Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (4702)

Vierailija
2141/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Mirjami on synagogalla ei se pelastu omavanhurskaudella. Synti on ongelma. Kuolema myös . Seuraukset . Jos Mirjami on uudessa testamentissa uuden liiton välimiehessä kastettu hän pelastuu . Ellei lankea ulkokultaisuuteen. Ristiltä pois.  Jos Jeesuksen lahjavanhurskaus ei kelpaa eikä ole kelvannut .  On myös VANHAN LIITON ONGELMA ryövärien luola. 

Vierailija
2142/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin suloista. "Ei ole totta karmeudet Raamatussa, ihan varppina ei oo, koska Jumala on hyvä". Mutta totta on kuitenkin ihan koooko kirja, ihan varppina on. 

Hihhoijaa. 

Mulle on epäselvää onko kaikki Raamatun kertomukset totta sellaisenaan, voin sanoa tän ihan rehellisen avoimesti. Voihan olla, että jokin tarinat on siellä vaikka opetustarkoituksessa (vaikka Job). En voi kuitenkaan uskoa ristiriitaisuuksiin, en siis voi samanaikaisesti uskoa sekä pahuutta tekevään jumalaan että täydellisen hyvään Jumalaan, näin solmuun en päätäni saa. 

Jos uskot Jeesukseen niin silloin uskot mitä Jeesus sanoo. Esimerkiksi että vain yksi on hyvä, Jumala. Jos Jumala on hyvä, eikä Jumalassa ole syntiä, niin Jumala ei ole paha. Jumala on rakkaus.

Jumala

Ymmärsit väärin, uskon kyllä raamatun ilmoitukseen. En vaan tiedä mitä ajatella esim. just niistä vanhan testamentin tietystä jutuista ja se on ihan ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkina aikoina" = ei.

Tällä hetkellä kyllä. Paremman tiedon valossa tulee noudattaa tietysti parempaa tietoa. Mutta toistaiseksi sellaista ei ole (ateisteille ja kristityille) paljastettu, joten heidän tulee seurata jeesusta.

Ja nyt voidaan palata ajassa monta kysymystä taaksepäin, ja voit aiemmin tekemäsi väistön sijaan vastata kysymykseen suoraan.

Jos joku toinen ihminen kokee omaavansa yliluonnollista tietoa, ja hänen yliluonnollisen tietonsa mukaan meidän ei pidä seurata Jeesusta, niin sanoisitko vähintään toisen teistä olevan väärässä?

Vierailija
2144/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskot Jeesukseen niin silloin uskot mitä Jeesus sanoo. Esimerkiksi että vain yksi on hyvä, Jumala. Jos Jumala on hyvä, eikä Jumalassa ole syntiä, niin Jumala ei ole paha. Jumala on rakkaus.

Jumala ei ole sama asia kuin ihminen, Jumala ei ole ihminen, paitsi Jeesus on yhtäaikaa ihminen ja Jumala.

Vain Jumalalla on oikeus antaa ja ottaa elämä. Kun Jumala katkaisee jonkun ihmisen päivät täällä maailmassa, ei ihminen voi sanoa että Jumala on paha tai tekee väärin.

Me ihmiset ei nähdä sinne toiselle puolelle, paitsi mitä Jumala on näyttänyt esimerkiksi vaikka Johannekselle.

Et ole ainoa joka ei usko mitä Raamatussa sanotaan, se on jokaisen oma valinta aina, mitä uskoo.

Aplodit tälle.

Vierailija
2145/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkina aikoina" = ei.

Tällä hetkellä kyllä. Paremman tiedon valossa tulee noudattaa tietysti parempaa tietoa. Mutta toistaiseksi sellaista ei ole (ateisteille ja kristityille) paljastettu, joten heidän tulee seurata jeesusta.

Ja nyt voidaan palata ajassa monta kysymystä taaksepäin, ja voit aiemmin tekemäsi väistön sijaan vastata kysymykseen suoraan.

Jos joku toinen ihminen kokee omaavansa yliluonnollista tietoa, ja hänen yliluonnollisen tietonsa mukaan meidän ei pidä seurata Jeesusta, niin sanoisitko vähintään toisen teistä olevan väärässä?

Minä en kirjoittanut tuota kommenttia, johon viittaat. Haluatko kysyä minulta vielä jotain?

Vierailija
2146/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin suloista. "Ei ole totta karmeudet Raamatussa, ihan varppina ei oo, koska Jumala on hyvä". Mutta totta on kuitenkin ihan koooko kirja, ihan varppina on. 

Hihhoijaa. 

Mulle on epäselvää onko kaikki Raamatun kertomukset totta sellaisenaan, voin sanoa tän ihan rehellisen avoimesti. Voihan olla, että jokin tarinat on siellä vaikka opetustarkoituksessa (vaikka Job). En voi kuitenkaan uskoa ristiriitaisuuksiin, en siis voi samanaikaisesti uskoa sekä pahuutta tekevään jumalaan että täydellisen hyvään Jumalaan, näin solmuun en päätäni saa. 

Jos uskot Jeesukseen niin silloin uskot mitä Jeesus sanoo. Esimerkiksi että vain yksi on hyvä, Jumala. Jos Jumala on hyvä, eikä Jumalassa ole syntiä, niin Jum

Okei. Mun mielestä ihan normaalia että Raamatun tekstien kanssa on hämmennyksissä. Ihmeellinen kirja. Itse toivon että voisin osata ulkoa koko Raamatun, että ne sanat voisi sulautua minuun.

Vierailija
2147/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kirjoittanut tuota kommenttia, johon viittaat. Haluatko kysyä minulta vielä jotain?

Kas vain, en jostain syystä osannut yhdistää erilaista lainaustyyliä siihen, että vastaaja oli eri. Kysyn siis pykälää aiemman uudestaan suoralla copypastella.

Vastaisitko mieluummin siihen kysymykseen, jonka esitin kuin kysymykseen, jonka erehdyksessä luulit tai oikein kovasti toivoit minun esittäneen.

Koet, että sinulla on yliluonnollinen tieto, jonka mukaan meidän tulee, siis pitää, siis täytyy noudattaa Jeesuksen ohjeita ja opetuksia - korjaa toki, jos ymmärsin sinut väärin. Jos ymmärsin oikein, niin tarkoittaako sinun tietosi sitä, että väite "meidän tulee, siis pitää, siis täytyy noudattaa Jeesuksen ohjeita ja opetuksia" on totta? Onko se totta kaikille, kaikkialla ja kaikkina aikoina?

En siis kysy, onko hyvä idea noudattaa tai seuraako noudattamisesta hyviä asioita, vaan että onko sinun yliluonnollisen tietosi mukaan faktuaalisesti oikein, että meidän täytyy, siis olemme velvollisia noudattamaan Jeesuksen ohjeita ja opetuksia?

Pyydän, että luet kysymyksen huolellisesti ja vastaat nimenomaan siihen.

Vierailija
2148/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, asia on lopulta hyvin hksinkertainen. Mitä tarkoittaa "kääntykää ja tehkää parannus"? Se on sydämen asenteen muutos.

Raamatussa näkee, että ei tarvita valtavia opintokokonaisuuksia laista ja säädöksistä ja opetuksista. Jumala näkee sydämen.

Jumalan tahto ei löydy omasta sydämestä vaan Raamatusta.

Tässä on vain yksi ongelma: Raamattu on väännelty ja käännelty, täynnä käännösvirheitä ja poliittisista syistä esim. keskiajalla poistettuja kohtia. Kyllä kirjan laittaminen elämänsä perustaksi on aika riskaabelia. Sen sijaan oman sydämen kautta voi saada luotettavaa tietoa, jos mieli ei ole sekava ja ihmisellä on puhtaat elämäntavat. Esim. lihansyönti hämärtää tajuntaa.

No ei, jos etsimme totuutta sisältämme, sydämestämme, tunteistamme, niin vikaan menee. Ja ihan itse olen nuo virheet tehnyt, voin todistaa omalla elämälläni, että päin mäntyä on mennyt kun olen luottanut omiin tunteisiin ja omiin järjen päätelmiin.

Siksi luotan nykyään Raamattuun, Jumalan sanaan.

Vierailija
2149/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttä kyllä miksi kistinuskoiset ovat samalla puolella kun jutalaiset ??? Kuka tappoi Jesuksen ??.

Vierailija
2150/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttä kyllä miksi kistinuskoiset ovat samalla puolella kun jutalaiset ??? Kuka tappoi Jesuksen ??.

Eikö koko jeesushomman pointti ollut, että ukon pitää kuolla? Juutalaiset tekivät siis ihmiskunnalle palveluksen. 

Vierailija
2151/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas vain, en jostain syystä osannut yhdistää erilaista lainaustyyliä siihen, että vastaaja oli eri. Kysyn siis pykälää aiemman uudestaan suoralla copypastella.

Vastaisitko mieluummin siihen kysymykseen, jonka esitin kuin kysymykseen, jonka erehdyksessä luulit tai oikein kovasti toivoit minun esittäneen.

Koet, että sinulla on yliluonnollinen tieto, jonka mukaan meidän tulee, siis pitää, siis täytyy noudattaa Jeesuksen ohjeita ja opetuksia - korjaa toki, jos ymmärsin sinut väärin. Jos ymmärsin oikein, niin tarkoittaako sinun tietosi sitä, että väite "meidän tulee, siis pitää, siis täytyy noudattaa Jeesuksen ohjeita ja opetuksia" on totta? Onko se totta kaikille, kaikkialla ja kaikkina aikoina?

En siis kysy, onko hyvä idea noudattaa tai seuraako noudattamisesta

Ajanlaskun alun jälkeen, kyllä.

Vierailija
2152/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, jos etsimme totuutta sisältämme, sydämestämme, tunteistamme, niin vikaan menee. Ja ihan itse olen nuo virheet tehnyt, voin todistaa omalla elämälläni, että päin mäntyä on mennyt kun olen luottanut omiin tunteisiin ja omiin järjen päätelmiin.

Siksi luotan nykyään Raamattuun, Jumalan sanaan.

Ihana kuulla.

Vierailija
2153/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KU JÄRKI JO SANOO ETTÄ IHMINEN ON SYNTINEN.  KUOLEMA ON EDESSÄ .  ONKO PELASTUSTA , ON kuten palauttaa varastetut lukasee väärentelyt , ja POIKA JEESUS SYNNITÖN on ainoa pelastaja . Kun ihmiseksi syntynyt on ainoa joka sen on tehnyt älä sinä kuvittele kuin saatana olevasi Jumala. 

Vierailija
2154/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ei, jos etsimme totuutta sisältämme, sydämestämme, tunteistamme, niin vikaan menee. Ja ihan itse olen nuo virheet tehnyt, voin todistaa omalla elämälläni, että päin mäntyä on mennyt kun olen luottanut omiin tunteisiin ja omiin järjen päätelmiin.

Siksi luotan nykyään Raamattuun, Jumalan sanaan."

Olisihan se kamalaa, jos joutuisi itse ajattelemaan ja miettimään omia arvojaan. Kivempi vaan laittaa aivot narikkaan ja antaa jonkun muun  sanella mitä mieltä olisi asioista. 

Vierailija
2155/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koko jeesushomman pointti ollut, että ukon pitää kuolla? Juutalaiset tekivät siis ihmiskunnalle palveluksen. 

Niinpä. Ja Jeesus sanoi Ristillä "Isä, anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät".

Mun arvaus on, että Jumala laittoi peitevaatteen heidän silmilleen just siksi, että Jeesus ristiinnaulittaisiin.

Vierailija
2156/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihhoijaa. 

Jos uskot Jeesukseen niin silloin uskot mitä Jeesus sanoo. Esimerkiksi että vain yksi on hyvä, Jumala. Jos Ju

Väärin. Vanha liitto vanheni kun Jeesus tuli ihmiseksi.  Kokeile tätä ihmiseksi tullutta . Se vaatii uskon. 

Vierailija
2157/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja Jeesus sanoi Ristillä "Isä, anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät".

Mun arvaus on, että Jumala laittoi peitevaatteen heidän silmilleen just siksi, että Jeesus ristiinnaulittaisiin.

No se peitekin on sydämessä paatumus ja Jeesus älä anna näille anteeksi nämä tietävät kyllä mitä nytkin tekevät. 

Vierailija
2158/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalalla on tosiaan ollut paha tapa puuttua ihmisen vapaaseen tahtoon. Esim. Faarao olisi päästänyt Mooseksen kansoineen vapaaksi, mutta Jumala kovetti tämän sydämen, jotta saisi iskeä vitsauksilla egyptiläisiä, ihan vaan pullistellakseen. 

Vierailija
2159/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAEMAN SPITAALINEN niin. 

Vierailija
2160/4702 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No ei, jos etsimme totuutta sisältämme, sydämestämme, tunteistamme, niin vikaan menee. Ja ihan itse olen nuo virheet tehnyt, voin todistaa omalla elämälläni, että päin mäntyä on mennyt kun olen luottanut omiin tunteisiin ja omiin järjen päätelmiin.

Siksi luotan nykyään Raamattuun, Jumalan sanaan."

Olisihan se kamalaa, jos joutuisi itse ajattelemaan ja miettimään omia arvojaan. Kivempi vaan laittaa aivot narikkaan ja antaa jonkun muun  sanella mitä mieltä olisi asioista. 

Ei se tarkoita että laittaisi aivot narikkaan. Päinvastoin, Raamattua kun lukee niin on pakko olla aika terävänä, yhdistää asioita, muistaa, käyttää älliä JA rukoilla että Pyhä Henki auttaa. On meinaan ihan sisältöä Raamatussa, paljon enemmän kuin jossain ihmisen keksimässä Romaanissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän