Miksi tekstiviestiin ei voi vastata sinä päivänä, kun sen saa?
Tai edes 1-2vrk sisällä? Liikaa pyydetty?
En taida itsekään jaksaa enää reagoida niihin saman tien/saman päivän aikana, kun itse saan vastineen päivien/viikkojen päästä.
Ihan sama, evvvk.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllästynyt näihin, jotka vastaavat viiveellä. Usein olen jo unohtanut, mitä kysyin ja siten ei hajuakaan, mihin vastaavat.
Täällä usutetaan soittamaan, mutta kuten lehdistäkin on saatu likea, ihmiset eivät enää vastaa puheluihin. Suurin osa pitää äänettömällä.
Sama. Mä kysyn näiltä, että sori mutta mihin sä vastaat. Jotain selvää tosta sun viestistä saa, mutta vähän joutuu arvuuttelemaan.
Et osaa lukea viestiketjua ylemmäs? Kumpikaan teistä ei osaa käyttää lainaustoimintoa? Jotain muuta, mitä?
En olemassa 24/7 valmiustilassa vastaamassa viesteihin. Jos tulee tekstari tyyliin "mitä kuuluu", niin en vastaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Huonot tavat ja huono kirjoitustaito. Ei ehkä osaa ilmaista itseään kirjallisesti juuri ollenkaan. Heikkoeväinen tyyppi, ei siinä muuta.
Heikkoeväinen? Eli vajoaa pinnan alle? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niihin ole mitään velvollisuutta vastata heti tai koskaan.
Pointtina onkin se, että kaverit priorisoi kavereita. Meillä jokaisella on kaveri, jolle vastataan heti. Sitten on kaveri, jolle vastataan kun huvittaa.
Varmasti nopeus vaihtelee ihan tiedostamattomistakin syistä, kun jotain pitää tärkeämpänä kuin toista, mutta priorisoitavaksi kaveriksi ei kuitenkaan pääse syyllistämällä ja kyttäämällä toisen vastausaikoja.
Mua ärsyttää se, että niitä lähetellään yölläkin. Ihmisillä ei ole enää käytöstapoja ja muiden huomioon ottamisen kykyä ollenkaan.
Eikä ratkaisu ole pitää puhelinta äänettömällä vaan viestittelijä itse voi miettiä milloin on sopivaa niitä viestejään lähetellä. Nehän eivät ole koskaan kiireellisiä, että tarvitsisi yöllä lähettää.
Miten työntekijät saavat töitä tehdyksi, jos heidän pitää jatkuvasti vastata joutaviin viesteihin? Eikö heitä voi edes työajalla jättää rauhaan?
Vierailija kirjoitti:
Priorisoimista. Et ole niin tärkeä. Jollekin toiselle vastaa heti.
Jos kyseessä on hyvä kaveri, joka itsekin vastaa suhteellisen nopeasti viesteihin, niin silloin on asiallista vastata hänellekin suhteellisen pian. Sillä tavalla se kommunikaatio toimii molempiin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastata viestiin "Ollaan nyt kahvilla, kakkua en ottanut"?
xD?
"Hienoa, ettet ottanut. Olet varmasti jo ihan tarpeeksi lihava."
Takaan, että tuon vastauksen jälkeen turhat viestit vähenee.
Mulla on aikuisiällä eräs lupaavasti alkanut ystävyyssuhde lopahtanut heti alkuunsa, kun toinen osapuoli odotti jokaiseen viestiin reagointia 24 h sisällä (ja niitä viestejä tuli paaaaljon).
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: en vastaa koska en jaksa. Jos siitä jollakulla menee nenä ruttuun niin sitten menee. Onneksi on jäljellä ne pari hyvää ystävää joiden kanssa olemme viestimisessä samantahtisia, ja jotka jopa laittelevat muikkariviestiä perään jos joskus olen unohtanut vastata. Ja sama toisin päin.
Ja tosiaan: puhelimella voi myös soittaa.