HS: Kontula on nyt täynnä huumeidenkäyttäjiä ja alkoholisteja myös päiväsaikaan
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011350281.html
Helvetin surullinen artikkeli. Joku vielä kehtaa sanoa että "ei Suomessa ole mitään luokkaeroja".
Tuolla lapset artikkelin mukaan kävelevät ostarin läpi koulumatkansa ja siellä on mm. peukun myyjiä ja juoppoja joka kulmalla.
Moni ihan tavallinenkin lapsi tulee päätymään ympäristön vaikutuksesta samoihin piireihin ja osa aikaiseen hautaan mm. fentanyylin ja peukun takia.
Kommentit (75)
Yksi pariskunta aina leveilee sillä, että ovat asuneet Kontulassa. Vaikea ymmärtää.
Joskus Helsingillä oli muistaakseni se segregaatiota vastustava asuinpolitiikka, koska ympäristö tekee kaltaisekseen. Se toimikin hyvin 1970-2000 ja moni ponnistu noista lähtökohdista ministereiksi ja toimitusjohtajiksi.
Nyt kaikki huono-osaisuus kasaantuu yksille ja samoille kaupunginosille eikä sinne jää kukaan täysijärkinen perheenisä tai tietotyöläinen. Ei edes duunari.
Ei jää mitään muuta kuin päihteidenkäyttäjiä joiden elämä kiertää kehää, kun kaikki naapuritkin ovat samanlaisia. Ei ole mitään mistä ottaa mallia tai mihin pyrkiä, ainoastaan päihtyminen ja eskapismi.
Itse kasvoin Jakomäessä aikana jolloin siellä asui myös duunareita ja tavallisia töissäkäyviä lapsiperheitä ja sain järkevien ihmisten vaikutuksesta kannustusta mm. opiskeluun ja erilaisten lähtökohtien hakemiseen elämälle.
En mä syytä niitä jotka tuolta muuttaa pakoon. Ei se niiden vika ole. Pääasiassa syy on epäonnistuneessa yhteiskuntapolitiikassa. On surkeita puolivillaisia integraatioyrityksiä ulkomaisille kielitaidottomille jotka eivät enää ikinä tule olemaan osa suomalaista yhteiskuntaa.
On päihdekuntoutusta joka ei kuntoutuksen jälkeen tarjoa selkeää suuntaa elämälle kuten oppisopimuskoulutuksia ja töitä. Itse olen sitä mieltä, ettei se kuntoutus tai vieroitus mitään auta jos ei ole sen jälkeen mielekästä tekemistä elämässä. Ilman sitä luisuu taas takaisin päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kontulan Vesalan koulussa on 78% S2-oppilaita.
joo mutta noista artikkelin kuvista näkyy että kantiksia nuo käyttäjät ovat.
Päiväsaikaan?
Mikä juttu tää suomalaisessa kulttuurissa on, kun öisin on ok vetää kamaa ja viinaa, mutta annas olla jos teet saman päivällä!
Jos juon pullon viinaa klo 7 ja 24 välillä, se on paheksuttavaa koska aloitan heti aamusta ja keskellä päivää olen humalassa! Hyi!
Jos taas sama pullo korkataan klo 19 ja klo 24 mennessä on juotu ja känni paljon kovempi, se onkin bilettämistä, rentoutumista, höyryjä päästelyä. Erityisesti jos on perjantai tai lauantai.
Arkipäivänä ei saa olla humalassa, ellet tee selväksi että olet lomalla ja mökillä.
Suomi on ihmeellinen paikka, kun sekaisin saa olla vaan jos kello ja kalenteri näyttää sen olevan ok.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pariskunta aina leveilee sillä, että ovat asuneet Kontulassa. Vaikea ymmärtää.
Kontulaa takavuosina koitettiin väittää ihan tavalliseksi asuinpaikaksi.
No, onhan se, jos ei vieraile ostarilla muulloin, kun ruuhka-aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Joskus Helsingillä oli muistaakseni se segregaatiota vastustava asuinpolitiikka, koska ympäristö tekee kaltaisekseen. Se toimikin hyvin 1970-2000 ja moni ponnistu noista lähtökohdista ministereiksi ja toimitusjohtajiksi.
Nyt kaikki huono-osaisuus kasaantuu yksille ja samoille kaupunginosille eikä sinne jää kukaan täysijärkinen perheenisä tai tietotyöläinen. Ei edes duunari.
Ei jää mitään muuta kuin päihteidenkäyttäjiä joiden elämä kiertää kehää, kun kaikki naapuritkin ovat samanlaisia. Ei ole mitään mistä ottaa mallia tai mihin pyrkiä, ainoastaan päihtyminen ja eskapismi.
Itse kasvoin Jakomäessä aikana jolloin siellä asui myös duunareita ja tavallisia töissäkäyviä lapsiperheitä ja sain järkevien ihmisten vaikutuksesta kannustusta mm. opiskeluun ja erilaisten lähtökohtien hakemiseen elämälle.
En mä syytä niitä jotka tuolta muuttaa pakoon. Ei se niiden vika ole. Pääasiassa syy on epäonnistunees
Mun naapurissa asuu varsin hyvätuloisia ja koulutettuja ihmisiä, talojen ja teslojen ja porschejen ulkomuodosta päätellen.
Mua ei kuitenkaan naapurien elämä niin paljoa kiinnosta, että se saisi minut tekemään töitä tai opiskelemaan lujemmin.
Vierailija kirjoitti:
Päiväsaikaan?
Mikä juttu tää suomalaisessa kulttuurissa on, kun öisin on ok vetää kamaa ja viinaa, mutta annas olla jos teet saman päivällä!
Jos juon pullon viinaa klo 7 ja 24 välillä, se on paheksuttavaa koska aloitan heti aamusta ja keskellä päivää olen humalassa! Hyi!
Jos taas sama pullo korkataan klo 19 ja klo 24 mennessä on juotu ja känni paljon kovempi, se onkin bilettämistä, rentoutumista, höyryjä päästelyä. Erityisesti jos on perjantai tai lauantai.
Arkipäivänä ei saa olla humalassa, ellet tee selväksi että olet lomalla ja mökillä.
Suomi on ihmeellinen paikka, kun sekaisin saa olla vaan jos kello ja kalenteri näyttää sen olevan ok.
Suomessa saa olla sekaisin, jos ei varsinaisesti häiritse katukuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontulaa takavuosina koitettiin väittää ihan tavalliseksi asuinpaikaksi.
No, onhan se, jos ei vieraile ostarilla muulloin, kun ruuhka-aikoina.
Ei ole ikinä ollut. Pelkkää epätoivoisten kiinteistönvälittäjien propagandaa ja brändäysyritystä.
Vierailija kirjoitti:
Nekö niitä nistejä on? Vi tun ìdiootti.
Vierailija kirjoitti:
onko persujen äänestäjäkuntaa? oletettavasti on
Kontulassa persut ja ma mut elelevät ihan sovussa keskenään, kun ei ole feminatseja ja muita kalpeita sikoja kertomasss kenen pitäisi vihata ketäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo mutta noista artikkelin kuvista näkyy että kantiksia nuo käyttäjät ovat.
Jutun kuvitus onkin varmasti todella objektiivisesti valittu. Kai tiedät, että huumekauppiaista, jotka nuo vihaamasi kantikset ovat peukkuun koukuttaneet, noin 99 % on jotain muuta kuin etnisiä suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Päiväsaikaan?
eensä päiväsaikaan leikitään, käydään töissä ja koulussa ja hoidetaan asioita. Aika masentavaa varmaan lapselle leikkiä lähiympäristössä ja nähdä pelkkiä öriseviä aikuisia, diilereitä ja ruiskuja.
Ne on niitä onnellisia Suomalaisia, ihan maailman laajuisesti todettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä syytä niitä jotka tuolta muuttaa pakoon. Ei se
Entä jos niiden uusien teslojen ja bemarien sijasta siellä olisi vain huumeneuloja ja nistejä, ja olisit vaikutuksille altis 15-vuotias?
Väität tosissaan ettei ympäristöllä ole mitään vaikutusta? Ihmislajin aivot eivät toimi noin.
Vierailija kirjoitti:
Monen wannabe-gangstan mielestä Bronx on jotenkin cool.
Hesari ja vasemmisto myrkyttää taas marxilaista luokkataistelua. Huumeiden käyttö on ihan oma valinta, se ei ole pakollista kenellekään. Ja se, että ihmisillä on eri palkka eri töistä EI ole ongelma. Se olisi, jos marxilaiset päättäisivät paljonko kukin saa tienata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko persujen äänestäjäkuntaa? oletettavasti on
Kontulassa persut ja ma mut elelevät ihan sovussa keskenään, kun ei ole feminatseja ja muita kalpeita sikoja kertomasss kenen pitäisi vihata ketäkin.
Sama Pukinmäessä, ei täällä persuja kiinnosta kuka on muslimi tai afrikkalainen kun kaikki on samassa veneessä. Ei täällä ole mitään jengejä muualla kuin median psykooseissa.
Mun hyvänpäiväntuttavista täällä kaksi on Nigeriasta ja Marokosta eikä mulla ole mitään ongelmia. Istuvat pubissa siinä missä kantis eikä heitä kiinnosta mikään uskonto tai hihhulointi. Toinen bussihommissa ja toinen varastolla. Duunarimenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväsaikaan?
Suomessa saa olla sekaisin, jos ei varsinaisesti häiritse katukuvaa.
Ei saa, johan se selviää artikkelista jossa kauhistellaan että keskellä päivää!