Suomessa jotkut ihmiset jo näkee oikeaa nälkää leikkausten vuoksi.
Aivan hirveää lukea eri keskustelupalstoilta juttuja kuinka kelan vuoksi pitää pärjätä 2€ viikko. Päätöksiä ei tule ja kela vidduilee.
Ohjeeksi saavat, menkää rotat töihin.
Ihmisillä on erinlaiset elämäntilanteet, terveys työllistymismahdollisuus. Tässä ei tule käymään hyvin. Nyt tikittää aikapommi ja on vain ajan kysymys, koska.
Kommentit (77)
No tälläkin palstalla sama väsynyt trolli jankkaa 0,2 euron saldostaan, maidosta ja nugeteista ja kuinka tukipäivään on aina 3 viikkoa, oli kuu missä välissä tahansa. Ei se aina ole totta, vaikka olisi mustaa valkoisella ja aito ihminen asiaa kertomassa.
Vierailija kirjoitti:
Ai kuka saa 1500 e. Ehkä joku mamuperhe Vantaalta. Ei täälä ainakaa.
Itse odottelen Kelalta reilua 1500 euron korvausta hedelmöityshoitojen kuluista. Käsittelyaika vaan venyy ja venyy, vaikka tavoiteaika on kaksi viikkoa.
Eli keskiluokkainen palkansaajakin voi saada tuon 1500 euroa korvausta sairaanhoitokuluista, mutta toki se edellyttää tuhansien eurojen omavastuuosuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee riistäytymään vielä käsistä. Niin tässä käy.
Alkaa mellakat yms.
Pitkään olen odottanut että alkaisivat, itse olisin eturivissä. On tää nyt vaan niin veetun väärin että rikkaiden verotusta kevennetään ja ma muille maksetaan järjettömän suuria tukia ja sitten minä, suomalainen, saan yli 30 vuoden työnteon jälkeen korvauksia kapiset 595 euroo!
Luulisi 30 vuoden työnteon aikana kertyneen aika hyvin säästöjäkin. Niitä voi nyt maltillisesti käyttää kunnes löytää uuden työpaikan.
Sittä uutta työtä ei noilla vuosilla enää vaan löydy. Yleistukeen kun siirrytään, ne säästöt on käytettävä ennen kuin saa senttiäkään tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että on puutetta rahasta. Kun katsoo ihmisiä niin rahaa on festareihin,alkoholiin,tupakkaan,tatuointeihin yms. Oikeasti: harva näkee oikeasti nälkää, pienituloisia on todella vähän.
Jos elät Kelan tuilla ( ts.veronmaksajien rahoilla), niin mieti tarkaan ennen kuin valitat rahanpuutetta tai nälkää. Ja mieti miten paljon rahaa menee tupakkaan, nuuskaan, alkoholiin, epäterveelliseen ruokaan, lemmikkiin, nettipalveluihin, kuntosaliin tai mihin tahansa joka ei ole välttämätöntä eikä pitäisi kustantaa veronmaksajien rahoilla. Jos rahasi menee mainittuihin asioihin niin ole ainakin hiljaa.
Tupakka, nuuska ja alkoholi ovat ne työttömän talouden perustulo ja työssäkäyvät nuita mielellään ostavat kun saavat halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mellakat yms.
Pitkään olen odottanut että alkaisivat, itse olisin eturivissä. On tää nyt vaan niin veetun väärin että rikkaiden verotusta kevennetään ja ma muille maksetaan järjettömän suuria tukia ja sitten minä, suomalainen, saan yli 30 vuoden työnteon jälkeen korvauksia kapiset 595 euroo!
Luulisi 30 vuoden työnteon aikana kertyneen aika hyvin säästöjäkin. Niitä voi nyt maltillisesti käyttää kunnes löytää uuden työpaikan.
Nämä on niitä, jotka laittaa rahansa haisemaan saman tein ja sitten vielä uhoavat, ettei viimeisessä palttoossa ole taskuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että on puutetta rahasta. Kun katsoo ihmisiä niin rahaa on festareihin,alkoholiin,tupakkaan,tatuointeihin yms. Oikeasti: harva näkee oikeasti nälkää, pienituloisia on todella vähän.
