Apu ei ole aina sellaista kuin haluamme.
En minäkään saa aina apua, näinkin sen voi sanoa ja onhan tämä kyllä siten tottakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole henkiopas, hän on hallitsija. Jumalalla on enkeleitä ja oppaita meille henkisiksi auttajiksi.
Sinä voit kysyä kuka tai ketkä ovat sinun henkilökohtaisia auttajiasi.
Sinä voit kysyä mitä haluat eikä sinulle tapahdu mitään pahaa.
Ei, älkää tehkö tätä.
Kyllä voi tehdä.
Käytännössä kysymme mielessämme muutenkin välillä kysymyksiä. Uskallatko arvata kuka toimittaa sinulle vastauksia kysymyksiisi? Tai tuo sinulle loistavia ideoita mieleesi?
Alitajuntani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Jeesus onkin jäänyt elämään merkittävänä henkilönä historiassamme niin on myös paljon muita merkittäviä auttajia henkimaailmanssa, myös sellaisia entiteettejä jotka eivät ole henkiä, eivät ole eläneet koskaan maan päällä. He kaikki ovat työssään päteviä. Kuuntele oppaitasi tarkasti, heidät on valittu sinulle henkilökohtaisesti koska sinä olet tärkeä ihminen.
En suosittele tätä.Minä olen pätevä suosittelemaan itse koska tiedän miten asiat oikeasti ovat.
Älkää sekoittako psyykkisesti sairaita ihmisiä tähän mitenkään.
Enkelit ja oppaat haluaisivat että jokainen muistaisi totuuden elämästä ja että jokainen arvostaisi sekä kunnioittaisi kaikkea elämää.
Epäilemät
En puhunut sinusta, pahoittelen jos kommentti oli epäselkoinen.
Ahneus on synti miksi lahkoiset on ahneita ? Miksi myös roomalaiskirje 8 jää ymmärtämättä lahkoissa.
Ethän mustamaalaa tahallasi. Keskity asioihin joista ymmärrät. Kiitos.
En mustamaalaa. Ja en aio totella sinua.
Vierailija kirjoitti:
Henkimaailmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
"Sinulle on määrätty elinpäivät, eivätkä nekään ole omassa hallinnassasi. "
Eli jokaisen kuolema on valmiiksi Herran säätämää, joten esim. itsensä päättäminen tai murha ovat ylhäältä määrättyjä tapahtumia, jolloin paljon puhuttua vapaata tahtoa ei voi olla. Ja sitten Herra kuitenkin rankaisee, jos joku Herran itsensä pakottamana päättää toisen elämän, vaikka ihmisellä ei ole ollut vaihtoehtoa valita toisin?
Murha ja itsemurha on määrättyjen elinpäivien itse lyhentämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei ole henkiopas, hän on hallitsija. Jumalalla on enkeleitä ja oppaita meille henkisiksi auttajiksi.
Sinä voit kysyä kuka tai ketkä ovat sinun henkilökohtaisia auttajiasi.
Sinä voit kysyä mitä haluat eikä sinulle tapahdu mitään pahaa.
Ei, älkää tehkö tätä.
Kyllä voi tehdä.
Käytännössä kysymme mielessämme muutenkin välillä kysymyksiä. Uskallatko arvata kuka toimittaa sinulle vastauksia kysymyksiisi? Tai tuo sinulle loistavia ideoita mieleesi?
Alitajuntani.
No näinkin sen voi sanoa.
Olemme kuitenkin liittäneet alitajunnan vain koettuun elämäämme joten se ei ihan toimi ajatuksena asialle ellemme liitä tähän yhteyttämme henkimaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ahneus on synti miksi lahkoiset on ahneita ? Miksi myös roomalaiskirje 8 jää ymmärtämättä lahkoissa.
Ahne haluaa olla ahne. Hänelle sallitaan tämä.
On myös sanonta että ahneella on paskainen loppu.
Kohtuus kaikessa ja rajojakin kannattaa ajatella.
Salliminen aiheuttaa helposti lisää himoa, tässä on vaaranpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Ethän mustamaalaa tahallasi. Keskity asioihin joista ymmärrät. Kiitos.
En mustamaalaa. Ja en aio totella sinua.
Kiitos tiedosta. Aina voi kuitenkin pyytää kohteliaasti. Jatketaan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi käskyn rikkojat.
Älä valehtele äidistäsi ja isästäsi.
Tämä tuli ensimmäisenä mieleeni. Hyvin yleistä nykyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkimaailmaa ei ole.
Kyllä on.
Olemme kuitenkin liittäneet alitajunnan vain koettuun elämäämme joten se ei ihan toimi ajatuksena asialle ellemme liitä tähän yhteyttämme henkimaailmaan.
Tämän ketjun aiheena on Raamattu ja kristinusko. Muille aiheille voi aloittaa uuden ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei tarvitse miellyttää. Kaikki mitä teet, teet itsesi hyväksi.
Miten niin ei tartte? Joka kohdassahan siellä hiekkaerämaan kansantarujen kokelmassa sanotaan että "jos et usko tai tee niinku mä haluun ni sulle kalpaten!" Henkistä väkivaltaa tommonen uhkailu. Tyypillinen narsistin keino saada ihmiset hoviinsa. Tarviitte psykoterapiaa päästäksenne tuommosesta narsistin aiheuttamasta traumasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jokaisen kuolema on valmiiksi Herran säätämää, joten esim. itsensä päättäminen tai murha ovat ylhäältä määrättyjä tapahtumia, jolloin paljon puhuttua vapaata tahtoa ei voi olla. Ja sitten Herra kuitenkin rankaisee, jos joku Herran itsensä pakottamana päättää toisen elämän, vaikka ihmisellä ei ole ollut vaihtoehtoa valita toisin?
Ei pidä paikkaansa. Jokainen kuolee tarkoituksenmukaisesti. Kukaan ei pääse kuolemaan ilman että asia olisi jo tiedossa.
On kuitenkin muistettava arvostaa meidän ihmisten tunteita sekä ymmärrystä ja tuettava jokaista surijaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun aiheena on Raamattu ja kristinusko. Muille aiheille voi aloittaa uuden ketjun.
Pahoittelen että kommenttini vain sivuaa ketjun aihetta. Otetaan kuitenkin ihan rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä esim. Liikenneonnettomuus? Siinäkin jonkun ihmisen pitää olla määrätty toimimaan kuolemanaiheuttajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen että kommenttini vain sivuaa ketjun aihetta. Otetaan kuitenkin ihan rauhallisesti.
Hyväksyn pahoittelusi. Minä olen rauhallinen.
Epäilemättä koet olevasi pätevä suosittelemaan. Jos puhut minusta, niin minä olen kylläkin täysin terve.