Suomessa jotkut ihmiset jo näkee oikeaa nälkää leikkausten vuoksi.
Aivan hirveää lukea eri keskustelupalstoilta juttuja kuinka kelan vuoksi pitää pärjätä 2€ viikko. Päätöksiä ei tule ja kela vidduilee.
Ohjeeksi saavat, menkää rotat töihin.
Ihmisillä on erinlaiset elämäntilanteet, terveys työllistymismahdollisuus. Tässä ei tule käymään hyvin. Nyt tikittää aikapommi ja on vain ajan kysymys, koska.
Kommentit (77)
Missäs niitä nälkää näkeviä muka on? Kansa jonka kansantauti on sydän ja verisuonitaudit. Ylensyönti ja lihavuus..
Ei meillä jotka työssäkäymme emmekä saa mitää tukia sen enempää ole ruokaa kaapissamme. Itse syön 1-2 ateriaa päivässä. välillä en sitäkään. En minä näe nälkää. Enkä usko että kukaan mukaan tässä maassa oikeasti. Yksi vanhempi lääkäri sanoi kerran kun minulla oli lapsena huono ruokahalu ettei Suomessa yksikään näe tai kuole nälkään oikeasti. Ylinsyöntiin sitten kyllä kuollaankin.
Tupakkaan ja alkoholiin ja sokeriherkkuihin näillä sossunrahoilla elävillä tuntuu olevan rahaa. Ja Sossun maksusitoumuksilla sitten ostetaan vaatteet ja ruuat. Että en jaksa uskoa tuohon pelotteluun t. Kaupan kassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriNlaiset???
Riikkuliko 😂
Ei, vaan puumamaisia elkeitä esitellyt avohakkuuprinsessa.
Jos olet kelarotta, eikä aikomustakaan mennä töihin ikinä, tukiaisia tulee kyllä paljon enemmän kuin 2€ / päivä eli 60€ / kk.
On aivan normaalia että elinaikana tulee hetkiä kun töitä ei ole tarjolla, tämä aika kestää varmaan päivistä vuoteen kun oot taas töissä takasin, tai yrittäjänä. Tulee ansiosidonnaista, ehkä jotain muuta tukea. kukaan ei näe nälkää tossa kohtaa.
Vai onko tarkoituksesi yritättää elää kalliin kaupungin kalliilla alueella toisten piikkiin vuodesta toiseen ottamatta vastuuta elannosta joka riittäisi siihen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee riistäytymään vielä käsistä. Niin tässä käy.
Alkaa mellakat yms.
Pitkään olen odottanut että alkaisivat, itse olisin eturivissä. On tää nyt vaan niin veetun väärin että rikkaiden verotusta kevennetään ja ma muille maksetaan järjettömän suuria tukia ja sitten minä, suomalainen, saan yli 30 vuoden työnteon jälkeen korvauksia kapiset 595 euroo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mellakat yms.
Miksi mellakat alkaisi? Ja ketä vastaan? Suomessa työttömillä on niin hyvät oltavat, ettei mellakat käy mielessä. Toimeentulotukiasiakas (yksinasuva) saa verottomana 1500 e/kk, joten kuka on niin typerä, että haluaa tuosta luopua?
Kyllä mä ainakin mellokoisin, koska haluan 100 000 vuodessa bohtajan paikan, jonka koen ansaitsevani.
Vierailija kirjoitti:
Missäs niitä nälkää näkeviä muka on? Kansa jonka kansantauti on sydän ja verisuonitaudit. Ylensyönti ja lihavuus..
Ei meillä jotka työssäkäymme emmekä saa mitää tukia sen enempää ole ruokaa kaapissamme. Itse syön 1-2 ateriaa päivässä. välillä en sitäkään. En minä näe nälkää. Enkä usko että kukaan mukaan tässä maassa oikeasti. Yksi vanhempi lääkäri sanoi kerran kun minulla oli lapsena huono ruokahalu ettei Suomessa yksikään näe tai kuole nälkään oikeasti. Ylinsyöntiin sitten kyllä kuollaankin.
Saanko arvata, että olet käynyt elämämkoulua ja äänestät Perussuomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näe. Kyseessä on vihervasemmistolainen propaganda ja vassu kuuluu leirille...
Kuten jo sanoin tämä ajattelutyyli tulee vielä riistäytymään käsistä.
Tämä vaikuttaa jo lapsiin ja nuoriinkin. Pommi tikittää. Valitettavasti.
Perehtykää turhautuneisiin ihmisiin ympäri nettiä. Jumalauta!