Miten niillä tukien varassa elävillä on kaikkein eniten niitä tatuointeja?
Varsinkin nuorilla on usein ongelmia rahankäytön suhteen. Kun rahaa jostain tulee, niin se käytetään usein jo parissa päivässä taivaan tuuliin. Eräs työkaveri sai lomarahansa ja käytti kaikki rahansa auton käsirahaan. Kuukausi oli vielä tämän jälkeen elettävänä, mutta minkäs teet. Hieno oli loma hänellä
Tuohan on hyvä tapa laittaa omat rahat käsirahaan. Moni ottaisi senkin velkaa ja menisi jonnekin Kreikkaan lomarahoilla, kun kerran loma on. Tai ottaisi sen tatuoinnin.
Kuukauden kesäloma täysin rahattomana? On varmaan upeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mellakat yms.
Mitä rahalla tekee enää siinä vaiheessa kun nuoruus on mennyttä?
Turha sitten valittaakaan
Vierailija kirjoitti:
Näitä nälkää näkeviä ei ainakaan rannoilla näy.
Rannalla saisi ilmaiseksi viettää aikaansa. Vettä pulloon janon sammuttajaksi, niin siinähän se päivä kuluu mukavasti
Nuo saamattomat punikkivätykset ansainneet edes kohtalonsa kun ei työ maistu.
Menot on suhteutettava tuloihin. Olin talven osittain työttömänä ja rahat riitti ruokaan, asumiseen, lääkkeisiin ja koiran ylläpitoon. Hirveesti ei ylimääräistä shoppailtu. Nälkää en nähnyt vaikka monet tuotteet ovat törkeän hintaista nykyään, laitoin itse paljon ruokaa, kasviksia, hedelmiä jne. Pasta, peruna ja riisi aina halpaa. Leipää tykkään syödä.
Kristittynä pidin herkkupaastoa laskiaisesta pääsiäiseen, ja oli hyvä päätös myös lompakolle.
Jossain kommentissa mainittiin, että joku jätti shampoon ostamatta, jotta saisi ruokaa. Shampoo maksaa ehkä euron, mutta toisaalta on ihan terveellistä vältellä kemikaaleja. Tarvittaessa tukan voi pestä ruokakaapin/luonnon antimilla, google kertoo lisää.
Lisäksi en usko, että kukaan Suomessa joutuu (kuten aloittaja väittää) elämään kahdella eurolla per viikko, ellei kyseessä ole vakava elämänhallinnan ongelma. Tällöin ihminen tarvii muutakin apua kuin vain lisää massia tilille.
Toisaalta myös toinen ääripää on ihan kummallinen: Keskituloiset muuttaa neljän lapsen kanssa 40 neliön itsemurhapoteroon ja hamstraa lidlin punalappulaarin karmeimpia ylläreitä, jotta voi pistää kuukausittain osaketilille satoja euroja muhimaan. Miksi kurjistaa elämää äärimmilleen, jos ei ole tarve.
Pahempaan päin ollaan vain menossa..
Seuraavaksi ollaan tapaamassa hoitoon pääsyä ja priorisoimaan hoitoja mihin julkisella enää pääsee, mummot jätetään lastensa hoidokeiksi, ruuan alv nostetaan 25 prosenttiin samoin lääkkeet ja eläkeikä nousee suomessa 70 vuoteen. Samalla kun yleistuki karsii työttömiä täysin tulottomisi tuista.
Lisäksi en usko, että kukaan Suomessa joutuu (kuten aloittaja väittää) elämään kahdella eurolla per viikko,..
Kyllä minä uskon täysin .ykeistuki tekee väliinputoajia ja nyt osa tulottomista ei saa esim ilman mitään tuloja asumistukea..
Vierailija kirjoitti:
Ei. Osa hukkunut ja toiset kelluu
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi en usko, että kukaan Suomessa joutuu (kuten aloittaja väittää) elämään kahdella eurolla per viikko,..
Kyllä minä uskon täysin .ykeistuki tekee väliinputoajia ja nyt osa tulottomista ei saa esim ilman mitään tuloja asumistukea..
Kyllä joutuu. Toimeentulotuen saajista.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mellakat yms.
Ei ala. Tämä on Suami.