Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4709)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä. Kymmenestä käskystä voi aloittaa. Jeesus kuitenkin opetti vuorisaarnassa lisää. Siitä voi jatkaa.
Juu, eiköhän kaikki ole kymmenestä käskystä kuullut ennenkin. Turha niitä tänne on spämmätä.
Kertaus on opintojen äiti.
Kolme ensimmäistä on palvontakäskyjä. Mihin niitä tarvitaan? Eikö orjuuden kieltäminen olisi ollut hyvä käsky?
Jaa, mutta, katsos, Raamatussa orjuus oli oikeastaan hyvä asia, koska sillä tavalla pystyttiin tarjoamaan puutteenalaisille mielekästä työtä ja elinkeino. Näin on vanhurskaat kristityt minulle perustelleet Raamatun orjuutta.
Eikö elinkeinoa olisi ollut mahdollista tarjota ilman omistussuhdetta? Orjathan olivat omaisuutta, joilla oli yhtä paljon valtaa vaikuttaa asioihinsa kuin vuohella tmv. koti/hyötyeläimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lähdettä tälle uskomattomalle väitteelle kuolemanrajakokemuksista? (Vai repäisitkö sen suoraan stetsonista?)
Näistä on olemassa ainakin englanninkielinen arkisto, löytyy varmaan ihan googlaamalla mutta en jaksa nyt etsiä.
Suomeksi sanottuna vedit koko väittämän omasta päästäsi. Mitään tämänlaisia väittämiä ei ole koskaan ollutkaan olemassa.
En keksinyt, se oli eräällä videolla, eräs tutkija kertoi, joka on tutkinut näitä asioita, voin yrittää etsiä joku päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei selitä kovin tarkasti Kain/Abel tapausta. Jospa Kain olisi voinut vaikka metsästää uhrieläimen, mutta ei halunnut. Jospa uhri kertoi intentiosta, eikä niinkään, että uhri olisi ollut kelvoton. Jos joku menisi arvokkaisiin juhliin tarkoituksellisesti likaisissa vaatteissa, sehän olisi osoitus epäkunnioituksesta. Jospa kyse oli samantyyppisestä asiasta. Usko näkyi tekoina.
Ehkä ja jos Mitäpä jos Kain ei halunnut tappaa viatonta eläintä? Jumala rankaisi myötätunnon osoituksesta.
Ei kuulosta uskottavalta, jos on valmis tappamaan toisen ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lähdettä tälle uskomattomalle väitteelle kuolemanrajakokemuksista? (Vai repäisitkö sen suoraan stetsonista?)
Näistä on olemassa ainakin englanninkielinen arkisto, löytyy varmaan ihan googlaamalla mutta en jaksa nyt etsiä.
Suomeksi sanottuna vedit koko väittämän omasta päästäsi. Mitään tämänlaisia väittämiä ei ole koskaan ollutkaan olemassa.
En keksinyt, se oli eräällä videolla, eräs tutkija kertoi, joka on tutkinut näitä asioita, voin yrittää etsiä joku päivä.
"eräällä videolla, eräs tutkija kertoi" 😄
Ei nyt kovin vakuuttavalta kuullosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä ovat jumalan pojat?
Adamin siemenet.
Nekö huomasivat ihmisten tyttäret kauniiksi?
Tulkitsisin nämä, lähinnä Jeesuksen opetuslasten edeltäjiksi, eli Jumalan sanan saattajiksi (vanhurskaiksi), jotka lankesivat syntiin. Tuomareita kutsutaan Jumalan pojiksi.
Tuomarin tulee olla vilpitön ja uskollinen Jumalan Sanalle. Näin ollen hänellä ei voi olla perhesiteitä.
"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Matt. 22:36,38
Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni. Luuk. 14:26
Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon! Luuk. 14:33,35
Opetuslapset sanoivat hänelle: "Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida". Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu. Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon." Silloin tuotiin hänen tykönsä lapsia, että hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Matt. 19:28
Niin Jeesus sanoi heille: "Tämän maailmanajan lapset naivat ja menevät miehelle. Mutta ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia. Luuk. 20:34,36
Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen. Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. 2. Kor. 11:2,3
Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat. Ilm. 14:4,5
Missä Jumalan valtakunta on
Jeesus sanoi se on sisäisesti teissä/teidän keskellänne
Toisaalta eihän sitä vielä tiedä varmaksi pääseekö taivaaseen, eikö taivas tai helvetti ole vasta kuoleman jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta eihän sitä vielä tiedä varmaksi pääseekö taivaaseen, eikö taivas tai helvetti ole vasta kuoleman jälkeen
Raamatusta:
Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu ei selitä kovin tarkasti Kain/Abel tapausta. Jospa Kain olisi voinut vaikka metsästää uhrieläimen, mutta ei halunnut. Jospa uhri kertoi intentiosta, eikä niinkään, että uhri olisi ollut kelvoton. Jos joku menisi arvokkaisiin juhliin tarkoituksellisesti likaisissa vaatteissa, sehän olisi osoitus epäkunnioituksesta. Jospa kyse oli samantyyppisestä asiasta. Usko näkyi tekoina.
Ehkä ja jos Mitäpä jos Kain ei halunnut tappaa viatonta eläintä? Jumala rankaisi myötätunnon osoituksesta.
Ei kuulosta uskottavalta, jos on valmis tappamaan toisen ihmisen.
Kuule kun koko raamattu ei kuulosta uskottavalta johdonmukaiseen ajatteluun kykenenevältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta:Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Sielu on osa taivasta. Taivas on "sielujen sympatiaa". Se on ikään kuin "hermoverkosto", joko olet osa sitä tai et. Sen ulkopuolella olet kuollut.
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".
"Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää."
"Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen."
"Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta:Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Sielu on osa taivasta. Taivas on "sielujen sympatiaa". Se on ikään kuin "hermoverkosto", joko olet osa sitä tai et. Sen ulkopuolella olet kuollut.
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".
"Minä olen
Johannes Leijonako se siellä?
"Sielu on osa taivasta."
Eihän tämä toteamus edes tarkoita mitään! Täysin järjetöntä sanoa tuollainen väite. Ihan yhtä älykästä olisi sanoa vaikka "ajattelu on osa maakellaria". Ihan pelkkää hölynpölyä. Tyhjää sanojen helinää.
Vierailija kirjoitti:
"Sielu on osa taivasta."
Eihän tämä toteamus edes tarkoita mitään! Täysin järjetöntä sanoa tuollainen väite. Ihan yhtä älykästä olisi sanoa vaikka "ajattelu on osa maakellaria". Ihan pelkkää hölynpölyä. Tyhjää sanojen helinää.
Eikö sielu ollut aluksi Jumalan yhteydessä.
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Taivas ja maa katoavat, kun sielu palaa Jumalan yhteyteen. Ne eivät ole enää erilliset vaan ne ovat yhtä.
Minä ja Isä olemme yhtä.
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä.
Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sielu on osa taivasta."
Eikö sielu ollut aluksi Jumalan yhteydessä.
Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Taivas ja maa katoavat, kun sielu palaa Jumalan yhteyteen. Ne eivät ole enää erilliset vaan ne ovat yhtä.
Minä ja Isä olemme yhtä.
blaa.. blaa... blaa...
Tarkoitatko tällä ajattelevasi:
- Sielu on yhtä Jumalan kanssa
- Sielu on yhtä taivaan kanssa
- Jumala = taivas = sielu = Jeesus
Miksi tässä ajatuksessa olisi yhtään mitään järkeä?
Olen oppinut sellaisen asian, että jos joku lihavoi sanoja tekstistä (varsinkin useita sanoja), niin hän ei ole ymmärtänyt asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut sellaisen asian, että jos joku lihavoi sanoja tekstistä (varsinkin useita sanoja), niin hän ei ole ymmärtänyt asiaa.
On hyvin tyypillistä näissä uskontoaiheisissa keskusteluissa, että ennemmin tai myöhemmin joku alkaa lähetystyönsä vimmoissa lisäämään keskusteluketjuun pitkiä copy-paste lainauksia Raamatusta. Pitkiä rimpsuja tekstiä jotka eivät yleensä liity edes keskustelun aiheena olevaan asiaan millään tavalla.
Eihän sellaisia kukaan rupea lukemaan läpi. Tuskin on edes lähettäjä itse lukenut ennen lähetä-painikkeen painamista. Mysteeriksi jää miksi kukaan kuvittelee tämänlaisen käytöksen olevan järkevää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sielu on osa taivasta."
Minä ja Isä
Tarkoitatko tällä ajattelevasi:
- Sielu on yhtä Jumalan kanssa
- Sielu on yhtä taivaan kanssa
- Jumala = taivas = sielu = Jeesus
Miksi tässä ajatuksessa olisi yhtään mitään järkeä?
