Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4709)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kun lukee tuon yhden vastauksia niin ihan puistattaa. Tulee mieleen lapsuuden ajat, kun pakotettiin olemaan noissa jeesusporukoissa. Samanlaisia ympäripyöreitä vastauksia, mitkä eivät koskaan vastaa itse kysymykseen. Sitten kun tajutaan, ettei voida vastata niin tulee tuota sössötystä "emme tiedä mitä Jumala tahtoo" "se nyt vain on Jumalan tahto". Hyi.
Jeesuksen seurassa olisikin hyvä olla. Ns. Jeesuksen seuraajien kanssa taas, se on toinen tarina, kukaan ei pysty siihen hyvyyteen, oikeudenmukaisuuteen ja rakkauteen, jota Jeesus koko olemuksellaan ilmentää ja toteuttaa.
Lisäksi on surullista ja hämmentävää huomata, että he itse kuvittelevat olevansa hyviä, oikeudenmukaisia ja rakastavia. He ilmeisesti todella eivät pysty ymmärtämään sitä, että heidän käyttäytymisensä ilmentää aivan päinvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Tai miksi jumala ei antanut ihmisille mahdollisuutta parantaa itsensä ja muut ilman lääkkeitä ja leikkauksia?
Ihmisellä on mahdollisuus parantaa itseään. Vastuu täytyy kantaa.
Mutta emme voi täysimääräisesti päättää itsestämme koska Jumala hallitsee kaikkea ja päättää elämästämme.
Tarvitsemme elämässä leikkauksia ja lääkkeitä.
Jos tämä jäi jotakin ihmetyttämään niin selvennän asiaa hieman.
Ihminen pystyy parantamaan itseään sisäisesti. Keho pystyy parantamaan itseään. Kun ihminen parantaa itseään niin kehokin saattaa oireilla koska se parantaa itseään.
Parantuminen saattaa johtaa meidät lääkärille ja vaikka leikkaukseenkin. Tarvitsemme siis lääkäreitä.
Moni tunneasia tuntuu kehossa. Kaikelle emme itse voi mitään ja silloin meidän täytyy hyväksyä tilanne. On ymmärrettävää että sairaanakaan ei ole mukava olla mutta se on käytävä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnistä ja kirouksesta vapaudutaan siis Jeesuksen kautta. Eli ihminen lakkaa tekemästä kaikenlaista pahaa vasta, kun Jumala saa muuttaa sydämen, puhdistaa omantunnon, uudistaa mielen - tämä on se uudestisyntyminen, josta uskovat puhuvat ja jonka kautta vapaudutaan synnistä ja tuomioista. Siitäkin voi kuitenkin myös kieltäytyä, koska ihmisellä on vapaus valita, palveleeko ja uskooko hän jatkossa Jumalaa vai edelleenkin saatanaa.
Minä valitettavasti en ole huomannut, että tuo uudestisyntyminen olisi mitään muuta kuin mielikuvituksen tuotetta ja itsepetosta. Koet siis, että Jumala on muuttanut sydämesi, puhdistanut omatuntosi ja uudistanut mielesi? Tiedätkö, tuo ei kuulosta siltä, että kyseessä olisi todellinen hengellinen kokemus. Lisäksi omatunnon puhdistaminen kuulostaa huolestuttavalta. Se kuulostaa siltä, ettet ota vastuuta teoistasi. Lisäksi kokemus on osoittanut, että uskova
Tässä on vaan se, että mistä sinä voit tietää toisesta ihmisestä onko hän uudestisyntynyt? Sinunkin pitäisi tarkata omaa tilaasi. Ja se, millainen joku toinen, joka sanoo olevansa uskova, ei määrittele sitä millainen uskovan tulisi olla, vaan määritelmät tulisi katsoa aina siitä mitä Jeesus sanoo Raamatussa, myös Paavalin välityksellä.
Jos siis joku miettii, haluaisinko olla uskovainen, ei hänen pidä katsoa uskovia ihmisiä ollenkaan. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kuitenkin parempi että jätät minut vain rauhaan ja keskityt etsimään omaasi. Kiitos kuitenkin palautteestasi.
Eri
Jos kirjoittaa julkiselle keskustelupalstalle, niin kannattaa varautua siihen, että joku voi kommentoida omaa viestiä. Keskustelupalstoilla on oikeastaan tarkoituskin kommentoida muiden viestejä. Se on sitä keskustelua.
Ei se ole keskustelua että koko ajan haluaa loukata ja alentaa tai jopa alistaa ihmistä.
Enköhän ole opettanut palstalla senkin mitä on keskustelu, näemmä ilman minua siitä ei tahdo tulla mitään.
Jatkuvan näpäyttelyn sijasta voisit keskittyä elämään kuten yrität opettaa.
Erinomaista jatkoa sinulle.
Onko se vertaus, missä puhutaan hirrestä ja silmästä sinulle tuttu? Se sopisi tähän tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kuitenkin parempi että jätät minut vain rauhaan ja keskityt etsimään omaasi. Kiitos kuitenkin palautteestasi.
Eri
Jos kirjoittaa julkiselle keskustelupalstalle, niin kannattaa varautua siihen, että joku voi kommentoida omaa viestiä. Keskustelupalstoilla on oikeastaan tarkoituskin kommentoida muiden viestejä. Se on sitä keskustelua.
Ei se ole keskustelua että koko ajan haluaa loukata ja alentaa tai jopa alistaa ihmistä.
Enköhän ole opettanut palstalla senkin mitä on keskustelu, näemmä ilman minua siitä ei tahdo tulla mitään.
Jatkuvan näpäyttelyn sijasta voisit keskittyä elämään kuten yrität opettaa.
Erinomaista jatkoa sinulle.
Onko se vertaus, missä puhutaan hirrestä ja silmästä sinulle tuttu? Se sop
Sinä syytät koko ajan viatonta ihmistä vain omien ongelmiesi takia. Et halua arvostaa minua joten syytät minua sinun tunteidesi sekä sokeutesi vuoksi. Olisiko aika jo lopettaa, pyytää anteeksi ja mennä hieman itseensä? Kun en tee pahaa kenellekään niin en ansaitse tällaista kohtelua. Kiitos.
Kun ihminen tulee uskoon eli uudestisyntyy, Jumala antaa ihmiseen Pyhän Henkensä asumaan hänessä. Ihmisen tulee sydämestään katua syntejään ja kääntyä Jumalan puoleen, antaa hallintavalta elämästään Jumalalle. Ja uskoon tulossa tapahtuu mielenmuutos. Mielenmuutos on oikein osuva tapa kuvata sitä, mitä ihmisessä tapahtuu.
Ihminen on itse aktiivinen koko elämänsä ajan, mitä uskoon tulemiseen ja sen jälkeen uskonelämässä kulkemiseen kuuluu. Raamattu sanoo: "Lähestykää Jumalaa niin Hän lähestyy teitä." Ja "Pankaa pois kaikki mikä painaa ja synti joka niin helposti kietoo." Meidän on jopa käsketty täyttää ajatuksemme sillä mikä on hyvää, kiitettävää ja puhdasta. Muutos tapahtuu korvien välissä - mielessä - ajatuksissa ja sitä kautta alkaa näkyä ihmisen elämässä muutenkin.
Olen itse elänyt niin monenlaisissa vaiheissa uskossa ja ilman uskoa, niin tiedän kyllä eron mitä on olla ilman Jumalaa ja mitä on olla Jumalan kanssa. Mitä elämä ja ajatukset ovat kun kulkee kaukana Jumalasta ja kuinka on kuin yö vaihtuisi kirkkaaksi keskipäiväksi, kun Jumala puhdistaa syntiä ja pahuutta omasta elämästä. Pelkkä hengittäminenkin tuntuu kevyemmältä syntien tunnustamisen jälkeen. Synti painaa toisinaan ihan konkreettisesti rintakehällä ja kurkulla.
Ja by the way. Jeesus tulee pian noutamaan omansa pois maapallolta. Siihen voi mennä 30 päivää, 200 päivää tai pari vuotta. Mutta emme enää puhu useista vuosista. Aika on lähellä, aivan oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Uudestisyntynymiseen vaaditaan puhdistus tai sitten käy niin että ihmistä suljetaan. Liekö jälkimmäisestä sitten kysymys kysymysmerkkien kohdalla.
Mielenkiintoinen kommentti. Mitä tarkoitat tässä puhdistuksella? Entä sulkemisella? Haluaisin ymmärtää, mitä yrität sanoa.
Myytinmurtaja:
"Hyvä tulee aina hyvän luokse tai takaisin hyvänä."
Ei pidä paikkaansa.
Ei niin yhtään mikään! T. Ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudestisyntynymiseen vaaditaan puhdistus tai sitten käy niin että ihmistä suljetaan. Liekö jälkimmäisestä sitten kysymys kysymysmerkkien kohdalla.
Mielenkiintoinen kommentti. Mitä tarkoitat tässä puhdistuksella? Entä sulkemisella? Haluaisin ymmärtää, mitä yrität sanoa.
Kommentti liittyi sitä edelliseen kommenttiin jossa puhuttiin uudestisyntymisestä.
Kaikki eivät ota vastuuta ja halua puhdistua sekä uudistua joten he lähinnä sovittavat asiansa sisäisesti ja sulkeutuvat.
Kaikkia ei aina pakoteta tekemään töitä sen enempää ihmisten tai asioiden suhteen. Työn laiminlyönti kuitenkin muistuttaa elämässä ihmistä itseään sisäisesti ja rajoittaa helposti elämää.
Suosittelen siis aina ottamaan kaiken mahdollisen vastuun ja tekemään kaiken mahsollisen työn itsensä hyväksi. Muistakaa että jos joku nauraa tai on ilkeä sen vuoksi niin se olkoon hänen ongelmansa. Nykyisin saa hyvin paljon hyväksyntää joten vastuun kantaminen on tehty suhteellisen helpoksi.
Tässä on vaan se, että mistä sinä voit tietää toisesta ihmisestä onko hän uudestisyntynyt? Sinunkin pitäisi tarkata omaa tilaasi. Ja se, millainen joku toinen, joka sanoo olevansa uskova, ei määrittele sitä millainen uskovan tulisi olla, vaan määritelmät tulisi katsoa aina siitä mitä Jeesus sanoo Raamatussa, myös Paavalin välityksellä.
Jos siis joku miettii, haluaisinko olla uskovainen, ei hänen pidä katsoa uskovia ihmisiä ollenkaan. -eri
Tuota. Voin kyllä huomata, että joku ihminen on ihan samanlainen kuin muutkin eikä uudestisyntyminen välity millään tavalla. Jos hän itse kokee olevansa jotenkin erilainen kuin ei-uudestisyntyneet, niin se on hänen kokemuksena. Kerroin vain, että omien havaintojeni mukaan kyse on itsepetoksesta. Sinä voit tehdä itse havaintoja ja omia päätelmiä niiden perusteella.
Miksi minun pitäisi tarkata omaa tilaani? Mitä se edes tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt paljon sitä loistavaa kysymystä, että miksi ihmiset ja maapallo luotiin. Miksi ihmisiä ei luotu suoraan taivaaseen? Tai miksi syntiinlankeemuksen jälkeen ei kaikkea vaan lakkautettu, sammutettu, kun kerta niin paljon pahuutta oli tulossa? Ollaanko me täällä laajentamassa jumallalista tietoisuutta? Ollaanko me täällä oppimassa ja palataan sitten kotiin? (Sielu) Ollaanko me täällä maksamassa jotain velkaa, jota ollaan tehty jossain toisessa ulottuvuudessa toisella planeetalla? Miksi? En vaan tavallaan käsitä. Pystyn samalla uskomaan kristinuskon sanomaan, mutta kyllä tässä on huomattavan paljon kysymysmerkkejä. Epäilen, että on jotain radikaalin isoa, jota ihmiskunta ei vielä tiedä.
Nimenomaan siellä henkimaailmassa tehtiin syntiä ensin enkelien toimesta. Ihmistä ei silloin vielä ollutkaan. Kukaan ihminen ei ole ollut sieluna tai henk
Et nyt ollenkaan vastannut kysymyksiin. Miksi ihmiset ja maapallo piti luoda? Miksi? Onko tuhansia samanlaisia palloja eri elämänmuotoineen? Tai eri "taajuudella"? Mikä on ihmiskunnan ja pallon olemassaolon tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti liittyi sitä edelliseen kommenttiin jossa puhuttiin uudestisyntymisestä.
Kaikki eivät ota vastuuta ja halua puhdistua sekä uudistua joten he lähinnä sovittavat asiansa sisäisesti ja sulkeutuvat.
Kaikkia ei aina pakoteta tekemään töitä sen enempää ihmisten tai asioiden suhteen. Työn laiminlyönti kuitenkin muistuttaa elämässä ihmistä itseään sisäisesti ja rajoittaa helposti elämää.
Suosittelen siis aina ottamaan kaiken mahdollisen vastuun ja tekemään kaiken mahsollisen työn
*mahdollisen
Lisään vielä että on myös mahdollista uudestisyntyä ihmisenä puhdistamalla itseään ja ottamalla vastaan puhdistusta Jumalalta. Tämä on yleisesti ottaen joko kärsimysnäytelmä ja/tai kuoriutumista jossa täytyy muistaa toimia oikein.
Sinä syytät koko ajan viatonta ihmistä vain omien ongelmiesi takia. Et halua arvostaa minua joten syytät minua sinun tunteidesi sekä sokeutesi vuoksi. Olisiko aika jo lopettaa, pyytää anteeksi ja mennä hieman itseensä? Kun en tee pahaa kenellekään niin en ansaitse tällaista kohtelua. Kiitos.
Perusteettomien syytösten lateleminen on ajantuhlausta. Osoitat sillä vain sen, ettet ole uskottava.
Vierailija kirjoitti:
Perusteettomien syytösten lateleminen on ajantuhlausta. Osoitat sillä vain sen, ettet ole uskottava.
Ammut vain takaisin koska heikko luonteesi ei kestä realiteetteja.
Kaikille tiedoksi että jaoin taas ylle muutaman hyvän asian joten saa ajatella niitä jos ne resonoivat yhtään.
Keskustelua ei nyt saada aikaseksi joten hyvää ilman jatkaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammut vain takaisin koska heikko luonteesi ei kestä realiteetteja.
Kaikille tiedoksi että jaoin taas ylle muutaman hyvän asian joten saa ajatella niitä jos ne resonoivat yhtään.
Keskustelua ei nyt saada aikaseksi joten hyvää ilman jatkaa kaikille.
Onpas nyt vaikeaa kirjoittaa, piti lukea että hyvää illanjatkoa kaikille.
Ehkä se on tämä älyteknologia mennyt liian pitkälle. Lue huumorilla.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen tulee uskoon eli uudestisyntyy, Jumala antaa ihmiseen Pyhän Henkensä asumaan hänessä. Ihmisen tulee sydämestään katua syntejään ja kääntyä Jumalan puoleen, antaa hallintavalta elämästään Jumalalle. Ja uskoon tulossa tapahtuu mielenmuutos. Mielenmuutos on oikein osuva tapa kuvata sitä, mitä ihmisessä tapahtuu.
Ihminen on itse aktiivinen koko elämänsä ajan, mitä uskoon tulemiseen ja sen jälkeen uskonelämässä kulkemiseen kuuluu. Raamattu sanoo: "Lähestykää Jumalaa niin Hän lähestyy teitä." Ja "Pankaa pois kaikki mikä painaa ja synti joka niin helposti kietoo." Meidän on jopa käsketty täyttää ajatuksemme sillä mikä on hyvää, kiitettävää ja puhdasta. Muutos tapahtuu korvien välissä - mielessä - ajatuksissa ja sitä kautta alkaa näkyä ihmisen elämässä muutenkin.
Olen itse elänyt niin monenlaisissa vaiheissa uskossa ja ilman uskoa, niin tiedän kyllä eron mitä on olla ilman Jumalaa ja mitä on olla Jum
Tätä juuri tarkoitin, kun puhuin mielikuvituksesta ja itsepetoksesta. Kiitos viestistä. Toivon, että, ne jotka yrittävät ymmärtää uudestisyntyneitä lukisivat tämän tekstin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen siis aina ottamaan kaiken mahdollisen vastuun ja tekemään kaiken mahsollisen työn
Okei, eli tarkoitit sanoa, että suosittelet ottamaan kaiken mahdollisen vastuun ja tekemään kaiken mahdollisen työn itsensä hyväksi. Ja ilmeisesti halusit kertoa, että mielestäsi kaikki eivät tee sitä. Selvä, nyt ymmärsin, mitä yritit sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen siis aina ottamaan kaiken mahdoll
Juu, eipä mittään, hyvä että asia tuli kuntoon.
Siis uudestisyntymiseen. Pahoittelen kirjoitusvirhettäni.