Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tekstiviestiin ei voi vastata sinä päivänä, kun sen saa?

Vierailija
27.07.2025 |

Tai edes 1-2vrk sisällä? Liikaa pyydetty?

En taida itsekään jaksaa enää reagoida niihin saman tien/saman päivän aikana, kun itse saan vastineen päivien/viikkojen päästä.

Ihan sama, evvvk.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu normaaliin kohteliaisuuteen, että viesteihin vastataan, se ei ole mikään kohtuuton vaatimus.

Vierailija
62/66 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en välttämättä vastaa koska en katso puhelinta joka päivä. 

Vau, miten tuo on mahdollista ja millä olet vauva palstailemassa?

Läppäri + 60 tuumainen telkkarin ruutu. Kuka viittii pikkuruutua tuijottaa ja tirkistellä?

Okei, oikein jättiruudulla palstailet. Vauvapalsta on sitten sulle aika tärkeä. 

Ei se ole sen tärkeämpi kuin Iltasanoma tai FBkään, mitä nyt tulee päivittäin käytettyä. Youtube ja telkkarin katsominen on tärkeetä. Samallahan nää kaikki hoituu siinä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät elä nenä kiinni luurissa. Välillä unohdan koko kännykän olemassaolon. Enkä edes löydä sitä. Kylässä tai missä vaan seurassa kännykkä on äänettömällä. Joten en vastaa aina saman päivän aikana, etenkään jos lien viestin vasta klo 22 jälkeen.

Minä sitten taas pyrin kyllä tarkkailemaan satunnaisesti tuleeko jotain "olennaista" jos huomaan että sain viestin mutta en halua keskeyttää sitä 'työtä' mitä juuri olen tekemässä, vaan "ei akuutteihin" viesteihin vastailen kun ehdin, ja valitettavasti joku "mitäs kuuluu" -viesti saattaa jopa unohtua päiväkausiksi. 

Jos koko ajan pitäisi keskeyttää tekeminen jonkin aika 'jonninjoutavan' asian vastaamiseen niin eihän sitä tulisi ikinä valmista. Toki jos joku kysyy tyyliin  "hätätapaus pääsetkö heittämään päivystykseen" niin vastaan heti (ja jos vain pystyn eli mulla on auto ja olen hoodeilla niin käyn heittämässä)

Vierailija
64/66 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vastaamattomuus johtuu ettei haluta vastata tai että pitää miettiä mitä vastaa kun ei halua kertoa asiaansa kunnolla ja suoraan.

Soittaminen joillekin ihmisille taas helvettiä kun niistä ei pääse ikinä eroon ja toiset ei muista mitä on sovittu.

Ja tuo soittaminen on sinulle helppo ja nopea tapa selvittää joku asia, minulle se taas tarkoittaa, että joudun siinä ja nyt keskeyttämään työni ja puhelun jälkeen "etsimään ajatukseni" uudelleen... inhoan siis sitä, kun joku vain "pikaisesti soittaa ja tarkistaa jotain merkityksetöntä ja kiireetöntä". 

Vierailija
65/66 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu normaaliin kohteliaisuuteen, että viesteihin vastataan, se ei ole mikään kohtuuton vaatimus.

Missä ajassa pitää vastata?

äitini alkaa hermostumaan, jos tunnissa en vastaa. Mä olen töissä käyvä perheenäiti. En käytä töissä omaa kännykkää. Se on tiellä ja rikkoutumisen vaara on läsnä. Enkä yksinkertaisesti ehtiskään vastailla. Jos perheellä on hätä, heillä on esimieheni numero. 

Äitini asiat ovat yleensä: "MIllaisia lomasuunnitelmia teillä on?" Hän kysyy huhti-toukokuussa kello 09.45 ja sitten kun en ole tuntiin vastannut alkaa soittelut. Siskollekin soitti, että Anna ei taas vastaa! Sisko tietää, että lomat ne pitää elokuussa, tuskin niillä on suunnitelmia vielä. Laitan äidille viestin, kun huomaan sen 14.50 "ei suunnitelmia, lomat vasta elokuussa.. soitan kun pääsen kotin!" Sitten se soittaa heti perään. En vastaa, kun olen suihkussa. Sitten se soittaa kolme kertaa vielä ja sitten siskolle... "joo, se on varmaan suihkussa ja odota nyt, että pääsee kotiin...!" Tämä on käyty satoja kertoja läpi. Toisinaan saatu riitakin aikaiseksi, kun ei aikuinen ihminen ymmärrä, ettei maailmani pysähdy hänen hupijuttuja varten.

Äiti on työelämässä itsekin. Eikö häneltä vaadita mitään käytöstapoja puhelimen suhteen?

Vierailija
66/66 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot tavat ja huono kirjoitustaito. Ei ehkä osaa ilmaista itseään kirjallisesti juuri ollenkaan. Heikkoeväinen tyyppi, ei siinä muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan