Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

65000e osakesalkku ja pois työelämästä 12 vuoden päästä sijoitusten avulla.

Vierailija
28.07.2025 |

Minulla on 65 000e osakesalkku, asuntovelkaa 45 000e ja nettopalkka 2900e kuukaudessa. Sijoitan vajaan 1000e kuussa lisää osakemarkkinoille. Olen laskenut että pystyn jäämään poissa työelämästä 12 vuoden päästä, 14 vuotta ennen eläkeikääni. Olen kartoittanut silloin eläkettä tarpeeksi, jota alan saamaan vasta sitten kun olen eläkeiän saavuttanut. Tämän 14 vuotta pystyn elämään hyvin osakesalkun nousulla + myymälä pienen osan salkusta vuosittain.  Osakesalkun arvo tippuu tämän 14v aikana n. 100 000e, vähän enemmän. En ole huomioinut että voin nostaa kuukausi sijoitusten määrää kun asuntolaina on maksettu kokonaan ja muutenkin menot tulevat tippumaan reilun 5 vuoden päästä.  Elintason pystyn pitämään samana kuin nyt eli matkustelemaan ja elämään normaalielämää. Jopa paremmin koska pystyn hyödyntämään paremmin mm. äkkilähtöjä matkustelussa. On myös mahdollisuus muuttaa asumaan vaikka ulkomaille talveksi aurinkoon maahan jossa on edullisempaa elää. 

Oletko miettinyt samanlaisia ratkaisuja?

Kommentit (230)

Vierailija
1/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mulla on jo 150 000 salkku.

Vierailija
2/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä tiedosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni salkku.

Vierailija
4/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin alun ja ok. Oletko miettinyt mitä teet kun jäät työelmästä arviolta 53 v eli 14 vuotta ennen eläkeikää? Toki jos sinulla on jokin harrastus, joka täyttä elämäsi ja pitää sinut liikkeessä ja sosiaalisissa ympyröissä tai esim. lapset ja lastenlapset, joiden elämään kuulut aktiivisesti jo nyt. 

Elämä voi tuntua hyvin tyhjältä jos jää töistä pois 53 vuotiaana ilman hyvää suunnitelmaa siitä mitä tekee ja miten aikansa viettää.

Vierailija
5/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti olet asiat laskenut.

Sinulta jää huomioimatta ainoastaan yksi "pikku" muuttuja. Sinä voit kuolla jo tänään.

Tosin mikäli näin tapahtuu pääset pois työelämästä pois jo aiemmin kuin olet suunnnitellut.

Toivottavasti ymmärrät oikein kirjoitukseni sanoman. On vain tämä hetki. Tapahtuna sekunti sitten on mennyt ja tulevaisuutta ei vielä ole.

On vain tämä hetki! Tee siis kaikki nyt.

Vierailija
6/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Olen. Mulla on jo 150 000 salkku.

Ei riitä yhtään mhinkään

Vierailija
7/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sitä viisautta ja tosiaan, kuten viestistä käy ilmi, elämä on valintoja ja laskutaito on laskutaitoa. Jos ihmiset tajuaisivat tämän, olisi motivaatio kouluttautua ja tienata paljon parempi, koska he voivat hyvillä ansioilla pelata itsensä vapaiksi työelämästä. Sinäkin olet ok tuloinen, et hyvä tuloinen ja silti se on mahdollista. Tuon kun aloittaa jo nuorena, on vapaa sitä aikaisemmin, koska aika on se määrittelevin tekijä, ei rahamäärä. Korkoa korolle sanaa ei suurin osa tunnista. Onnea hyvästä valinnasta.

Vierailija
8/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä voi tuntua hyvin tyhjältä jos jää töistä pois 53 vuotiaana ilman hyvää suunnitelmaa siitä mitä tekee ja miten aikansa viettää.

Ei todellakaan tunnu elämä tyhjältä.

Tämä tilanne  on ainoastaan heillä, joiden ihmiskohtalo on niin kurja, että työ on heille elämän mittari ja sisältö. Minä säälin heitä.

Vierailija
9/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuntuu että aliarvioit lippuelämän kulusi

Vierailija
10/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta jää huomioimatta ainoastaan yksi "pikku" muuttuja. Sinä voit kuolla jo tänään.

Tosin mikäli näin tapahtuu pääset pois työelämästä pois jo aiemmin kuin olet suunnnitellut.

Toivottavasti ymmärrät oikein kirjoitukseni sanoman. On vain tämä hetki. Tapahtuna sekunti sitten on mennyt ja tulevaisuutta ei vielä ole.

