Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallisin ruokailukokemuksenne kylässä

Vierailija
31.08.2011 |

Eli kun teidät on kutsuttu syömään jonkun luokse (ei ravintolaruokailu), niin mikä oli kummallista esim. ruoka, tarjoilu, paikka.

Ja kaikki positiiviset ja negatiiviset kokemukset!

Kommentit (580)

Vierailija
381/580 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta odotan vaan että missähän vaiheessa miehen sisko alkaa kattaa lapsellemme paikan synttärijuhlilla yms. kahvikutsuilla. Toistaiseksi meidän tyttö on ainoa, jolle ei ole koskaan omaa lautasta / pillimehua / vesilasia toisin kuin muille juhlaväelle ja lapsille. Lapsi on toki nuorin, mutta kyllä 2-vuotiaankin voisi noteerata eikä jättää kuivin suin. Olen nyt noin vuoden ajan joka vierailulla pyytänyt sitten lapselle erikseen lautasen ja mukin..

Vierailija
382/580 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole mitään lääkettä - adrenaliinikynää vai mitä niitä nyt on - mitä voisi kantaa mukana siltä varalta, että käy joku kämmi kokeneemmaltakin kokilta?

taitaa olla aika hankkia se taas. :D En juurikaan käy ulkona syömässä niin en ole kokenut sitä tarpeelliseksi tällä hetkellä. Tämä emäntä on ollut ystäväni useita vuosia, mutta nyt muuttanut lähemmäs niin olen siellä uskaltanut käydä. Ajattelin hänen ymmärtävän nämä allergiani, mutta eipä tajunnut. No nykyisin juon hänen luonaan ainoastaan kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/580 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on tapana varata aina syötävää liian vähän. Ollaan ilmeisesti itse suht vähäruokaista porukkaa, koska aina kun on vieraita, joku ruoka loppuu kesken. Tämä on myös vakionaurunaihe tuttujen kesken ja joka kerta uhoan, että nyt on varmasti tarpeeksi ruokaa, mutta silti tosiaan yleensä joku ruokalaji loppuu kesken. Sorry.

Vierailija
384/580 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä mulle tarjottiin ruoaksi pakastevihanneksia, jotka oli paistettu pannulla. Ei muuta. Jäi vähän nälkä.

Olisi ollut kiva, jos vaikka oltaisiin kysytty mitä haluan syödä, jos ei osaa kasvisruokaa tehdä tai vähän vihjaistu, että voisin itse osallistua ruoanlaittoon tai tuoda omat eväät.

Vierailija
385/580 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tapaili jonkin aikaa vähän omituista DI-miestä. Kerran hän pyysi miestä luokseen syömään, tarjoili hyvät ruoat ja kaikki meni kivasti. Mies sitten kutsui puolestaan ystäväni syömään luokseen. Kun ystäväni saapui paikalle, mies kertoi, ettei oikeastaan osaa kokata, mutta jääkaapista voi ottaa kaupan eineslihaperunasoselaatikkoa. Kymmentuntisen työpäivän jälkeen kelpasi, mutta tapailu kuivui kokoon aika nopeasti...

Vierailija
386/580 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tavallinen ruoka lapsuudessani. Muistan, että mausteena siinä oli mm. valkopippuria. Tuosta on jo kymmeniä vuosia; nykyään en ole kuullut kenenkään tekevän tuollaista keittoa. Mutta voihan olla, että yhä jossakin päin Suomea se on tapana.

Vierailija
387/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauroin täällä vedet silmissä!

Me ollaan miehen kanssa sellaisia, että haluamme kestitä vieraita kunnolla: ruuat ja juomat tarjoamme tosi mielellämme. Siksi tuntuu vähän oudolta, että joillakin ihmisillä on jatkuvasti nyyttäreitä ja toisilla taas pyydetään rahaa syömisistä (vaikka ei olisi kyseessä enää opiskelijat, vaan ihan työssäkäyvät ihmiset).

Vierailija
388/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä joutunut tästä toiveestani joustamaan jonkin kerran kohteliaisuuden takia. Kyllähän se lämminkin punkku meni alas :)

Vierailija
389/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vieläkin etoaa, tuli näitä lukiessa mieleeni. Aikoinaan kävin työharjoittelussa siivoamassa vanhusten luona. Eräs mummeli tarjosi kahvit ja oli valmistanut kivan näköisiä leipiä, salaattia ja tomaattia ja juustoa päällä. Maku kuitenkin oli pikkaisen kellarista, ja kurkkasin leivän alapintaa. Siellä oli pari vihreää 2-eurosen kokoista vihreää homelänttiä. Hiki otsalla mietin, miten tästä selviän. Kilttinä ihmisenä päätin vaan ajatella isänmaata ja niellä leivän loppuun, ettei mummolle tule paha mieli.

Vierailija
390/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hiukan viileänä ja pullo avataan ajoissa ennen käyttöä.

Häh! Kylmänäkö sen punkun juot????

Olen kyllä joutunut tästä toiveestani joustamaan jonkin kerran kohteliaisuuden takia. Kyllähän se lämminkin punkku meni alas :)

Vierailija
391/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvän ystäväni luona kylässä ja lähdimme iltasella käymään yhden kolmannen kaverin luona. Tämä emäntä oli jostain ihastunut Bearnaice-pussikastikkeen makuun suuresti. Jopa niin suuresti, että saimme sitä iltapalaksi. Siis ilman mitään lisäkkeitä.

Siinä sitten lusikoin soppalautaselta bearnaice-kastiketta paljaaltaan. Kivan kevyt iltapala:-)

Vierailija
392/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvän ystäväni luona kylässä ja lähdimme iltasella käymään yhden kolmannen kaverin luona. Tämä emäntä oli jostain ihastunut Bearnaice-pussikastikkeen makuun suuresti. Jopa niin suuresti, että saimme sitä iltapalaksi. Siis ilman mitään lisäkkeitä.

Siinä sitten lusikoin soppalautaselta bearnaice-kastiketta paljaaltaan. Kivan kevyt iltapala:-)

Vierailija
393/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa paikassa ei saa koskaan mitään muuta kuin kahvia. Paitsi nykyään juhlissa on ollut ihan oko tarjoilut pääsääntöisesti karppia.

Toisessa paikassa, joka on kauempana ja jossa useimmiten yövytään (paitsi että nykyään mennään aina jollain verukkeella hotelliin tai ajetaan kotiin...), viedään ruoat heti - siis ihan heti - pois pöydästä kun ne on tarjoiltu. "Ettei ne mee pilalle kuumuudesta." WTF, tunnin-parin aikana? Lapsille tarjotaan aina vaan puuroa aamuin illoin ja aikuiset joutuu odottamaan iltapalaa monta tuntia kun sitä ei syödä lasten kaa samaan aikaan vaan herkutellaan sit ku lapset parin tunnin unitaiston jälkeen suostuu nukahtaa.

Vierailija
394/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivän kanssa jotain pro-becel-activ-low-kolesterol- mössöä

myös lapsille ja vauvalle :-I

Vierailija
395/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran eksyin iltapalalle sellaiseen fiininpään sakkiin niin kyllähän se homeinen leipä vähän ihmetytti!

Vierailija
396/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi otan aina lapsille eväitä mukaan (voileipää, banaanin jne) kun menemme kylään, jossa en voi olla varma miten siellä syödään. Ja aika monta kertaa on ne eväät kaivettu laukusta, kun lapsi on ilmoittanut nälästä.

Vierailija
397/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee läpi kasvissyöjät ja ne joilla on terveydellinen syy välttää ruoka-aineita. Mutta hitto vie en ala tekemään eri ruokia kaikenmaailman laihdutusvillityksien mukaan. Vaihtoehdot A)syö kotona ja kieltäydy kutsusta B) ota omat eväät.

Vierailija
398/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oon ajatellut että tuskin se haittaa kun ei siellä joka päivä laukata eikä joka kerta edes syödä leipää.

leivän kanssa jotain pro-becel-activ-low-kolesterol- mössöä

myös lapsille ja vauvalle :-I

Vierailija
399/580 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun lapsen kummit tekee upeita kokeilullisiakin ruokia. Siis ne on ihan mielettömän hyviä. Itse kun olen hiukan surekea kokki, on kiva käydä heillä syömässä. Asiassa on vain yksi pieni miinuspuoli..

Jostain kumman syystä mulla menee siellä aina vatsa sekaisin. kerrankin 30min ruuasta oli pakko mennä vessaa ja se oli ISO JYTKY...kakkaa oli pytyn kantta myöden...siinä viheltelin vatsa kuristen ja yritin pestä vessaa niillä tarpeilla jotka sain käsiini. Siitä eteenpäin olen vähän erityisen paljon jännittännyt heillä syömistä..

Sama episodi taphtui toistenkin huippukokkien kotona..ilemisesti vatsani ei kestä simpukoita tai maa-artisokkaa...sääli..hyvää olisi..

Vierailija
400/580 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhdet tuparit joissa seitsemälle hengelle oli varattu yksi yrttipatonki ja yksi pakkaus Dr. Ötkerin minipizzoja. Jippii. Onneksi juomat oli OPM-periaatteella joten pöhnän sai helposti ja halvalla kun joi käytännössä tyhjään vatsaan.

Nolonta mitä voin kuvitella on juuri se että tarjottavien määrä on niin pahasti alimitoitettu että loppuu kesken.

Kun meille tulee vieraita, ruokaa riittää varmasti kaikille ja esim. illanistujaisvieraalle saatetaan pakata "doggybag" mukaan kotiin vietäväksi että saa naahia kotona yöpalaksi tai aamiaiseksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi