Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että vaimon mielestä teen kaiken aina väärin

Vierailija
26.07.2025 |

Oli se mitä tahansa ruoan laitosta siivoamiseen, aina löytyy jotain huomautettavaa. Tulee tunne että en osaa mitään. Olisi kiva edes joskus saada positiivistakin palautetta kun itsekin annan sitä hänelle. 

Ei ennen ollut tuollainen. Mistä tämä voi johtua? On jotenkin niin lytätty ja epäkunnioitettu olo. Onko muilla miehillä tällaista? 

Kommentit (268)

Vierailija
141/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On naisia joille ainoa oikea tapa tehdä on heidän tapansa. Myönnän lievästi kuuluvani tuohon joukkoon. Onko minun tapani aina todella oikea , standardisoitu lusikoiden asettelu koneeseen, ei varmasti.

Kyse lienee kontrollista , nainen haluaa tietoisesti tai tietämättään hallita. Miksi ?  Minulla se on tietoista ja käytännön sanelemaan. Olen tottunut ja haluan hoitaa asiat ml.talous/raha. Miehelle tämä ei ole ongelma. 

Jos alan miestä neuvomaan työkalut ns.tippuvat heti. Voin varovasti ehdottaa toista lähestymistapaa . Hän hyväksyy tai ei . Jos haluan tehdä asiat minun tavallani, teen itse. Nyt huudatte , missä tasa-arvo . Ei missään , teen miten on helpompaa . Miksi vääntäisin kun sillä aikaa olen jo homman hoitanut.

Kertaakaan en ainakaan tunnusta , ole v ttuilut, että et sit taaskaan osannut.

Se, miten astiat laitetaan koneeseen, on todellakin tärkeää lopputuloksen kannalta! Nainen oon! 

Vierailija
142/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pääsääntöisesti kokkaa ja aika paljon syömme ulkona joten ruoanlaitto ei ole jokapäiväistä. Mies jättää tavaroitaan ihan joka paikkaan, on kyniä, läppäriä, vaatteita, avaimia, silmälaseja ym. milloin missäkin ja sitten etsii niitä ja syyttää minua jos ei löydä heti tavaroitaan kun on niin epäjärjestelmällinen. Jos ripustaa pyykkiä kuivumaan, niin jopa alusvaatteet on niin ryppyiset ettei niitä voi käyttää kuivatessa. Sukat laittaa aina väärinpäin likapyykkikoriin niin että mun pitää ne likaiset sukat avata, puhumattakaan että laittaisi housujen napit ja vetoketjut kiinni. Likaisia vaatteita jättää sohvalle, makuuhuoneeseen ja milloin minnekin. Pyykkikoneeseen saattaa laittaa valkoisia tyynyliinoja 40C kirjopesupyykin sekaan..

Tiskikoneen täyttää niin että osa tiskeistä on päällekkäin ja jää likaiseksi ja väittää kivenkovaa että ne on puhtaat. Jos keittää kahvia, osa kahvipuruista jää keittiöntasolle ja ei edes näe aiheuttamaansa sotkua. Jos ottaa voirasian jääkaapista niin jättää sen huoneenlämpöön moneksi tunniksi. Kaapinovet jää usein auki, pölyjä ei ole pyyhkinyt koskaan ja kun imuroi jättää osan huoneista tai huonekalujen alta imuroimatta. 

Kenkiään ei saa kenkätelineeseen vaan ne jää keskelle eteisen lattiaa, lavuaariin jättää ruoantähteitä kellumaan ja heittää usein likaisia aterimia lavuaariin sen sijasta että laittaisi ne suoraan astianpesukoneeseen.

Lista on loputon. Olen nalkuttanut, tuloksetta, pyytänyt nätisti, tuloksetta. Koska minä olen se joka koko ajan siivoaa ja järjestää tämän sottapytyn jälkiä niin ei puhettakaan että enää huvittaa olla se mukava vaimo. Miehillä taitaa olla vähemmän aivosoluja kuin naisilla. Olen usein huomannut että miehet tekee puolivillaisesti asiat ja jos haluaa että jotain tehdään hyvin, on se nainen joka sen tekee koska nainen osaa multitaskata, mies ei. Ja tämä pätee siis kaikilla elämänalueilla, ei pelkästään kotitöissä. Ja minä en ole kotirouva vaan mulla on vaativa työ joten vapaa-aikaa ei ole yhtään sen enempää.

T. Toimarin vaimo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvä juttu. Vaimo etsii syytä eroon. Hänellä on jo toinen panijan katsottuna. Nyt vain ero, jossa alkusyy on sinussa. Teet mitä vain, teet aina väärin. 

Miksi kuvitellaan, että ois toinen mies? Mikäli näin, niin eikö vaimolla olisi helpompaa panna ne lusikat jakoon, kuin sättiä puolisoa?! Ja, jos olisi toinen mies, ei välittäisi miten toinen hommansa hoitaa. Tässä vaan aamun mietteitä esitän.

Vierailija
144/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärtymyksen, jos asiat on tehty niin huonosti, että ne on tehtävä itse uudestaan tai aiheutuu jotain muuta vahinkoa. Näistä mielestäni voi sanoa. 

Meillä mies esimerkiksi kolaa aina lumet niin, että suurin osa lumesta jää maahan, työntelee sitä ääriään myöten täynnä olevaa kolaa lumen pintaa pitkin ympäriinsä. Eli minun on mentävä perässä ja tehtävä uudestaan, koska hänen tapansa ei tuota haluttua tulosta.

Mutta en ymmärrä joidenkin ihmisten tapaa julistaa oma tapansa ainoaksi oikeaksi, ja vaatia muiden noudattavan tätä. Kuka antaa oikeuden määritellä mikä on oikea tapa olla ja elää? Tiedän itsekin näitä ihmisiä ja ovat järkyttävän raskasta seuraa jo tuttavilleen, puolisoista puhumattakaan. 

Vierailija
145/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua. 

Ootkohan mun mies? Alkoi valmistelemaan ison terassin öljyämistä, kun vieraat olivat jo matkalla. Olisi tarttunut vaikka imuriin tai pyyhkinyt terassikalusteet siitepölystä vieraille.

Kun pakotan miettimään ruokaa, niin täysin tahallaan ehdottaa AINA ruokia, jotka eivät muille käy. Sitten muka autuaan tietämättömänä kysyy, että miksi joku ei muka vois yödä

Onko miehesi pakko alistua kasvissyöjien tahtoon? Tehkää kasvisruuat itse. Miehesi kaipaa lihaa! Minulla on toisinaan erilainen ruokavalio kuin muilla, en pakota muita sitä syömään. Tuo sanomasi, kun PAKOTAN, kertoo sinusta naisena tyypistä, jonka mies on hellan ja nyrkin välissä. Olet julma ihminen!

Vierailija
146/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siltä vaikuttaa niin varmasti teetkin väärin. Tee oikein.

Kylläpä on taas miesvihamielinen kommentti! Että jos vaimo nalkuttaa kaikesta, niin tottakai syy täytyy olla miehessä, me vaimot kun kun ollaan aina virheettömiä..

Vierailija
147/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vissiin nalkutan, jos huomautan seuraavan esimerkin kaltaisista asioista. Haettiin siis mökille peräkärrykuormallinen painekyllästettyä puuta. Purettiin kuorma ja pyysin miestä ajamaan auton parkkipaikalle ja jättämään peräkärryn sille kuuluvalle paikalle. Minä jäin viemään muita kuormasta purettuja tavaroita paikoilleen. Koska en erikseen sanonut, että laita aisalukko paikoilleen, vie liinat ja huomiolippu varastoon, niin mies tosiaankin vei vain kärryn paikoilleen, jätti liinat ja huomiolipun kärryyn ja lampsi pois. Kun kysyin, että miksi hän ei samalla laittanut aisalukkoa ja vienyt liinoja sekä huomiolippua varastoon, niin vastaus oli, että en käskenyt. Oikeasti mulla palaa käpy siihen, että joka asia pitää erikseen käskeä, mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti.

Niin, miehesi on tottunut käskytykseesi. Kun annat ohjeet auton ja peräkärryn paikasta, alennat miehesi arvon lapsen tasolle! Olisit itse ajanut auton ja peräkärryn niille kuuluvalle paikalle, samalla vienyt ne muut tavarat omille paikoilleen. Miehesi on tottunut orjallisesti kuuntelemaan ohjeitasi, ei enää osaa toimia itsenäisesti. Et ole miestäsi ansainnut! Mitä kyllästettyihin puihin tulee, olenko oikeassa, että täydellisyyteen pyrkivänä olet ainoa, joka sen osaa oikein tehdä?! N54

Vierailija
148/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on onneton paska. Toivottavasti vaimosi löytää paremman miehen.

Terveisin miesvihaaja!

Vierailija
149/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nainut uhriutuvan marttyyrimamman ja kotityrannin.

Itse lopettaisin tekemisen ja jos siitä tulisi motkottamista toteaisin, että en tee kun rouva ylhäisyyden mielestä teen kaiken väärin. Tee itse, kun olet niin täydellinen.

Vierailija
150/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni valitti joskus samasta asiasta. Jouduin myöntämään että olin monena päivänä korjaillut miehen tekemisiä. 

- vaihtoi vessaan pyyhkeen niin laittoi leipomiseen käytettävän pyyhkeen sinne (normaalisti ruskeita froteepyyhkeitä vessassa ja valkoisia ohuita puuvillapyyhkeitä leivonnassa, miten voi olla huomaamatta eron kun kumpaakin käyttää päivittäin). 

-Laittoi likaiset astiat koneeseen ja pyysin laittamaan paremmin ettei taikinakippo pääse kääntymään väärin päin (näin kävi edellisen kerran kun mies laittoi astiat koneeseen ja piti laittaa uudelleen pesu)

- lajittelu roskia väärin ja koetin vinkata mihin mikäkin kuuluisi

- laittoi ruokaa mielensä mukaan ja loukkaantui kun muut ei syöneet sitä (meistä kaksi perunalle allergisia ja toiset kaksi ei tykkää kyseisestä ruuasta). Sanoi että halusi auttaa ja tehdä kaikille ruuan. 

Meillä u

Rouva on hyvä ja laittaa leivontapyyhkeet vaikka keittiön kaappiin. Näin ne on erillään muista pyyhkeistä. Minä olen rouva, joka pesee leivontaessun ja leivontapyyhkeet erillään muista. Sen verran perfektionisti olen, että en halua perskarvoja leivontapyyhkeisiin. Mieheni tietää, mistä löytää käsipyyhkeet vessaan, ne on sinne vessan kaappiin viikattu. Kodinhoitohuoneesta löytyy kylpypyyhkeet. N54

Vierailija
151/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen tässä ketjussa haluaa, että se kotityö tai muu juttu tehtäisiin kerralla kunnolla ja oikein ja otettaisiin muut huomioon. 

Ei ole mitään auttamista ja hyvä teko, jos vaikka imuroi vähän keskilattialta ja pitää imuroida uudestaan, tiskikone on ladattu niin että pitää tiskata uudestaan tai on tehty ruokaa, jota allergiset perheenjäsenet eivät edes voi syödä. 

Sitten jotkut miehet uhriutuvat kuinka "mikään ei kelpaa nyyh", mutta kaikki on tehty ihan päin peetä ihan oikeasti. 

Tekeekö jonku mies oikeasti näin?! 

Vierailija
152/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.

Miksi tarvii mikromanageroida? Miksi vaimon tapa tehdä homma on se, jonka mukaan mennään? 

N40

Minä pyyhin telkkariruudun märällä mikrokuituliinalla, niin mies valitti. Pesin miehen valkoisen paidan ja laitoin sen telineelle kuivumaan, niin mies valitti siitäkin, kun se oli ryppyinen. Siitä se mies vasta valitti, kun siivosin pöydän ja olin laittanut kuitteja ja takuukuitteja roskiin. Otan tuosta eron, ei tollaista kestä.

Kait kirjoitit tuon vit-tuillaksesi?! 

Vierailija
153/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on kotona täysin korvaton tolppa. Asiat saa sanoa kymmeniä kertoja, eikä mene perille. Oma-aloitteisesti ei osaa tarttua mihinkään.

Vuosia toivonut toista vanhempaa tänne, eikä kolmatta lasta.

Taisit ottaessasi tietää?!

Vierailija
154/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
155/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaimona nalkutin aikani väärin ripustetuista pyykeistä ja väärin täytetystä tiskikoneesta. Imurointiakin katsellessa meni hermot ja lopulta otin imurin häneltä ja imuroin itse, kun mies ei imuroinut tarpeeksi hyvin.

Loppujen lopuksi tuossa on taustalla naisen kontrollinhalu ja epätäydellisyyden sietämättömyys. Älä missään nimessä myötäile vaimoasi. Oma mieheni ei koskaan alistunut minun yrityksilleni kontrolloida kaikkea, ja nykyään kunnioitan häntä suuresti. Joten kova kovaa vastaan. Ilmoitat että nyt tehdään näin ja näin, ja sinä teet asiat niinkuin parhaaksi näet. Ja jos jotain nupinaa kuuluu niin saa tehdä itse. 

Näin myös meillä.

Vierailija
156/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaimona nalkutin aikani väärin ripustetuista pyykeistä ja väärin täytetystä tiskikoneesta. Imurointiakin katsellessa meni hermot ja lopulta otin imurin häneltä ja imuroin itse, kun mies ei imuroinut tarpeeksi hyvin.

Loppujen lopuksi tuossa on taustalla naisen kontrollinhalu ja epätäydellisyyden sietämättömyys. Älä missään nimessä myötäile vaimoasi. Oma mieheni ei koskaan alistunut minun yrityksilleni kontrolloida kaikkea, ja nykyään kunnioitan häntä suuresti. Joten kova kovaa vastaan. Ilmoitat että nyt tehdään näin ja näin, ja sinä teet asiat niinkuin parhaaksi näet. Ja jos jotain nupinaa kuuluu niin saa tehdä itse. 

Lisään vielä että jos minua häiritsee että tiskikoneessa on lautanen väärällä paikalla, tai kuivumassa oleva paita on vähän rytyssä, korjaan sen itse. Se vie 2 sekuntia.

Näin se menee.

Vierailija
157/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimoni mikromanageroi kaikesta. Jopa siitä miten maitopurkki täytyy laittaa jääkaapin oveen (suu vasemmalle) :D

On entinen vaimo ja ihan syystä. Nyt on hyvä elää. 

Vierailija
158/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, sinun pitää erikseen neuvoa miestä viemään peräkärry paikoilleen?! Oletko kauankin pitänyt yllä tuota tapaa, missä neuvot miestä siitä, mitä hänen pitää milloinkin tehdä? Lopeta se ohjeiden antaminen hyvä ihminen, ja anna miehen ajatella ja tehdä itse. Hän on niin tottunut siihen että sinä ohjeistat häntä, että hän ei enää osaa toimia oma-aloitteisesti

kuulostaa ihan normaalilta tehtävien jaolta, tee sinä tuo, minä teen tämän. Mun mies on ihan samanlainen, jos en ole sanonut, niin ei ole tehty. Koskee siis vain niitä hommia joita olen pyytänyt, oma alotteisesti tekee kyllä silloin kun on itse päättänyt tehdä. Käy kaupassa laittaa ruuat kaappeiihin ja kauppakassit paikoilleen. Jos minä käyn, ja sanon että laitatko ruuat kaappeihin menen vessaan nikn laittaa vain ruuat kaappeihin eikä vie kasseja pois.

Vierailija
159/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vissiin nalkutan, jos huomautan seuraavan esimerkin kaltaisista asioista. Haettiin siis mökille peräkärrykuormallinen painekyllästettyä puuta. Purettiin kuorma ja pyysin miestä ajamaan auton parkkipaikalle ja jättämään peräkärryn sille kuuluvalle paikalle. Minä jäin viemään muita kuormasta purettuja tavaroita paikoilleen. Koska en erikseen sanonut, että laita aisalukko paikoilleen, vie liinat ja huomiolippu varastoon, niin mies tosiaankin vei vain kärryn paikoilleen, jätti liinat ja huomiolipun kärryyn ja lampsi pois. Kun kysyin, että miksi hän ei samalla laittanut aisalukkoa ja vienyt liinoja sekä huomiolippua varastoon, niin vastaus oli, että en käskenyt. Oikeasti mulla palaa käpy siihen, että joka asia pitää erikseen käskeä, mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti.

Niin, miehesi on tottunut käskytykseesi. Kun annat ohjeet auton ja peräkärryn paikasta, alennat miehesi

Just näin. Miksi pitää käskyttää miestä pysäköimään peräkärry ja miten se pitää vielä tehdä? Ihme kotityranni. 

Vierailija
160/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni mainittu esimerkki on oikeasti aivan vähäpätöinen eikä vaikuta mihinkään. Tunsin kuitenkin piston sydämessäni, ja tunnustan että stressaantuneena mainitsen herkemmin havaitsemistani puutteista. Tämä johtuu siitä, että sukuni naisilla on vaativa persoonallisuushäiriö, joka on siis siirtynyt sukupolvelta toiselle, ja taistelen sitä vastaan itsessäni päivittäin. Yritän aina ajatella tarkoin, millä asialla on oikeasti väliä ja millä ei: mainitsen vain turvallisuusongelmista tai jos ratkaisu vaikkapa kuluttaa enemmän rahaa kuin joku toinen. Miehen ongelma yleensä on, ettei kuuntele. Vaadin nykyään kuuntelemista vain noissa turvallisuus- ja taloudellisissa kategorioissa.