Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla ei ole varaa pitää ulkonäöstä huolta?

Vierailija
28.07.2025 |

Ja siksi joutuu näyttämään ankealta ja rumalta.

Kommentit (209)

Vierailija
141/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ulkonäöstä huolta pitäminen rahaa vaadi. Siisteys (puhdas tukka!), puhdas iho ja hyvä ryhti tekevät paljon. 

Mulla käsistään kätevä poikani leikkaa tukan (youtubesta löytää opetusvideoita). Laitan papiljotit pesun jälkeen, niin saa kestävåt kiharat, eikä tukka rasvoitukaan niin nopeasti, kun ei ole ihan päätä myöten. 

Vaatii se. Mun hiukset kaipaisi raidoitusta, hampaat valkaisua ja oikomista, silmät piilolinssejä, iho parempia ihonhoitotuotteita ja kosmetologia, silmät ripsienpidennyksiä, kroppa paremmin istuvia vaatteita ja jalat kauniimpia kenkiä.

Ap

Hih! Tuossa listalla on useita asioita, jotka ovat minulle terveydellisistä syistä täysin mahdottomia. (huisten värjäys, piilolinssit, ripsien pidennykset) Siitä huolimatta pystyn näyttämään siistiltä ja huolitellulta.

Omat jalkani kaipaisivat hyviä paljasjalkakenkiä, mutta en ole omaan jalkaani sopivia vielä löytänyt. Mielestäni jalkaterä liikkuu kauniisti paljasjalkakengässä.

Vierailija
142/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen ruoka on usein edullista esim. kaurapuuro, perunat, porkkana, marjat.

Liikkua voi ilmaiseksi. Sen kun lähtee kävelemään, juoksemaan tai uimaan. 

Eivät tekoripset, tekokynnet tai töröhuulet tee kenestäkään kaunista. Kannattaa ennemmin panostaa liikkumiseen ja terveelliseen ruokavalioon.

Lukeeko jossain, etten ole panostanut noihin? Ihmettelen syvästi näitä "liiku ja syö terveellisesti" -kommentteja, ihan kuin nämä jollain tavalla suurentaisivat mun silmiä, taikoisivat hiuksiin raitoja tai muuttaisivat kengät nätimmiksi.

Ap

Miten ne raidat hiuksissa tekisi susta jotenkin paremman näköisen? Mä voin jotekin ymmärtää esimerkiksi ripsienpidennykset, jos omat on ihan lyhyet ja heikot (mihin ei muuten varmaan ne tekoripset hirveästi auta...), mutta mitä ne raidat tekee sun ulkonäölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 60 v. Tähän asti pärjännyt marketien shampoolla ja muilla tuotteilla. Tarrapaplarit on aina ollut kova sana lättätukkaiselle. Perusvoidetta kasvoihin ja muualle.

Vaatteet perusjuttuja. Jne.

Hyvin pärjäsin työssä, miehen löysin ja muutenkin elämä on ollut helppoa. Mitään sairauksiakaan ei ole.

Voi kun olisikin luonnostaan niin hyvä iho, että pärjäisi perusvoiteella.

Näin jos jos tekisin, niin sitä talimäärää voisi kaapia lastalla suoraan paistinpannulle rypsiöljyn sijasta. Pitää olla tietynlainen pesuaine, kuorinta, kosteuttava kasvovesi, seerumi, kasvovoide jne. Siis, että iho pysyy edes perussiistinä. 

Minulla on kohtalaisen aktiivinen iho. En tarvitse voiteita, koska sitä tulee omasta takaa ihan riittävästi. Pesen vain iltaisin ylimääräiset pois hyvällä saippualla ja hanavedellä.

Monien "ongelmaiho" johtuu siitä, että sitä hoidetaan liikaa, liian rajuilla aineilla. Kun kaikki luontainen rasva poistetaan, elimistö pyrkii tuottamaan sitä entistä raivokkaammin lisää.

