En jaksa enää tätä hellettä. Nukun,käyn suihkussa,nukun taas. MItää muuta ei jaksa tehdä eikä mihinkää mennä
Tänään olen ottanut kolmet päiväunet,käynyt kahdesti suihkussa ja juonut paljon mineraalivettä. Kohta kolmas suihku,vähän jugurttia ja nukkumaan.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun siskolla on sydämen vajaatoiminta. Nyt makaa arvauskeskuksen vuodeosastolla. Nuoret ja terveet nauttii, mutta tekin ehkä vanhenette. Kannattaisi ajatella muutakin kuin vain omaa perzettä.
Miten ihmiset pärjää oikeasti kuumissa maissa?
Ehkä niillä on siellä joku viilennys? Tai jotain muita vippaskonsteja mitä me ei tiedetä. Meillähän talot on kuumia pätsejä. Ilma ei vaihdu eikä viilenny millään helteellä.
Ukrainassa näkyi kertostalon seinällä olevan huima määrä il.alämpöpumpun ulkoyksiköitä.
tuskin siellä kertostaloja lämmitetään niillä.
No hae vaikka kaupasta, siellä on kylmä, valmis ruokaa, ei varmaan jaksa jos syö vain jotain jogurttia ja juo vettä. Tein eilen kunnon pottumuussia ja jauhelihakastiketta, jäi täksikin päivää. Hyvin jaksaa vaikkei juurikaan tule nukuttua kun yöllä on kuuma. Toki on siirrettävä ilmastointilaite joka pitää olohuoneen 22-24 asteisena, ulkona 29. Koiraa on pakko käyttää pikkulenkeillä tiuhemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun siskolla on sydämen vajaatoiminta. Nyt makaa arvauskeskuksen vuodeosastolla. Nuoret ja terveet nauttii, mutta tekin ehkä vanhenette. Kannattaisi ajatella muutakin kuin vain omaa perzettä.
Ehkä niillä on siellä joku viilennys? Tai jotain muita vippaskonsteja mitä me ei tiedetä. Meillähän talot on kuumia pätsejä. Ilma ei vaihdu eikä viilenny millään helteellä.
Terveisiä Italiasta.
Viilennys on mutta sitä tarvitaan vain kuumimpina päivinä n tunnin ennen nukkumaanmenoa, sisälämpö lasketaan 25 asteeseen.
Ei täällä ole mitään ongelmaa sietää lämpöä, tänäänkin ollut ulkona koko päivän. Altaan vesi 30. Näin lounaan jä
Minusta tuntuu, että italialaiset talot ei ole niin tiiviitä ja umpinaisia kuin suomalaiset. Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää olla noin vanha ja huonokuntoinen!
Olen itse 65v nivelrikkoinen mummo etelä -Euroopasta ja olen jo käynyt uimassa ja lähden ajamaan 1500m2 ruovikoa (ei kevyttä ruohoa) tuonne rinteeseen. Kone on rikki eikä veto toimi joten lihaksilla mennään, pahuksen iso laite! Eilen aloitin ja tänään jatkan. Samalla autan miestä vähän raksahommissa ja teen ruuat ja siivoan normi päiväsiivouksen.
Viileä päivä tulossa, vähän pilviä 28-30 ja kosteus 60%
65v nivelrikkoinen mummo? En kyllä itseäni mummottelisi. 60+ nuori
Et ole enää nuori. Et vain pysty hyväksymään sitä. Et olekaan kuolematon ja korvaamaton, kuten siinä valheessa olet aina elänyt.
En ole kuolematon, enkä korvaamaton, mutta en todellakaan ole vanha vaan nuori. Kremppaa on, peilikuva on rusinan, mutta mieli on nuori! Kas siinä se villakoiran ydin.
Vierailija kirjoitti:
Luin "en jaksa enää tätä hellyyttä".
Ihmettelin.
Paista päivä, helli helle
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ylipainoisia?
BMI 19 ja olen lapsesta asti inhonnut hellettä. Lapsena olin meressä kesäpäivät ihme ettei suomuja kasvanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en nauttisi helteestä vaan valittaisin ja ruikuttaisin, niin sittenkö siskosi ei olisi siellä vuodeosastolla?
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 65v nivelrikkoinen mummo etelä -Euroopasta ja olen jo käynyt uimassa ja lähden ajamaan 1500m2 ruovikoa (ei kevyttä ruohoa) tuonne rinteeseen. Kone on rikki eikä veto toimi joten lihaksilla mennään, pahuksen iso laite! Eilen aloitin ja tänään jatkan. Samalla autan miestä vähän raksahommissa ja teen ruuat ja siivoan normi päiväsiivouksen.
Et ole enää nuori. Et vain pysty hyväksymään sitä. Et olekaan kuolematon ja korvaamaton, kuten siinä valheessa olet aina elänyt.
En ole kuolematon, enkä korvaamaton, mutta e
Tämä 💪
Tänä kesänä ei ole ollut mulle sopivia lämpötiloja ollenkaan eli 20-25 astetta. Ensin oli 16 astetta kesä ja toukokuu ja nyt 27-30 astetta. Ehkä sitten ensi vuonna. Jos olen vielä elossa silloin.
Hiukan kumma kun ennen lähinnä viikko helteitä ja sen jälkeen kova ukonilma ja täytyy ihmetellä ettei sitten edelleenkään tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Italiasta.
Viilennys on mutta sitä tarvitaan vain kuumimpina päivinä n tunnin ennen nukkumaanmenoa, sisälämpö lasketaan 25 asteeseen.
Ei täällä ole mitään ongelmaa sietää lämpöä, tänäänkin ollut ulkona koko päivän. Altaan vesi 30. Näin lounaan jä
Terveisiä Norjasta. Viilennystä ei täällä tarvita, mutta kotipuolessa on paahtanut 30 asteen helteitä ja kosteusprosentilla 80-99. Edes ukkoset eivät kuulemma hellitä, helle vaan palaa sateen jälkeen. En ole tippaakaan vahingoniloinen, teidän Italianne kuulostaa helpolta Suomen kesään verrattuna. Kauheaa tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Veetuttaa ihan huolella kun ulkona aurinko polttaa vaikka omisi 50 suojakerroin ja sisällä on niin kuuma että hiki valuu ja päätä särkee. Menee koko heinäkuu vituiksi 🤬
Suojaa itsesi reilun kokoisilla vaatteilla, kädet ja jalat ihan piiloon, lierihattu tai lippis päähän ja ei kun ulos nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on 3 lastenlasta joten olen mummo vaikka mieleltäni nuori yhä. En vanhus millään mittarilla.
Jokainen tavallaan. Mä kyl en esittele itteeni mummoks, mummiks tai i
Mitäs hävettävää siinäkin sanassa nyt sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veetuttaa ihan huolella kun ulkona aurinko polttaa vaikka omisi 50 suojakerroin ja sisällä on niin kuuma että hiki valuu ja päätä särkee. Menee koko heinäkuu vituiksi 🤬
Suojaa itsesi reilun kokoisilla vaatteilla, kädet ja jalat ihan piiloon, lierihattu tai lippis päähän ja ei kun ulos nauttimaan.
+33,5 Eri
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa ja kuka ei.
Mummuni 90+ ei kärsi vaan nauttii. Äitini 50+ kiroaa vaihdevuosia ja kuumuutta, mutta on pirteä, ja minä 30+ hikoilen kuin sika luullen ihan kohta kuolevani.
En suinkaan väitä, etteivätkö monet vanhuksetkin kärsisi näillä helteillä, mutta toisaalta nuoremmat ihmiset ovat usein fyysisesti aktiivisempia ja heillä on vilkkaampi aineenvaihdunta eli heidän kehonsa tuottaa enemmän lämpöä. Sen takia monet nuoret saattavatkin kokea nämä Suomen helteet jopa kuumempina kuin jotkut vanhukset. Mutta varmaan sitten, kun kuumemmissa maissa mennään yli ihmisen ruumiinlämmön eli lähemmäs +40 astetta, vanhukset alkavat olla todellisessa hengenvaarassa, kun taas nuoremmat yleensä vielä jotenkin selviytyvät siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh häh hää ja vali vali vali. Nauti ny ku kerrankin on lämmin!!!! Kyllä sitä kylmää on 11 kuukautta vuodessa!!
Kylmää on marraskuu-maaliskuu välillä. :D
Älä hupsi. Viime vuonna lumi tuli maahan jo lokakuun puolivälissä ja sitä tuli reilusti. Jäi pysyväksi, koska nollan yläpuolelle ei lämpö noussut vaan pysyi kunnolla pakkasella. Toukokuun puolivälin jälkeen alkoi ensimmäiset lämpöiset, joka alkoi sulattaa lumet lopullisesti. Eli pakkaskelit oli 6 kk., näin pitkää talvikautta en edes muista ja syksy sekä tämän vuoden kevät jäi vuodenajoista oikeastaan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+33,5 Eri
Aivan, käyppä tuolla kuumissa maissa katsomassa kuinka hyvin paikalliset suojaavat itsensä kesäisillä väljillä asusteilla. Kai sulle nyt järkikin sanoo, etten toppahousuja ja turkkia tarkoittanut.
Etelä-Euroopassa on paljon kivitaloja, jotka ovat kesät talvet viileämpiä. Kivilattiat ja kiviseinät. Suomessa asunnot paahtuvat pätseiksi.
On yksilöllistä tosiaan. Viime vuonna 30+ astetta ei vaikuttanut minuun juuri mitenkään. Nyt tämä 28 astettakin on ihan liikaa. Ostin ilmastointikoneen eli pärjään kyllä. Sisällä nyt mieluisat 23 astetta. Paita päällä näitä kirjoittelen eli on caraa riisuakin mutta mennään tällä. Pihalla en jaksa yhtään mitään. On oltava alle 25 tai vieläkin vähemmän. Ihanteellinen +18.