Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset luovat katseita toisiinsa kun puhun

Vierailija
27.07.2025 |

Enkä tiedä mikä taas meni pieleen. 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhatko aina samoista asioista? Se voi olla syy

Tuskinpa. Jos jollakulla on luonnevika, niin ei se sinun syysi ole. 

Vierailija
42/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden asian olen elämässä kantapään kautta oppinut. On olemassa tietty ihmistyyppi, jonka sanavarastoon kuului "vainoharhainen" ja tämä ihmistyyppi käyttää sanaa kevyesti, lyömäaseenaan. Kyseisen sanan käytöstä on 95% varmuudella helppo tunnistaa narsisti.

Itse en ole koko elämäni aikana, kertaakaan, missään livenä tai keskustelupalstoilla viitannut kehenkään ihmiseen, että tämä kuvittelee tai on vainoharhainen. En koskaan. Joskus olisi ehkä ollut syytä, mutta itselle toisen kutsuminen harhaiseksi ja tämän kokemuksen mitätöinti on jotakin mikä vaatisi sen, että kuvittelisin olevani ihmiskunnan luojan tasolla. Yli-ihminen.

Joku käyttää siis netissä sanaa vainoharhainen ja olet heti leimaamassa tämän vieraan ihmisen, jota et tunne, narsistiksi, mikä on kuitenkin aika vakava syytös? Jep jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat joko tylyjä tai sitten ap on vainoharhainen. 

Sä olet varmaan helposti huijattavissa. Sun kaltaiset kuvittelee, että kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan henkisesti terveitä ja hyväntahtoisia. 

Vierailija
44/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti monia syitä. Voi olla toki joillain kyseessä epäkohteliaisuus, toisilla kiire olla jossain muualla. Jotkut ovat huonoja katsekontaktissa, koska sosiaaliset tilanteet ovat haastavia ja ahdistavia. Oli miten oli, ketjun kirjoittajat vaikuttavat turhan kyynisiltä ja vainoharhaisilta. Koko maailma ei vainoa teitä. Yleensä syy on jokin ihan muu.

Itselläni älliä ja sosiaalista silmää sen verran, että erotan kyllä nämä mainitsemasi tilanteet toisistaan. Sinun on jostakin syystä vaikea hyväksyä se, että tämän ketjun kirjoittajat puhuvat todellisesta ilmiöstä? Muutenhan olisit jättänyt kirjoittamatta viestisi.

Joo joo, tuli selväksi, koko maailma pyörii sinun ympärilläsi.

Vierailija
45/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tuollainen kaveri. Koittaa nolata minua vähän väliä. Tuo tuijotus toisen kanssa, kun puhun jotain. Raivostuttavaa. Hän on kateellinen ja katkera. 

Inhoan tuollaista tuijottamista tosi paljon. Salamyhkäistä ja ilkeää. 

Vierailija
46/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti monia syitä. Voi olla toki joillain kyseessä epäkohteliaisuus, toisilla kiire olla jossain muualla. Jotkut ovat huonoja katsekontaktissa, koska sosiaaliset tilanteet ovat haastavia ja ahdistavia. Oli miten oli, ketjun kirjoittajat vaikuttavat turhan kyynisiltä ja vainoharhaisilta. Koko maailma ei vainoa teitä. Yleensä syy on jokin ihan muu.

Itselläni älliä ja sosiaalista silmää sen verran, että erotan kyllä nämä mainitsemasi tilanteet toisistaan. Sinun on jostakin syystä vaikea hyväksyä se, että tämän ketjun kirjoittajat puhuvat todellisesta ilmiöstä? Muutenhan olisit jättänyt kirjoittamatta viestisi.

Tai ehkä se maailmaa pyöriikin juuri sinun ympärilläsi. 

Vierailija
47/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en ole tuollaisten kanssa tekemisissä, mutta meillä oli työpaikassa muutama tuota harrastava. Onneksi nykyään kaikki kokoukset ovat Teamsissä, joten eivät paljon voi vilkuilla. Tosin varmaan kirjoittelevat kokouksen ajan chatissä toisilleen, mutta se ei haittaa kun en sitä näe.

Vierailija
48/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet sinisilmäinen hölmö!

Kaikkea muuta. En vain ole vainoharhainen tai niin itseriittoinen, että luulisin, että kaikki on aina henkilökohtainen hyökkäys minua vastaan.

Vierailija
49/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden asian olen elämässä kantapään kautta oppinut. On olemassa tietty ihmistyyppi, jonka sanavarastoon kuului "vainoharhainen" ja tämä ihmistyyppi käyttää sanaa kevyesti, lyömäaseenaan. Kyseisen sanan käytöstä on 95% varmuudella helppo tunnistaa narsisti.

Itse en ole koko elämäni aikana, kertaakaan, missään livenä tai keskustelupalstoilla viitannut kehenkään ihmiseen, että tämä kuvittelee tai on vainoharhainen. En koskaan. Joskus olisi ehkä ollut syytä, mutta itselle toisen kutsuminen harhaiseksi ja tämän kokemuksen mitätöinti on jotakin mikä vaatisi sen, että kuvittelisin olevani ihmiskunnan luojan tasolla. Yli-ihminen.

Joku käyttää siis netissä sanaa vainoharhainen ja olet heti leimaamassa tämän vieraan ihmisen, jota et tunne, narsistiksi, mikä on kuitenkin aika vakava syytös? Jep jep.

Ko. sana ei vain kuulu empattisten ihmisten sanavarastoon. Jokin pidäke puuttuu, jos käyttää kyseistä sanaa, tai kyky eläytyä toisen ihmisen tunteisiin, että miltä tuntuu tulla kutsutuksi vainoharhaiseksi kun ihan muina miehinä ja asiallisesti puhuu jostakin aiheesta. 

Voi toki olla lapsuudenkodissakin opittu tapa.

Vierailija
50/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan ostrakismiksi. Sillä on monia ilmenemismuotoja. Ostrakismin idea on vahvistaa joukkoa yhden kustannuksella. Ihmisjoukko etsii aina sopivaa henkilöä, kenen avulla se voi vahvistaa omaa yhteenkuuluvuuden tunnettaan. Ihmisjoukko etsii aina koko ajan yksilöä, kenet se voi uhrata omaksi hyödykseen.

Vierailija
51/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi tuollainen kaveri. Koittaa nolata minua vähän väliä. Tuo tuijotus toisen kanssa, kun puhun jotain. Raivostuttavaa. Hän on kateellinen ja katkera. 

Inhoan tuollaista tuijottamista tosi paljon. Salamyhkäistä ja ilkeää. 

Mitä kertoo sinusta, että esität kaveria jonkun kanssa, josta et pidä ja josta ajattelet pahoja? Kaiketi kuitenkin hyödyt jotain.

Vierailija
52/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä se maailmaa pyöriikin juuri sinun ympärillä

Ei pyöri. Tämä olikin vähän niin kuin pointtini. Sinulle ehkä shokki, mutta maailma ei pyöri kenenkään yksittäisen ihmisen ympärillä, ja on epäterveellistä ajatella niin.

Vierailija
53/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet sinisilmäinen hölmö!

Kaikkea muuta. En vain ole vainoharhainen tai niin itseriittoinen, että luulisin, että kaikki on aina henkilökohtainen hyökkäys minua vastaan.

Kyllä tää nyt kuulostaa siltä, että vähän simppeli olet. No onnea matkaan. 

Vierailija
54/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ketjun läpi. Jos ihmiset oikeasti välttelevät teitä, sille on selkeästi syy. Olette nimittäin ketjun perusteella raskaita ja kusipäisiä ihmisiä.

Vierailija
55/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta opittua: toista saa sanoa vapaasti harhaiseksi, siinä ei ole mitään väärää. Tätä sanojaa ei saa kuitenkaan sanoa narsistiseksi, se on tosi tosi väärin. Ok.

Vierailija
56/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi tuota nuorena naisena paljon. Nuorempana olin aika epäviehättävä ja luin paljon ja melko nörtti. Kun aikuistuin tulin viehättävämmäksi ja ihmiset alkoivat puhuessani tehdä juuri noin. Usein. Lopulta aloin jossain kohtaa itsekin pitää itseäni ihan idioottina kun sama toistui. Se tuntui aina yhtä pahalle. Tätä oli niin yliopistossa kuin muissakin piireissä. Eipä ne kanssa opiskelijat mitenkään tenteissä fiksummin vetäneet, mutta toki eihän minunkaan arvosanojani tienneet jne.

Vierailija
57/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut ketjun läpi. Jos ihmiset oikeasti välttelevät teitä, sille on selkeästi syy. Olette nimittäin ketjun perusteella raskaita ja kusipäisiä ihmisiä.

Sille on syynsä miksi olemme täällä emmekä ulkona tällä kelillä. Häiriintyneet ja syrjäytyneet ihmiset väittelevät toisten vihaisten mielenvikaisten kanssa milloin mistäkin.

Vierailija
58/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todistanut työpaikalla kuinka kivaa ja leppoisaa ihmistä vastaan jatkuvasti hyökättiin. Puhuttiin selän takana ja hankaloitettiin yhteistyötä. Minä ja moni muu tuon hyökkääjäporukan ulkopuolelta tulimme hänen kanssaan loistavasti toimeen. Nämä kiusaajat olivat itse niitä raskaita. 

Vierailija
59/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta opittua: toista saa sanoa vapaasti harhaiseksi, siinä ei ole mitään väärää. Tätä sanojaa ei saa kuitenkaan sanoa narsistiseksi, se on tosi tosi väärin. Ok.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. 

Vierailija
60/65 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todistanut työpaikalla kuinka kivaa ja leppoisaa ihmistä vastaan jatkuvasti hyökättiin. Puhuttiin selän takana ja hankaloitettiin yhteistyötä. Minä ja moni muu tuon hyökkääjäporukan ulkopuolelta tulimme hänen kanssaan loistavasti toimeen. Nämä kiusaajat olivat itse niitä raskaita. 

Miten tämä liittyi mihinkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän