Paino ei putoa millään! Tsemppiä ja neuvoja?
Olen nyt 2viikkoa ollut samassa painossa. Paino ei vaan tipu. Ei millään.
Olen urheillut hulluna. Syönyt tosi kurinalaisesti.
Paino heiluu vaan 118kg. Olen niin masentunut. Tekisi mieli vetää överit, mutta en vedä. Lähden urheilemaan.
Minulla on Ryaltris lääke käytössä 3mg. Pitäisikö sitä nostaa? En napostele, herkuttele tai syö liikaa.
Auttakaa epätoivoista!
Olen pudottanut jo 130kg oli alkupaino. Nyt sakkaa.
Kommentit (52)
Olen laskenut Finellillä 1200kcal/päivä. Ravitsemusterapeutti suositteli sitä määrää.
Sairastin pahan työuupumuksen ja lihoin sen myötä aivan älyttömästi. Nyt olen kunnossa pudottamaan painoa ja elämään terveellisesti.
Ap
Kyllä se siitä lähtee putoamaan, jos noin järkevästi syöt ja liikut paljon. Ottaisin monivitamiinin aamuisin ja iltaisin magnesiumin ja maitohapon.
Melko tärkeässä asemassa on aineenvaihdunta, ymmärrän, ettei tänne ole kiva selvittää vatsan toimintaa, mutta on erittäin tärkeää, että vatsa toimii normaalisti.
Lisää vielä erivärisiä kasviksi ja marjoja ruokavalioosi, jotta saat kuitua mahdollisimman paljon. Kun saat suoliston bakteerit kuntoon ja töihin, saat energiaa ja siitä se lähtee paino putoamaan. Nyt marjoja ja kasviksia on hyvin saatavilla ja ovat oikein energiapiikkejä.
Kaikki laihtuvat, kun energian saanti ja kulutus on balanssissa. Lääkkeet tosin saattavat sotkea balettia, mutta laihduttamalla ehkäiset myös tulevaisuuden lääkitysten tarvetta.
Iltaisin opettelin menemään nukkumaan vähän nälkäisenä, se otti koville, mutta siihenkin tottui. Tsemppiä!
Aietta mulla on niin paska olo.
Ap
Paino ei putoa kitusyömisellä, kun pudotat painoa, pitää syödä, mutta oikein. Liiku säännöllisesti. Jos todella haluat laihtua, ota personal trainer apuun, koska alussa kannattaa panostaa, että oppii kokonaan uudet elämäntavat.
Minulla ei ole nälkä, vaikka syön huomattavasti vähemmän, kuin aiemmin. Olen miettinyt usein, että jättäisin illalta smoothien pois. Useimmiten käytän mustikkaa tai mansikkaa smoothiessa. En sokerista mangoa.
taidan tänä iltana jättää smoothien syömättä. Tai syön rahkan aamulla.
otankin mangnesiumin tuosta pöydältä, teinit treenaa ja niillä on vaikka mitä purkkeja. He kyllä tsemppaavat äitiä.
nyt jo paremmalla mielellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eilen söin
Sitkas ruisleivät, alentaja. Keittokinkkua, kurkku, kahvi, mehu.
fetasalaatti, vesimelonia, sitkas ruisleipä ja alentaja.
lohimedaljonki, peruna, salaattia, vesimelonia. Rkl kermaviili/majoneesikastiketta.
smoothie, mangoa, rahkaa, banaania, raejuustoa, proteiinijauhoa.
mitä sanotte?
kävin 1,5h salilla.
Ap
No tässähän nyt nähdään vain yhden päivän ateriat, entäs sitten muina päivinä?
Ja pelkästään tästä esimerkistä on nähtävissä että syöt hiilihydraatteja jokaisella aterialla. Jos on yhtään insuliiniresistenssiä niin ei silloin laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se vaakan kyttääminen ja keskity siihen onko sulla hyvä olo kaikin puolin. Oikeesti.
Anestesialääkäri tarvitsee nukutettavan painon, eipä juuri muuten kukaan mitään tiedolla mitään tee. Ihan muut indikaattorit kertoo terveydestä ja hyvinvoinnista.
