Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka yleistä on, ettei pidä lapsestaan?

Vierailija
29.07.2025 |

Missä ikävaiheessa tuo yleensä korostuu? 

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se melko yleinen ilmiö on varsinkin nepsyperheissä. 

Vierailija
2/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvinaista että sen antaa näkyä eikä pääse yli. Sanoisin että 3 prosenttia perheistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleinen, mutta tabu.

Vierailija
4/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta minä en ainakaan pidä. Vauvana oli ihan ok, mutta mitä enemmän alkoi viettämään isänsä kanssa aikaa, sitä hirveämmäksi muuttui. Itse tietysti protestoi isän seuraa ja läheisyyttä, mutta isä piti tätä väkisin.

Vierailija
5/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä ei pitänyt musta :(

Vierailija
6/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä muistan lapsuudesta yhdenkin kaverin isän, joka oli jatkuvasti niin tyly ja hapan, että se ei selvästikään pitänyt lapsistaan. 

Vierailija
7/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuustutkimusten mukaan vanhempien onnellisuus nousee samalle tasolle lapsettomien kanssa vasta siinä vaiheessa, kun lapset muuttaa kotoa. Siitä voinee päätellä jotain. 

Vierailija
8/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta minä en ainakaan pidä. Vauvana oli ihan ok, mutta mitä enemmän alkoi viettämään isänsä kanssa aikaa, sitä hirveämmäksi muuttui. Itse tietysti protestoi isän seuraa ja läheisyyttä, mutta isä piti tätä väkisin.

Ja mitä teit asialle?

Vierailija
9/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vaikeuksia pitää lapsestani 4-5-vuotiaana. Sitten aloin kiittämään hänestä. Tavallasn rukoilin ääneen, että kiitos tästä pojasta, kiitos hänen kovasta luonteestasn jne. Yritin löytää tunteen. Tämä kiittäminen ei ollut minun oma ideani vaan luin jostain, että kiitollisuus muuttaa kaiken. Se todellakin muutto. Ei kaikkea, mutta kuitenkin.

Vierailija
10/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin vanhemmistani teki selväksi ettei pitänyt minusta, mutta en tiennyt millainen minun olisi pitänyt olla, jotta olisin ollut heille mieluinen.

Vierailija
11/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan yleisempää kuin luulisi. Vaikeaa tietysti arvioida; harvemmin kukaan kehtaa paljon huudella ettei pidä lapsestaan.

Vierailija
12/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt vastauksista, miten voi olla mahdollista? Kyllähän jokainen rakastaa omaa lastaan ja pitää hänestä. Uusperheessä toisen vanhemman lasta luultavasti usein ei, mutta omaa tietenkin aina!

Vierailija
13/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä muistan lapsuudesta yhdenkin kaverin isän, joka oli jatkuvasti niin tyly ja hapan, että se ei selvästikään pitänyt lapsistaan. 

Ehkä se oli vain kusipää.

Vierailija
14/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt vastauksista, miten voi olla mahdollista? Kyllähän jokainen rakastaa omaa lastaan ja pitää hänestä. Uusperheessä toisen vanhemman lasta luultavasti usein ei, mutta omaa tietenkin aina!

Ei se sukulaisuussuhde auta, jos toinen huutaa jatkuvasti, tai hänelle ei mikään kelpaa, tms. Minulla on ongelmia hyväksyä lapseni ailahtelevaisuutta. En kestä sitä, ettei koskaan tiedä, mistä tuulee ja pitää kävellä munankuorilla, ettei toinen ala riehumaan.

Vierailija
15/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole ikinä kuullut, että vanhemmat saattavat pahoinpidellä ja jopa ta ppaa lapsensa? Ei ole valitettavasti edes mitenkään äärettömän harvinaista. 

Vierailija
16/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lukea tämän enempää ja pilata päivääni. Tänne ajautuu selvästi määrätynlaisia ihmisiä oksentamaan oloaan joka saamarin aiheesta.

Väittäisin ettei yhtään onnellista ja kiitollista vanhempaa ilmaannu  ja tuskin yhtään isää. Ihmiset ovat töissä ja lomilla olevat eivät täällä palloile.

N70 v

Vierailija
17/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole sinisilmäinen, voit loukata jonkun elämän mittaista kärsimystä noilla sanoilla. Sama kuin sanoisit ettei koulukiusaamista ole olemassa.

Vierailija
18/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sukulaisuussuhde auta, jos toinen huutaa jatkuvasti, tai hänelle ei mikään kelpaa, tms. Minulla on ongelmia hyväksyä lapseni ailahtelevaisuutta. En kestä sitä, ettei koskaan tiedä, mistä tuulee ja pitää kävellä munankuorilla, ettei toinen ala riehumaan.

Omassa lapsuudenperheessäni tuolla tavalla käyttäytyi äiti.

Vierailija
19/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin vanhemmistani teki selväksi ettei pitänyt minusta, mutta en tiennyt millainen minun olisi pitänyt olla, jotta olisin ollut heille mieluinen.

Tuliko sosiaalisten tilanteiden pelko?

Vierailija
20/89 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset nyt vaan tekevät rakastamisen erittäin haastavaksi.