Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla ei ole varaa pitää ulkonäöstä huolta?

Vierailija
28.07.2025 |

Ja siksi joutuu näyttämään ankealta ja rumalta.

Kommentit (209)

Vierailija
121/209 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että mitä vähemmän ihoa "hoitaa" niin sitä paremmin se voi. Miltä näyttää iho joka on vuosia, jopa vuosikymmeniä (paksun) meikin peitossa? Ryppyjä tulee samoin kuin ikää, miksi kaikki pitäisi piilottaa? 

Pintakuivaa, rasvoittuvaa ihoa kannattaa pestä haalealla vedellä aamuin illoin, helteellä voi pestä useammin. Talvella voi käyttää apteekin tai kaupan hajusteetonta perusvoidetta. Jatkuva meikkaaminen rasittaa ihoa entisestään. Kannattaa juoda paljon vettä ja välttää ihon jatkuvaa koskettelua sormilla. 

En usko pätkääkään näihin ihmeaineisiin, seerumeihin ja misellaanivesiin tai mitä nyt ovatkaan. Varsinkin aikuisella naisella jotkut mikrobleidatut kulmat ovat kauhean näköiset, uutistenlukijoista moni näyttää ihan huuhkajalta. Kuka pakottaa? 

Iho tykkää myös ulkoilmasta, Suome

Kannattaa myös tsekata veriryhmän mukainen ruokavalio.

Vierailija
122/209 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tahdosta se on kiini eikä rahasta

Kerro miten tahdonvoimalla saat hyvän ihon, hyvät hiukset ja muuten vaan nätit piirteet.

Vettä juomalla saa ihon. Hyvän kropan saa urheilemalla ja hyvät hiukset saa, jos ei tee niille mitään. Kasvonpiirteet voi parantaa faceyogalla. 0 euroa YouTubesta.

Voi vi**u mitä sontaa. Vettä juomalla ei ihosta saa hyvää. Ohuet hiukset eivät tuuheudu sillä ettei niille tee mitään, päinvastoin. Iso nenä kapenee joogalla? Leukaluut siirtyy eri kohtaan joogalla? Voi luoja varjele. 

Laita lettiä yöksi kosteaan tukkaan ja tuperaa. Eikö näitä vanhoja juttuja enää muisteta? 

Meinasit että 40-50+ naiselle sopii lettikiharat ja tupeeraus samaan tapaan kuin nuorena kasarilla ja ysärillä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/209 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tahdosta se on kiini eikä rahasta

Kerro miten tahdonvoimalla saat hyvän ihon, hyvät hiukset ja muuten vaan nätit piirteet.

Vettä juomalla saa ihon. Hyvän kropan saa urheilemalla ja hyvät hiukset saa, jos ei tee niille mitään. Kasvonpiirteet voi parantaa faceyogalla. 0 euroa YouTubesta.

Voi vi**u mitä sontaa. Vettä juomalla ei ihosta saa hyvää. Ohuet hiukset eivät tuuheudu sillä ettei niille tee mitään, päinvastoin. Iso nenä kapenee joogalla? Leukaluut siirtyy eri kohtaan joogalla? Voi luoja varjele.&

Meinasit että 40-50+ naiselle sopii lettikiharat ja tupeeraus samaan tapaan kuin nuorena kasarilla ja ysärillä?

Lettikiharat on todella epäsiistin näköiset. Näyttävät siltä, että tässä on juuri noustu sängystä eikä ole tehty hiuksille mitään. Suorat latvat ja tyvi, ja pituuksissa epämääräisiä letin aiheuttamia painaumia. Ei ikinä.

Ap

Vierailija
124/209 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii se. Mun hiukset kaipaisi raidoitusta, hampaat valkaisua ja oikomista, silmät piilolinssejä, iho parempia ihonhoitotuotteita ja kosmetologia, silmät ripsienpidennyksiä, kroppa paremmin istuvia vaatteita ja jalat kauniimpia kenkiä.

Ap

- Hiuksiin helppohoitoinen malli ja värjäys oppilsitoksen oppilastyönä (n. 60e)

- silmälasit tulevat halvemmaksi kuin piilolinssit

- ihon saat parempaan kuntoon käyttämällä puhdistuksessa hellävaraista kasvosaippuapalaa (pala kestää päivittäisessä käytössä 1-1,5v)

- sopiva rasva kasvoille Orionilta 200g/10e tuubeissa

- kun iho on saatu kuntoon, kevyt meikki riittää

- vähemmän on oikeasti enemmän, kun käytin aikaisemmin 200-300e/kk pelkästään kauneudenhoitoon kunnes lopetin meikkaamiseen. Nyt meikkaan lähinnä juhliin ja kosmetiikkaan menee max. 100e/v. Ihon kunto parani huomattavasti - samoin aikuisiän akne.

- netistä löytyy ilmaisia jumppavideoita

- laihana on helpompi löytää istuvia vaatteita

- kirpparilta saat laatuvaatteita halvalla

- muista pestä kaikki kirppisvaatteet 60C:ssä. Luteisiin en ole koskaan Suomen kirppareilla törmännyt, mutta turkiskuoriaiset ovat yleinen riesa

Säästät hampaiden huoltoon, koska oikomishoitoon menee useampi tonni.

Vierailija
125/209 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii se. Mun hiukset kaipaisi raidoitusta, hampaat valkaisua ja oikomista, silmät piilolinssejä, iho parempia ihonhoitotuotteita ja kosmetologia, silmät ripsienpidennyksiä, kroppa paremmin istuvia vaatteita ja jalat kauniimpia kenkiä.

Ap

- ihon saat parempaan kuntoon käyttämällä puhdistuksessa hellävaraista kasvosaippuapalaa (pala kestää päivittäisessä käytössä 1-1,5v)

- vähemmän on oikeasti enemmän, kun käytin aikaisemmin 200-300e/kk pelkästään kauneudenhoitoon kunnes lopetin meikkaamiseen. Nyt meikkaan lähinnä juhliin ja kosmetiikkaan menee max. 100e/v. Ihon kunto parani huomattava

Voi luoja mitkä ohjeet.

"ihon saat parempaan kuntoon käyttämällä puhdistuksessa hellävaraista kasvosaippuapalaa (pala kestää päivittäisessä käytössä 1-1,5v)"

Saippua on aivan liian emäksistä kasvoille. 

Vierailija
126/209 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

- vähemmän on oikeasti enemmän, kun käytin aikaisemmin 200-300e/kk pelkästään kauneudenhoitoon kunnes lopetin meikkaamiseen. Nyt meikkaan lähinnä juhliin ja kosmetiikkaan menee max. 100e/v. Ihon kunto parani huomattava

Ok. Ei tämä listaus ratkaise mun ulkonäköongelmia.

Ap

Vierailija
127/209 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompia esteettisiä hoitoja, ja myös hammashoitoja mm.oikominen saa useimmista paikoista rahoitussopimuksella jos vaan luottotiedot on kunnossa. 

Vierailija
128/209 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtoripsillä ei saa ulkonäköä. Juoksulenkillä saa.

Totta. Mutta terveellisesti eläminen ja syöminen vaatii enemmän rahaa kuin eineksillä eläminen. Tämä on valitettava totuus. Liikkuvan ihmisen pitää huomioida proteiinin saanti ja se jos mikä maksaa. 

Tämä on kyllä ihan hevonpaskaa. Einekset maksavat enemmän kuin perusraaka-aineet. Eikä liikkuva ihminen mitään ihmeellisiä roheiinirahkoja ja palautusjuomia tarvi. Perusruoan proteiinit riittävät eli maitotuotteet, kala, kananmunat, palkokasvit ja liha. Ja gluteenikin on muuten proteiini.

Vierailija
129/209 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtoripsillä ei saa ulkonäköä. Juoksulenkillä saa.

Totta. Mutta terveellisesti eläminen ja syöminen vaatii enemmän rahaa kuin eineksillä eläminen. Tämä on valitettava totuus. Liikkuvan ihmisen pitää huomioida proteiinin saanti ja se jos mikä maksaa. 

Ja ei ne smoothiet ja salaatit mitään kovin edullisia ole. Tarvitaan montaa ainesosaa ja etenkin talvella monipuolisen salaatin hinta nousee tosi korkeaksi, en puhu nyt mistään perus kurkku-tomaatti-salaatti setistä, jossa ei ole paljoa vitamiineja. 

Juurekset ja kaali ovat vuoden ympäri edullisia, samoin sesonkihedelmät. Mitään trendisalaatteja ja smoothieita ei tarvita. 

Vierailija
130/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

- vähemmän on oikeasti enemmän, kun käytin aikaisemmin 200-300e/kk pelkästään kauneudenhoitoon kunnes lopetin meikkaamiseen. Nyt meikkaan lähinnä juhliin ja kosmetiik

Voi luoja mitkä ohjeet.

"ihon saat parempaan kuntoon käyttämällä puhdistuksessa hellävaraista kasvosaippuapalaa (pala kestää päivittäisessä käytössä 1-1,5v)"

Saippua on aivan liian emäksistä kasvoille. 