Näin se Raamatun mukaan kuitenkin on. Erillisyys on "hulluutta". Kuolemaa ei ole.
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Viha erottaa ja rakkaus yhdistää.
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Ajatus epäpyhyydestä erottaa. Se on vain ajatus, ei muuta. Se ei ole todellinen. Se on "tyhjää puhetta".
Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa, ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus, jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon. 2. Tim. 2:16,18
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää. Room. 14:14
Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan. Ilm. 21:27
Pyhittyminen on yhdistymistä Jumalaan (iankaikkiseen elämään)
Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Ilm. 22:11
Johanneksen ilmestyshän on "apokalypsi", joka tarkoittaa verhon nostamista tai poistamista. Verho poistetaan pyhän ja epäpyhän väliltä. Kuoleman ja elämän väliltä.
Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin tyypillistä näissä uskontoaiheisissa keskusteluissa, että ennemmin tai myöhemmin joku alkaa lähetystyönsä vimmoissa lisäämään keskusteluketjuun pitkiä copy-paste lainauksia Raamatusta. Pitkiä rimpsuja tekstiä jotka eivät yleensä liity edes keskustelun aiheena olevaan asiaan millään tavalla.
Eihän sellaisia kukaan rupea lukemaan läpi. Tuskin on edes lähettäjä itse lukenut ennen lähetä-painikkeen painamista. Mysteeriksi jää miksi kukaan kuvittelee tämänlaisen käytöksen olevan järkevää?
Olen itsekin ihmetellyt tuota asiaa. Vaikuttaa siltä, että vastaus on, että he ovat hylänneet järjen. He ilmeisesti ajattelevat peloissaan, että uskominen on tärkeintä ja koska uskominen on tavallaan järjetöntä, niin järki on uhka uskomiselle. Ei ole mitään hyötyä siitä, että yrittää vedota heidän järkeensä. He ilmeisesti pitävät sellaista vain uhkana pelastukselleen. Toistan aiemmassa viestissä toteamani asian: kaikki ajatusviritelmät, joihin ei kuulu pyhitys (eli itsensä kanssa työskentely, jotta voisi ymmärtää ja toteuttaa paremmin Jumalan tahtoa) tulevat epäonnistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt tuota asiaa. Vaikuttaa siltä, että vastaus on, että he ovat hylänneet järjen. He ilmeisesti ajattelevat peloissaan, että uskominen on tärkeintä ja koska uskominen on tavallaan järjetöntä, niin järki on uhka uskomiselle. Ei ole mitään hyötyä siitä, että yrittää vedota heidän järkeensä. He ilmeisesti pitävät sellaista vain uhkana pelastukselleen. Toistan aiemmassa viestissä toteamani asian: kaikki ajatusviritelmät, joihin ei kuulu pyhitys (eli itsensä kanssa työskentely, jotta voisi ymmärtää ja toteuttaa paremmin Jumalan tahtoa) tulevat epäonnistumaan.
Vain usko pitää sielun hengissä. Järjellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Ymmärtäminen tulee uskon kautta, ei järjen, koska usko/luottamus muuttaa todellisuutta.
Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta". Matt. 17:20
Vielä toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi peltoonsa. Se on kaikista siemenistä pienin, mutta kun se on kasvanut, on se suurin vihanneskasveista ja tulee puuksi, niin että taivaan linnut tulevat ja tekevät pesänsä sen oksille." Matt. 13:31,32
Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri. Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on. Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele; mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen". Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi. Hepr. 10:35,39
Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä. Hepr. 11:1,3
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoo Juudasta ystäväksi (ystäväni, tämän takia sinä tulit)
Toisessa kohtaa Jeesus sanoo jotenkin niin, että ystäviksi hän kutsuu teitä, jos teette kuten hän sanoo
?
Mutta Juudas ei kuitenkaan tehnyt Jumalan tahtoa vaan antautui tai joutui Saatanan valtaan. Toisaalta olisiko ilman kavaltajaa Jeesusta ristiinnaulittu eli se oli Jeesuksen tehtävän kannalta olennaista
Miksi ei ole pyhäpäivää nimetty Juuttaan mukaan?
Jaa, mutta, katsos, Raamatussa orjuus oli oikeastaan hyvä asia, koska sillä tavalla pystyttiin tarjoamaan puutteenalaisille mielekästä työtä ja elinkeino. Näin on vanhurskaat kristityt minulle perustelleet Raamatun orjuutta.