Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istut koko päivän sisällä helteen takia. Onko se sinusta ihanaa vai hirveää?

Vierailija
27.07.2025 |

Minusta ihanaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa kävelin keskimäärin 12 000 askelta päivässä. Helteen aikana askelia on tullut keskimäärin alle 3000 per päivä. Ei ihme, että kuumien valtioiden kansalaisista merkittävä osa on lihavia.

Teen joka päivä tunnin kävelylenkin olipa sää mikä hyvänsä. Nyt helteellä lähden lenkille vasta kuuden jälkeen illalla kun pahin kuumuus jo helpottaa.

Lenkkini tein jopa toissa talvena kun pakkasta oli himpun verran alle -40. Olen pysynyt samassa painossa koko elämäni.

Joo mutta ei tuo lenkkeily vaikuta käytännössä lainkaan painoosi vaikkain se edistää ruoansulatusta. Ruokavalio vaikuttaa painoon ylivoimaisesti eniten (jos ei ole sairauksia).

Vierailija
22/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epänormaalia linnottautua tuuletinten äärelle. Kyllä ulkona joku varjo oleskelu paikka löytyy. 

Miksi pitää väkisin mennä ulos jos siellä ei kuitenkaan aio tehdä mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan istu!!!

Olen nauttinut ulkonaolosta joka päivä 07-22 täällä missä lämmintä on  28-37. Joudun kökkimään sisällä aina kun olen Suomessa joten nyt en tuhlaa sekuntiakaan sisälläoloon 

Olen 100% varma, että sinulla on jokin sairaus.

Vierailija
24/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa kävelin keskimäärin 12 000 askelta päivässä. Helteen aikana askelia on tullut keskimäärin alle 3000 per päivä. Ei ihme, että kuumien valtioiden kansalaisista merkittävä osa on lihavia.

Olen kävellyt nyt joka päivä 8000-12000 askelta, lämpöä tänäänkin 34. Täällä etelässä kyllä 80-90v:t vetää silti minusta ohi. Hoikkia rimpuloita.

Lihavimpia ovat 50-60v ukot autoissaan. Tuskin johtuu kuumuudesta

höpöti höpöti

Vierailija
25/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla kotona, täällä on ilpo ja keksin kyllä tekemistä itselleni. Mutta ahdistaa, kun ei pääse ulos. En siis kestä helteitä, käyn aamuisin ja iltaisin ulkona. Tykkään olla ulkona ja tuntuu, että elämäni on jotenkin rajoitettua, kun hetkeen ei pääse ulos samalla tavalla kuin aiemmin. 

Vierailija
26/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn kyllä kotonani. Mut nautin myös pihahommien teosta aurinkoisella kelillä,siinä saa ohimennen rusketusta. Sisällä voin matkoilla tvn ääressä. Ulkona en osaa vain makoilla ja ottaa aurinkoa.

Vierailija
27/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietty istu sisällä. Herään aamulla kello 5-6 välillä ja heti ulos. Iltapäivällä lepäilen pari tuntia ja sitten teen sisäaskareita. Illalla taas ulos. Ulkona on 35-36 astetta varjossa iltapäivisin, aamulla vain 20 astetta. 

Vierailija
28/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietty istu sisällä. Herään aamulla kello 5-6 välillä ja heti ulos. Iltapäivällä lepäilen pari tuntia ja sitten teen sisäaskareita. Illalla taas ulos. Ulkona on 35-36 astetta varjossa iltapäivisin, aamulla vain 20 astetta. 

Sinulla on korkea verenpaine.

Vierailija
29/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä alueella ole paikkoja mihin mennä muutenkaan, paitsi lenkille tai kauppaan, jonka voi tehdä viileään aikaan. Ok-talo alueella niillä on ehkä ranta tuolla kauempana. Bussiin ja muuhun ei ole rahaa aina, sillä pääsisi keskustaan tai markettiin,

harjulle, kauemmas. Mutta tuskin kuumalla kannattaa.

Mikä harju. Missä.

Vierailija
30/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkanutkin jo vähän v*tuttamaan jatkuva ulkona ramppaaminen niin en muuta kuin nauti kotona olosta.

Vierailija
31/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epänormaalia linnottautua tuuletinten äärelle. Kyllä ulkona joku varjo oleskelu paikka löytyy. 

Varjossa ei tuule sen enempää kuin auringossakaan. Sisällä tuulettimen edessä tuulee tauotta.

Vierailija
32/49 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen joka päivä tunnin kävelylenkin olipa sää mikä hyvänsä. Nyt helteellä lähden lenkille vasta kuuden jälkeen illalla kun pahin kuumuus jo helpottaa.

Lenkkini tein jopa toissa talvena kun pakkasta oli himpun verran alle -40. Olen pysynyt samassa painossa koko elämäni.

Se, että painosi on pysynyt samana koko elämäsi johtunee enemmän kurinalaisuudestasi kuin tuosta kävelylenkistä. Tunnin kävelylenkki joka päivä säällä kuin säällä kesät talvet.

Vierailija
33/49 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun myös kotona mielellään helteellä tuulettimen äärellä, eilen kävin illalla 9 maissa kaupassa kun on reitti varjoinen silloin.

Vierailija
34/49 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon näiden helteisen aikana noudattanut sellaista välimerellistä rytmiä; ulkonaoloa klo 9-11 ja 18-22. Tuon väliajan oon pötkötellyt sisällä. Kotoilu on ihanaa, mutta mulle tulee siitä välillä vähän syyllinen olo (jep :D). 

Vierailija
35/49 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota tuskin, mutta laiskoja ja veteliä.

Vierailija
36/49 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puita kaadettiin ja pilkottiin, kaivettiin juuret pois, tällä ilmalla. Kukkapenkkejä käännettiin talikolla ja päivät kuluvat tässä hommassa.

Mitä vielä kävelyistä.

Vierailija
37/49 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki lentää raskaissa pihatöissä. Ei lötkötellä kotona, vaan on mentävä eteenpäin. Vaikka hirveä flunssa ja bronkiittis tuli, niin silti.

Parempi aina tehdä jotain. Mihin ikään aiotte elää jos vaan pötköttelette. Dementia siitä seuraa.

Vierailija
38/49 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lämpötila teillä on sisätiloissa? Kaikki puhuvat, että on kuumaa.  Ilppejä ei nyt oteta huomioon.

Vierailija
39/49 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole hirveää vai onko?  Niinhän monet töissäkävijätkin joutuvat olemaan sisätiloissa koko pitkän työpäivän.  Firman Ilmastointi ei ole ehtinyt ajantasalle hirmuhelteiden takia, aina reistailee ja kulkee mattimyöhäisenä, myös talvipakkasilla.  Muistan kivan pomon joka päätti, että jokaiselle tulee pöytätuuletin,  mutta sitä ennen oli vain kestettävä, kuten kaikkien muidenkin.  

Vierailija
40/49 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetkö pakkasella ulos? kaatosateessa? räntäsateessa?

niin, nythän sinne on paras mennä. Suomessa kun joutuu kökkimään huonon sään takia suuren osan vuodesta sisällä.