Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lisätä seksikkyyttä miesten silmissä?

Vierailija
28.07.2025 |

Olen muodokas nainen. Mutta tuntuu, ettei kukaan mies tajua, että olen todella seksuaalinen nainen. Olen tosi vaativassa ammatissa henkisesti. Se karkottaa miehet. Haluaisin läheisyyttä useita kertoja päivässä. En harrasta yhden yön tapaamisia tai suhteita, jotka liittyvät vaan seksiin.

Miten voisin tehdä itsestäni haluttavamman?

Käytän naisellisia vaatteita: hameita ja mekkoja. Minulla on isot rinnat ja pidän tiukkoja paitoja. Meikkaan kauniisti ja käytän koruja. Käytän hajuvesiä. Huolehdin hiuksista, ripsistä ja ajelen karvat. Hoidan ihoa.

Olen laihduttanut ja tiedän että minulla on ylipainoa. Sen eteen teen kovasti töitä. Sekö se on suurin tuen off? Ovathan miehetkin ylipainoisia. Etsinkin isoa miestä. 

Olen 40+. Uskoisin, että miehiä on vielä tässä iässä halukkaita parisuhteeseen. Vai kuinka? 

Kommentit (166)

Vierailija
121/166 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myös sinulle. Ei sitten ole mennyt aivan hukkaan se pohdinta, miten voisin kehittyä paremmaksi tiimityöntekijäksi.

Mainitsit aiemmin, että sinulla on selkeä kuva siitä, millaisen miehen haluaisit. Kerroit myös olevasi aika valikoiva ja että jos ei sytytä, niin ei vain sytytä. Haluaisitko avata tätä vähän lisää? Millaisia odotuksia tai vaatimuksia sinulla on, ja miten itse huomaat, täyttyvätkö ne tai eivätkö? Entä mitä tarkoitat "syttymisellä" viittaako se puhtaasti seksuaaliseen vetovoimaan, vai onko siinä jotakin muutakin mukana?

Ymmärrän, että jos kuuntelet ihmisiä työksesi, sinulla voi olla keskimääräistä parempi ihmistuntemus. Silti käyttäytymistieteissä yksilölliset erot ovat valtavia. Etkö koskaan mieti, että joku merkityksellinen ihminen saattaisi jäädä huomaamatta? Itselläni kävi niin: vasta yli vuoden jälkeen ymmärsin, millainen kultakimpale eräs työkaverini oikeasti oli. Sekin siitä syystä, että otin erään asian hänen kanssa puheeksi, mikä sitten johti luottamuksen lujittumiseen myöhemmin.

Vierailija
122/166 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi kuntoon, esmes jos olet 156 pitkä niin paino ei ylitä 56kg. Tuolla kaavalla muiden lihavien helppo laihduttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/166 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ongelmaa on kun vapaita täyspäisiä tuon ikäisiä miehiä vähän, jos juurikaan ollenkaan. 

Täysin sama toisinpäin. Kyllä kaikki hyvät jo menneet / varattu tuossa vaiheessa.

Jäljellä juuri enää luonnevikaiset, ei viehättävät/ylipainoiset, feministit, tatuointeja/läväreitä täynnä olevat "kehopositiiviset" tai muuten vain mieleltään järkkyneet moniongelmaiset, "uhriutujat" ym.

Vasta senkun tapasin taas vajaa 40v naisen, nätti kuin mikä jne. ihmettelin suorastaan miten voi olla sinkku, itsekin sitä harmitteli kun ei vaan löydy mieleistä miestä (muka) mutta hetken juttelun jälkeen selvisi missä syy. Persoona ja tyyli aivan horror. Todella vittumainen ja herkästi "kilahteleva" tapaus. 

Ei yksikään mies takuuvarmasti halua tuollaista luonnetta ym. elämäänsä aiheuttamaan harmia. 

Ehdottomasti se luonne

Mun mies ainakin tykkää musta kuin hullu puurosta. Parempaa yhteiskuntaluokkaa kuin minä vaikkei rikkaita olla kumpikaan, todella treenattu, ikäeroa vain muutama vuosi, ei itsellään päässä vikaa (paitsi se että minä kelpaan, loll). Ja olen itse siis ilkeä, epävakaa enkä edes mitenkään erityisen nätti. Normaalipainoinen, liikunnallinen, pitkähiuksinen ja tatskaamaton kyllä. 

Ei kaikki tykkää samasta ja jokaiselle löytyy joku. Kyllähän itsekin voisin sanoa ettei ikinä alle 170cm miestä, ei miestä joka käyttää yhtään alkoholia, ei lihaksetonta laihaa miestä, ei kortitonta miestä, ei pitkäaikaistyötöntä miestä. Mutta en tajua miksi yleistäisin nämä koskemaan muita. Näen tätä siis kyllä niin miehiltä kuin naisilta että yritetään pelotella ettei kukaan huoli työtöntä mamman tissiposkea hyiiii tai haukkua munan kokoa. Ja naisia pelotella että pitää olla kiltti, kunnollinen, säyseä, hoikka, valmis kaikkeen tai milloin mitäkin, muuten jää yksin. 

Katso millaiset ihmiset pariutuu, jopa pitkiin avioliittoihin. Ihan höpsöä väittää että siinä joku kiihkeä ja tuittupäinen luonne olisi este. Se vain toki karsii useita pois ja varmasti hyvä niin, koska en usko että kenenkään kannattaa tyytyä. 

Vierailija
124/166 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin miten ihmeessä pitäisi olla nöyrä? Minusta parisuhde on kahden kauppa, molemmat saa kunnioittaa toisiaan. 

Ottaisin koiran, mutta olen niin meneväinen, ettei ole aikaa koiralle.

Ap

Ei tarvitse olla nöyrä jos et halua mutta jos kysyt mikä saa sinut näyttämään seksikkäältä miesten silmissä niin se on feminiinisyys ja nöyryys on osa sitä.

Nöyryys ei ole feminiinistä.

Vierailija
125/166 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mies30!

on hienoa kuulla, että olet löytänyt kumppanin epätavallisesta porukasta! Onnea teille! No olen yrittänyt tykätä myös heistä jotka eivät täytä minun toiveita tai ovat esim jotenkin erilailla opiskellut tms. Olen yrittänyt avata silmäni, muttei yhteyttä ole löytynyt. 

Tarkoitin juurikin seksuaalista vetovoimaa. En kiinnostu kaljuista, liian laihoista, liian salihirmuista, vasemmistolaisista tai perussuomalaisista, koska kannatan yrittäjyyttä. Ja aktiivista elämäntapaa. Myös demarit ovat minulle vaikea kohde. 

Olen ajatellut että minulla ja vain vähän koulutetuilla ja kouluttamattomilla ei ole mitään yhteistä, kun jatkuvasti kehitän itseäni ja suoritan opintoja. Pyrin elämässäni uusiin päämääriin. 

Liian lyhyet miehet eivät minusta ole kiinnostavia, kun silloin en voi tuntea itseäni naiselliseksi vaan jättiläiseksi. Toivon, että voin juoda lasin/kaksi viiniä mieheni kanssa, joten absolutistit ja liialliset juopot eivät tule kyseeseen.

Siinäpä sitä on taas miettimistä, nämä on varmaankin ne mielipiteet, mistä en jousta..

Mit sanot(te)? 

Ap

Vierailija
126/166 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi Ap olla rollo.

Esittää olevansa koulutettu ja tukevansa yrittäjyyttä, mutta vastustaa yrittäjien asemaa ajavaa puolutetta. Kokee että käsillä tekijät ovat alempaa kastia ja eivätkä kehitä itseään esim. työelämässä.

Kirjoitusten perusteella veikkaisin jotain työtöntä miesparkaa joka naputtelee viestejä hikisenä neukkukuutiostaan.

Vierailija
127/166 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaapi Ap olla rollo.

Esittää olevansa koulutettu ja tukevansa yrittäjyyttä, mutta vastustaa yrittäjien asemaa ajavaa puolutetta. Kokee että käsillä tekijät ovat alempaa kastia ja eivätkä kehitä itseään esim. työelämässä.

Kirjoitusten perusteella veikkaisin jotain työtöntä miesparkaa joka naputtelee viestejä hikisenä neukkukuutiostaan.

Minusta taas aika geneeristä naisen tekstiä. En jaksa uskoa, että ap on kovin pitkälle koulutettu kirjoitustaidon perusteella. Hän haluaa pitkän ja raamikkaan koulutetun miehen, jotka tavoittelevat tavallista paljon kauniimpaa ja fiksumpaa naisseuraa. Sillä tavalla näitä kohtaanto-ongelmia syntyy.

Vierailija
128/166 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mies30!

on hienoa kuulla, että olet löytänyt kumppanin epätavallisesta porukasta! Onnea teille! No olen yrittänyt tykätä myös heistä jotka eivät täytä minun toiveita tai ovat esim jotenkin erilailla opiskellut tms. Olen yrittänyt avata silmäni, muttei yhteyttä ole löytynyt. 

Tarkoitin juurikin seksuaalista vetovoimaa. En kiinnostu kaljuista, liian laihoista, liian salihirmuista, vasemmistolaisista tai perussuomalaisista, koska kannatan yrittäjyyttä. Ja aktiivista elämäntapaa. Myös demarit ovat minulle vaikea kohde. 

Olen ajatellut että minulla ja vain vähän koulutetuilla ja kouluttamattomilla ei ole mitään yhteistä, kun jatkuvasti kehitän itseäni ja suoritan opintoja. Pyrin elämässäni uusiin päämääriin. 

Liian lyhyet miehet eivät minusta ole kiinnostavia, kun silloin en voi tuntea itseäni naiselliseksi vaan jättiläiseksi. To

Minun on naisena vaikea samaistua tähän. Miehet, joihin olen tuntenut seksuaalista vetoa ovat olleet keskenään todella erilaisia; eri ikäisiä, näköisiä, pituisia, kokoisia....  Oikeastaan vain yksi lähes ehdoton juttu tulee mieleen ja se on hyvä ryhti.

Ratkaisevinta on se, millainen olo miehen seurassa tulee. Että mies uskaltaa katsoa silmiin ja on keskustelutaitoinen ja asioista kiinnostunut (koulutuksen laatu ei niinkään tärkeä, kunhan joku ammatti ja halu tehdä töitä on). 

Vierailija
129/166 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä, en usko että ylipaino jossain rajoissa pysyessään on se ongelma haluttavuuden tiellä. Näin liki 5-kymppisenä, eronneena, on mulla parempi flaksi kuin ikään 2-kymppisenä. Ja ylipainoa on kyllä parikymmentä kiloa, tosin harrastan aktiivisesti liikuntaa jonka ansiosta en liiku kankeasti tai vaappumalla. Vaatteet, hiukset ja ulkonäkö muuten on huoliteltu ja naisellinen (ilman isoja tissejä tosin!) Samoin ystäväni kääntää aina miesten päät ja kerää hunajan lailla miesporukat ympärilleen reilusta ylipainosta huolimatta. Ehkä se on se rauha itsensä kanssa, elämä on kuitenkin kohdellut niin ettei ole tarvinnut kummankaan katkeroitua. Sellainen hyväntuulisuus ja seesteisyys tuntuu vetoavan ihan kaikentyyppisiin ja näköisiin miehiin näissä ikäluokissa.

Vierailija
130/166 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa naisille,kun sopivasti paljastaen pukeutuu.tehoaa miehiin olipa sitten ylipainoa tai ei .

Vierailija
131/166 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kynsien ihailija kirjoitti:

Ainakin itse pidän hirveästi siitä, kun naisilla on siistit, hyväkuntoiset ja kauniit kynnet. Naiset, joilla on luonnolliset ja siististi muotoillut kynnet ovat mielestäni kauneimpia ja tyylikkäimpiä, mitä maa päällään kantaa.

Plussaa sitten, jos kynsistä löytyy hieman vapaata reunaa ja/tai jokin tyylikäs lakkaus, mutta nuo eivät tosiaan ole mitenkään"pakollisia".  

Etenkin varpaiden kynnet, ja muutenkin hoidetut jalat ja wanhoilla naisilla vaivaisenluut siistitty kirurgisesti.

Vaivaisenluut eivät ole mikään naistenvaiva, miehelläni on, johtuvat geeneistä, vaikka jotkut tietämättömät edelleen luulevat niiden tulevan korkkareista. Olen ikäni kävellyt korkkareilla eikä ole vaivaisenluita, wanhat ihmiset olivat aina waroittelemassa waivaisenluista. Sinäkin olet varmaan yli 70v.

Miten vaihdevuodet aiheuttavat jalkaongelmia?

Vaihdevuodet voivat aiheuttaa monia oireita, mukaan lukien jalkaongelmat, jotka johtuvat alhaisesta kollageenin tuotannosta. Kollageeni on ihon, luiden, lihasten ja jänteiden ensisijainen rakennuspalikka. Kun kollageenitasot laskevat, iho ja jänteet muuttuvat vähemmän joustaviksi ja verisuonet supistuvat. Alhainen kollageenin tuotanto lisää pehmytkudosvaurioiden ja nivelkipujen riskiä.

Vaihdevuodet voivat aiheuttaa muutoksia rustossa, joka muuttuu hauraammaksi ja herkemmäksi. Alhainen kollageeni johtaa myös nivelsiteiden joustavuuden menetykseen ja voi johtaa luun epämuodostumiin, kuten, vaivaisenluiden (hallux valgusiin) ja vasaravarpaiden muodostumiseen. Estrogeenin ja progesteronin puute johtaa myös kuivaan orvasketeen (kuiviin jalkoihin), mikä voi johtaa kivuliaisiin halkeamiin. Progesteronin puute voi estää kehon kykyä imeä kosteutta ja aiheuttaa nesteen kertymistä. Vedenpidätys voi aiheuttaa turvotusta alaraajoissa (jalat ja nilkat). Muita vaihdevuosioireita, joihin liittyy mahdollisia jalkaongelmia, ovat lihasten ja luun tiheyden menetys sekä painonnousu.

Lähde: 'Can Menopause Cause Foot Problems': https://horizonfootankle.com/can-menopause-cause-foot-problems/

Vierailija
132/166 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ei voi piilottaa , se pitää paljastaa . Eli jos on niitä makkaroita, niin anna tulla esiin. Reisien selluliitistä sanoisin, että niiden päälle voi vetästä sukkaa tai leginset. Taivekohtia sopii korostaa jollain kiristävällä. Se luo naisen muotoa lisää.

Vierailija
133/166 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

131. Vaivaisenluut eivät johdu vaihdevuosista. 

Vierailija
134/166 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mies30!

Liian lyhyet miehet eivät minusta ole kiinnostavia, kun silloin en voi tuntea itseäni naiselliseksi vaan jättiläiseksi. To

Ap, on ihailtavaa, että uskallat yhä vastata rehellisesti. Ja korjaan sen verran, että työkaverini ei ole kumppanini, mutta koen hänen kanssaan monia niitä elementtejä, joita aidossa rakkaudessa mielestäni pitäisi olla: turvaa, luottamusta, kasvua ja kuuntelua. Sisäisesti hän on kaunein ihminen, jonka olen tavannut.

Kirjoitit, että seksuaalinen vetovoima on sinulle tärkeää ja että haluat tuntea itsesi halutuksi. Se on tietenkin täysin luonnollista. Mutta tuoko seksikkyyden korostaminen sinulle sen aidon rakkauden, jota sanoit etsiväsi? Siis sen, missä sinut hyväksytään, kuullaan tunnetasolla ja jossa läheisyys ei rajoitu vain seksiin.

Koska olet maininnut, että saisit helposti seksiä Tinderistä, niin mitä toivot saavasi lisäämällä seksikkyyttäsi? Onko ajatuksena, että kontaktien määrä kasvattaisi todennäköisyyttä löytää se yksi oikea?

Itse näen sinussa paljon vetovoimaa jo nyt älyä, uskallusta ja herkkyyttä. Rehellisesti sanottuna en usko, että sinun täytyy lisätä seksikkyyttäsi. Ja sinuna en panostaisi ulkonäköön, vaan niihin asioihin, jotka tekevät sinusta jo nyt aidosti kiinnostavan.

Sen kuitenkin haluaisin kysyä: Oletko aivan rehellinen itsellesi siitä, mitä lopulta kaipaat ja mistä se kaipuu on syntynyt?

Ja uskotko, että vetovoima voisi syntyä myös tunnetasolla hiljalleen, yhteydestä ja luottamuksesta? Että kipinä ei aina ole se, joka tulee ensin, vaan se joka syttyy, kun sille annetaan tilaa?

Vierailija
135/166 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olenkin kertonut jo tarpeeksi itsestäni.. 

eilen näin kaupassa pariskunnan, arviolta vähän vanhempia kuin minä. Nainen oli pullea ja lyhyt. Mies pitkä ja atleettinen. Mutta se katse, jolla mies katsoi naistaan oli vaikuttava. Liekö olivat tavanneet juuri, vai oliko kipinä säilynyt vuosikymmenien ajan. En tiedä. Samanlaista katsetta jokainen ansaitsisi. 

Tänään kaupassa käydessä, kauppaan tuli nainen, joka oli yhtä pitkä ja yhtä paksu kuin minä. Kohtalotoveri ajattelin. Sitten näin naisen, joka oli hurjan paljon vielä pidempi kuin minä, vaikka olen jo pitkä. Nainen oli myös keskivartalolihava, huomattavasti lihavampi, kuin minä. En tiedä, mutta hän oli laittanut kauniit naiselliset vaatteet ja hänellä oli kauniit pitkät hiukset. Nätti meikki. Hän oli vanhempi kuin minä, 55-v tai jotain. Hän antoi minulle toivoa, että voisin laittautua ja olla kaunis. 

Kävin kuntosalilla ja siellä suurista peileistä näin itseni. Mielestäni näky oli kamala! Nyt ymmärsin, miksei kukaan minua halua. Peruin kaverin kutsun illanviettoon ravintolaan, koska häpeän itseäni niin suuresti. En tietenkään sano oikeaa syytä vaan keksin jotain, lapset sairaana tms. 

Joo toisille jaksan olla neiti aurinkoinen, mutta itsestä, kun on kyse, niin vaatimuslista on vaikuttava. Sekään ei varmasti ole osaltaan helpottamassa miehen löytymistä. 

Ap

Vierailija
136/166 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännös sivulta: "Mitä sinun on tiedettävä vaihdevuosien oireista" https://www.linkedin.com/pulse/what-you-need-know-menopause-symptoms-al…

"Äskettäin minulta jopa kysyttiin, ovatko vaivaisenluut vaihdevuosien oire, koska asiakkaani ei ollut koskaan kärsinyt niistä ennen vaihdevuosien siirtymää. Pienen googlauksen jälkeen sain selville, että vaivaisenluut voivat pahentua raskauden ja vaihdevuosien aikana ja tämä johtuu vaihdevuosien aikaisista hormonimuutoksista sekä luun tiheyden ja kollageenin vähenemisen välisestä yhteydestä, myös estrogeenin vähenemisestä."

Vierailija
137/166 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittamasi perusteella suurin syy on varmasti tuo ylipaino. Se että etsit isoa miestä ei tarkoita että miehet etsisivät isoa naista. Toinen on varmasti tuo ikä. Hyvät miehet viedään viimestään kolmikymppisinä, tietenkin on niitä hyviä eronneita mutta noin pääsääntöisesti. 

Paska puhetta! Miehet vain pelkäävät lähestyä noin upeaa naista! Ollaan niin kovia, mutta sitten tosi paikassa menee pupu pöksyyn!

No hyvänen aika. Olen ollut todella pitkään sinkkuna. Sairauden aikana tosin off-line. 

Miten saisin miehet kiinnostumaan, tai oikeastaan yhden miehen? 

Ap

On niin ulkonäkökeskeistä, että jättäisin väliin. Muut asiat ratkaisevat.

M

Vierailija
138/166 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä tiiä, en usko että ylipaino jossain rajoissa pysyessään on se ongelma haluttavuuden tiellä. Näin liki 5-kymppisenä, eronneena, on mulla parempi flaksi kuin ikään 2-kymppisenä. Ja ylipainoa on kyllä parikymmentä kiloa, tosin harrastan aktiivisesti liikuntaa jonka ansiosta en liiku kankeasti tai vaappumalla. Vaatteet, hiukset ja ulkonäkö muuten on huoliteltu ja naisellinen (ilman isoja tissejä tosin!) Samoin ystäväni kääntää aina miesten päät ja kerää hunajan lailla miesporukat ympärilleen reilusta ylipainosta huolimatta. Ehkä se on se rauha itsensä kanssa, elämä on kuitenkin kohdellut niin ettei ole tarvinnut kummankaan katkeroitua. Sellainen hyväntuulisuus ja seesteisyys tuntuu vetoavan ihan kaikentyyppisiin ja näköisiin miehiin näissä ikäluokissa.

Ikiaikainen totuus on että miehet pitävät iloluonteisista naisista. Eikä sen tarvitse olla pelkkää seksiä. Hauska ja mukava ihminen saa huomiota. 

Vierailija
139/166 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännös sivulta: "Mitä sinun on tiedettävä vaihdevuosien oireista" https://www.linkedin.com/pulse/what-you-need-know-menopause-symptoms-al…

"Äskettäin minulta jopa kysyttiin, ovatko vaivaisenluut vaihdevuosien oire, koska asiakkaani ei ollut koskaan kärsinyt niistä ennen vaihdevuosien siirtymää. Pienen googlauksen jälkeen sain selville, että vaivaisenluut voivat pahentua raskauden ja vaihdevuosien aikana ja tämä johtuu vaihdevuosien aikaisista hormonimuutoksista sekä luun tiheyden ja kollageenin vähenemisen välisestä yhteydestä, myös estrogeenin vähenemisestä."

Lisääntynyt vaivaisen luiden esiintyvyys on havaittavissa naisilla ja iäkkäillä potilailla. Australialaisessa väestössä 82,3 % potilaista, jotka esittävät yleislääkärilleen pullistumia pääasiallisena vaivana, on naisia, ja 80,5 % potilaista on 45-vuotiaita tai vanhempia. Yleinen esiintyvyys aikuisväestössä on 23 %. Käännetty sivulta: "Vaivaisenluut: Katsaus hallintaan": https://www1.racgp.org.au/ajgp/2020/november/bunions/

Eli, vaivaisenluiden vaivaamat naiset ovat siinä iässä kuin vaihdevuosivaivat keskimäärin alkavat. Tuossa, kuten monessa muussakin, selvityksessä vaihdevuosiyhteys on tuolla tavalla piilotettu, koska sehän olisi naisvihaa kertoa totuus.

Vierailija
140/166 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa, kuten monessa muussakin, selvityksessä vaihdevuosiyhteys on tuolla tavalla piilotettu, koska sehän olisi naisvihaa kertoa totuus."

Vaihdevuosioireet ovat muodin harjalla naistenlehdissä ja niiden varjolla tehdään valtavasti bisnestä, jopa jotkut gynekologitkin osallistuvat siihen. Yksikään heistä ei vielä ole kyllä keksinyt markkinoida vaivaisenluiden hoitoa vaihdevuosien varjolla.

Aivan kuten edellä joku kirjoitti, ovat vaivaisenluut vahvasti perinnöllisiä, miesten kohdalla yli puolet tapauksissa, naistenkin hieman alle puolet. 

Kyseessä on CLCA2-geenin alueella variantti rs55807512, joka vaikuttaa kollageeniperheen COL24A1-geeniin.

https://jfootankleres.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13047-020-037…

https://www.frontiersin.org/journals/genetics/articles/10.3389/fgene.20…

https://jmg.bmj.com/content/52/11/762

Jos haluat kertoa tai tietää jotain jostain terveysongelmasta, niin älä lue naistenlehtiä tai lehtijuttuja, vaan lue Terveyskirjastoa, Käypä hoito suosituksia tai muita asiallisia lähteitä, koska lehtijutuissa on valtaisa määrä virheitä ja väärinymmärryksiä.