Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että vaimon mielestä teen kaiken aina väärin

Vierailija
26.07.2025 |

Oli se mitä tahansa ruoan laitosta siivoamiseen, aina löytyy jotain huomautettavaa. Tulee tunne että en osaa mitään. Olisi kiva edes joskus saada positiivistakin palautetta kun itsekin annan sitä hänelle. 

Ei ennen ollut tuollainen. Mistä tämä voi johtua? On jotenkin niin lytätty ja epäkunnioitettu olo. Onko muilla miehillä tällaista? 

Kommentit (268)

Vierailija
161/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.

Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap 

Oletko kunnioituksen arvostuksen ja luottamuksen arvoinen? Minä arvostan miestäni siinä että hän on aina tukena ja tekee kaikkensa läheisten eteen. Tästä sanon hänelle usein. Sen sijaan mies joka jättää ulko oven sepposen selälleen lähtiessään aamulla töihin ei ole siinä asiassa luotettava, ja hän saa kuulla siitä lähes aina kun on tilanne jossa minä en ole talon sisäpuolella tai viimeisenä lähdössä, että laitoithan ulko oven lukkoon

Mutta eihän ap puhunut ulko-ovesta. Miksi lyttäät jo lytätyn miehen? Parisuhteessa on aina kaksi ja kunnioituksen tulee olla molemminpuolista. N54, joka myös oppinut kantapään kautta, että mies luhistuu jatkuvasta sättimisestä. 

Vierailija
162/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.

Jos vaimo on sitä mieltä, että ruoka pitää tehdä hänen tavallaan, niin vaimo voi tehdä ruoan ihan itse. Minä olen tehnyt ruokaa jo vuosia ennen kuin tapasin vaimoni ja aion sen vastakin tehdä omalla tavallani.

Mutta sehän on mahtavaa jos aiot jatkossakin tehdä ruokaa tavallasi, etkä tee tahallasi huonosti ettei tarvitsisi tehdä ja että vaimo tekisi ruuan mieslapsen puolesta 💪

Kun vaimolle ei kelpaa miehen ruoka, on vaimo alentanut itsensä lapsen tasolle! N54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap 

Oletko kunnioituksen arvostuksen ja luottamuksen arvoinen? Minä arvostan miestäni siinä että hän on aina tukena ja tekee kaikkensa läheisten eteen. Tästä sanon hänelle usein. Sen sijaan mies joka jättää ulko oven sepposen selälleen lähtiessään aamulla töihin ei ole siinä asiassa luotettava, ja hän saa kuulla siitä lähes aina kun on tilanne jossa minä en ole talon sisäpuolella tai viimeise

Juuri näin. Pahinta tuossa on se että seksihalut lähtee kun pikkulasta ei vain kykene ajattelemaan ns sillä tavalla. Sitten alkaa miehen kitinä siitä kun ei ole seksiä vaikka hän tekee kaikkensa ja että nainen on muuttunut yhtäkkiä kylmäksi frigidiksi💪

Vierailija
164/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne kotityöt nyt vaan on tehtävä. Ruoka laitettava, kaupassa käytävä, astiat tiskattava, pyykit pestävä, koti siivottava jne. "

Miten selität sen, että yksin asuvat miehet kuitenkin selviytyvät näistä asioista ilman manageroivaa naista? Itsekin ehdotit eri asuntoja ratkaisuksi.

Olisikohan niin, että miehet ovatkin ihmisiä?

Vierailija
165/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siltä vaikuttaa niin varmasti teetkin väärin. Tee oikein.

Kylläpä on taas miesvihamielinen kommentti! Että jos vaimo nalkuttaa kaikesta, niin tottakai syy täytyy olla miehessä, me vaimot kun kun ollaan aina virheettömiä..

Ei se aina olekaan väärin se toisen tapa. Esim miehen eksä vaati että huoneet pitää imuroida hänen määräämässään järjestyksessä. Tuo on kontollinhalua. Se sen sijaan ei ole että olettaa imuroinnin jäljiltä lattian olevan siisti.

Vierailija
166/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuollaista ole, mutta jos ehdotan itse remonttia tai uutta huonekalua niin se ei IKINÄ mene läpi. Jos taas vaimo ehdottaa remonttia tai uutta huonekalua, sitä vängätään niin kauan kunnes teen remontin tai tilaan sen. Huonekalu tulee myös aina, vaikka sanoisin etten pidä siitä. Liitossa 20+ vuotta, ei muuta valitettavaa mutta näissä asioissa luovutin joskus vuosia sitten.

Vierailija
167/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä sun vaimolla joitakin fyysisiä vaivoja.

Ensin emotionaalisuus, sitten henkinen ja lopuksi vasta fyysinen. Eli jos sun vaimolla on joitain fyysisiä vaivoja niin siihen löytyy syy henkisen puolelta.

kysy vaimoltaisi miksi hän ei luota sinuun.

Vierailija
168/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
169/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ette voi tehdä oikein?

Jos imuroinnin jäljiltä on vielä pölyä, on imuroitu väärin. Jos tiskaamisen jälkeen tiskit ovat likaisia, on tiskattu väärin. Jos on laitettu vain käsinpesu- astia tai vaate koneeseen ja se menee pilalle, on tehty väärin. Jos pyykit ovat likaisia ja haisevia pesun jälkeen, on pyykätty väärin. Jos pyykki värjääntyy tai kutistuu, on pyykätty väärin. Jos pyykki on rutussa ja ryppyistä, on laitettu kuivumaan väärin. 

Siinä nyt muutamia esimerkkejä. Tyyli on  vapaa, mutta tuloksen täytyy olla hyvää. 

Tai ihan muuten vain voisi muuttaa toimintaa. Tuo väärin, hyppii silmille. On todellakin hyökkäävä ja arvosteleva, sekä lyttäävä tapa esittää asia! 

Aikuisen ihmisen tulee kestää ihan normaalia puhetta ilman että sitä

Minä en lässytä edes pikkulapselle saatika aikuiselle. Minun sanavarastoon ei kuuluu tehdä oikein, tehdä väärin. Olen osannut kasvattaa kolme poikaa niin, että tietävät oikean ja väärän syy seuraus suhteessa, mutta en ole moittinut, mikäli pyykit miten sattuu ripustettu. Ohjaan ja neuvon, että pyykit kuivuu paremmin, kun ripustaa siististi. Konetta ei kannata laittaa liian täyteen, jotta pyykki peseytyy. Tässä ny muuan tapa toimia toisin. Mieheni hallitsee nämä asiat ilman minun neuvomista. 

Vierailija
170/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa äitisi helmoihin, ap.

Vierailija
171/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla puolisollani sama homma. Perustuu siihen, että omat vanhempansa ovat aina kommentoineet kaikkea samalla tyylillä. Ts. jos sai kokeesta ysin, niin olisi voinut saada 9+. Jos osti farkut 100 markalla, niin olisi pitänyt löytää 90 markalla. Tästä tulee helposti sellainen kuva, että puolisoni kritisoi minua, mutta ei ole siitä kysymys. Itseään myös kritisoi sisäisesti samalla tavalla ja 100 kertaa enemmän kuin ketään muuta. 

Vierailija
172/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

141

miksi otit äidin roolin?

Vierailija
173/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe meneen.

Vierailija
174/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mniun mieheni joka ei käytännössä tee mitään, jaksaa kyllä oikoa minun täyttämääni tiskikonetta ja luennoida ja paasata mm. pyykkien lajittelusta.

Seuraa siis minua pyykkikoneelle, kun minä setvin viiden ihmisen pyykkejä, mutta ei koskaan itse ala niitä pyykätä.

Tulee selkäni taa selkosuomentamaan lapsilleni antamiani ohjeita, mutta ei itse niitä koskaan ala antaa - tilanteessa, jossa on menossa itse toimistolleen koulun viereen, jolloin loogistao lisi, että hän huolehtisi koko lähdön.

Mutta ei, minun pitää katsoa, että hänellä itsellään on edes ne omat kamat mukana.

Voi sinua raukkaa, että olet itse itsesi tähän tilaan ahdannut. Oletko tilassa miehesi lompakon vuoksi. Opettele keskustekemaan lapsiin liittyvissä asioissa miehesi kanssa niin, että lapsesi eivät kuule. 

Vierailija
175/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vissiin nalkutan, jos huomautan seuraavan esimerkin kaltaisista asioista. Haettiin siis mökille peräkärrykuormallinen painekyllästettyä puuta. Purettiin kuorma ja pyysin miestä ajamaan auton parkkipaikalle ja jättämään peräkärryn sille kuuluvalle paikalle. Minä jäin viemään muita kuormasta purettuja tavaroita paikoilleen. Koska en erikseen sanonut, että laita aisalukko paikoilleen, vie liinat ja huomiolippu varastoon, niin mies tosiaankin vei vain kärryn paikoilleen, jätti liinat ja huomiolipun kärryyn ja lampsi pois. Kun kysyin, että miksi hän ei samalla laittanut aisalukkoa ja vienyt liinoja sekä huomiolippua varastoon, niin vastaus oli, että en käskenyt. Oikeasti mulla palaa käpy siihen, että joka asia pitää erikseen käskeä, mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti.

Niin, miehesi on tottunut käskytykseesi. Kun annat oh

Veikkaan, että se peräkärry jäisi niille sijoilleen, jos sitä ei erikseen käskettäisi viemään pois. Kuvauksen perusteella tyypillinen äidin pilalle passaama poika, jika ei osaa edes pyyhkiä nokkaa itsenäisesti, koska äiti on sen aina tehnyt. Toki te äidin passaamat miehet pidätte sitä tyranniana, jos teitä käsketään tekemään jotain. 

Vierailija
176/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen tässä ketjussa haluaa, että se kotityö tai muu juttu tehtäisiin kerralla kunnolla ja oikein ja otettaisiin muut huomioon. 

Ei ole mitään auttamista ja hyvä teko, jos vaikka imuroi vähän keskilattialta ja pitää imuroida uudestaan, tiskikone on ladattu niin että pitää tiskata uudestaan tai on tehty ruokaa, jota allergiset perheenjäsenet eivät edes voi syödä. 

Sitten jotkut miehet uhriutuvat kuinka "mikään ei kelpaa nyyh", mutta kaikki on tehty ihan päin peetä ihan oikeasti. 

Tekeekö jonku mies oikeasti näin?! 

Tekee. 

Vierailija
177/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, sinun pitää erikseen neuvoa miestä viemään peräkärry paikoilleen?! Oletko kauankin pitänyt yllä tuota tapaa, missä neuvot miestä siitä, mitä hänen pitää milloinkin tehdä? Lopeta se ohjeiden antaminen hyvä ihminen, ja anna miehen ajatella ja tehdä itse. Hän on niin tottunut siihen että sinä ohjeistat häntä, että hän ei enää osaa toimia oma-aloitteisesti

kuulostaa ihan normaalilta tehtävien jaolta, tee sinä tuo, minä teen tämän. Mun mies on ihan samanlainen, jos en ole sanonut, niin ei ole tehty. Koskee siis vain niitä hommia joita olen pyytänyt, oma alotteisesti tekee kyllä silloin kun on itse päättänyt tehdä. Käy kaupassa laittaa ruuat kaappeiihin ja kauppakassit paikoilleen. Jos minä käyn, ja sanon että laitatko ruuat kaappeihin menen vessaan nikn laittaa vain ruuat kaappeihin eikä vie kasseja pois.

😳 😂 

Vierailija
178/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

177

niin, veikkaat, että jäisi viemättä. Oletko kokeillut jättää ohjeet antamatta? Mikäli mies on mainitsemasi äidin räkänokka, joka ei ymmärrä nenäänsä pyyhkiä, ihmettelen miksi aloit miehesi äidiksi? Katso peiliin ja kysy, oliko näkyvissä alunalkaen.

Vierailija
179/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen joskus mennyt miestäni neuvomaan jossain, tai lausumaan jotain nasevia kommentteja, olen sen kyllä tuntenut nahoissani. Kaikenlainen päsmäröinti, mikromanagerointi ja kontrolloiminen johtaa siihen että miehestä tulee tossukka, joka ei ota mistään vastuuta eikä osaa hoitaa mitään oma-aloitteisesti. Naisten tulisi vahvistaa ja kannustaa miehensä ottamaan roolinsa perheenpäänä,- eikä pyrkiä hallitsemaan kaikkea itse. Tämä on paras ja toimivin malli perhe-elämään. En tiedä mitään kamalampaa kuin nainen, joka käskyttää miestään niinkuin jotain pikkulasta. 

Vierailija
180/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisellasi on jostain syystä paha olla, ja purkaa sitä sinuun. 

Jos keskustelu ei auta, minun mielestä sinulle jää kolme vaihtoehtoa: 

1. jatkat nykyiseen malliin

2. eroat

3. ala olla määrätietoisempi ja jämäkämpi. Ala käydä salilla, hanki muskeleita ja anna ymmärtää, että kysynnästä ei ole puutetta. Tee asioita kysymättä. Älä kysy naisesi mielipiteitä. (Kuunnella toki voi, mutta ei sokeasti totella. Esimerkki: teet ruuaksi jauhelihakastiketta ja pastaa. Nainen valittaa että olisi halunnut makaronilaatikkoa. Sanot asialliseen sävyyn, että tänään on jauhelihakastiketta, ja että lähdet ihan kohta salille. Jos nainen jatkaa valittamista, sanot, että joku toinen päivä voi olla makaronilaatikkoa, silität päästä ja laitat oven perässäsi kiinni lähtiessäsi salille.)

Salihullu se jaksaa spämmätä.

Mene ite sinne salille puristelee toisten salimakien perseitä äläkä tuu takas