Joskus kun opiskelijana oli raha tiukassa, niin pesin kasvoja saippualla. Päälle sitten jotain halvinta mahdollista ihovoidetta.

Sitä iho-ongelmaa korjailinkin sitten pitkään.

Kaikilla kun ei ole luonnostaan niin täydellinen ihotyyppi, että sitä voisi pestä millä tahansa.

Vierailija
131/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Humektan-voidetta, jos ihoon tulee herkästi näppyjä/rasvoittuu (sitä määrätään myös akne iholle). 

Humektan muodostaa iholle kalvon, ei sovi minulle.

Ylivoimaisesti paras kasvorasbq on Bepanthenin emulsio, se, joka on vielä ohuempaa ja kevyempää kuin Humektan, ei siis se paksu Bepanthen-tökötti (osa ei ole huomannut, että niiä on kahta erilaista).

Kaikki hienot kasvovoiteet ja seerumit pilaavat ihoni, tulee finnejä ja punaisuutta yms. 

Vierailija
132/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruoka on usein edullista esim. kaurapuuro, perunat, porkkana, marjat.

Liikkua voi ilmaiseksi. Sen kun lähtee kävelemään, juoksemaan tai uimaan. 

Eivät tekoripset, tekokynnet tai töröhuulet tee kenestäkään kaunista. Kannattaa ennemmin panostaa liikkumiseen ja terveelliseen ruokavalioon.

Vierailija
133/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Humektan-voidetta, jos ihoon tulee herkästi näppyjä/rasvoittuu (sitä määrätään myös akne iholle). 

Humektan muodostaa iholle kalvon, ei sovi minulle.

Ylivoimaisesti paras kasvorasbq on Bepanthenin emulsio, se, joka on vielä ohuempaa ja kevyempää kuin Humektan, ei siis se paksu Bepanthen-tökötti (osa ei ole huomannut, että niiä on kahta erilaista).

Kaikki hienot kasvovoiteet ja seerumit pilaavat ihoni, tulee finnejä ja punaisuutta yms. 

Ei naama tarvitse mitään rasvoja. Aurinkorasvaa voi laittaa, ettei pala. Mitään muuta et tarvitse.

Vierailija
134/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen ruoka on usein edullista esim. kaurapuuro, perunat, porkkana, marjat.

Liikkua voi ilmaiseksi. Sen kun lähtee kävelemään, juoksemaan tai uimaan. 

Eivät tekoripset, tekokynnet tai töröhuulet tee kenestäkään kaunista. Kannattaa ennemmin panostaa liikkumiseen ja terveelliseen ruokavalioon.

Lukeeko jossain, etten ole panostanut noihin? Ihmettelen syvästi näitä "liiku ja syö terveellisesti" -kommentteja, ihan kuin nämä jollain tavalla suurentaisivat mun silmiä, taikoisivat hiuksiin raitoja tai muuttaisivat kengät nätimmiksi.

Ap

Vierailija
135/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ruma niin eihän siihen mitkään ehostukset auta, ruma olet siellä alla. Veemäistä herätä sellaisen vierestä. En muutenkaan tajua miten ihmiset laittaa satoja euroja kuukaudessa hiuksiin, ripsiin, kynsiin yms. Eihän ne edes kaunista. 

Vierailija
136/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukset kannattaa käydä leikkauttamassa kampaamossa, mutta esim. kasvohoidon voi tehdä itse. Tarvitaan vain ihon puhdistusaine, kuorinta-aine, naamio ja kasvovoide (+silmänympärysvoide). Kasvohoito kannattaa tehdä aina vuodenajan vaihtuessa. Muina aikoina ihon päivittäinen puhdistus ja kosteutus sopivilla tuotteilla pitää ihon hyvinvoivana. Ihan marketista löytyy hyviä ja edullisia tuotteita ihon- ja hiustenhoitoon.

Hampaat voi pitää kirkkaina valkaisevilla hammastahnoilla. Ripsipidennykset voi korvata liima- tai magneettikiinnitteisillä irtoripsillä. Itseruskettavat voiteet tuovat hehkua iholle. Meikeillä saa tasoitusta ja väriä kasvoille. esim. Essence ja Catrice meikit on hyviä ja edullisia.

Tyylikkäät vaatteet ja kengät löytyy edullisemmin kirpparilta/nettikirpparilta esim. Sellpy.

Jos kotiseudultasi löytyy ammattioppilait

Vilkaisepa tuon Katharinen hiustenleikkuu ohje alkaen noin kohdasta 11 minuuttia. Hänellä on pitkät luonnonkiharat hiukset, joita hän leikkaa itse. Kiharoissa on se etu, että ei tarvitse tehdä ihan millintarkkaa työtä, kun ne latvat eivät roiku tasaisina muutenkaan.

Vierailija
137/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa näyttää leikellyltä ja botoxoidulta, niin tarvitsee olla rahaa näihin asioihin, mutta luonnokaunis on sillä tavalla, että pitää itsensä laihana ja lihaksikkaana ilmaisella kotijumpalla, värjää tarvittaessa tukan marketin tuotteilla ja antaa sen kasvaa kauniin hulmuavaksi, vaatteet kirppiksiltä, ovat vähintään yhtä hyvän näköisiä kuin h&m-vaatteet ja vastaavat, jos jaksaa etsiä niin löytyy hyvinkin korkeaa laatua. UFF:lla on yhden euronkin päiviä, voi saada vaikka tosi seksikkäät nahkaiset korkosaappaat, nätisti istuvan villakankaisen talvitakin tai mitä hyvänsä vastaavaa eurolla. Kosmetiikkateollisuus on enimmäkseen pelkkä huijausta, keittiön tuotteilla pääsee pitkälle. En ole ostanut yli vuoteen edes perusvoidetta. Nyt kesällä olen ostanut aurinkovoidetta. Olen hyvä näky ja työhöni liittyy esillä olemista, enkä ole koskaan kokenut itseäni rumaksi vaan olen edustava. Äiti jo opetti ettei rahoja kannata laittaa mihinkää

Vaikka olen kirppareiden suurkuluttaja, niin eivät nekään aukoton vastaus tyyliongelmiin ole. Tykkään itse pukeutua naisellisesti: kesäisin pukeudun säännöllisesti hulmuaviin kukkamekkoihin ja talvella kynähameeseen ja neuleeseen. Mulla on kuitenkin se etu puolellani, että olen normaalipainoinen ja löydän paljon itselleni vaatteita. En tosin merkkeihin kiinnitä hirveästi huomiota, vaan etsin laadukkaita kankaita ja klassisia malleja. Esimerkiksi Ted Baker on tunnettu merkki, mutta tuntuu, että suurin osa niiden vaatteista on vaan polyesteria, jota välttelen.

Jos tyylini olisi vielä klassisempi (esim. jakkuja ja kotelomekkoja) ja arvostaisin merkkejä enemmän, en enää löytäisikään vaatteita kirppiksiltä, koska noita vaatteita löytää lähinnä vain laihoille naisille. Siinä isossa Kontissa, jossa yleensä käyn, löytyy runsaasti esim Andiatan ja Hugo Bossin kotelomekkoja ja vastaavia toimistovaatteita, mutta en ole niihin tarpeeksi laiha, koska ne ovat yleensä kokoa 32 tai 34 ja harvoin kokoa 36, joka sekään ei yleensä mahdu minulle. 

Jos on ylipainoinen, käy vaatteiden löytäminen hankalammaksi. Ja muutenkin jos on erikoista kokoa, on tosi turhauttavaa, jos ihmiset sanovat, että mene vaan kirppareille.

Mulla on koon 41 jalka ja olen tasan yhdet kauniit ja hyväkuntoiset korkosaappaat löytänyt kirppareilta vuosien aikana. Vaikka koolle 38 niitä (ja muita kenkiä) tuntuu löytyvän paljon enemmän.

Vierailija
138/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon ja hiustenhoitotuotteiden ei tarvitse olla kalliita mutta sopivia ehdottomasti. Kaupoista ja apteekeista löytyy kyllä kaikki. 

Vierailija
139/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Lidlin 3 e kasvoputsari ja yhtä halpa voide, kampa on halpa, leikkaat itse hiukset, käyt kävelyllä. Niin muutkin tekevät. Mikä ongelma?

Ei mitään ongelmaa, jos on sattunut voittamaan geeniarpajaisissa ja iho pysyy hyvänä tuolla halvimmalla putsarilla ja voiteella. Huomattavasti hankalampaa, jos ei olekaan onnistanut ja iho on kuiva tai rasvainen tms. ongelmaa ja tarvitsee enemmän hoitoa.

Jep. Eipä esim. aknekaan mihinkään häviä noilla neuvoilla, vaan vaatii omat erityshoitonsa.

Akne. Pois maitotuotteet tai sokeri tai viljat tai gluteeni. Kokeile. Pesu lactacydillä. Kostutus xylidermillä. Kokeile.

Vierailija
140/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sossupummi ja ei ne meikit paljoa maksa kun ei tarvitse koko ajan ostaa niitä. Parturissa ei tarvitse edes käydä, itse tulee saksittua parempi.