Iltapäiväkerhossa tapahtunutta.....
Tuttavani kertoi tyttärensä iltapäiväkerhossa tapahtuneesta asiasta. Eräällä ohjaajalla on tapana kertoa lapsille tarinoita. Tällä kertaa hän oli kertonut kummitusjutun, joka meni suurin piirtein näin:
"Oli poika, jolla oli koira. Eräänä iltana pojan vanhemmilla oli menoja myöhään illalla ja pojan piti mennä yksin nukkumaan. Pojalla oli tapana roikuttaa kättään sängyn reunan yli ja koira, joka nukkui yönsä sängyn alla, nuoli pojan kättä, kunnes tämä nukahti. Näin tapahtui myös sinä iltana, kun poika oli yksin kotona. Yhtäkkiä alkoi jostain kuulumaan ääntä tip, tip, tip, tip........ Poika nousi ylös ja lähti katsomaan mistä ääni kuuluu. Se kuului pesuhuoneesta. Poika avasi oven ja näki, että koira roikkui hirtettynä pesuhuoneessa. Kyllä ne pirutkin osaavat kättä nuolla."
Siis aivan järkyttävää! Miten joku aikuinen ihminen - ja vielä iltapäiväkerhon ohjaaja - voi kertoa pienille 1- ja 2-luokkalaisille tällaisia juttuja? Miten tähän tulisi suhtautua?
Kommentit (27)
herranjestas sentään, ties mitä kertoo seuraavan kerran... Huh.
Psychon suihkukohtaus mua ole saanut tolaltani, vaan jotkut Manaajat yms, elokuvat pimeyden toiselta puolen. Itse ainakin pelkäsin näkeväni itse Saatanan kun avaan silmät....
Lapsiraukat, monikohan on uskaltanut edes kertoa tarinasta kotona...
no ei perkele!! Ei ihme, jos pelottaa, kun itsellenikin tuli kylmät väreet tuota juttua lukiessa. Valitusta päiväkotiin ja vähän äkkiä.. Hyi kauhia.
meitsi ei uskalla kyllä mennä nuksuu tänään - ja ikää on aika paljon enemmän kuin ip-kerholaisella!
No just...Kasi on about 10 v...
Olen nähnyt sen monta kertaa, ja silti piti miettiä mikä suihkukohtaus voi aiheuttaa tuollaisen pelon.
Joku yksityinen palveluntuottaja, en muista nimeä.
ap