Muita joilla ei ole varaa pitää ulkonäöstä huolta?
Kommentit (209)
Mulla olis rahaa mutten vasn välitä. Risuparta ja tukka kampaamatta. Sun mielestä se on ällöttävää ja junttia. Mutta jos puenkin mekon ylleni, olen automaattisesti kaunis ja voimaantunut ja minullakin on väliä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkonäöstä huolta pitäminen rahaa vaadi. Siisteys (puhdas tukka!), puhdas iho ja hyvä ryhti tekevät paljon.
Mulla käsistään kätevä poikani leikkaa tukan (youtubesta löytää opetusvideoita). Laitan papiljotit pesun jälkeen, niin saa kestävåt kiharat, eikä tukka rasvoitukaan niin nopeasti, kun ei ole ihan päätä myöten.
Vaatii se. Mun hiukset kaipaisi raidoitusta, hampaat valkaisua ja oikomista, silmät piilolinssejä, iho parempia ihonhoitotuotteita ja kosmetologia, silmät ripsienpidennyksiä, kroppa paremmin istuvia vaatteita ja jalat kauniimpia kenkiä.
Ap
Hih! Tuossa listalla on useita asioita, jotka ovat minulle terveydellisistä syistä täysin mahdottomia. (huisten värjäys, piilolinssit, ripsien pidennykset) Siitä huolimatta pystyn näyttämään siistiltä ja huolitel
Ei käy paljasjalkakengät kaikille, kannattaa kokeilla vaan erilaisia kenkiä että löydät itsellesi sopivan mallin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkonäöstä huolta pitäminen rahaa vaadi. Siisteys (puhdas tukka!), puhdas iho ja hyvä ryhti tekevät paljon.
Mulla käsistään kätevä poikani leikkaa tukan (youtubesta löytää opetusvideoita). Laitan papiljotit pesun jälkeen, niin saa kestävåt kiharat, eikä tukka rasvoitukaan niin nopeasti, kun ei ole ihan päätä myöten.
:D
En ole ap, mutta itselläni on pintakuiva öljyinen iho, ja todella kuivat hiukset, koska luonnonkiharat.
Että on jo puhdas ja siisti iho vaatii täsmätuotteita. Hiukset vaativat todella kalliita kampaamotuotteita, jotteivät näyttäisi kivuneelta harakanpesältä.
Ei muuten tarvitse kalliita hiustuotteita! Katso cirly girl jollet ole jo katsonut löydä sopivat tuotteet marketista kiharalle hiuksellesi. Tosin jos sulla on pitkät kuivat kiharat hiukset niin pari vuotta vie että uusi kasvaa ja saat noi kuivat leikattua pois. Mun hiusten elämä muuttui ton cg kautta. En enää tee metodin mukaisesti, ostan ainoastaan siihen kuuluvat shampoon ja hoitarin ja hiusmaskin. Käytän hoitaria hiusten pesuun ja kerran viikossa pesen myös shampoolla ja maskia käytän joka kerta. Kuudes vuosi nyt tätä cg meneillään enkä koskaan enää palaa tuotteisiin jotka eivät tähän metodiin sovellu. Perustuotteissa sulfaani ja alkoholi kuivattaa hiuksen ja sitten sitä paikkaillaan silikonilla niin ei ole mikään ihme jos hiukset kuivavat pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
En ole ap, mutta itselläni on pintakuiva öljyinen iho, ja todella kuivat hiukset, koska luonnonkiharat.
Että on jo puhdas ja siisti iho vaatii täsmätuotteita. Hiukset vaativat todella kalliita kampaamotuotteita, jotteivät näyttäisi kivuneelta harakanpesältä.
Mitä tarkoittaa pintakuiva öljyinen iho? Yleensä jos iho on pintakuiva, puhutaan rasvaisesta ihosta joka on pinnalta kuiva, syvimmissä kerroksissa on rasvaa eli talia. Öljyinen iho ei ole koskaan pinnalta kuiva vaan kiiltelee öljystä.
Värjään itse kulmat (nypin)
Ihonhoito aika perus lv Puhdistus geeli ja Avene kosteusvoide, sillä ei ole finnejä
Käytän aikaa hiusten kuivaamiseen, tulee ihanan kuohkeat. Myös kampaajalla leikkaytin kasvoja kehystävän mallin
Käytän lashbelown ripsiä, sillä kahden alle 2v lapsen äitinä ei ole aikaa/rahaa juosta 2-3vk välein huollossa.
Vaatteet tilaan vintedistä, meikkaan harvoin mitä pitäisi lisätä
Hampaiden valkaisu settiä välillä vilkuilen sittarissa
Pesen öljypohjaisella puhdistusaineella ensin, ja sitten vaahdolla.
Tuotteet ovat Skin1004 Madagascar Centella Light Cleansing Oil ja Some By Mi Propolis B5 Barrier Calming Oil to Foam. Olen kokeillut muitakin, mutta nuo ovat tarpeeksi hellävaraisia.
Kaikki tuotteet tai pelkkä vesipesu kun ei käy kaikille. Normaali- eli terveihoiset ei voi ymmärtää iho-ongelmia, joita heillä itsellään ei ole. Puuttuu se kokemus millaista se on, kun pyytämättä ja perimänkin kautta ton iho-ongelmat tulleet. Ihotautilääkäri ei ole vastaus ongelmaan, ja tässä puhun kokemuksesta. Lääkäri ei voi muuttaa ihmisen ihotyyppiä toisenlaiseksi millään tropeilla. Minulla kesti lähes 5-kymppiseksi löytää suht toimiva hoitokombo herkälle iholleni, ja siltikään se ei mikään ruusuinen persikkaiho tule koskaan olemaan. Pitää tietää mikä itsellä toimii. Ja se ei todellakaan ole sama mikä näillä kehuskelevilla vesipesu-markettipirkoilla on.
Budjettikysymys. Jos nyt et ole työtön ja/tai ulosotossa, en usko, että kenelläkään ei olisi varaa kiristää jostakin pientä lisärahaa. Ensin selvität minne tarkalleen joka ikinen senttisi menee. Sitten, joka kuukausi, heti palkkapäivän jälkeen, siirrät summan sivuun erilliselle säästötilille, mistä saa vähän parempaa korkoa. Siirrä sellainen summa, mitä uskot, että pärjäät ilman. Hätävarasumma on erikseen, tilillä mistä saat tarvittaessa heti rahat käyttöösi.
Sillä välin kun itket kuinka kauan kestää säästää €€€, tutkit ja mietit tarkkaan, mihin oikeasti kannattaa laittaa rahaa sinun kohdallasi. Mitä enemmän kauneuspalveluita (hiukset, kynnet, ripset, kulmat, ihonhoidot) opettelet tekemään itse kotona, sitä enemmän säästät rahaa. Jos taistelet erityisen paljon tietyn ongelman kanssa, esim. hampaiden, hiusten tai ihon kanssa, luultavasti kannattaa mennä ammattilaiselle (hammaslääkäri, hiusongelmaklinikka, dermatologi) konsultaatioon. Yleisesti, ei kannata säästää hammashoidosta, koska jos jättää hampaiden tarkistukset väliin, pienistä hammasongelmista tulee luultavasti isompi, paljon kalliimpi ja kivuliaampi ongelma.
MInä olen stailannut muutaman kaverin ilmaiseksi ja jopa äitinsä ovat kiittäneet siitä. Upeita tuli ja ihan pikkurahalla. Itse olivat ihmeissään miten paljon hyvään suuntaan muuttuivat.
Tehkää kavereillenne tällaisia asioita. Jos vaan saatte luvan, ei sillai että sun on muututtava.
Vierailija kirjoitti:
Saippua on aivan liian emäksistä kasvoille.
Kirjoitin kasvosaippu. Käsisaippualla tuhoaa kasvot. Ei tarvitse latoa itsestäänselvyyksi.
Kaikille akneesta kärsiville:
selvitä akneen syy ja hoida juurisyyongelma pois. Jos johtuu ruuasta, altistavat ainesosat pois. Jos johtuu aknebakteerista, siihen sopivat hoitotuotteet. Jos johtuu hormonitoiminnan epätasapainosta, hoida lääkkeillä.
Akneihoa hoidetaan usein liian voimakkailla aineilla, mikä pahentaa kierrettä. Akneiholle sopii kevyt hoitoöljy, joka ei tuki ihohuokosia, mutta kosteuttaa paremmin kuin voiteet. Tutki eri ihonhoitoöljyjen profiileita.
Jos juurisyy jää, et koskaan parane aknesta.
Minulla oli hormonaalinen akne, mistä ihotautilääkäri ei tiennyt mitään. Gynekologi määräsi oikean lääkkeen, mutta paranemiseen meni 13 kk. Tänä aikana en meikannut. Käytin kevyttä öljyä (mm. Ordinary "B" oil tai Laponia face oil). On hidas prosessi, mutta selätettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ruoka on usein edullista esim. kaurapuuro, perunat, porkkana, marjat.
Liikkua voi ilmaiseksi. Sen kun lähtee kävelemään, juoksemaan tai uimaan.
Eivät tekoripset, tekokynnet tai töröhuulet tee kenestäkään kaunista. Kannattaa ennemmin panostaa liikkumiseen ja terveelliseen ruokavalioon.
Lukeeko jossain, etten ole panostanut noihin? Ihmettelen syvästi näitä "liiku ja syö terveellisesti" -kommentteja, ihan kuin nämä jollain tavalla suurentaisivat mun silmiä, taikoisivat hiuksiin raitoja tai muuttaisivat kengät nätimmiksi.
Ap
Miten ne raidat hiuksissa tekisi susta jotenkin paremman näköisen? Mä voin jotekin ymmärtää esimerkiksi ripsienpidennykset, jos omat on ihan lyhyet ja heikot (mihin ei muuten varmaan ne tekoripset hirveästi auta...), mutta mitä ne raidat tekee sun ulkonäölle.
Sun mielestä hiusten värjäys ei vaikuta ulkonäköön tai olemukseen? Miksi niin moni ihminen sitten käy kampaajalla, voisiko kampaajan ammatin lakkauttaa turhana?
Omaan ulkonäköön panostaminen ei mielestäni vaadi mitään suuria resursseja.
Unohda feikkiripset ja -kynnet. Nuo kun on turhaa rahanmenoa ja näyttävät suurimmalla osalla siltä kuin olisi naamiaisiin menossa.
Hiusväri ei kaupassa paljoa maksa, jos harmaat värjää piiloon parin kuukauden välein.
Valkaiseva hammastahna käyttöön, joka löytyy jokapäiväiseen käyttöön esim. Pepsodentilta.
Nivealta löytyy hyvä "ryppyvoide"-sarja Cellular.
Hiuksiin kosteuttavat shampoo ja hoitoaine. Prismasta löytyy SP-sarjan hydrate noin 16€. On riittoisaa, eli hyvin pieni määrä kerralla riittää. Shampoopullo kestää useamman kuukauden. Paras kosteuttava shampoo ja hoitoaine joita olen koskaan käyttänyt. Hiukset näyttää terveiltä.
Ja yksi mikä vanhentaa ja tekee habituksen mammamaiseksi on ylimääräiset kilot. Eli kannattaa yrittää pitää itsensä normaalipainoisena.
Vierailija kirjoitti:
Budjettikysymys. Jos nyt et ole työtön ja/tai ulosotossa, en usko, että kenelläkään ei olisi varaa kiristää jostakin pientä lisärahaa. Ensin selvität minne tarkalleen joka ikinen senttisi menee. Sitten, joka kuukausi, heti palkkapäivän jälkeen, siirrät summan sivuun erilliselle säästötilille, mistä saa vähän parempaa korkoa. Siirrä sellainen summa, mitä uskot, että pärjäät ilman. Hätävarasumma on erikseen, tilillä mistä saat tarvittaessa heti rahat käyttöösi.
Sillä välin kun itket kuinka kauan kestää säästää €€€, tutkit ja mietit tarkkaan, mihin oikeasti kannattaa laittaa rahaa sinun kohdallasi. Mitä enemmän kauneuspalveluita (hiukset, kynnet, ripset, kulmat, ihonhoidot) opettelet tekemään itse kotona, sitä enemmän säästät rahaa. Jos taistelet erityisen paljon tietyn ongelman kanssa, esim. hampaiden, hiusten tai ihon kanssa, luultavasti kannattaa mennä ammattilaiselle (hammaslääkäri, hiusongelmaklinikka, dermatol
Elän toimeentulotuen varassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saippua on aivan liian emäksistä kasvoille.
Kirjoitin kasvosaippu. Käsisaippualla tuhoaa kasvot. Ei tarvitse latoa itsestäänselvyyksi.
Kasvosaippua on saippuaa siinä missä muutkin saippuat. Koska saippuan valmistukseen käytetään voimakkaasti emäksistä lipeää, on lopputuote eli saippua emäksinen ja pH-arvo sijoittuu välille 8,0-10,0. Ihon luonnollinen pH on lievästi hapan, noin 4,7-5,7.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuotteet tai pelkkä vesipesu kun ei käy kaikille. Normaali- eli terveihoiset ei voi ymmärtää iho-ongelmia, joita heillä itsellään ei ole. Puuttuu se kokemus millaista se on, kun pyytämättä ja perimänkin kautta ton iho-ongelmat tulleet. Ihotautilääkäri ei ole vastaus ongelmaan, ja tässä puhun kokemuksesta. Lääkäri ei voi muuttaa ihmisen ihotyyppiä toisenlaiseksi millään tropeilla. Minulla kesti lähes 5-kymppiseksi löytää suht toimiva hoitokombo herkälle iholleni, ja siltikään se ei mikään ruusuinen persikkaiho tule koskaan olemaan. Pitää tietää mikä itsellä toimii. Ja se ei todellakaan ole sama mikä näillä kehuskelevilla vesipesu-markettipirkoilla on.
Joo ei todellakaan vesipesu riitä. Itse työskentelen kuumissa ja likaisissa olosuhteissa eikä pelkkä vesi riitä. Näillä helteillä kunnollisesta puhdistuksesta huolimatta kasvot, niska ja kaula täynnä märkiviä näppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatii se. Mun hiukset kaipaisi raidoitusta, hampaat valkaisua ja oikomista, silmät piilolinssejä, iho parempia ihonhoitotuotteita ja kosmetologia, silmät ripsienpidennyksiä, kroppa paremmin istuvia vaatteita ja jalat kauniimpia kenkiä.
Ap
Just. Ei oo totta! Etkö huulitäytteitä ja silareita kaipaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaiken muun jotenkin saan ratkaistua, mutta se etten ole aikoihin päässyt kampaajalle, paistaa kauas.
Minä käyn kampaajalla ja värjäytän kulmakarvani, ei muita temppuja.
"Tuossa on niin montaa ainetta kasvoille, että mitähän jos vaikka lomalla kokeilisit olla ilman noita. Ehkä iho toipuisi. Iho on elin. Sen kunto kertoo terveydentilasta, ei ole vain esteettinen juttu. Iho ei ole vaan nahkaa, vaan se on elin kuten sydän tai maksa. Et sinä varmaan maksaasikaan haluaisi peittää tököteillä päivittäin. Esim erilaiset leviävät ja sitkeät näppylät iholla ovat olleet itselläni kerran seuraus homeasunnosta, iho parani, kun muutin pois. Toisella kerralla ne olivat seurausta vääränlaisista veriarvoista, verisairaudesta."
En ole tuo jota lainasin, mutta itsellenikin on monta tuotetta käytössä.
Ja tiedätkö miksi? No ei ainakaan huvin vuoksi. Vaan niitä on otettu käyttöön sitä mukaan, kun olen huomannut sen vaikuttavam toivotusti iho-ongelmaani, jonka vuoksi olen lähtenyt etsimään ratkaisuja kun se paljon puhuttu vesipesu ja rasvaus ei ole riittänyt.
Jos itselläsi vesipesu riittää, niin onnittelut. Sinulla ei siis ole iho-ongelmaa.