Toinen hyvin mahdollinen skenaario on, että tämä nykyinen yli 16 vuoden nousumarkkina päättyy jossain vaiheessa isoihin kriiseihin, joista lasketellaan pitkään alaspäin ja pelkästään nykyiselle tasolle paluussa kestää 10 vuotta.

Vierailija
11/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan elää hyvin ilman työelämää ja ihmettelen ihmisiä jotka eivät pysty. Onko työstä tullut silloin liian tärkeää ja liian iso osa elämää? Moni ei pysty jäämään eläkkeelle, kun ei ole sitten elämää ympärillä. Onko silloin elämä rakennettu väärin ja panostettu vääriin asioihin? Toki jos töistään nauttii niin se on hienoa, mutta väitän, että valtaosa tekee töitä, joista ei nauti. Minulla on harrastuksia ja tekemistä paljon ilman töitäkin ja sosiaalista elämää. Lisäksi osaa myös olla paikallani. Kaiken kukkuraksi, voin harrastaa työntekoa halutessani, eli se ei tarkoita, ettenkö voisi tehdä töitä. Voin toki, mutta omilla ehdoilla ja olen vapaa kun haluan. Tiedostan myös että voin kuolla vaikka tänään. En kuitenkaan tuhlaa kaikkia rahojani sillä varjolla. Ostamalla kaikkea mahdollista, en elä yhtään sen laadukkaampaa elämää. Eli en kitkuta vaikka sijoitan, vaan teen just niitä asioita mitä haluan tehdä ja niin tekee lapsenikin. 

Vierailija
12/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiremontti, kattoremontti...

Vierailija
13/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tällä hetkellä salkku 101 000. Ei riitä mihinkään. Olen 53 v. Asuntolainaa jäljellä hippasen alle 51 000. Arvioin tilanteeni uudelleen, kun asuntolaina maksettu eli noin 4,5 v päästä. Lyhennän aika reippaaseen tahtiin, joten voi olla lyhyempikin aika, että tuo maksettu.

N53

Vierailija
14/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni salkku.

Samaa mieltä, ei tuosta lohkea millään edes 50k vuosituloja yli kymmenen vuoden ajan...

Vierailija
15/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ison arvelet osakesalkkusi olevan 12 vuoden päästä? Oma osakesalkkuni on nyt 250 000 € ja olen velaton, mutta en silti vielä jäisi pois työelämästä sen varaan, vaan olen ajatellut olla töissä vielä kaksi vuotta, kunnes voin alkaa nostaa OVEa.

N60

Vierailija
16/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,2 Miljoonaa euroa, 10 sijoituasuntoa ja tietty oma talo sun muut. En käy töissä!

Vierailija
17/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut huomioon että kaikissa suhdanteissa osakkeet eivät jatkuvasti tuota tasaisesti ja ruhtinaallisesti, kuten viimeisen 10v aikana on käynyt?

Minä muistan vielä sen ajan kun sijoittaminen oli tunnetusti riskibisnestä, saattoi hyvin menettää rahansa.

N43

Vierailija
18/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis konkreettisesti ehdotat? Että ap irtisanoutuu töistään nyt, jättää asuntolainan maksamatta, ja rellestää säästönsä vuodessa tai kahdessa pois? Entä jos ei satukaan kuolemaan tuon parin vuoden aikana, mitäs sitten tehdään rahattomana ja pitkäaikaistyöttömänä? 

Vierailija
19/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään kootulla omaisuudella ole siinä kohtaa merkitystä kun maailmantalous sakkaa, sodat pyörivät jaloissa ja ruoka loppuu. Kaikki pakotetaan upeaan ja uuteen järjestelmään jossa mukana olemalla voit varmistua siitä että voit ostaa ja myydä. Tai että saat ylipäänsä leipää lärviisi. Jeesuksen paluu on lähempänä kuin luulemmekaan. Tulevissa kaaoksissa ei auta kulta eikä omaisuus. Antikristuksen valtakunta lupaa rauhaa, rakkautta ja ihmeitäkin, joita tapahtuu ja ihmisiä jopa parantuu sairauksista. Kaikki tapahtuu vain jotta ihmiset palvoisivat valehtelijaa.

Meillä on turva Jeesuksessa. Ei mammonassa.

Vierailija
20/230 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon siis salkkusi on kun jäät eläkkeelle? Miten paljon arvioit että saat tuottoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän