Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exä tekee samat reissut uusimman kanssa kuin mitä tehnyt minun. Onko outoa?!

Vierailija
29.07.2025 |

Vai olenko minä kummajainen kun en vastaavaan kykenisi?! Exä aloitti heti uuden suhteen eromme jälkeen. Yhteistä taivalta oli takana lähes 30 vuotta. Mutta joo itse kysymykseen. Menisitkö uuden kumppanin kanssa samaan paikkaan, hotelliin lomailemaan missä olet ollut häämatkalla entisen kanssa? Tekisitkö ihan samoja reissuja uuden ihmisen kanssa joita teit edellisen kanssa. Muistoja näistä paikoista ja reissuista olisi kertynyt todella paljon vuosien varrella ja lähinnä semmoisia romanttisia. Lomia joilla nautiskeltu toisistamme.

Ihmettelen sitä että eikö nyt edes voisi mennä vaikka viereiseen hotelliin taikka kaupunkiin. En itse voisi kuvitellakaan että just samat hotellit varaisin ja tekemiset siellä paikanpäällä. Minusta se on jotenkin ehkä jopa karmivaa. En tiedä? Mitä ajatuksia herättää? En tietäisi näistä reissuista jos ei olisi lapsia. Exä on siis kertonut minulle ja lapsille mihinkä ovat menossa jne...

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä edes muista missä hotellissa olen eksän kanssa ollut eri reissuilla. Lontoo, Praha ja Rooma nyt on suosittuja matkakohteita, joissa voi käydä useamminkin.

Vierailija
62/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun exä myös. Creepyä se on. Nyxän kaa halusivat saman hääpäivän, samanlaisen hääkuvan jne. Ja me oltiin menty naimisiin tyyliin marraskuun 11. Päivä eikä esim juhannuksena - ei ollut sattumaa vaan harkittua. Hääkuva oli tietyissä asennoissa sanotaan nyt vaikka meren rannalla ja heillä myös. Eli hyvin spesifit olosuhteet kopioitu.

En stalkkaa heitä vaan mun kouluikäiset lapset osallistui häihin ja ihmetteli miksi hääkuva on samanlainen.

Mun mielestä aika psykoa ja ihmettelen onko nyxä mukana copy cat - meiningissä tietoisesti ja miksi?

Johtuisikohan siitä, että suurin osa kuvista ja häistä on suht samanlaisia? Harlequinin-romantiikka on kovin kliseistä. 

Ne on niitä "oman näköisiä juhlia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seuraat exäsi elämää? 🥱

Vierailija
64/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmasta pitäs eri paikkoja löytyä joissa käydä ja luoda ihan uusia muistoja uusien kanssa. Isommissa kaupungeissa on esim. paljon hotelleja.

Vierailija
65/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vetoaa muistojen ylipyyhintään, mutta mun mielestä sekin on creepyä. Muistojen voi antaa ihan vain olla ja oppia niistä jotain. Et sä mitään vuosikymmenten muistoja pysty poistamaan vaikka mitä teet.

Ehkä tässä vain on kyse siitä miesten  ratkaisukeskeisyydestä, että mitä sitä toimivaa konseptia muuttamaan?

Vierailija
66/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja väännetään nyt rautalangasta. Jos on yhteishuoltajuus niin toinen kertoo millonka lähtee reissuun. Mutta ei tartte kertoa yksityiskohtia kuten exä tekee. Ja kun on myös teini perheessä ja tälle kerrotaan, isä kertoo myös mihin menee ja mitä on tehnyt niin väkisinkin sitä saa tietää. Teinikin ihmetteli minulle että miksi isä menee samoihin hotelleihin missä olemme käyneet useita kertoja. Että eikö se osaa muualla käydä. ap

Se että puolustat nyt  omia "heikkouksiasi" on syöttö suoraan exäsi lapaan. Selittely on turhaa, et saa mustaa puhuttua takaisin valkoiseksi. Se on ihan sama mistä olet kuullut exäsi tekemisistä, kun kiinnität häneen huomiota ja yrität usuttaa mammalahkoa hyeenalauman lailla exäsi kimppuun. Sinun olisi syytä miettiä nyt omaa motiivisia tälle aloitukselle. Miksi sinulla on niin tärkeää sosiaalisessa mediassa haukkua lastesi isää? Oma käytös tai minärakenne muuttuu siitä, että muut haukkuu mukana? 

Vierailija
67/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle selvisi, että mies kutsui minua samalla lempinimellä kuin exäänsä 😂 Minusta se oli jotenkin ällöttävääkin, ja vähintään mielikuvituksetonta ja outoa saman levyn pyörittämistä. En tiedä mitä muuta toistoa hänellä parisuhteisiin kuului, kuin tuo, tai oliko kyse vaikka siitä että helppo muistaa yksi ja sama lempinimi, mitä nyt naama vaihtuu välissä. Mutta jäi siitä sellainen olo, että eipä paljon persoona ja yksilö merkkaa, vaan kumppani on kuin jokin tittelin täyttäjä ja siihen kelvollisia löytyy kyllä. Tuo tieto vaikutti kuitenkin siihen, että ero tuli, aloin nähdä koko miehen eri silmin ja voisi sanoa oikeastaan, että silmät nimenomaan aukesi.. Ihmettelen miten vuoden olin koko tyypin kanssa edes. 

Tuo lempinimi ei siis ollut mikään "kulta" tms peruskauraa.

Ystäväni mies sai eron jälkeen uuden vaimonsa kanssa tyttären, jolle antoi täsmälleen saman nimen kuin hänen ja ystäväni tyttärellä on.

Vierailija
68/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, varattiin juuri matka Ahvenanmalle. Eka yhteinen reissu. Mies on varmaan exän kanssa mennyt sinne samalla laivalla. Pitääkin kysyä ettei vaan ole samaa mökkiä varannut jossa on ollut lapsensa äidin ja lapsen kanssa käynyt. Vaikeaksi menee, kun pitää jokainen lomakohde nyt käydä läpi, huh huh. 

Ei siis olisi sinusta yhtään outoa, että mies haluais jopa saman mökin kuin exänsä kanssa? Ja vielä kun kyseessä on todennäköisesti hänelle sinua suurempi ihmissuhde, lapsensa äiti, josta ei ilmeisesti voi sen vertaa päästä yli, että loisi muistot sinun kanssa puhtaalta pöydältä?

Vierailija
69/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin exän kanssa kerran loman sellaisessa kohteessa johon ihastuin tosi paljon. Olen nyt käynyt samassa paikassa nyxäni kanssa jo kuusi kerta ja mennään sinne varmasti jatkossakin. En näe asiassa mitään omituista.

Vierailija
70/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes tiedä missä mieheni on ollut esim häämatkalla exänsä kanssa. 

Eikä kannata kysyäkään.

Joo, ei tullut vieläkään pakonomaista tarvetta kysyä. 

Vierailija
71/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailmasta pitäs eri paikkoja löytyä joissa käydä ja luoda ihan uusia muistoja uusien kanssa. Isommissa kaupungeissa on esim. paljon hotelleja.

Onhan ne uusia muistoja uusien kanssa!!! (Ei sama sama paikka tuota muuksi muuta.)

Vierailija
72/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vetoaa muistojen ylipyyhintään, mutta mun mielestä sekin on creepyä. Muistojen voi antaa ihan vain olla ja oppia niistä jotain. Et sä mitään vuosikymmenten muistoja pysty poistamaan vaikka mitä teet.

Ehkä tässä vain on kyse siitä miesten  ratkaisukeskeisyydestä, että mitä sitä toimivaa konseptia muuttamaan?

Näin mäkin tämän miellän. Mies ei varmasti ajattele asiaa mitenkään oudoksi, sinne mennään vaan mihin on totuttu. Voi tietysti olla, että uusi nainen ei olisi mielissään, jos tietäisi, että vastaavat asiat ovat tehty jo exän kanssa. Tai sitten se tietää, eikä häntä haittaa🤷

Vierailija
73/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva olla uuden kumppanin seurassa suvereeni maailmanmies, joka tietää ja löytää kivat paikat. Kunhan ei sorru lipsauttamaan, miten tietotaito hankittu.

Vierailija
74/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle selvisi, että mies kutsui minua samalla lempinimellä kuin exäänsä 😂 Minusta se oli jotenkin ällöttävääkin, ja vähintään mielikuvituksetonta ja outoa saman levyn pyörittämistä. En tiedä mitä muuta toistoa hänellä parisuhteisiin kuului, kuin tuo, tai oliko kyse vaikka siitä että helppo muistaa yksi ja sama lempinimi, mitä nyt naama vaihtuu välissä. Mutta jäi siitä sellainen olo, että eipä paljon persoona ja yksilö merkkaa, vaan kumppani on kuin jokin tittelin täyttäjä ja siihen kelvollisia löytyy kyllä. Tuo tieto vaikutti kuitenkin siihen, että ero tuli, aloin nähdä koko miehen eri silmin ja voisi sanoa oikeastaan, että silmät nimenomaan aukesi.. Ihmettelen miten vuoden olin koko tyypin kanssa edes. 

Tuo lempinimi ei siis ollut mikään "kulta" tms peruskauraa.

Ystäväni mies sai eron jälkeen uuden vaimonsa kanssa tyttären, jolle antoi täsm

Onko tuo edes laillista! 

Vierailija
75/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Eikös täällä nyt saa kysellä mitään? Halusin vain tietää että mitenkä muut tekee ja toimii eron jälkeen. Ja mitä ajattelee tästä. Itse en haluaisi miesystäväni kanssa mennä täysin samohin paikkoihin viettämään lomiani. Se vaan tuntuisi niin oudolta.  ap

Vierailija
76/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että jotkut nimeää lemmikin aina samalla nimellä, uudelle sama nimi kuin edesmenneelle. Halveksuvaa mielestäni.

Vierailija
77/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja väännetään nyt rautalangasta. Jos on yhteishuoltajuus niin toinen kertoo millonka lähtee reissuun. Mutta ei tartte kertoa yksityiskohtia kuten exä tekee. Ja kun on myös teini perheessä ja tälle kerrotaan, isä kertoo myös mihin menee ja mitä on tehnyt niin väkisinkin sitä saa tietää. Teinikin ihmetteli minulle että miksi isä menee samoihin hotelleihin missä olemme käyneet useita kertoja. Että eikö se osaa muualla käydä. ap

No tuossahan sitä syytä on: hotellit on jo tuttuja - ja selvästikin hyväksi havaittuja -  niin miksi pitäisi väkisin mennä "vaikka naapurihotelliin" vaan sinun mieliks!

Se kävi ihan työstä, että löydettiin paikka jossa on esim hyvät sängyt, kuntosali ja aamupala . Miksi hyväksi havaittut ja asiat jotka ovat itselleen tärkeitä pitäisi muuttaa vain siksi, että kumpaani rinnalla vaihtuu? 

Vierailija
78/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi seuraat exäsi elämää? 🥱

Miksi et tolvana älyä mitään? Lue edes aloitus ketjuista mihin vastaat.

Vierailija
79/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä sen tiedät? Stalkkaatko exääsi?

Etkö osaa lukea mitä hän kertoi?

Vierailija
80/141 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, varattiin juuri matka Ahvenanmalle. Eka yhteinen reissu. Mies on varmaan exän kanssa mennyt sinne samalla laivalla. Pitääkin kysyä ettei vaan ole samaa mökkiä varannut jossa on ollut lapsensa äidin ja lapsen kanssa käynyt. Vaikeaksi menee, kun pitää jokainen lomakohde nyt käydä läpi, huh huh. 

Ei siis olisi sinusta yhtään outoa, että mies haluais jopa saman mökin kuin exänsä kanssa? Ja vielä kun kyseessä on todennäköisesti hänelle sinua suurempi ihmissuhde, lapsensa äiti, josta ei ilmeisesti voi sen vertaa päästä yli, että loisi muistot sinun kanssa puhtaalta pöydältä?

Itse loukkaantuisin, jos saisin jälkikäteen tietää, että meidän ihana ja erityinen lomaviikko on vietetty vuokramökissä, jota aikanaan eksä vuokrasi puolisonsa kanssa. Siinä menisi minulla tunne erityisestä yhteisestä uudesta muistosta.