Olen eri, mutta minä elin 48 vuotta käymättä juuri koskaan puntarilla ja kuunnellen ihan vaan, onko mulla hyvä olo kaikin puolin. Sitten kävin punnitsemassa itseni ja huomasin, että ylipainoa on, ja peilistäkin katsoi vatsaröllykkäinen nainen. Aloin laskea kaloreita, ja voi jee, tämä keventynyt olo se vasta hyvältä tuntuukin. Että ei se painontarkkailu sulje pois hyvää oloa.
Syö vähemmän kuin kulutat tai lähetä rahaa minulle, vaja akki!
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa.Tähtää noin 300 kcal per annos, niin paino putoaa. Majoneesikastikkeissa on hurja määrä kaloreita, voi olla 700 kcal desissä. Jos et osaa arvioida kaloreitasi, ota käyttööne esim MyFitnessPal -appi.
Talousvaaka paras kalorilaskuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa.Tähtää noin 300 kcal per annos, niin paino putoaa. Majoneesikastikkeissa on hurja määrä kaloreita, voi olla 700 kcal desissä. Jos et osaa arvioida kaloreitasi, ota käyttööne esim MyFitnessPal -appi.
Energian yksikkö on joule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen söin
Sitkas ruisleivät, alentaja. Keittokinkkua, kurkku, kahvi, mehu.
fetasalaatti, vesimelonia, sitkas ruisleipä ja alentaja.
lohimedaljonki, peruna, salaattia, vesimelonia. Rkl kermaviili/majoneesikastiketta.
smoothie, mangoa, rahkaa, banaania, raejuustoa, proteiinijauhoa.
mitä sanotte?
kävin 1,5h salilla.
Ap
Lohi on rasvaista, majoneesi on rasvaista. Mango ja banaani ovat sokerisia ja proteiinijauho on painonlisääjille. Ei ihme että et laihdu.
Itsekin laihdutan ja söin eilen kaurapuuroa ja marjoja ja vettä, 2 perunaa ja 3 pientä palaa sipulisilliä, vihersalaattia. Vettä join 2,5 litraa. Paino on mennyt tasaisesti alas 400-500 g viikossa. En käy salilla, joogasin 2 tuntia ja tein 25 km lenkin aamuyöstä. Lähtöpainoa en kehtaa sanoa, mutta 80 kg raja meni juuri rikki alas
Rasvaahan ei todellakaan tarvitse eikä kannata vältellä laihduttaessa, keho tarvitsee sitä ihan jo esim hormonien normaaliin toimintaan ja ne hormonit vaikuttavat esim kylläisyydentunteeseen, joten on tärkeää, että hormonitoiminta pysyy kunnossa. Rasvassa vaan on paljon kaloreita, joten tulee olla tarkkana, ettei syö rasvan muodossa huomaamatta liikaa kaloreita, mutta näin ei käy jos mittaa ja laskee.
Proteiinijauheet eivät ole vain painonlisääjille. Ne ovat myös laihduttajille hyvä lisä sellaisiin aterioihin, joissa ei muutoin ole proteiinia, jotta lihasmassa säilytettäisiin laihduttaessa mahdollisimman tehokkaasti.
Laihduttaessa saattaa joskus tulla vaiheita, kun paino ei putoa millään vaikka tekee kaiken oikein. Silloin tulee vaan jatkaa sinnikkäästi. Jos on pitkään ollut miinuskaloreilla, voi myös kokeilla lisätä esim 5-7 päivän ajaksi kalorimäärää hiilihydraattien muodossa esim 200-300kcal per päivä. Sen jälkeen jättää ne taas pois. Tuo saattaa auttaa junnaavaan painoon ja paino ruveta taas tippumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energian yksikkö on joule.
Olkoon vaikka paska, mutta vaaka näyttää paljonko sitä ruokaa oikein mätät kitusiin, moni luulee syövänsä vähän mutta vituralleen menee arviointi.Katsot etiketeistä kilokalorit ja punnitset ei pitäisi olla liian vaikeaa.
Kokeile vittusi haistelua, laske väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vittusi haistelua, laske väärin.
Eipäs kirota Sunnuntaina, mars kirkkoon syntejäsi anteeksi pyytämään.
Ehkä helle vaikuttaa nyt, juot vettä liikaa tai liian vähän ja nestettä kertyy elimistöön. Jätä ainakin hiilarit eli leipä ja peruna pois, ne kerää nestettä.
Vaikka parin päivän vesipaasto niin laihtuu.
Hetki menee ennen kuin kehos tottuu siihen ettei saa amfetamiinia. Exältä opittua
Ozempic.