Silmälasiliikkeet tarjoavat kolmet lasit yksien hinnalla tai vuosisopimusta - miksi maksaa tällaisesta?
Ajelin just työmaalta kotiin ja radiossa Specsavers mainosti kolmia laseja 59 euroa - yhdet töihin, toiset en muista mihin ja kolmannet harrastuksiin.
Synsam tarjosi minulle lifestyle-sopimusta alkaen 5e/kk , mitähän tuohonkin sisältyy?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa vaihtelua silmälaseihin, niin siinä tapauksessa tuo on ihan hyvä diili. Mutta ap on mitä ilmeisemmin perinteinen suomalainen, joka käyttää samoja silmälaseja 20 vuotta eikä voi siksi ymmärtää.
höpöhöpö, vaihdan 3-5 v välein.
Sama täällä; Miten ihmeessä voisi käyttää samoja 20 vuotta? Silmät kerkee piiiiiikkasen muuttua sinä aikana?!?
Mulla on ollut lasit lapsesta saakka, ja joskus nuorena aikuisena näkö vakiintui niin, että käytännössä samoilla vahvuuksilla pärjäisin melkein vieläkin, lähes parikymmentä vuotta myöhemmin. Uusin lasit pari vuotta sitten, mutta edellisestä uusimisesta oli kyllä yli kymmenen vuotta. Lasit alkoivat olla rähjäisen näköiset, mutta minuakin pihimpi tai köyhempi olisi pärjä
Ja monet pärjäävät ilman laseja siihen asti, kunnes tarvitsevat lukulasit. Ei ne silmät aikuisilla niin paljon muutu. Itse olen jo ikänäkövaiheessa, ja melkein näkövammainen. Pärjäisin vallan hyvin 6 vuotta vanhoilla laseilla, mutta kehysten heikon kunnon vuoksi ostin uudet.
En ole kyllä huomannut mitään laatueroa 150€ specsavers lasien ja yli 500€ maksaneiden yksityisen optikkoliikkeen lasien kanssa. Toki jos enemmän vahvuuksia on niin silloin varmaan vaikuttaa kun itsellä alle -2 ja hajataittoa myös alle 2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin silmäseman 2 yhden hinnalla 1400e:lla lasit pari vuotta sitten
Monitehot tuon 1400e ja lukulasit 700e päälle. Ihan ok mun mielestä. Varmaan kyllä hyvät katteet kun noita tarjouksia vuoden ympäri.
Törkeä hinta. Minä ostin kaksitehot 290€ riippumattomalta optikolta.
Sitten istuin ne rikki. Optikko velotti vain 50 € uusista kehyksistä, vaikka hinta oli 90€, kun linssit säilyivät ehjinä.
Ei niitä halvemmalla saa mistään, en ole koskaan saanut. Viimeiset 30 vuotta linssit olleet yli 300e kpl ja ovat vieläkin vaikka vahvuus -9 -> jonnekin -2 Monitehot -2.5 + cylinder , kehykset a' noin 300e
Et vaan osaa. Et ole koskaan käynyt yksityisellä optikolla.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä huomannut mitään laatueroa 150€ specsavers lasien ja yli 500€ maksaneiden yksityisen optikkoliikkeen lasien kanssa. Toki jos enemmän vahvuuksia on niin silloin varmaan vaikuttaa kun itsellä alle -2 ja hajataittoa myös alle 2.
Ei niissä ole mitään eroa. Se ei ole mitään korkeateknologiaa lasien hionta, vaikka optikkoliikkeet niin yrittävät väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa vaihtelua silmälaseihin, niin siinä tapauksessa tuo on ihan hyvä diili. Mutta ap on mitä ilmeisemmin perinteinen suomalainen, joka käyttää samoja silmälaseja 20 vuotta eikä voi siksi ymmärtää.
höpöhöpö, vaihdan 3-5 v välein.
Sama täällä; Miten ihmeessä voisi käyttää samoja 20 vuotta? Silmät kerkee piiiiiikkasen muuttua sinä aikana?!?
Mulla on ollut lasit lapsesta saakka, ja joskus nuorena aikuisena näkö vakiintui niin, että käytännössä samoilla vahvuuksilla pärjäisin melkein vieläkin, lähes parikymmentä vuotta myöhemmin. Uusin lasit pari vuotta sitten, mutta edellisestä uusimisesta oli kyllä yli kymmenen vuotta. Lasit alkoivat olla rähjäisen näköiset
Ja monet pärjäävät ilman laseja siihen asti, kunnes tarvitsevat lukulasit. Ei ne silmät aikuisilla niin paljon muutu. Itse olen jo ikänäkövaiheessa, ja melkein näkövammainen. Pärjäisin vallan hyvin 6 vuotta vanhoilla laseilla, mutta kehysten heikon kunnon vuoksi ostin uudet.
Kuinkahan moni saa lasit kun ajokortti tarkastus pitää uusia 70v. Sitä ennen ajetaan puolisokeana vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monitehot tuon 1400e ja lukulasit 700e päälle. Ihan ok mun mielestä. Varmaan kyllä hyvät katteet kun noita tarjouksia vuoden ympäri.
Sitten istuin ne rikki. Optikko velotti vain 50 € uusista kehyksistä, vaikka hinta oli 90€, kun linssit säilyivät ehjinä.
Ei niitä halvemmalla saa mistään, en ole koskaan saanut. Viimeiset 30 vuotta linssit olleet yli 300e kpl ja ovat vieläkin vaikka vahvuus -9 -> jonnekin -2 Monitehot -2.5 + cylinder , kehykset a' noin 300e
Olen noin 55 vuotta. Yo.ensimmäiset ketjuliikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostatte kalliita laseja liikkeestä? Vuosikymmeniä ostanut jo netistä, mm. Mister spex, zenni optical, lensway hyviä alkuun. Juuri taas ostin kahdet aurinkolasit peililinsseillä, voimakkuudet (ml. Hajataittoa) yht 160e sis postit ja tullit (jotka maksetaan jo tilattaessa) kun ostin zennistä.
Ei voi tilata netistä kun Kela osoitti paikan missä piti asioida.
Kannattaa piipahtaa optikolla lomamatkalla, jos lasit saisi ulkomailta halvemmalla. Ostin itse kahdet yksitehot yhteensä alle 60 eurolla ja linssit leikattiin odottaessa, joten ei ollut mitään kahden viikon toimitusaikaa niin kuin meillä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tarjouksen hintaan saa lasit kaikkein halvimmilla kehyksillä, varastovoimakkuuksilla ilman ohennuksia ja pinnoitteita.
Jos haluat tai tarvitset laseihin jotain ominaisuuksia, jotka eivät tarjouspakettiin sisälly, maksat niistä erikseen, jokaisista laseista. Esim. ohennetut linssit, naarmuuntumaton pinta, heijastuksen poisto. Helposti satanen tulee lisää hintaa jo näillä, jos kolmet lasit ostaa.
Tämä juuri. Mainonta on harhaanjohtavaa. Et saa kolmea yhden hinnalla. Pyysin laskelmaa, jos otan kolmet monitehot 159 euron kehyksillä, hyvät linssit ja tuplaohennus ja pinnoitteet. Toiset lasit sai yhden hinnalla, mutta kolmansista ei saanut enää 59 euroa kalliimpia kehyksiä, vaikka tarjous oli alkaen 59 euroa kehysryhmästä ja kaikesta muusta saikin vain puolet pois. Miten tässä toimi tuo kolmet yksien hinnalla Tarjoussumma kolmista laseusta reilut 1200 e. Ei kannata ottaa tuota tarjousta.
Perusykstehot 59 euron kehyksillä, niin onnistuu.
Huomasin Specsaversin nettisivulta, että yli 60 v saa 25% alennuksen loppusummasta, joka sisältää kaiken. Tätä ei ole mainostettu! Tuo 2-3 lasit yksien hinnalla on ilmeisesti heille tuottoisampi. Varsinkin, kun siitä lipsutaan niin, ettei oikeasti saa kolmia laseja yksien hinnalla! Kuluttajaviranomaisella olisi tuossa työsarkaa.
Olen siis 60+ ja tarvin vain mukavat lähi/lukulasit. En voi käyttää marketlaseja, kun silmien välillä on iso ero ja hajataittoa.
Specsaversilla sentään hinnoittelu on selkeää: esillä olevien kehysten hinta sisältää peruslinssit, joissa kovapinta. Lukulaseiksi tuskin tarvin muuta.
Jos haluaa ohennetut linssit, niihon sisältyy automaattisesti pinnoitteet ja heijastuksenesto. Näin minulle kerrottiin. Peruslinssinkin ohennuskerroin on 1,5. Jos ei ota suuria kehyksiä, ohennuksen tarve vähenee.
Jos käyn rillikaupan ilmaisella optikolla tsekkaamassa tarvittavat linssit, saanko tiedot mukaan? Vai onko minun ostettava lasit juuri siitä liikkeestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki optikot ole yksityisiä? Vai onko joku optikoista osuustoiminnallisia tai sitten virkamiehiä?