Toki, jos on sellainen työ, missä on pakko laittaa maski naamaan, vaatii se naama myös omanlaisensa hoitorutiinit. Esim. yhdellä tuttavallani saattaa vilkkaimpana työpäivänä olla kolmet eri meikit naamassa. Joka välissä ei kerkeä kovin perusteellisesti ihoa puhdistamaan. Siinä onkin sitten tehtävä illalla oikeita asioita, jotta kaikki kemikaalijäämät saadaan ihosta pois.

Vierailija
144/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 60 v. Tähän asti pärjännyt marketien shampoolla ja muilla tuotteilla. Tarrapaplarit on aina ollut kova sana lättätukkaiselle. Perusvoidetta kasvoihin ja muualle.

Vaatteet perusjuttuja. Jne.

Hyvin pärjäsin työssä, miehen löysin ja muutenkin elämä on ollut helppoa. Mitään sairauksiakaan ei ole.

Voi kun olisikin luonnostaan niin hyvä iho, että pärjäisi perusvoiteella.

Näin jos jos tekisin, niin sitä talimäärää voisi kaapia lastalla suoraan paistinpannulle rypsiöljyn sijasta. Pitää olla tietynlainen pesuaine, kuorinta, kosteuttava kasvovesi, seerumi, kasvovoide jne. Siis, että iho pysyy edes perussiistinä. 

Monien "ongelmaiho" johtuu siitä, että sitä hoidetaan liikaa, liian rajuilla aineilla. Kun kaikki luontainen rasva poistetaan, elimistö pyrkii tuottamaan sitä entistä raivokkaammin lisää.

Enpä nyt voi puhua kuin omasta kokemuksesta, mutta meinaat nyt tosissaan, että olisin ottanut hintavia erikoistuotteita ihan muuten vaan huvikseen käyttöön hyväkuntoiselle iholle? 

Kyllähän se homma nyt on niin, että ihoni on ollut aivan karseassa kunnossa pelkällä vesipesulla ja perusrasvalla. Eli on ollut ongelma, johon olen lähtenyt hakemaan ratkaisua.

Nyt on käytössään useampi ihonhoitotuote, jolla talineritys pysyy hallinnassa. Kun omalla kohdalla sitä talia lähes valui kasvoilta, ei ollut mistään pienestä ihonkiiltelystä kyse.

Samaan tapaan, kun ei aknekaan vesipesulla hoidu, vaan tarvitsee täsmäaineet pysyäkseen hallinnassa.

Vierailija
145/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen ruoka on usein edullista esim. kaurapuuro, perunat, porkkana, marjat.

Liikkua voi ilmaiseksi. Sen kun lähtee kävelemään, juoksemaan tai uimaan. 

Eivät tekoripset, tekokynnet tai töröhuulet tee kenestäkään kaunista. Kannattaa ennemmin panostaa liikkumiseen ja terveelliseen ruokavalioon.

Lukeeko jossain, etten ole panostanut noihin? Ihmettelen syvästi näitä "liiku ja syö terveellisesti" -kommentteja, ihan kuin nämä jollain tavalla suurentaisivat mun silmiä, taikoisivat hiuksiin raitoja tai muuttaisivat kengät nätimmiksi.

Ap

Miten ne raidat hiuksissa tekisi susta jotenkin paremman näköisen? Mä voin jotekin ymmärtää esimerkiksi ripsienpidennykset, jos omat on ihan lyhyet ja heikot (mihin ei muuten varmaan ne tekoripset hirveästi auta...), mutta m

Siten, että mun hiusten luonnollinen väri on jotenkin tunkkainen ja vaaleat raidat saisi hiuksiin elävyyttä ja kasvoihin kontrastia. Raidoittaminen tekee hiuksista myös helpommin muotoiltavat, kun vaalentaminen karhentaa niitä.

Ap

Vierailija
146/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Humektan-voidetta, jos ihoon tulee herkästi näppyjä/rasvoittuu (sitä määrätään myös akne iholle). 

Humektan muodostaa iholle kalvon, ei sovi minulle.

Ylivoimaisesti paras kasvorasbq on Bepanthenin emulsio, se, joka on vielä ohuempaa ja kevyempää kuin Humektan, ei siis se paksu Bepanthen-tökötti (osa ei ole huomannut, että niiä on kahta erilaista).

Kaikki hienot kasvovoiteet ja seerumit pilaavat ihoni, tulee finnejä ja punaisuutta yms. 

Ei naama tarvitse mitään rasvoja. Aurinkorasvaa voi laittaa, ettei pala. Mitään muuta et tarvitse.

Hyvähän se on sanoa jos itsellä on hyvä iho. Mun iho on niin kuiva että jos en rasvaa niin kasvot halkeilee ja koko naama täynnä kirkkaanpunaisia kipeitä ja verisiä laikkuja.

Vierailija
147/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Humektan-voidetta, jos ihoon tulee herkästi näppyjä/rasvoittuu (sitä määrätään myös akne iholle). 

Ylivoimaisesti paras kasvorasbq on Bepanthenin emulsio, se, joka on vielä ohuempaa ja kevyempää kuin Humektan, ei siis se paksu Bepanthen-tökötti (osa ei ole huomannut, että niiä on kahta erilaista).

Kaikki hienot kasvovoiteet ja seerumit pilaavat ihoni, tulee finnejä ja punaisuutta yms. 

Ei naama tarvitse mitään rasvoja. Aurinkorasvaa voi laittaa, ettei pala. Mitään muuta et tarvitse.

Hyvähän se on sanoa jos itsellä on hyvä iho. Mun iho on niin kuiva että jos en rasvaa niin kasvot halkeilee ja koko naama täynnä kirkkaanpu

Kannattaa mennä ihotautilääkärille jos tosiaan ongelma on noin paha.

Vierailija
148/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on sanoa jos itsellä on hyvä iho. Mun iho on niin kuiva että jos en rasvaa niin kasvot halkeilee ja koko naama täynnä kirkkaanpu

Täällä sama, paitsi että minun pitää laittaa iltaisin kaksivaiheisen puhdistuksen jälkeen kosteuttava kasvovesi, seerumi, hoitoneste, kosteutusvoide, silmänympärysvoide ja muutaman kerran viikossa kangasnaamio. 

Aamulla vesipesu, kasvovesi, seerumi, hoitoneste, kosteutusvoide, silmänympärysvoide ja aurinkorasva. 

Kaikki käyttämäni tuotteet ovat laadukkaita ja hellävaraisia, herkälle iholle sopivia. 

Vierailija
149/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jännä, miten ketjussa elää oletus, että rahanmeno ulkonäköön on yhtä kuin ripsien- ja hiustenpidennykset, botoxit, täysin turhaan käytetyt ihonhoitotuotteet kun vesipesun pitäisi riittää jne jne.

Toisaalta vähän kateeksikin käy. Itselläni on tuttuja, jotka voisivat lähes suoraan sängystä noustua pukea vaan rennot verkkarit, t-paidan, vetää hiukset pikaisella sotkuponnarille ja lippis päähän, ja näyttävät rennon tyylikkäiltä.

Itse jos teen tuon saman ja menisin tyyliin töihin, niin varmaan ekana kysyttäisiin mitä on sattunut kun näytän sellaiselta.

Vierailija
150/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on sanoa jos itsellä on hyvä iho. Mun iho on niin kuiva että jos en rasvaa nii

Täällä sama, paitsi että minun pitää laittaa iltaisin kaksivaiheisen puhdistuksen jälkeen kosteuttava kasvovesi, seerumi, hoitoneste, kosteutusvoide, silmänympärysvoide ja muutaman kerran viikossa kangasnaamio. 

Aamulla vesipesu, kasvovesi, seerumi, hoitoneste, kosteutusvoide, silmänympärysvoide ja aurinkorasva. 

Kaikki käyttämäni tuotteet ovat laadukkaita ja hellävaraisia, herkälle iholle sopivia. 

OT, mutta mielenkiinnosta, minkälaisia aineita tuo kaksivaiheinen puhdistus pitää sisällään? Kerään mielelläni hyviä vinkkejä :D

Vierailija
151/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on sanoa jos itsellä on hyvä iho. Mun iho on niin kuiva että jos en rasvaa nii

Kannattaa mennä ihotautilääkärille jos tosiaan ongelma on noin paha.

En ole tuo jota lainasit, mutta mitäs meinasit ihotautilääkärin asialle tekevän?

Eiköhän määräisi juuri noita samoja rasvoja, joita tuo lainaamasi jo käyttää. Ei taida olla mitään taikakeinoa, jolla muutetaan ongelmaiho vain vesipesua vaativaksi hyväksi ihoksi.

Vierailija
152/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ulkonäöstä huolta pitäminen rahaa vaadi. Siisteys (puhdas tukka!), puhdas iho ja hyvä ryhti tekevät paljon. 

Mulla käsistään kätevä poikani leikkaa tukan (youtubesta löytää opetusvideoita). Laitan papiljotit pesun jälkeen, niin saa kestävåt kiharat, eikä tukka rasvoitukaan niin nopeasti, kun ei ole ihan päätä myöten. 

Vaatii se. Mun hiukset kaipaisi raidoitusta, hampaat valkaisua ja oikomista, silmät piilolinssejä, iho parempia ihonhoitotuotteita ja kosmetologia, silmät ripsienpidennyksiä, kroppa paremmin istuvia vaatteita ja jalat kauniimpia kenkiä.

Ap

.....rintojen kohotus, implantit takapuoleen , botoksia huuliin, kylkiluiden poistoa, hiusten pidennykset 😁🤑

Vierailija
153/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes menisin ihotautilääkärille kun iho pysyy rasvaamalla kunnossa.

Vierailija
154/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut luonnostaan huono iho, nuorenakin aknea. Jos jättäisin hoitamatta, näyttäisin kamalalta, kun jotenkin hoidettuna edes siedettävältä. Tosin sehän on lähinnä sosiaalinen ongelma... Mutta nykypäivänä se esteettisyys on niin tapissa kaikessa. Ihon hoitaminen vaan on kallista..

Vierailija
155/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oot  ihminen aivan pihalla.

Kenenkään silmät ei vaadi piilolinssejä, eikä hampaat oikomista. Ne on turhamaisuutta.

Vierailija
156/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin köyhä ei koskaan ole, sanoi äitini, ettei ulkonäöstä pysty huolehtimaan.

Äitisi aikoina oli varmaan aika eri kauneus käsitykset. Riitti että oli saunan raikas, pitkät hiukset ja sai olla vähän pehmeä kroppa. Nyt tarttee kaikenmaailman lisäkkeet ja härpäkkeet että olisit edes kymmenesosa noista instababeistä, muuten olet "rupsahtanut".

Miksi kaikki feikki olisi kaunista? Hiuspidennykset, laminoidut kulmat, tekoripset jne. ei ole kaunista millään mittarilla.

Vierailija
157/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikattiin. Leikkaan hiukset itse ja laitetaan nutturalle, letille tai ponnarille. 

Vierailija
158/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on niin montaa ainetta kasvoille, että mitähän jos vaikka lomalla kokeilisit olla ilman noita. Ehkä iho toipuisi. Iho on elin. Sen kunto kertoo terveydentilasta, ei ole vain esteettinen juttu. Iho ei ole vaan nahkaa, vaan se on elin kuten sydän tai maksa. Et sinä varmaan maksaasikaan haluaisi peittää tököteillä päivittäin. Esim erilaiset leviävät ja sitkeät näppylät iholla ovat olleet itselläni kerran seuraus homeasunnosta, iho parani, kun muutin pois. Toisella kerralla ne olivat seurausta vääränlaisista veriarvoista, verisairaudesta.

Vierailija
159/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIissä laadukkaissa voiteissa ja seerumeissakin on muuten mm. ihohuokosia tukkivia silikoneja ja silikonin korvikkeita.

Vierailija
160/209 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah. Olen 45. Kaksi kertaa vuodessa laitan kampaajalla värin ja leikkautan hiukset (pitkät hiukset). Ei ole ripsienpidennyksiä tms.. eikä tekokynsiä. Ei botoksia, fillereitä, kirurgiaa. Vain aurinkosuoja ja kevyt meikki. Olen hoitaja enkä voisi sellaisia tekokynsiä esim. pitäkään. Puhdas ja terve riittää pitkälle. Siisti. Ja luonnollinen.