Miksi et ole uskovainen?
Miksi sinä et ole etkä edes tahdo olla uskovainen?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Apee. Kerro miksi teet jakuvasti näitä helvetin typeriä kyselyitä ja aloituksia?????
Yksityistietoja kalastellaan. Saatuja pieniä tiedonmurusia kasataan ja yhdistellään muualta hankittuihin tietoihin jolloin voidaan muodostaa isompi kuva asioista.
Uskon ihmisen loputtomaan pahuuteen ja siihen että olemme jo kaikki helvetissä.
Olen täysijärkinen, en pelkää kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisten ajatusmaailma ja elämäntyyli eivät sovi minulle.
Osuit eräällä tavalla asian ytimeen. Synti lähtee ajatuksista ja muuttuu vähitellen teoiksi ja elämäntavaksi. Miksi tämä maailma näkee kaikeen alkuperäisen kauniiksi ja toimivaksi tarkoitetun kauheana eikä mitenkään tavoiteltava toimintamallina? Siksi että synti ja valhe ovat tulleet ihan kaikkeen. Ja yhä suuremmalla voimalla se tulee edelleen iskemään kaikkeen.
Alkaen perhemallista: yksi mies ja yksi vaimo ja heidän ympärilleen koostuva perhe. Osa tätä kannattaakin ja elää sen mukaan. Ihmiset tuovat vain korvaavia ja omia tekeleitä hyvän, toimivan ja alkuperäisen rinnalle.
Ruoka: luonnosta suoraan löytyvä, prosessoimaton ja myrkyttämäntön ruoka olisi varmasti ihmiselle parasta. Lihakin olisi terveellisempää keitettynä kuin rasvassa paistettuna. Ihminen jalostaa, prosessoi, lisää turhia sokereita ja elintarvikevärejä, suoja-aineita jne. Minä itse pidän energiajuomista ja myönnän että ei se pitemmän päälle ole paras. Syntinen kroppa haluaa keinotekoista. Hedelmien ja marjojen sijaan monet meistä haluavat teollisia herkkuja, karkkeja.
Jos ihmiset edes pikkasen enemmän pitäisi perus 10 käskyä, täällä olisi rauhallisempaa elää. Ihan perus älä varasta, älä valehtele äläkä himoitse toisen omaa. Ihminen nyt vain valehtelee ja varastaa ja pettää jotta minä minä minä saisi enemmän. Mutku määäää! Mä haluun. Nyt. Heti. Kaikki.
Uskovat pyrkivät seuraaviin: Ilo, rauha, pitkämielisyys, hyvyys, itsensähillitseminen, toisen kunnioittaminen jne. Näistä lähtevä elämäntyyli on hyvää, sitä tuskin kukaan voi kieltää. Jos ei niihin pyri, mieli täyttyy muusta. Rauhattomuudella, jatkuvilla pääkopassa pyörivillä mammonan tavoittelulla, himolla saada lisää, jatkuvaa nautintoa ja hauskanpitoa yleensä viina edellä ja irtosuhdetta etsien.
Kuuntelin satuja tarpeeksi lapsena.
Minä olen avarassa uskossa. Saan uskosta voimaa elämään. Toivoa ja iloa. Minun ei tarvitse syytellä, painostaa tai tuomita. Haluan rauhaa, rakkautta ja armoa. Ehtoollinen on minulle todella tärkeä.
Uskon Jumalaan, mutta en ole löytänyt uskonyhteisöä. Jotain veeällää en uskalla edes kokeilla, kun olen liian kuriton.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse uskontoa selittämään maailmaa tai ohjaamaan elämääni. Luonnontiede kertoo miten maailma toimii, ja osaan ihan rationaalisesti perustella itselleni miksi pitää elää ns. ihmisiksi.
Toisaalta ymmärrän kyllä, että kaikilta ei tällainen onnistu, jotkut tosiaan tarvitsevat sen irrationaallisen kainalosauvan pysyäkseen pystyssä, ja jos se auttaa selviämään elämän halki niin mikäpä siinä. Kyllä uskonnolla arvonsa on, eivät ne olisi muuten tuhansia vuosia ihmisen mukana kulkeneet.
Joten uskokaa vain kaikessa rauhassa mihin haluatte, kunhan että yritä sotkea uskomuksianne minun elämääni. Sillä järjestäytyneen uskonnollisuuden rakenteet ovat olemassa lopulta ihmisten alistamiseksi ja kontrolloimiseksi.
Uskonto? Kuka puhui uskonnosta? Lakkaa käyttämästä vääriä termejä. Uskonnot ovat paholaisesta. Piru nauraa partaansa saadessaan ihmiset jonkun uskonnon orjaksi. Samoin se nauraa pitäessään ihmistä jonkun synnin tai addiktion kahleissa. Samoin se nauraa kun ihminen elää itselleen omia himoja seuraten ja kootessaan omaisuutta ja menestystä ympärilleen. Piru jättää ne rauhaan, jotka eivät ole kiinnostuneet totuudesta, oikeata uskosta. Raamatun mukaan uskonto on se, joka tulee tuhoamaan ihmiskunnan. Uskonnon ja näennäisen kristillsyydeen jonka takana onkin sijaiskristus (=antikristus itse). Jeesus ja keskustelusuhde häneen on usko joka totta, siinä ei ole uskontoa pätkääkään.
Ehdottomasti haluan olla, jos kristinusko on totta.
Toistaiseksi ei ole näkyvillä edes yhtä edes kohtalaista syytä olettaa, että se olisi totta.
Vierailija kirjoitti:
Alkaen perhemallista: yksi mies ja yksi vaimo ja heidän ympärilleen koostuva perhe. Osa tätä kannattaakin ja elää sen mukaan. Ihmiset tuovat vain korvaavia ja omia tekeleitä hyvän, toimivan ja alkuperäisen rinnalle.
Niin, tuo perhemalli on hyvä ja toimiva jos jättää huomiotta kaikki tapaukset, joissa se ei ole hyvä ja toimiva. Vastaavasti muut mallit ovat huonoja ja toimimattomia, jos jättää huomiotta kaikki tapaukset, joissa ne eivät ole huonoja ja toimimattomia.
Uskon omalla tyylilläni, siihen en tarvitse tiukkaa yhteisöä.
Vierailija kirjoitti:
Ehtoollinen on minulle todella tärkeä.
Otaksun, että et ole koskaan ottanut osaa Jeesuksen antaman esimerkin mukaiseen ehtoolliseen?
Nykyinen ehtoollisen irvikuvahan on rienausta alkuperäisen ehtoollisen rinnalla.
Miksi sinä menet konttaamaan kuin piesty orja pappien jalkoihin ja anelemaan heiltä armopalaa?
Tämä nöyryyttävä näytelmä palvelee ainostaan pappis-säädyn vinoutunutta minäkuvaa, ylivertaisuusvinoumaa. Heille tuottaa suurta nautintoa nähdä lähimmäisensä, jotka he näkevät hulluuttaan alamaisinaan, konttaavan jaloissaan kuin pelokkaaksi piestyn koiran.
Jättäkää valhe ja orjuus taaksenne ja valitkaa vapaus.
En yksinkertaisesti voi uskoa jos en usko. En vain voi taipua pitämään Jumalaa tai jumalia totena. Sitä en kiistä etteikö esimerkiksi Jeesuksen opetukset olisi enimmäkseen ihan hyviä ja Euroopassa kristinusko on ollut niin suuressa roolissa että se on jo vahingossakin onnistunut saamaan aikaan myös hyviä asioita.
Toisaalta konservatiivisemmat uskovaiset aiheuttavat toiminnallaan niin paljon vahinkoa ihmisille ja yhteiskunnalle, etten voisi kuulua samoihin porukoihin heidän kanssaan vaikka pitäisinkin Raamattua totena.
Usko kaikkeen yliluonnolliseen haihtui.
Kun ei usko, niin ei usko, minkäs sille voi?
t: nimim. Assburger
Lainus toiselta kirjoittajalta:
"Uskonto? Kuka puhui uskonnosta? Lakkaa käyttämästä vääriä termejä. Uskonnot ovat paholaisesta. Piru nauraa partaansa saadessaan ihmiset jonkun uskonnon orjaksi. Samoin se nauraa pitäessään ihmistä jonkun synnin tai addiktion kahleissa. Samoin se nauraa kun ihminen elää itselleen omia himoja seuraten ja kootessaan omaisuutta ja menestystä ympärilleen. Piru jättää ne rauhaan, jotka eivät ole kiinnostuneet totuudesta, oikeata uskosta. Raamatun mukaan uskonto on se, joka tulee tuhoamaan ihmiskunnan. Uskonnon ja näennäisen kristillsyydeen jonka takana onkin sijaiskristus (=antikristus itse). Jeesus ja keskustelusuhde häneen on usko joka totta, siinä ei ole uskontoa pätkääkään."
Oma kommentti kirjoitukseen:
Kiitos sinulle tuntematon ihmisveljeni kirjoituksestasi.
Sen sisältö antoi hieman toivoa lohduttomaan tilanteseen, jossa niin valitettavan monelle uskonto merkitsee uskoa sekä sitä, että ihmiset eivät osaa erottaa näitä kahta täysin toistaan eroavaa asiaa. Uskontoa ja uskoa(tietoa).
Uskonnot ovat todellakin saatanan työkalu ihmisten erottamiseksi toisistaan ja Jumalasta.
Kavahda uskontoja, kavahda kirkkoa, kavahda pappis-säätyä.
Luulen, ettei ihminen itse pysty ihan tuosta vain päättämään, että uskooko vai onko uskomatta.