Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et ole uskovainen?

Vierailija
28.07.2025 |

Miksi sinä et ole etkä edes tahdo olla uskovainen?

Kommentit (357)

Vierailija
41/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovainen koska olen älykäs ja tietoinen henkilö, joka ymmärtää että uskonnot ovat ihmisten keksintöjä, ja perustuvat ihmisryhmän hallitsemiseen. Tiedän mitä kuolema on ja mitä kuolemassa tapahtuu, ja emme ota mitään uskontoja mukaan sinne. Myöskään taivasta tai helvettiä ei ole olemassa (1 kristinuskon perusopetuksista, ihmisten hallitsemiseksi ja pelottelemiseksi). Huvittavaahan se on kun aikuiset ihmiset hehkuttavat uskontoa, oli se sitten kristinusko tai islam.

Vierailija
42/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko satuihin 

Joo joo mutta miksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on yli tuhat uskontoa ja kaikki väittävät olevansa se oikea. 

Mutta valinta kannattaa tehdä 2-3 suosituimman väliltä. Näitä taitavat olla kristinusko, ateismi ja alkoholismi.

Vierailija
44/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen koska olen älykäs ja tietoinen henkilö, joka ymmärtää että uskonnot ovat ihmisten keksintöjä, ja perustuvat ihmisryhmän hallitsemiseen. Tiedän mitä kuolema on ja mitä kuolemassa tapahtuu, ja emme ota mitään uskontoja mukaan sinne. Myöskään taivasta tai helvettiä ei ole olemassa (1 kristinuskon perusopetuksista, ihmisten hallitsemiseksi ja pelottelemiseksi). Huvittavaahan se on kun aikuiset ihmiset hehkuttavat uskontoa, oli se sitten kristinusko tai islam.

Minä olen älykäs ja tietoinen henkilö, joka ymmärtää uskomisen hyödyt vaikka uskonnoista itsestään ei niin perustaisikaan.

Vierailija
45/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "tiedeuskovainen", en kykene nielemään mitään vanhoja kansansatuja. Harrastan kyllä rituaalimagiaa itsesuggestiona, siinä ei sinänsä mitään uskoa yliluonnolliseen ole. Tarotkortteja käytän itsetutkiskeluun. Olen myös kokenut hengellistä väkivaltaa, eli on yritetty pakkokäännyttää uskovaiseksi, että minua olisi voitu kontrolloida uskon varjolla. Tämä oli oikeastaan viimeinen niitti, kun päätin pysyä kaukana kaikista uskonnollisista yhteisöistä.

Vierailija
46/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus on aasin pas***kaa

allah on kamelinpas***kaa

Vierailija
47/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kristinuskon opin mukaan taivasta tai helvettiä ei mainita kirjoituksissa.

t.ateisti

Vierailija
48/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleuskoon.fi

Vierailija
49/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmiä avaavaa, kuinka koppavia ja ylpeitä uskonnottomat ihmiset ovat. Nöyryyttä toivoisi enemmän, sekä uskoville että uskonnottomille.

Vierailija
50/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

silmiä avaavaa, kuinka koppavia ja ylpeitä uskonnottomat ihmiset ovat. Nöyryyttä toivoisi enemmän, sekä uskoville että uskonnottomille.

Uskovaisten kanssa keskustellessa tämä on ehkä juuri se suurin kysymys mikä mieleeni nousee. Miten he, jotka uskovat saaneensa tiedon jostain kaikkivaltiaan ikuisesta totuudesta voivat pitää ateistia koppavana ja ylpeänä?

Vierailija
51/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä ap et halua antaa ihmisten olla rauhassa uskoa tai olla uskomatta? Miksi sinulla kauhea tarve ja pakkomielle tuputtaa omaa uskoasi vaikka väkisin toisten kurkusta alas jos eivät usko samalla tavalla kuin sinä? Oletko niin tolkuttoman epävarma siitä omasta uskostasi? 

Kukin uskoo mihin tahtoo tai on uskomatta ja tulkoon autuaaksi. Riittää että noudattaa lakia eikä vahingoita ketään. 

Vierailija
52/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon johonkin. Ja se riittää. Uskovainen voi olla ilman minkäänlaisia hulluja lahkoja.

Se joku tuo turvaa. Kuten munkkiluostari Valamo minne minulla ei naisens asiaa, mutta siellä on hyvä olla ihmisen.

Vierailija
53/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen. Nykyisin olen animisti.

Vierailija
54/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä ap et halua antaa ihmisten olla rauhassa uskoa tai olla uskomatta? Miksi sinulla kauhea tarve ja pakkomielle tuputtaa omaa uskoasi vaikka väkisin toisten kurkusta alas jos eivät usko samalla tavalla kuin sinä? Oletko niin tolkuttoman epävarma siitä omasta uskostasi? 

Kukin uskoo mihin tahtoo tai on uskomatta ja tulkoon autuaaksi. Riittää että noudattaa lakia eikä vahingoita ketään. 

Tulen toiselta puolelta kuin ap, mutta uskovaisten suurin ongelma on tosiaan siinä että he eivät tyydy olemaan uskovaisia keskenään. Minua henkilökohtaisesti edes joku lähetystyö ei hirveästi haittaisi, keitän mielelläni kahvit vaikka jehovantodistajille, mutta monet ovat saaneet näistä niin pahoja traumoja ettei sitäkään voi enää puolustella. Pahinta on kuitenkin se, että äärimmäisen taantumukselliset uskovaiset tulevat mukaan politiikkaan ja hiljalleen kierouttavat valtakunnan politiikkaa tahtonsa mukaiseksi.

Vierailija
55/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen toiselta puolelta kuin ap, mutta uskovaisten suurin ongelma on tosiaan siinä että he eivät tyydy olemaan uskovaisia keskenään. Minua henkilökohtaisesti edes joku lähetystyö ei hirveästi haittaisi, keitän mielelläni kahvit vaikka jehovantodistajille, mutta monet ovat saaneet näistä niin pahoja traumoja ettei sitäkään voi enää puolustella. Pahinta on kuitenkin se, että äärimmäisen taantumukselliset uskovaiset tulevat mukaan politi

Et keittäisi vilpittömin mielin koska kirjoitat niistäkin niin. Olet yhtä uskis kuin uskis.

Vierailija
56/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen toiselta puolelta kuin ap, mutta uskovaisten suurin ongelma on tosiaan siinä että he eivät tyydy olemaan uskovaisia keskenään. Minua henkilökohtaisesti edes joku lähetystyö ei hirveästi haittaisi, keitän mielelläni kahvit vaikka jehovantodistajille, mutta monet ovat saaneet näistä niin pahoja traumoja ettei sitäkään voi enää puolustella. Pahinta on kuitenkin se, että äärimmäise

Itse asiassa keittäisin aivan vilpittömin mielin, tarjoaisin jopa pullaa jos sitä sattuisi olemaan. En usko että he saisivat minut vakuutettua mukaan liikkeeseensä, mutta voin kuunnella mitä heillä on sanottavaa ja keskustella asiasta enemmänkin jos he vain tahtovat.

Vierailija
57/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kutsuttu, niinkuin uskovat kertovat.Elän elämääni  ja yritän olla hyvä.Se ei auta taivaaseen pääsyyn, sanovat tosiuskovaiset.??

Vierailija
58/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki uskovaisiksi itseään sanovat määrittelevät uskovaisuuden siten, että siinä on aina jotain, mikä ei päde minuun.

Uskon jumalaan, ja moneen muuhunkin asiaan, mutta en uskovaisten tavalla.

Vierailija
59/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala on hyväntahtoinen kaikkivaltias joka oikeasti tahtoo minun uskovan häneen, hänellä on keinot vakuuttaa minut vaikka heti. 

Vierailija
60/357 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että ei-uskovaiset joutuvat kadotukseen (helvettiin, tuonpuoleiseen, huonoon tilaan tjs.) Jumalan olemassaolo on hypoteettista. Olisi siis parempi uskoa, kuin olla uskomatta, hypoteettisesti, lopputuloksen (kuoleman) kannalta. Eli jos onkin niin, että Jumala on olemassa. Miksi en kuitenkaan usko jumalaan. No kun en usko, niin en usko. ''MIKSI ET?'' on tyhmä kysymys. Ei usko jumalaan ole ''MIKSI'' kysymys. 

Uskoo, ken tahtoo. SE ON JUST NIIN.