Sama ihminen voi kirjoittaa tällekin palstalle vaikka kuinka monta viestiä. Ei se silti moneksi sillä muutu
Vierailija kirjoitti:
En usko että on puutetta rahasta. Kun katsoo ihmisiä niin rahaa on festareihin,alkoholiin,tupakkaan,tatuointeihin yms. Oikeasti: harva näkee oikeasti nälkää, pienituloisia on todella vähän.
Niin on. Vasta vähän yli miljoona ulosotossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko arvata, että olet käynyt elämämkoulua ja äänestät Perussuomalaisia?
Selittää ainakin miksi kyseinen kommentoija on jäänyt lyheksi ja luisevaksi rimpulaksi.
Vierailija kirjoitti:
En usko että on puutetta rahasta. Kun katsoo ihmisiä niin rahaa on festareihin,alkoholiin,tupakkaan,tatuointeihin yms. Oikeasti: harva näkee oikeasti nälkää, pienituloisia on todella vähän.
Miten niillä tukien varassa elävillä on kaikkein eniten niitä tatuointeja?
Varsinkin nuorilla on usein ongelmia rahankäytön suhteen. Kun rahaa jostain tulee, niin se käytetään usein jo parissa päivässä taivaan tuuliin. Eräs työkaveri sai lomarahansa ja käytti kaikki rahansa auton käsirahaan. Kuukausi oli vielä tämän jälkeen elettävänä, mutta minkäs teet. Hieno oli loma hänellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mellakat yms.
Ei ala😂
Tulee uusi punakapina ystävämme Putinin tuella.
Siellä ne uskollisimmat vasemmiston jäsenet osoittavat jo mieltään itärajalla ja rajojen avaamisen puolesta. (ei niitä köyhien tuet kiinnosta, kun ei vielä vaalitkaan ole)
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011372639.html
Noiden rollien kirjoituksia ja "totuuksia" on tämäkin palsta pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mellakat yms.
Pitkään olen odottanut että alkaisivat, itse olisin eturivissä. On tää nyt vaan niin veetun väärin että rikkaiden verotusta kevennetään ja ma muille maksetaan järjettömän suuria tukia ja sitten minä, suomalainen, saan yli 30 vuoden työnteon jälkeen korvauksia kapiset 595 euroo!
Luulisi 30 vuoden työnteon aikana kertyneen aika hyvin säästöjäkin. Niitä voi nyt maltillisesti käyttää kunnes löytää uuden työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niillä tukien varassa elävillä on kaikkein eniten niitä tatuointeja?
Varsinkin nuorilla on usein ongelmia rahankäytön suhteen. Kun rahaa jostain tulee, niin se käytetään usein jo parissa päivässä taivaan tuuliin. Eräs työkaveri sai lomarahansa ja käytti kaikki rahansa auton käsirahaan. Kuukausi oli vielä tämän jälkeen elettävänä, mutta minkäs teet. Hieno oli loma hänellä
Tuohan on hyvä tapa laittaa omat rahat käsirahaan. Moni ottaisi senkin velkaa ja menisi jonnekin Kreikkaan lomarahoilla, kun kerran loma on. Tai ottaisi sen tatuoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mellakat yms.
Luulisi 30 vuoden työnteon aikana kertyneen aika hyvin säästöjäkin. Niitä voi nyt maltillisesti käyttää kunnes löytää uuden työpaikan.
Mitä rahalla tekee enää siinä vaiheessa kun nuoruus on mennyttä?
Daa daa.
Tälläkin palstalla on usein neuvottu, että kun ne Kela-rahat tulee, niin kannattisi ostaa jotain kaurahiutaleitta ja muuta säilyvää ruokaa siltä varalta, että ne rahat menevätkin muuhun ennen seuraavaa rahapäivää.Ei tarvitsisi nälkää katsella.
Viiden kilon riisisäkki, muutama kilo pastaa, öljyä, chiliä, linssejä, papuja, kik-herneitä kaappiin niin ei tule nälkä vaikka tili tuli taas tuhlattua turhuuksiin pikavauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Jos elät Kelan tuilla ( ts.veronmaksajien rahoilla), niin mieti tarkaan ennen kuin valitat rahanpuutetta tai nälkää. Ja mieti miten paljon rahaa menee tupakkaan, nuuskaan, alkoholiin, epäterveelliseen ruokaan, lemmikkiin, nettipalveluihin, kuntosaliin tai mihin tahansa joka ei ole välttämätöntä eikä pitäisi kustantaa veronmaksajien rahoilla. Jos rahasi menee mainittuihin asioihin niin ole ainakin hiljaa.
Itseasiassa liian huonot tuet passivoivat, koska ne vievät toivon ja mahdollisuudet nousta tukiloukosta. Paras kannustin on riittävä palkka töistä ja niin hyvät tuet, ettei ne passivoi ja kanavoi energiaa laittomaan ja keräilytalouteen.