Jos ei ole lomallaan käynyt yksilläkään festareilla, yöpynyt hotellissa tai baarissa niin miksi on edes olemassa?
Miten kukaan kehtaa edes vastata töissä mitään, kun kysytään miten meni lomat?
Kommentit (62)
Siis oikeaastiko ihmiset mätänee täällä mielummin yksiöönsä kuin elää? Kai te sentään rannalla kävitte?
Vierailija kirjoitti:
No itsellä ainakin loma menee parvekkeella lukien, ulkoillen, pyöräillen ja ihan vaan lomasta nauttien. Ja vasta kolme päivää lomaa takana, vielä neljä ja puoli viikkoa nautittavaa.
Miten parvekkeella voi pyöräillä?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä yöpymyt baarissa
En minäkään! Enkä pyöräillyt parvekkeella
Festari-ilta tuli vietettyä alkukesästä, ei lomalla. Baarissa tai hotellissa ei ole oltu. Lähinnä lilluttu meressä, järvessä, joessa tai kotona paljussa. Näin yli viiskymppisenä on ihan sama mitä työkaverit ajattelee, festarireissua ei ainakaan arvosta kuin 1.
Olen vietyänyt lomani kotona remontoiden ja loppuloman uinut, kuntoillut ja levännyt. Eli hyvä loma siis!
Joo siis olis ihan SUPERnoloa jos ei olis käyny festareilla ja muuta sontaa.
Oon niin iloinen etten kuulu tohon laumaan, joka tekee kaiken niinkuin muutkin tekee ja lopun ajan vielä kuluttaa siihen mitä muut nyt ajattelee..
Jonain päivänä ehkä vapaudut ja teet mitä itse tykkäät! Reissaat, ulkoilet, saunot, uit, luet hyviä kirjoja, maalaat jne. ja kerrot sen iloiten, jos on pakko puhua lomistaan kollegoille.
Jaksuhalit siihen asti!
En käy festareilla, en viihdy siellä,
Baarissa yöpymisestä ei kokemuksia. Olin kyllä töissä 8 vuotta se tuntui se joskus kuin yöpyisi, ainakin kesällä kun käveli kotiin viideltä ja oli jo täysin valoisaa, aamuaurinko paistoi.
Hotelleissa en viihdy kesällä yhtään. Mieluummin vuokraan jonkin huvilan, jossa on omaa rauhaa. Mökkikin käy, jos se on melko lähellä rantaa ja on sähköt, sauna ja juokseva vesi.
Onneksi mä oon sitten tehnyt nämä kaikki!
Loma onkin siksi loma, että ohjelma on vapaa. On vapaus tehdä jotain tai olla tekemätä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pystyn ainakin sanomaan että ihan kotona loma meni...
Sama. Aion sanoa, että olin vaan kotona enkä tehnyt yhtiskä mitään. Sama kuin joka lomalla. Eikä edes hävetä.
Mulla on asiat hyvin, asuntolainakin jo maksettu, ei miestä eikä lapsia, mä vaan lötjäilen täällä. Ei mun tarvitse lähteä mihinkään lomalle kun oma koti on lomaparatiisi. Välillä käyn lähirannalla uimassa ja sitten tuun takas kotiin.
Täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeaastiko ihmiset mätänee täällä mielummin yksiöönsä kuin elää? Kai te sentään rannalla kävitte?
Juu, kyllä rannalla käyn. Älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä yöpymyt baarissa
Nyt varmaan hävettää.
Festareilla en käy, ne on minusta ihan kamalia. Likaa ja märkää tai sitten hiekka pöllyää, ruoka ylihintaista moskaa, rahastuksen makua tyyliin vesipullo 4€, lavojen lähellä töniviä ja haisevia ihmisiä. Sitten jos menee kauemmas, hyvä kun lavalle edes näkee ja musiikki kuulostaa huonolta. Joissain paikoissa kaikuu kahdelta lavalta yhtä aikaa. Jonot on pitkät sinne likaiseen ja haisevaan bajamajaan. Jos sade on kastellut kengät, märillä jaloilla loppuun asti. Kiitos ei!
Hotelleissa ei tule yövyttyä kesällä. Monessa hotellissa liian kuumaa ja ilmastoinnit nyt on mitä on. Mieluummin ihan jokin mökki kaveripiirissä vuokrataan, suppaillaan, uidaan, saunotaan. Yhdellä ystävällä on vene, ja sillä myös tehdään reissuja. Rannikolla on kivoja kohteita, on saaristoa ja mannerta ja yllättävän paljon vierasvenepaikkoja. Helteiden alussa juuri käytiin Porvoossa veneellä. Ihan keskustaan pääsee, siellä vierasvenelaiturit. Baarissa yöpymiseen en ota kantaa, kuulostaa täysin typerältä hommalta. Vaikka terasseilla käynkin, niin eipä tulisi mieleenikään jäädä sinne lymyämään yöksi.
Baarissa yöpyminen tuskin on kehumisen arvoinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis yöpyä baarissa? 😳
Tätä ihmettelin.
Vierailija kirjoitti:
Onko hotellissa yöpyminen mainitsemisen arvoista?
Tätä mietin itsekin. Työpaikalla kuitenkin lähes jokainen yöpyy hotelleissa ihan työnpuolesta kymmeniä kertoja vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Elää voi muutenkin kuin käymällä festareilla ja yöpymällä baareissa. Yllättikö?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pystyn ainakin sanomaan että ihan kotona loma meni...
Ja varsinkin kun oli koko loman ajan nämä paskahelteet eikä yhtään päivää hyvää säätä. Kuka tuonne ulos vapaaehtoisesti menisi ja tekisi jotain?
Miksi ihmeessä menisin lomalla hotelliin? Niissä joutuu työnpuolesta ravaamaan jatkuvasti.
Ennen vanhaanhan ne meni lähes kaikki jo ennen kahta kiinni