Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exä tekee samat reissut uusimman kanssa kuin mitä tehnyt minun. Onko outoa?!

Vierailija
29.07.2025 |

Vai olenko minä kummajainen kun en vastaavaan kykenisi?! Exä aloitti heti uuden suhteen eromme jälkeen. Yhteistä taivalta oli takana lähes 30 vuotta. Mutta joo itse kysymykseen. Menisitkö uuden kumppanin kanssa samaan paikkaan, hotelliin lomailemaan missä olet ollut häämatkalla entisen kanssa? Tekisitkö ihan samoja reissuja uuden ihmisen kanssa joita teit edellisen kanssa. Muistoja näistä paikoista ja reissuista olisi kertynyt todella paljon vuosien varrella ja lähinnä semmoisia romanttisia. Lomia joilla nautiskeltu toisistamme.

Ihmettelen sitä että eikö nyt edes voisi mennä vaikka viereiseen hotelliin taikka kaupunkiin. En itse voisi kuvitellakaan että just samat hotellit varaisin ja tekemiset siellä paikanpäällä. Minusta se on jotenkin ehkä jopa karmivaa. En tiedä? Mitä ajatuksia herättää? En tietäisi näistä reissuista jos ei olisi lapsia. Exä on siis kertonut minulle ja lapsille mihinkä ovat menossa jne...

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Eikös täällä nyt saa kysellä mitään? Halusin vain tietää että mitenkä muut tekee ja toimii eron jälkeen. Ja mitä ajattelee tästä. Itse en haluaisi miesystäväni kanssa mennä täysin samohin paikkoihin viettämään lomiani. Se vaan tuntuisi niin oudolta.  ap

No sinä teet niin kuin sinä teet, etsitte uudet hotellit, missä voitte sitten jatkossa olla aina ( kuten sinäkin teit exäsi kanssa eli olitte samoissa hotelleissa). 

Vierailija
82/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä teki tuota samaa. Osti myös heti erottuamme uudelle naiselle saman korun kuin oli pari kk. sitten ostanut minulle vuosipäivälahjaksi.

Onhan niitäkin sankareita, jotka yrittää entisen morsmaikun kihlasormusta tyrkyttää muka uutena. Mitä sitä nyt jokaselle uutta ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä teki tuota samaa. Osti myös heti erottuamme uudelle naiselle saman korun kuin oli pari kk. sitten ostanut minulle vuosipäivälahjaksi.

Onhan niitäkin sankareita, jotka yrittää entisen morsmaikun kihlasormusta tyrkyttää muka uutena. Mitä sitä nyt jokaselle uutta ostamaan.

Jep, eikä välitetä edes tutustua ihmiseen vaan yritetään änkeä se nainen johonkin oman pään sisällä olevaan muottiin ja roolitukseen. Hyvä ettei eksän vaatteetkin ole vielä olemassa roolisuoritusta varten xD

Vierailija
84/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan vaan vanhasta tottumuksesta, ilman mitään sen kummempia ajatuksia.

Olen se nyxä. Mies halusi, että lähdetään henkilöautolla ajelemaan keskiseen Eurooppaan. Siellä olivat ajelleet joka kesä entisessä liitossa.

Mulle vaan tuli siellä sellanen fiba, että ei ole mun juttu. Kaiken kaikkiaan, ajettiin vaan jotain Saksan autobaanoja ja sit yöks johonkin. Ei mitään näkemistä.

Jäi siihen yhteen kertaan.

Vierailija
85/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen tehnyt samoja matkoja exä ja nykyisen kanssa. Meillä kaikkilla on historia, enkä jätä sen takia käymättä paikkoja.

Minäkin ihmettelin, että mitä väliä, eikä kiinnostaisi itseä yhtään pätkää sen enempää koko asia.

Vierailija
86/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi seuraat exäsi elämää? 🥱

Siinä toinen, joka ei lue loppuun, mutta kommentoi !🙄 Toope !

Vierailija
87/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monelle tuo ei ole mitenkään outoa. Minusta on. Ja loukkaantuisin syvästi jos mieheni haluaisi mennä just samaan paikkaan, kuin exänsä kanssa, etenkin jos jälkikäteen kuulisin asian. Exän tekemiset taas ei niin samlla tavalla suoraan loukkaa, mutta ihmettelisin kyllä jos toimisi noin. 

Vierailija
88/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet taitaa olla enemmän sellaisia, ettei jaksa nähdä niin paljon vaivaa matkan järjestämisessä. Mutta naiset kyllä usein haluavat tehdä tuon ihan mielellään, että sikäli en ymmärrä, että mennään samoihin paikkoihin.

Vierailija
89/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, varattiin juuri matka Ahvenanmalle. Eka yhteinen reissu. Mies on varmaan exän kanssa mennyt sinne samalla laivalla. Pitääkin kysyä ettei vaan ole samaa mökkiä varannut jossa on ollut lapsensa äidin ja lapsen kanssa käynyt. Vaikeaksi menee, kun pitää jokainen lomakohde nyt käydä läpi, huh huh. 

Ei siis olisi sinusta yhtään outoa, että mies haluais jopa saman mökin kuin exänsä kanssa? Ja vielä kun kyseessä on todennäköisesti hänelle sinua suurempi ihmissuhde, lapsensa äiti, josta ei ilmeisesti voi sen vertaa päästä yli, että loisi muistot sinun kanssa puhtaalta pöydältä?

Hän on jonkun rakas entinen puoliso. Se on vaan asia jonka kanssa on tultava toimeen. Ei ne muistot, tunteet, yms mihinkään katoa vaikka nukuttaisiin taivasalla.

Vierailija
90/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monelle tuo ei ole mitenkään outoa. Minusta on. Ja loukkaantuisin syvästi jos mieheni haluaisi mennä just samaan paikkaan, kuin exänsä kanssa, etenkin jos jälkikäteen kuulisin asian. Exän tekemiset taas ei niin samlla tavalla suoraan loukkaa, mutta ihmettelisin kyllä jos toimisi noin. 

Kyllähän sä kuitenkin olet nukkunut siinä samassa sängyssäkin kuin se ex siis ihan siellä kotona. Useat toki heittävät vanhan sängyn pois, kun eivät kestä sitä ajatusta, että siinä on ns. muhinointijämiä. 

Vierailija
91/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, varattiin juuri matka Ahvenanmalle. Eka yhteinen reissu. Mies on varmaan exän kanssa mennyt sinne samalla laivalla. Pitääkin kysyä ettei vaan ole samaa mökkiä varannut jossa on ollut lapsensa äidin ja lapsen kanssa käynyt. Vaikeaksi menee, kun pitää jokainen lomakohde nyt käydä läpi, huh huh. 

Ei siis olisi sinusta yhtään outoa, että mies haluais jopa saman mökin kuin exänsä kanssa? Ja vielä kun kyseessä on todennäköisesti hänelle sinua suurempi ihmissuhde, lapsensa äiti, josta ei ilmeisesti voi sen vertaa päästä yli, että loisi muistot sinun kanssa puhtaalta pöydältä?

Ei ihmistä voi nollata. 

Vierailija
92/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja väännetään nyt rautalangasta. Jos on yhteishuoltajuus niin toinen kertoo millonka lähtee reissuun. Mutta ei tartte kertoa yksityiskohtia kuten exä tekee. Ja kun on myös teini perheessä ja tälle kerrotaan, isä kertoo myös mihin menee ja mitä on tehnyt niin väkisinkin sitä saa tietää. Teinikin ihmetteli minulle että miksi isä menee samoihin hotelleihin missä olemme käyneet useita kertoja. Että eikö se osaa muualla käydä. ap

Miksi vaihtaa hyvää hotellia jos sellainen on löytynyt. Kauhistellaanko myös jos nykyinen nainen synnyttää exälle jälkikasvua samalla synnärillä?

Vierailija
93/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Eikös täällä nyt saa kysellä mitään? Halusin vain tietää että mitenkä muut tekee ja toimii eron jälkeen. Ja mitä ajattelee tästä. Itse en haluaisi miesystäväni kanssa mennä täysin samohin paikkoihin viettämään lomiani. Se vaan tuntuisi niin oudolta.  ap

Sitten se miesystäväsi keksii lomapaikat ja nehän hän tietää jo ennestään,mut ei kannata kysellä millon se on siellä käyny ja kenen kanssa.

Vierailija
94/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse sanon jos nykyinen kumppani ehdottaa esim. samaa hotellia että ei mennä sinne, me käytiin siellä eksän kanssa. Tuntuisi jotenkin tyhmältä mennä sinne.

Miksi se pitäisi mainita edes se ex? Sanoo vaan et sain siellä niin huonot kokemukset, et ei sinne vaan jonnekin muualle. 

Vierailija
95/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva olla uuden kumppanin seurassa suvereeni maailmanmies, joka tietää ja löytää kivat paikat. Kunhan ei sorru lipsauttamaan, miten tietotaito hankittu.

Koetko olevasi jotenkin riitämötön ja epävarma, jos saisit sen tietää? Tai, että hän vertailee sinua exäänsä? (satavarmasti vertailee) Ei se ole mitään Amerikan-tiedettä päätellä, että 30 vuoteen saattaa mahtua matka jos toinenkin sen perheen kanssa, jota esitellä "ylpeänä". Menneisyys on menneisyys, ja nykyinen suhde on se, jolla on merkitystä ja sillä miten hän kohtelee sinua ja muita. 

Vierailija
96/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että jotkut nimeää lemmikin aina samalla nimellä, uudelle sama nimi kuin edesmenneelle. Halveksuvaa mielestäni.

Isovanhempani nimesivät kuopuksensa saman nimiseksi kuin sodassa kuolleen esikoisen :D

Vierailija
97/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä osti eron jälkeen Dyson-imurin, koska olisin halunnut sellaisen, mutta hän ei halunnut ostaa. Iphone-puhelimen, koska olisin halunnut sellaisen, mutta ne oli ihan typeriä, mutta eron jälkeen olikin cool... Käsittelin terassin mustaksi, se oli kuulemma ihan "no,no", mutta mitä hän teki omalle terassilleen, käsitteli sen mustaksi. Kerroin erään ison käyttöesineen seuraavaksi väriksi harmaan. Sellaista ei kukaan maalaisi, koska se olisi ihan tyhjää. Minkähän väriseksi mahtoi tyyppi maalauttaa tämän?

Ollaan saatu tästä niin monet naurut.

Vierailija
98/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairaalta mieleltä kuulostaa. Sairaudella on ilmeisesti ollut vaikutusta eron syntymiseen?

Toisaalta, Vauva-palstalla asian puiminen saattaa olla vastaloukkaus.

Vierailija
99/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan tekisi samoja retkiä uuden kumppanin kanssa, jos eroaisin. Samaa maa/saari kävis, mutta vähintään eri kaupunki/lomakohde.

Vierailija
100/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva olla uuden kumppanin seurassa suvereeni maailmanmies, joka tietää ja löytää kivat paikat. Kunhan ei sorru lipsauttamaan, miten tietotaito hankittu.

Koetko olevasi jotenkin riitämötön ja epävarma, jos saisit sen tietää? Tai, että hän vertailee sinua exäänsä? (satavarmasti vertailee) Ei se ole mitään Amerikan-tiedettä päätellä, että 30 vuoteen saattaa mahtua matka jos toinenkin sen perheen kanssa, jota esitellä "ylpeänä". Menneisyys on menneisyys, ja nykyinen suhde on se, jolla on merkitystä ja sillä miten hän kohtelee sinua ja muita. 

Puolison menneisyys on maailma, jota en tunne omien kokemusteni kautta. Sen suhteen on kaksi vaihtoehtoa, faktat tai haamut. Haamut on faktaa pelottavampia. Fakta on, että menneisyys on iloa, onnea, kiitollisuutta, surua, pettymystä ja vihaakin. Kun haluamme elää tässä hetkessä puolisomme kanssa, se vaatii hyväksyvän hyvää ja turvallista suhdetta menneisyyteen, menneisyyskin tulee pakettiin mukaan.