Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmälasiliikkeet tarjoavat kolmet lasit yksien hinnalla tai vuosisopimusta - miksi maksaa tällaisesta?

Vierailija
28.07.2025 |

Ajelin just työmaalta kotiin ja radiossa Specsavers mainosti kolmia laseja 59 euroa - yhdet töihin, toiset en muista mihin ja kolmannet harrastuksiin.

Synsam tarjosi minulle lifestyle-sopimusta alkaen 5e/kk , mitähän tuohonkin sisältyy?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse piti kanssa työttömänä hankkia moniteholasit ..pisti hieman kärvistelemään 500 euron työmarkkinatuella 1500 euron silmälasien hinta ..  säästää olisi voinut jättämällä pinnoitteet pois ja ohennukset ja ottaa pullonpohjalasit mutta ne on erittäin epämukavat..

Päädyin sitten ostamaan köyhänä netistä...sain kaikilla pinnoitteella ja ohennuksilla ja ominaisuuksilla lasit alle 300 eurolla joka sekin on työttömälle paljon

Juuri näin pitääkin toimia. 

Vierailija
22/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla halppislaseilla ei mitään tee. Voi ne jollain ikäihmisellä lukulaseina mennä.

Lähetääs nyt oikeesti juttelleen - mulla on nuo halpislasit Specitltä, hyvin näen.  Ei ole lukulasit, nään lähelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on tarjous silmälasit -50% niin silloin ostan yhdet hyvät monitehot

Vierailija
24/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa bisneksessä on enemmän matoja kuin silmälaseja. Kolmet lasit 59 tai millä nyt milloinkin? Ja kun juttelee ihmisille, jotka on uudet lasit hankkineet, niin hinta onkin oho, yhtäkkiä jossain 1500 - 1800 EUR haarukassa, kun laitettiin pinnoitteet linssiin?

No ne halvimmat lasit on tietyllä kehys-mallistolla ja aivan peruslinsseillä. Jos laseja tarttee esim. satunnaisemmin ja/tai vahvuudet ovat tietyissä rajoissa, niin kyllähän noilla halvoilla laseilla pärjäilee ihan hyvin.

Minulla on vain vahvuudet esimerkiksi sellaiset, että jos ottaisin peruslinssit, niin ne olisi varmaan 5 senttiä paksut ja kaiken lisäksi toinen linssi olisi reilusti paksumpi kuin toinen. Joten minun on käytännössä pakko mennä aina linssivalinnoissa sinnä toiseen ääripäähän, jotta lasit olisivat mukavat käyttää jatkuvasti. Silloin ne maksavat helposti pokineen sen tonnin ja kahden välimaastossa. Mutta sitten minulla on tiettyjä harrasteita, joita varten olen hommannut erimalliset kehykset ja ottanut aivan perusmallin linssit, jolloin ei tarvitse niitä kalliita laseja niin paljoa varoa. Ja harrasteessa taas näiden "huonompien" lasien käyttöaika per kerta jää lyhyeksi, niin niiden kanssa pystyy olemaan.

Vierailija
25/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ostamassa lasit Kelan maksusitoumuksella. Eivät tyrkyttäneet toisia laseja tai mitään muutakaan.

Vierailija
26/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota. Maksaaa joka kuukausi tuon ja kahden vuoden päästä pääset sopimuksista irti ja joudut ostamaan uudet lasit, omistuslasit. Tuo oli vasta halvin hinta. Kolmista laseista kahdet jäävät käyttämättä, jos et hanki kaikkiin yhtä hyviä ja kuukausimaksultaan kalliita linssejä eli oikeasti saat yhdet, koska kolmia hyviä monitehoja et 59 €/kk maksulla mitenkään saa.

Vierailija
27/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tarvitsee vain lukulasit ja niitä saa marketeista. Miksi muut eivät saa sitten ostaa laseja optikolta?

Vierailija
28/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa vaihtelua silmälaseihin, niin siinä tapauksessa tuo on ihan hyvä diili. Mutta ap on mitä ilmeisemmin perinteinen suomalainen, joka käyttää samoja silmälaseja 20 vuotta eikä voi siksi ymmärtää.

höpöhöpö, vaihdan 3-5 v välein.

Vierailija
29/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti tulee hintaa lisää koska otathan tämän ja tämän jne. Kun haluaisi vain yhdet lasit jotka kestää niin hintaa ei meinaa löytyä millään ja kun löytyy niin maksaa ihan liikaa. Miksi ei voi mainostaa että nämä lasit niin ja niin paljon, piste.

Vierailija
30/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Synsamin soppari olisi minulle maksanut 90 euroa kuussa. Joo ei kiitos. 

Vierailija
31/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa vaihtelua silmälaseihin, niin siinä tapauksessa tuo on ihan hyvä diili. Mutta ap on mitä ilmeisemmin perinteinen suomalainen, joka käyttää samoja silmälaseja 20 vuotta eikä voi siksi ymmärtää.

Sama täällä; Miten ihmeessä voisi käyttää samoja 20 vuotta? Silmät kerkee piiiiiikkasen muuttua sinä aikana?!?

Vierailija
32/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Synsamin soppari olisi minulle maksanut 90 euroa kuussa. Joo ei kiitos. 

Täällä Ruotsissa ihmiset maksaa itsensä kipeeks ns vuokralaseista joka kk: eikö yhtään osaa laskea mitä Synsam tulee maksamaan vuodessa? Kun eivät välitä; kiinnostaa ainoastaan tässä & nyt ; kk hinta! 

Vierailija
33/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin silmäseman 2 yhden hinnalla 1400e:lla lasit pari vuotta sitten

Monitehot tuon 1400e ja lukulasit 700e päälle. Ihan ok mun mielestä. Varmaan kyllä hyvät katteet kun noita tarjouksia vuoden ympäri.

Vierailija
34/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä; Miten ihmeessä voisi käyttää samoja 20 vuotta? Silmät kerkee piiiiiikkasen muuttua sinä aikana?!?

Mulla on ollut lasit lapsesta saakka, ja joskus nuorena aikuisena näkö vakiintui niin, että käytännössä samoilla vahvuuksilla pärjäisin melkein vieläkin, lähes parikymmentä vuotta myöhemmin. Uusin lasit pari vuotta sitten, mutta edellisestä uusimisesta oli kyllä yli kymmenen vuotta. Lasit alkoivat olla rähjäisen näköiset, mutta minuakin pihimpi tai köyhempi olisi pärjännyt niillä ihan hyvin vielä. Eivät vaikuttaneet arkeen mitenkään.

Vierailija
35/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti tulee hintaa lisää koska otathan tämän ja tämän jne. Kun haluaisi vain yhdet lasit jotka kestää niin hintaa ei meinaa löytyä millään ja kun löytyy niin maksaa ihan liikaa. Miksi ei voi mainostaa että nämä lasit niin ja niin paljon, piste.

Tämä on merkki siitä että kilpailu ei toimi ja markkinoita hallitsee muutama yritys, jotka hallitsevat maahantuontia, tarjoavat silmälääkäripalvelut ja optikkopalvelut ja myynnin yhdessä paketissa.

Ei hyvä ollenkaan. Itse käytän itsenäistä optikkoa ja silmälääkärit, joka työskentelee muualla kuin optikkoliikkeessä. 

Vierailija
36/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin silmäseman 2 yhden hinnalla 1400e:lla lasit pari vuotta sitten

Monitehot tuon 1400e ja lukulasit 700e päälle. Ihan ok mun mielestä. Varmaan kyllä hyvät katteet kun noita tarjouksia vuoden ympäri.

Törkeä hinta. Minä ostin kaksitehot 290€ riippumattomalta optikolta. 

Sitten istuin ne rikki. Optikko velotti vain 50 € uusista kehyksistä, vaikka hinta oli 90€, kun linssit säilyivät ehjinä.

Vierailija
37/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on merkki siitä että kilpailu ei toimi ja markkinoita hallitsee muutama yritys, jotka hallitsevat maahantuontia, tarjoavat silmälääkäripalvelut ja optikkopalvelut ja myynnin yhdessä paketissa.

Ei hyvä ollenkaan. Itse käytän itsenäistä optikkoa ja silmälääkärit, joka työskentelee muualla kuin optikkoliikkeessä. 

Muistakaa että optikko on silmälasien myyjä, silmälääkäri ei ole. 

Vierailija
38/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein on tarjous silmälasit -50% niin silloin ostan yhdet hyvät monitehot

Juu mut mites ku mulla raha ei vaan riitä ?????????? 

Pakko paina juu.

Ny sit OF vai? Hipin kaa mietittiin näitä, RIP

Vierailija
39/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tarjouksen hintaan saa lasit kaikkein halvimmilla kehyksillä, varastovoimakkuuksilla ilman ohennuksia ja pinnoitteita.

Jos haluat tai tarvitset laseihin jotain ominaisuuksia, jotka eivät tarjouspakettiin sisälly, maksat niistä erikseen, jokaisista laseista. Esim. ohennetut linssit, naarmuuntumaton pinta, heijastuksen poisto. Helposti satanen tulee lisää hintaa jo näillä, jos kolmet lasit ostaa.

Vierailija
40/54 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostatte kalliita laseja liikkeestä? Vuosikymmeniä ostanut jo netistä, mm. Mister spex, zenni optical, lensway hyviä alkuun. Juuri taas ostin kahdet aurinkolasit peililinsseillä, voimakkuudet (ml. Hajataittoa) yht 160e sis postit ja tullit (jotka maksetaan jo tilattaessa) kun ostin zennistä.