Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö rauhoittavia lääkkeitä saa enää mistään?

Vierailija
27.07.2025 |

Ei, en ole narkkari, väärinkäyttäjä tms.

Olen käyttänyt koko aikuisikäni Opamox 15mg lääkettä tarvittaessa annoksella puolikas/kokonainen tabletti tarvittaessa.

Käytännössä lääkettä menee max.1 tabletti viikossa, eikä käyttömäärät ole koskaan nousseet.

En pystyisi osallistumaan tiettyihin työelämässä pakollisiin kokouksiin ilman lääkettä. Kärsin inhottavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja siihen liittyvästä paniikin tunteesta.

Olen kokeillut kaikki mahdolliset lääkitykset, terapiat ja hypnoosit, enkä ole niistä mainittavaa apua saanut. Ainoastaan Opamox pitää minut jotenkin henkisesti ja fyysisesti kasassa kammoamissani kokoustilanteissa. Ei sekään toki 100 prosenttisesti auta, mutta jollakin lailla selviän tilanteista pyörtymättä tai pakenematta paikalta. 

Tähän asti olen saanut uusittua reseptini työterveydessä, mutta kiitos työnantajani säästösyistä heikentyneen työterveyssopimuksen, en saa reseptiä enää uusittua. 

Julkiselta puolelta on ihan turha yrittääkään. Kaikki rauhoittavia lääkkeitä tarvitsevat ovat heidän silmissään narkkareita ja väärinkäyttäjiä. Tyrkyttävät vain Sitalopramia tai muuta vastaavaa, josta ei saa mitään hyötyä, pelkästään inhottavia sivuvaikutuksia.

Aloin varaamaan aikaa yksityiseltä psykiatrilta ja hämmästykseni oli suuri. Kaikilla lukee kuvauksessa suurinpiirtein näin "En kirjoita, enkä uusi rauhoittavia lääkkeitä"

Kuka niitä reseptejä sitten enää uusii tai kirjoittaa, jos ei edes yksityiset psykiatrit?

Pitääkö tässä ottaa lopputili töistä, koska ei voi enää osallistua pakollisiin kokouksiin ja se tekee töissä käymisen mahdottomaksi.

Olen 56 vuotias ja vielä pitäisi lähes 10 vuotta pystyä töitä tekemään, mutta eipä taida onnistua.

Kertokaapa omista kokemuksistanne.

PS. Mitään moralisointia en kaipaa, koska kukaan joka ei ole tällaisista vaivoista kärsinyt ei pysty käsittämään miltä tämän kanssa eläminen tuntuu. Älkääkä myöskään kertoko kuinka joku luontaistuote/liikunta siihen auttaa. Uskokaa pois, että kaikki mahdollinen on vuosikymmenten saatossa tullut kokeiltua.

Kommentit (337)

Vierailija
181/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin katukaupasta semmosia pillereitä jotka on salakuljetettu maahan jonkun pepun sisällä ja rajanylityksen jälkeen ne on ulkoistettu pois sieltä pepusta sekä sirretty jakeluun.

Vierailija
182/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan työterveyteen varaamaan aikaa, että mitäs tehdään? Jos muista lääkkeistä ei apua. Lopputiliä älä ota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun pitää joka oloon nappeja syödä, sitten ei pärjätä ilman lääkkeitä kun ollaan tarpeeksi koukussa. Harvan olo on koko elämän ajan yhtä harmoniaa,  ei se taivas putoa jos välillä ahdistaa.

Vierailija
184/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tälläistä ketjua lukea, tulee vaan hirmu paha mieli.

T. Terapiassa 13v. Lääkkeiden avulla jaksan jatkaa.

Ihan kunnon ihminen olen sairaudestani huolimatta.

Itse pyysin tässä ketjussa lääkkeettömiä vaihtoehtoja omien kokemuksieni jälkeen. Yhtään ideaa en saanut. Näiden monien kommenttien arvo on täysi nolla. Itse syön lääkkeitä tarvittaessa ja nautin pääsääntöisesti elämästäni täysillä. Ketään ei ole tarvetta haukkua tällä palstalla eikä livenä, joten minulla taitaa asiat olla todella hyvin.

Vierailija
185/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman syitä sitä keksitään että voi syödä päätä sekoittavia pillereitä. Ne pitäisi lailla kieltää ja pistää ihmiset kohtaamaan kaikenmaailman kammonsa, ei niistä pillereillä koskaan eroon pääse.

Vierailija
186/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä bentsot vaihdettiin ataraxiin. Ei sovi kaikille mutta mulle sopii.

Voithan googlata "rauhoittava ilman reseptiä" kyllä nekin voi auttaa. Joskus voi joutua kokeilemaan monia ennenkuin itselle sopiva löytyy.

Vierailija
187/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin keino saada niitä on adhd-diagnoosi. Adhd-diagnoosien myöntämistä on tästä syystä jouduttu rajoittamaan.

No eihän, juuri päinvastoin! ADHD:tä hoidetaan stimulanteilla eikä rauhoittavilla.

Vierailija
188/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmaailman syitä sitä keksitään että voi syödä päätä sekoittavia pillereitä. Ne pitäisi lailla kieltää ja pistää ihmiset kohtaamaan kaikenmaailman kammonsa, ei niistä pillereillä koskaan eroon pääse.

Tietyissä tilanteissa käytettynä lääke ei todellakaan sekoita päätä, vaan tekee siitä normaalin. Tätä asiaa voi olla vaikeata ymmärtää ja siihen vaivaan ei ole mitään lääkettä. 

Vierailija
189/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa niitä katukaupasta. Fimea ja Valvira pitävät parempana, että niitä salakuljetetaan Itä-Euroopasta. Tällöin saa myös asiakas/potilas itse määrätä annostuksen sekä lääkityksen keston. Psyk.sh.

Miten se katukauppaosto oikein tapahtuu? Asun Oulussa, niin kertokaa mihin pitää mennä ja mistä tunnistan myyjän. En tiedä enkä tunne ketään, joka myisi. Kukaan, jolla on oma resepti, jota suuresta armosta vielä uusitaan, niin ei satavarmasti myy eikä lahjoita. Ohjeita odottaa hermoheikko lähes 70-v, joka on myös aikoinaan saanut avun Opamoxista, nyt kieltäytyi lääkäri kirjoittamasta reseptiä, jota käytin täysin ohjeiden mukaan.

Ouluhan on rappiotiktokkaajien mekka! Kaikki siellä vetää aineita. Ei muuta kuin känni päälle ja tiktok tulille. Verkostoidu vastaavien venkuloiden kanssa n

Lahdessa ainakin riittää, kun menee yhden kauppakeskuksen parkkihalliin sulkemisajan jälkeen. Normaalit ihmiset lähtee pois, mutta jotain ihme tyyppejä siellä päivystää puhelimen kanssa ja niiden ohi kulkee autoja, jotka pysähtelee. Kerran huomasin sähköautoa ladatessa.

Vierailija
190/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö anestesiakin lopettaa ja operoida paikallispuudutuksella? EMLA käyttöön vaikkapa ohitusleikkauksessa? Psyk.sh.

Vierailija
191/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa tutkittu jo ajat sitten miten masennuslääkkeet koukuttaa enemmän kuin rauhoittavat. Ne eivät ole oikea lääke ahdistuneisuus eikä paniikkihäiriöisille ihmisille.

Suomi vaikuttaa olevan 8-10 vuotta muun maailman lääketiedettä jäljessä!

Vierailija
192/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttö on hyvin hallinassasi, en usko etteikö yksityisellä puolella yleislääkäri määräisi lääkettä tarpeeseesi. 

Ei kirjoita. Haukut saat jos edes kysyt. 

Vierailija
193/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö anestesiakin lopettaa ja operoida paikallispuudutuksella? EMLA käyttöön vaikkapa ohitusleikkauksessa? Psyk.sh.

Anestesiassa käytetään nimittäin psykotrooppisia aineita. Psyk.sh.

Vierailija
194/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "pärähtäjät" ei ole koskaan edes kokeillet mitään ja luulevät jonkun päihde-sanan ja propagandan perustella että kaikki aineet vaan sekoittaa pään. Itse käytän amfetamiinia ja vaikutus on ihan muuta kuin sekoittaa pään.

Tietenkin. Päihderiippuvainen valehtelee lähtökohtaisesti aina, eniten itselleen.

Vierailija
195/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta ei ole hyvä, että esim. Propalia määrätään nykyään kuin karkkia. Se laskee sydämensykettä, johon "rauhoittava" vaikutus perustuu; mutta sydänterveen työikäisen sykettä ei normaalisti ole mitään tarvetta laskea. Se voi mennä liian alas tai aiheuttaa ikäviä tilanteita esim. liikkuessa, kun keho ei pysty nostamaan sykettä. 

No just. Viedään sitten tuokin lääke vai? Haloo.

Pyörryin portaikossa Propralista, masennuslääke aiheutti elimistössä shokin, kuume nousi 2 kokonaista astetta ja jouduin sairaalaan.

Vasta sen jälkeen annettiin Opa. Kun oli nuo kaksi vakavaa tilannetta takana.

Suomen terveydenhuolto ei paljoa vakuuta, pitäisi asua jossain muualla.

Vierailija
196/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleuskoon.fi

Vierailija
197/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä selitin tilanteen työterveyteen, ja saan uusittua reseptin. Koska jännitys ja paniikki saattaa iskeä töissä.

Ikää 47v.

Noita samoja pillereitä menee ehkä 30-35 kappaletta vuodessa.

Itse käytin n 10 kpl vuodessa.  Ei uusita. Vanha ihana lääkäri jäi eläkkeelle,  ja seuraava jonka kohtasin, kertoi että kuitenkin kierrän lääkäriltä toiselle niitä hakemassa ja mitään en saa. 

Vierailija
198/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "pärähtäjät" ei ole koskaan edes kokeillet mitään ja luulevät jonkun päihde-sanan ja propagandan perustella että kaikki aineet vaan sekoittaa pään. Itse käytän amfetamiinia ja vaikutus on ihan muuta kuin sekoittaa pään.

Tietenkin. Päihderiippuvainen valehtelee lähtökohtaisesti aina, eniten itselleen.

No nyt tuli hankala. Olette molemmat melkoisen oikeassa. Psyk.sh.

Vierailija
199/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt ensin kofeiini, sokeri, nikotiini ja alkoholi + käy päivittäin lenkillä, tämä jo poistaa 90% ahdistuksesta.

Hyviä keinoja kyllä hoitaa itseään. Mutta jos on taipumusta paniikkikohtauksiin, niitä saattaa terveestä elämästä huolimattakin tulla. Jokainen paniikkikohtaus kuormittaa terveydenhuoltoa. Asiakas pitää raahata päivystykseen, jossa hänelle sitten annetaan rauhoittava lääke, jonka hän olisi voinut ottaa itse kotonakin ja koko päivystysrumba olisi vältetty. 

Ei kai kukaan pelkän paniikkikohtauksen takia mene päivystykseen?

Mulle soitettiin ambulanssi kun sain paniikkikohtauksen. Olin ihan varma, että kuolen! Se oli kamalinta mitä mulle on ikinä tapahtunut (ja aika paljon on tapahtunut). Huomaa, että kommentoijalla ole minkäänlaista käsitystä paniikkikohtauksista.

Vierailija
200/337 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuleuskoon.fi

"Uskonto on oopiumia kansalle". Psyk.sh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi