Kerokaapa oikeasti edullista ja terveellistä ruokaa jota saa myös talvella edullisesti
Kasviksia 800g päivässä? Saa siinä ravintoterapeutti hetken miettiä työttömälle ettei tarvitse joka päivä samaa syödä. Keskituloisellakin kauppalasku irvistyttää kun koettaa terveellisesti syödä.
Kommentit (63)
61: Mitenkähän nämä aiemmat sukupolvet ovat onnistuneet oppimaan viljelemisen? Todennäköisesti se on sinullekin opetettu, mutta ei vaan ole uponnut puupäähän. Nykyään kannattaa monta erilaista juuresta ja kasvista kasvattaa itse, koska kaikkia ei löydy kaupoista. Esim. nauris on sellainen kasvis, jota ei ole yleisesti marketeissa myynnissä maa-artisokasta puhumattakaan, ja jos niitä sattuu löytämään, niille on lätkäisty jo ylellisyyskasvishinta eli hinnat menevät ryöstämisen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
61: Mitenkähän nämä aiemmat sukupolvet ovat onnistuneet oppimaan viljelemisen? Todennäköisesti se on sinullekin opetettu, mutta ei vaan ole uponnut puupäähän. Nykyään kannattaa monta erilaista juuresta ja kasvista kasvattaa itse, koska kaikkia ei löydy kaupoista. Esim. nauris on sellainen kasvis, jota ei ole yleisesti marketeissa myynnissä maa-artisokasta puhumattakaan, ja jos niitä sattuu löytämään, niille on lätkäisty jo ylellisyyskasvishinta eli hinnat menevät ryöstämisen puolelle.
Ennen elettiin omavaraistaloudessa, lannoitteet saatiin omista eläimistä. Huomaa omasta viljelyksestä, että maa köyhtyy hiljalleen vaikka kuinka harrastaisi vuoroviljelyä ja lepovuosia. Lannoitteita pitää siis ostaa kaupasta. En edelleenkään usko, että kokemattoman kannattaa vuokrata viljelypalsta, hankkia työkaluja, lannoitteita siemeniä ja siemenperunoita, jos ongelmana on se, että rahat eivät tahdo riittää ruokaan. Meillä paremmin toimeentulevilla on mahdollisuus harrastaa viljelyä, kun syöminen ei ole siitä kiinni.
Ja minua ihmetyttää, miten jotkut kuvittelevat, että viljelyyn tottumattomat saisivat kasvatettua palstalla edes sen verran, että se kattaisi palstan vuokran. Kiva harrastus, ulkona olemista ja saa liikunta etenkin, jos kasteluvettä joutuu kantamaan pidemmän matkan, mutta on turha luulla, että sillä säästäisi.